PDA

View Full Version : straplocks, scheur en hoolahoopen met je gitaar..



El Hefe
16 november 2004, 22:51
ik kan nu die move van hoolapoopen met je gitaar achterstevoren en weer terug, geen een keer gevallen en heel vet!, ... ik heb het dus geoefend met mn oude brakke yamaha eg112 waarvan ik de band heelgoed getaped heb maar niet goed genoeg want nu is die bout aan de onderkant losgaan zitten ( kan je er uittrekken) en loopt er een scheur door het hout aan die loodrecht staat op de onderkant ...

opzich geen probeem maar ik weet niet of het aan deze gitaar ligt of dat het aan dat truukje ligt.. (ook weet ik niet of het al zo was :-?)

ik wil het graag met mn musicman silhouette doen :D en weet niet of dat nu verstandig is.. iemand ervaring mee?]

Jim Marshall
16 november 2004, 23:05
Gewoon doen, dan houdt de gitaarboer/reparateur ook werk. Is dus goed voor de economie.

El Hefe
16 november 2004, 23:22
ok en nu serieus.:roll:

youngcoby
16 november 2004, 23:26
Gewoon doen, dan houdt de gitaarboer/reparateur ook werk. Is dus goed voor de economie.

:-D

chennie
16 november 2004, 23:28
wat is hoolapoopen ?

kokteejl
16 november 2004, 23:29
je kan ook gewoon je gitaar tegen een muur flikkeren is even zinloos

Swan
16 november 2004, 23:29
t is veel leuker met de strap om je nek

Bluesbreaker
16 november 2004, 23:31
ik wou dat ik kon hoolapoopen met mijn gitaar :roll:

El Hefe
16 november 2004, 23:39
zucht.. ik weet ook niet hoe het heet...

DIT:

http://www.freepgs.com/bruno/upload4/gooiklein.jpg

Morpheus
16 november 2004, 23:53
zucht.. ik weet ook niet hoe het heet...

DIT:

http://www.freepgs.com/bruno/upload4/gooiklein.jpg

aah! dus dat flashy trucje dat janick gers in Rock in Rio deed in Fear of the Dark??

kokteejl
16 november 2004, 23:57
die gaat afzien morgen...hehe

birt
17 november 2004, 00:41
t is veel leuker met de strap om je nek

dat heb ik deze zomer de gitarist van de scorpions meermaals achter elkaar zien doen met een V :D

El Hefe
17 november 2004, 00:43
hoezo afzien?

1959SLP
17 november 2004, 04:57
Yngwie Malmsteen nooit aan t werk gezien? Die doet dit zo vaak dat het flauw wordt.

michielv
17 november 2004, 08:30
Vai heb ik dit ook meermalen zien doen. Een paar keer is het stoer, tot je het thuis probeert en erachter komt dat je slaapkamer niet hoog genoeg is ;)

jules
17 november 2004, 09:06
of de bassist te dichbij staat :-D

butters
17 november 2004, 10:03
steek op zen minst je gitaar en riem in brand, dan heeft het wel iets vind ik. 8)

El Hefe
17 november 2004, 10:29
mn plafond is hoog genoeg hoor :) met gitaar op het kruis, je kan twee kanten op gooien he... achterstevoren heb je minder ruimte nodig. maarrre ik heb die oude gitaar er een beetje mee gemold dus ik denk er nog even over na of ik dat op shows ga doen :lol: mss nog beter vasttapen

bert k
17 november 2004, 10:48
Dan maar ff serieus, hoewel ik het kunstje te flauw voor woorden vind... Die Yamaha heb je wel degelijk door dat kunstje naar de kloten geholpen. Als die gitaar zo rondslingert komt er veel te veel kracht op de schroeven te staan, dus scheurt je body :(
Das een dure grap, maar goed, het is jouw feestje....

Harry
17 november 2004, 11:02
Warner E. Hodges van Jason & the Scorchers doet het al jaren. Maar ja, zijn gitaarroadie is gitaarbouwer, en die gaat braaf aan het sleutelen na een optreden. Ik heb het nooit aangedurfd, want het is pas leuk als je geen noot mist als je zo'n truuk uithaalt.

Raffel
17 november 2004, 11:27
en geen herrie maakt terwijl je dat ding rondgooit :D

El Hefe
17 november 2004, 11:43
ik had de band met van dat grijze 'scheurtape' vastgemaakt aan de body en dat is 'losgescheurd' zie ik net, en dan staat alle kracht op die schroef.. en er stond nog wel op superstrong . ik probeer ook ff met samen met ander tape denk dat et dan wel lukt.. en 1scheur meer of minder in die yamaha maakte ook niet uit :lol:

1959SLP
17 november 2004, 11:49
een echte scheurplank dus, die yamaha :wink:

Nothing
17 november 2004, 12:29
Vai hangt zijn gitaar ook op aan de tremmolo, truukje probeer ik ook wel eens.... krijg je van die rare geluiden!Die zijn zo raar dat ze lollig zijn... :D

Ibanez RuleZ
17 november 2004, 12:47
ik zou mijn gitaar daar NEVER nooit aan ophangen... kinderen, gitaren zijn om te bespelen en om lief te kozen (jawel) en NIET om mee te gooien. Dat artiesten dat doen, zou me een rotzorg zijn, maar ga dit niet doen met je eigen gitaar, dat is gewoon moord

:-D

en ff zinnig: ik vind het wel zonde van je gitaar, ook al is het een Yamaha 112. ik heb dr zelf een en ben die weer in een bespeelbare staat aan het herstellen en ga m refinnen zodat ik m ook live kan gebruiken. dit gitaren zijn best aardig gemaakt: goed stukje essen, fijne neck etc... don't mess with guitars, tenzij het squiers of andere meuk is. de yamaha valt daar niet onder, ze zijn te goed daarvoor.

Harrald

El Hefe
17 november 2004, 12:53
mijne bestaat uit 3 stukken:)

BramVersteeg
17 november 2004, 14:18
Zorg wel dat je draadloos speelt, is wel handiger.
Ik heb het ook gedaan met m'n Vester en het lukte goed. Maar als je het te vaak gaat doen is het saai.

fred dons
17 november 2004, 19:49
de eerste keer dat ik het op een podium deed (en inderdaad van Malmsteen had gepikt) deed mijn gitaar een enkeltje publiek :oops:
de band bleek door midden te zijn gescheurd :D

uitgaande dat je schroeven lang genoeg zijn moet het geen problemen op leveren om dat meerdere keren te herhalen

THW
18 november 2004, 16:46
zucht.. ik weet ook niet hoe het heet...

DIT:

http://www.freepgs.com/bruno/upload4/gooiklein.jpg

aah! dus dat flashy trucje dat janick gers in Rock in Rio deed in Fear of the Dark??
precies
Alleen voor AD/HD figuren dus..... :cool:

zjanke
19 november 2004, 07:33
Toen ik dit voor de derde keer deed kreeg ik een beetje weinig lucht. Kabel begon errug strak om m'n nek te zitten

hendri
19 november 2004, 12:12
ik wou dat ik kon hoolapoopen met mijn gitaar :roll:

ik wou dat ik kon spelen op mijn gitaar laat staan hoolapoopen :lol: