PDA

View Full Version : Epiphone Broadway upgraden



KaaS
16 november 2004, 22:30
Ha luitjes,

Ik heb een Epiphone Broadway en ben daar erg blij mee. Ik vind alleen de knoppen zo klote. Waar, en met wat kan ik die nou goed upgraden? Hoeveel zou zoiets kosten?

p.s. Vandaag weer een paar uur gitaren zitten proberen en dan denk ik telkens van: "mijn epi is beter!"

episua
18 november 2004, 18:20
Je bedoelt gewoon die knoppen, volume en toon enzo?
Die kan je namelijk in bijna elke vakhandel los in allerlei kleuren en soorten kopen.
By the way, de Epiphone Broadway is wel erg mooi.
Ik heb zelf de Wildkat waarbij ook andere knoppen op het gezet.

KaaS
20 november 2004, 14:49
Ik bedoel de knoppen idd, ook de schakelaar begint me in de steek te laten. Ik wil dus eigenlijk gewoon dat de knoppen goed reageren en vloeiend overgaan van klankkleur. Dan moet je toch ook iets aan de binnenkant vervangen?

episua
22 november 2004, 23:12
Dan moet je inderdaad iets aan de binnen kant veranderen.
Das echter wel lastig met een hollow body, tijdrovend klusje denk ik.

michielv
23 november 2004, 08:23
Yep, het vervangen van de potmeters is een rotklus. Op zich niet zo heel moeiljk maar als je het boeltje niet netjes gesoldeerd hebt loop je kans dat de draadjes afbreken en vaak kom je daar pas achter als je de boel in elkaar gezet hebt. Kun je weer van voren af aan beginnen.

Maar het is te doen :D

KaaS
23 november 2004, 16:28
Ik ga daar echt niet zelf aan beginnen met mijn linkerhanden. Veel te bang dat ik iets verniel (net zoals mijn auto die ik de soep in `gerepareerd` heb) :oops:

Iemand een tip waar ik dat goed zou kunnen laten doen en hoeveel dat zou kosten?