PDA

View Full Version : weer even tee(a)sen... wah enzo.



stratokai
16 november 2004, 21:45
Heb dus mijn oude Jimi Hendrix wah ingeruild en een RMC-1 gekocht. Die RMC eerst vergeleken met een Fulltone Clyde (deluxe geloof ik). Ik vond de RMC warmer klinken en daar ging ik voor. Fulltone was ook wel erg veel duurder.

Maar... Nu thuis uitgeprobeert en het blijkt dat de Teese wel erg veel boost geeft en cleane akkoordjes zelfs lichtjes "vervormd" weergeeft. Aan de RMC is meen ik niks te verstellen.
Zijn er meer hier met deze ervaring? en:
Meer info/ ervaringen van de andere RMC wahs is welkom.
Wat ik zoek is vooral een wah die 'smooth' klinkt met cleane invuldingetjes.

Antal
16 november 2004, 22:06
Ik heb sinds een week een RMC1. De oude van Sash. Ik vind hem erg lekker, maar ik heb hem nog niet in de oefenruimte op m'n gibson/marshall combi geprobeerd.

Het probleem wat jij noemt heb ik niet echt. Volumeboost is maar een klein beetje. Eigenlijk gewoon zoals het bedoelt is. Maar die volumeboost is heel makkelijk aan te passen hoor. Bij m'n oude vox heb ik hem verhoogd namelijk. Dit kon door 1 weerstand te vervangen.

sash
16 november 2004, 22:12
Heb dus mijn oude Jimi Hendrix wah ingeruild en een RMC-1 gekocht. Die RMC eerst vergeleken met een Fulltone Clyde (deluxe geloof ik). Ik vond de RMC warmer klinken en daar ging ik voor. Fulltone was ook wel erg veel duurder.

Maar... Nu thuis uitgeprobeert en het blijkt dat de Teese wel erg veel boost geeft en cleane akkoordjes zelfs lichtjes "vervormd" weergeeft. Aan de RMC is meen ik niks te verstellen.
Zijn er meer hier met deze ervaring? en:
Meer info/ ervaringen van de andere RMC wahs is welkom.
Wat ik zoek is vooral een wah die 'smooth' klinkt met cleane invuldingetjes.

Een RMC1 is een echte 'fuzz'wah. Perfect icm fuzzes dus, vandaar ook de lichte boost erin. Als je een cleane wah wil kan je beter voor een Picture Wah gaan lijkt me. Of een RMC3, die kan je zo clean instellen als je wil.

stratokai
16 november 2004, 22:14
Was even vergeten bij te zetten dat ik met actieve EMG's speel (in strat). Misschien heeft dat er iets mee te maken. Met elektronica ben ik nooit zo'n held.
Ga eerst wel even terug naar de winkel om opnieuw te vergelijken. Alleen hebben ze denk ik niet alles op voorraad en RMC-3 is toch wel erg duur.

Iemand nog ervaringen met de RMC-2. Daar kun je volume en bereik toch mee regelen?

stratokai
16 november 2004, 22:17
Thanx voor de reactie Sash,

Weet jij of er wat te verstellen is aan die picture wah??

sash
16 november 2004, 22:21
Nope, is gewoon kick and rock :D

Antal
16 november 2004, 22:27
Het kun dus ook door die actieve elementen komen. Sash, bedoel je niet de wizard wah?

stratokai
16 november 2004, 22:32
Het kun dus ook door die actieve elementen komen. Sash, bedoel je niet de wizard wah?

Ben nu ook wel benieuwd 8-)

sash
16 november 2004, 23:07
Het kun dus ook door die actieve elementen komen. Sash, bedoel je niet de wizard wah?

Nee de Wizard Wah is juist gemaakt voor mega high gain sounds. PW is de cleanste kick and rock wah die Teese maakt. Weet niet of de RMC2 cleaner kan, nog nooit geprobeerd.

Mitch
16 november 2004, 23:13
Het oversturen zal aan de combi pickups/RMC 1 liggen. De RMC1 geeft naast een volume boost ook nog een vet midden en laag, wat zeker voor lichte vervorming kan zorgen als je signaal al door EMG's wordt gegenereerd. Het gebrek aan volume-instelbaarheid is het nadeel van de Wizard en de RMC1.
RMC2, 3 en Wheels of Fire hebben een instelbaar volume, de Picture geen volume boost en geen verstelbaarheid.

De RMC1 is dus niet binnen iedere combinatie een juiste keuze. Vooral op Strats, Teles en als je nog effe door een fuzz heen moet kan de RMC1 ge-wel-dig zijn.

stratokai
16 november 2004, 23:45
Het oversturen zal aan de combi pickups/RMC 1 liggen. De RMC1 geeft naast een volume boost ook nog een vet midden en laag, wat zeker voor lichte vervorming kan zorgen als je signaal al door EMG's wordt gegenereerd. Het gebrek aan volume-instelbaarheid is het nadeel van de Wizard en de RMC1.
RMC2, 3 en Wheels of Fire hebben een instelbaar volume, de Picture geen volume boost en geen verstelbaarheid.

