PDA

View Full Version : Wie heeft er een M Audio - Audiophile 2496: hulp gevraagd



skabouter
16 november 2004, 23:37
ik heb een nieuwe M Audio - Audiophile 2496 soundcard. maar ik heb het volgende probleem:

ik kan OF horen wat ik opneem via de kaart, OF horen wat ik afspeel. maar niet samen. ik heb gevonden hoe ik hiertussen kan switchen, dat is in dit menutje:
-in de "M Audio Delta Control Panel" ga ik naar "Patchbay/router".
-daar kijk ik bij H/W out 1/2 (dan kan je een aantal opties kiezen)

als ik kies "Wavout 1/2" dan kan ik het horen als ik iets afspeel (wat ik heb opgenomen.
als ik kies "H/W in 1/2" kan ik alleen horen wat ik OPNEEM, maar om het vervolgen af te laten spelen moet ik weer "Wavout 1/2" kiezen.

je begrijpt dat dit veel tijd kost, en nogal raar is. er moet toch een oplossing voor zijn (ik dacht in de geluidskaart)...........maar als iemand een andere oplossing weet.......graag :)

Jimi Hendrix
17 november 2004, 09:06
Ik heb ook zo'n audiophile...
Er zit toch een mixer bij de software?
Daar kun je de kanalen gewoon aan laten staan en dan hoor je alles als het goed is door elkaar heen.
Volgens mij kun je dan bij HWout 1/2 kiezen dat je de Mixer output daarnaartoe doorlust...
(Kan er nu niet naar kijken, hij zit in de PC van mijn studio.)

harrie-beton
17 november 2004, 10:52
Volgens mij kun je in volume eigenschappen van windows kiezen wat je hoort, je kunt meerdere dingen tegelijk laten horen (bijvoorbeeld MIDI, audio CD, LINE-in en wave).

Dat is analoog.

Ik heb wel problemen net als jij met mijn digitale geluidsbronnen. Mijn geluidskaart kan dat niet weergeven tijdens het opnemen.
Die beperking komt door de hardware.
Neem je digitaal SPDIF of analoog op?

hb

skabouter
17 november 2004, 11:14
Ik heb ook zo'n audiophile...
Er zit toch een mixer bij de software?
Daar kun je de kanalen gewoon aan laten staan en dan hoor je alles als het goed is door elkaar heen.
Volgens mij kun je dan bij HWout 1/2 kiezen dat je de Mixer output daarnaartoe doorlust...
(Kan er nu niet naar kijken, hij zit in de PC van mijn studio.)

die mixer, bedoel je daarmee het M-audio Delta Control Panel ? daarin probeer ik dat nu te mixen, maar het lukt niet. bij de H/Wout 1/2 kan ik wel kiezen uit wat dingen, maar ik krijg alleen geluid op de manier zoals ik het hierboven beschreef. en nog steeds niet tegelijk.




Volgens mij kun je in volume eigenschappen van windows kiezen wat je hoort, je kunt meerdere dingen tegelijk laten horen (bijvoorbeeld MIDI, audio CD, LINE-in en wave).

Dat is analoog.

Ik heb wel problemen net als jij met mijn digitale geluidsbronnen. Mijn geluidskaart kan dat niet weergeven tijdens het opnemen.
Die beperking komt door de hardware.
Neem je digitaal SPDIF of analoog op?

volume eigenschappen van Windows, bedoel je daarmee dat luidsprekertje rechtsonder, waarmee je dan dingen aan/uit kan zetten ? daar had ik al gekeken, maar er staat (vreemd genoeg) maar 4 dingen:
Volume, Wave, SW-synthesizer en CD (en alles staat open.)
op de PC beneden (waar ik nu opzit) zitten er nog 2 dingen bij, "lijningang" en "pc-Luidspreker". ik denk dat het met die extra 2 wel te maken heeft, maar die heb ik boven dus niet.

op je vraag of ik digitaal SPDIF of analoog opneem weet ik geen antwoord................ik heb mijn mengpaneel gewoon in de IN van de Audiophile, en de OUT gaat (via het mengpaneel) naar een eindtrap.......

iemand nog iedeeën ? :(

harrie-beton
17 november 2004, 11:26
als je op het luidsprekertje klikt en daarna nog "OPTIES" en eigenschappen klikt dan zie je dat je de rest van de apparaten nog kunt toevoegen in het "mengpaneel" van Windows.
Het mengpaneel wordt dan "breeder".

hb

skabouter
17 november 2004, 12:12
ja, ik zie het, op de PC hier werkt het, en kan ik van 6, naar wel 12 "kanalen" gaan. maar boven heb ik alleen die 4 (Volume, Wave, SW-synthesizer en CD) en meer kan ik niet toevoegen :???:

bert k
17 november 2004, 13:00
Zomaar een inval: heb je het geluid on-board gedisabled?

skabouter
17 november 2004, 13:37
ummm, sorry, als net beginnende recorder en PC nerd in spe moet ik u vragen: "verklaar u nader? "

je zal iets specifieker moeten zijn, voor zover ik weet heb ik alles wat maar open kan, open gezet.....................

bert k
17 november 2004, 14:11
Uit het lesboek 'Hoe wordt ik een nerd' :D

De meeste PC's hebben tegenwoordig een geluidskaartje op het moederboard zitten. Dat is goed genoeg voor Windows geluidjes, en op MP3 af te spelen, maar niet voor opname. Als je nu een mooie kaart installeert, zoals de jouwe, dan moet je dat moederbord kaartje uitzetten in de bios. Bij het opstarten druk je op Del, en je komt in de bios-setup terecht. Na lang zoeken vind je daat de geluidstroep. Die moet UIT.

ssj3goku
27 november 2004, 14:23
Met welk programma neem je op? Ik heb deze kaart ook sinds kort, en als ik met Cubase SX wil opnemen, dan moet je bij device setup aangeven dat je GEEN direct monitoring wil. Als je dan op monitoring klinkt moet het als het goed is wel werken. Je hoort dan wat je speelt en wat je afspeelt. Of je de uitgang op internal monitor moet zetten of op HW Out 1/2 dan moet je even zelf bekijken ik weet het niet meer uit mijn hoofd. Er is ook nog een checkbox of je de interne monitor wil uitschakelen zodat andere programma's er geen gebruik van kan maken. Die moet als het goed is uit.