PDA

View Full Version : Besluiteloos



Bins
3 juni 2002, 00:17
Ik ben dus nog steeds op zoek naar een nieuwe amp. Ik heb 400 euro bijeen geschraapt (wordt hongerlijen deze maand :wink: )
Ik kan nu uit et volgende kiezen:
-Kustom kga65: 1x12 65 watt met een paar dig. effecten erop (delay, flanger, enz)
-Fender Princeton 65: 1x12 65 watt, verders nix
-Fender ultimate chorus: 7/8 jaar oud al heel lang niet gebruikt 2x12 65 watt, met chorus (duh)

Die Kustom moet ik nog gaan horen, maar hij heeft als + iig die effectjes (niet super boeiend, maar wel geinig), en je kan er nog een extra speaker kast aan hangen.
De Princeton valt denk ik af want die ultimate is veel cooler (mits die et nog goed doet). We zijn alleen nog niet uit de prijs. Ik vind 400 eurotjes net iets teveel voor een 8 jaar oude transistor amp. Maar ik heb echt geen idee wat zo'n ding moet kosten, en de verkoper ook niet. Er kan ook geen externe speaker aan beide Fenders, das wel - puntje.

Maar goed, de vraag(en) dus:
-Heeft iemand ervaring met Kustom? Niet kwa geluid (dat hoor ik zelf wel) maar kwa kwaliteit, betrouwbaarheid enz.
-Wat zou ik moeten betalen voor een Fender ultimate chorus (geen dsp)?

Alvast bedankt
-Bins-

P.S. Ik heb wel gekeken naar 2e hands buizenbakkies, maar die vielen toch net ff iets te duur uit. Bovendien moet mijn stuff wel een beetje draagbaar zijn, een auto zit er voorlopig nog niet in.

WesMontgomery
3 juni 2002, 15:10
Hai,

ik heb nog Fender Deluxe 112 Plus voor je te koop staan. 3 jaar oud. Perfecte staat. 90 watt. etc. etc. Voor 275 euro is ie van jou.

Interesse???

skapiche?!
3 juni 2002, 15:20
200 euro!

WesMontgomery
3 juni 2002, 15:21
nee 250 is minimum

skapiche?!
3 juni 2002, 15:22
225?

WesMontgomery
3 juni 2002, 15:27
250!!

skapiche?!
3 juni 2002, 15:28
helaas!

Bins
3 juni 2002, 16:30
Bedankt voor het aanbod, maar ik heb net al die fender chorus gekocht :smile: Superding man, en hij heeft wieltjes (!!!). Misschien wel een beetje impuls-koop, maar hij zag er goed uit, klonk lekker (behalve die distortion dan), en hij had de footswitch er ook bij. Die chorus was ook wel geinig. Heeft me 350 euros gekost uiteindelijk, dus ik heb nog 50,- biergeld over ook :grin: Ik ben tevree.

koen1111
11 juni 2002, 22:29
Hoe ga je nu je distortiongeluid maken? Toch niet met het boost/overdrive channel hoop ik? Clean klinken die fenders trouwens wel mooi hoor.

Bins
11 juni 2002, 22:45
Tja, ik ben daar na een weekje met deze amp op teruggekomen...Ik had de gebruiksaanwijzing gedownload, en daar stonden wat "voorbeelden" in. Met dit als uitgangspunt en een beetje "fine tuning" ben ik tot een meer dan acceptabele distortion gekomen. Mijn sound zit een beetje tussen rock/metal in en dat doet ie goed, mede dankzij de "mid-boost" knop.
Ik heb ook een metal zone, die klonk echt vet op mn oude brakke versterkertje. Maar op de fender klinkt ie gewoon nep. Dus voorlopig hou ik het bij de alom verguisde fender distortion. Dus al met al valt et nog best mee allemaal.
De clean is idd echt geweldig, ik zit voor het eerst sinds tijden gewoon weer eens lekker blues te spelen ipv continu te raggen. Volgens mij vinden de buren dat ook wat leuker :smile:




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bins op 2002-06-11 22:54 ]</font>

Ibanez RuleZ
12 juni 2002, 00:35
idd, fender distortion klinkt best wel heel aardig, gewoon een gedowntunde mesa (of was mesa nu een opgefokte Fender...? ik weet het niet meer precies :grin:). In ieder geval moet dat wel aardig klinken.

harrald