De RMC1 is dus niet binnen iedere combinatie een juiste keuze. Vooral op Strats, Teles en als je nog effe door een fuzz heen moet kan de RMC1 ge-wel-dig zijn.

Merci! Moet dan maar opnieuw vergelijken en eigen gitaar meenemen. Toch altijd weer apparatuur en smaak afhankelijk (gelukkig).

Nog een vraag: Doet Vox ook nog mee in de wah-race?

Bluesbreaker
16 november 2004, 23:47
ik heb de RMC2, die kan wel vrij clean, al gaat al wel vrij snel wat volume verloren

maarja, ik heb de andere modellen dan weer niet getest dus kan ook niet vergelijken

Antal
17 november 2004, 13:24
Thanx voor de reactie Sash,

Geen dank... :roll:


Nee de Wizard Wah is juist gemaakt voor mega high gain sounds. PW is de cleanste kick and rock wah die Teese maakt. Weet niet of de RMC2 cleaner kan, nog nooit geprobeerd.

Dat weet ik. Maar aangezien actieve elementen vaak een relatief hoge output hebben, kan deze combi dan ook niet goed werken? Ik ken ze verder niet hoor. Jij misschien wel. Dus ik ben nu puur aan het filosoferen hoor.

Lijkt me niet dat de rmc2 cleaner kan. Het is namelijk hetzelfde ding als de rmc1, maar dan met een paar potmeters aan de buitenkant.

Is het trouwens wel echt je wah die overstuurt? Is het niet je versterker die overstuurt door die volumeboost?

BramVersteeg
17 november 2004, 14:40
Op de site van teese staat ook duidelijk dat de RMC1 gemaakt is voor single coils. Ik had echter geen last van vervorming met m'n gibson LP standard. Ik denk dat het aan de pickups zal liggen. Ik vond het wel een geweldige wah die RMC1. Vond hem beter dan de RMC3 LE, maar die heb ik niet in kunnen stellen dus echt goed oordelen kan ik er niet over.
Grz. Bram

stratokai
17 november 2004, 15:44
Antal je hebt gelijk. Iedereen bedankt natuurlijk :oops:

Ik heb op 2 verschillende versterkers getest en zelfs met koptelefoon. Oversturing komt door combinatie wah/EMG's Inmiddels RMC-1 teruggebracht en nu afwachten tot RMC-3 binnen is. Daar kun je alle kanten mee op. Mag wel wat kosten tegenwoordig (eerste aanschaf sinds 10 jaar :D ). Zet dan ook nog even die Fulltone ernaast.

Antal
17 november 2004, 15:52
Ik heb op 2 verschillende versterkers getest en zelfs met koptelefoon. Oversturing komt door combinatie wah/EMG's Inmiddels RMC-1 teruggebracht en nu afwachten tot RMC-3 binnen is. Daar kun je alle kanten mee op. Mag wel wat kosten tegenwoordig (eerste aanschaf sinds 10 jaar :D ). Zet dan ook nog even die Fulltone ernaast.

Daar was ik al bang voor ja, dat het door die EMG's zou komen. Maar goed, ik hoop voor je dat de 3 beter uitpakt.

jero
18 november 2004, 00:12
Antal je hebt gelijk. Iedereen bedankt natuurlijk :oops:

Ik heb op 2 verschillende versterkers getest en zelfs met koptelefoon. Oversturing komt door combinatie wah/EMG's Inmiddels RMC-1 teruggebracht en nu afwachten tot RMC-3 binnen is. Daar kun je alle kanten mee op. Mag wel wat kosten tegenwoordig (eerste aanschaf sinds 10 jaar :D ). Zet dan ook nog even die Fulltone ernaast.

waarom stuur je geoffrey teese niet even een mailtje, waarin je je setup beschrijft en hem vraagt wat voor jouw situatie de meest geschikte wah is. Teese is een zeer (!) sympathieke vent, met ruim voldoende kennis van zaken om je een goed advies te geven.

good luck...

Antal
18 november 2004, 01:07
Teese is een zeer (!) sympathieke vent, met ruim voldoende kennis van zaken om je een goed advies te geven.

Zeker weten :)

stratokai
18 november 2004, 09:23
waarom stuur je geoffrey teese niet even een mailtje, waarin je je setup beschrijft en hem vraagt wat voor jouw situatie de meest geschikte wah is. Teese is een zeer (!) sympathieke vent, met ruim voldoende kennis van zaken om je een goed advies te geven.

good luck...

Daar had ik nog niet aan gedacht. Weet ook niet of ik hem daarmee wil "lastigvallen" . De instelmogelijkheden van de
RMC-3 maken deze wel heel flexibel. Als het dan niet goedkomt zal het wel aan de gitarist liggen :wink:

Mitch
18 november 2004, 21:34
Gefeliciteerd ! De 3 kun je echt volledig aanpassen aan je setup, dat is het grote voordeel. Tegen de tijd dat je 'm hebt en je komt er niet helemaal uit moet je nog maar even een gil geven, dan geef ik nog wat tips als dat nodig is.

stratokai
18 november 2004, 21:55
Gefeliciteerd ! De 3 kun je echt volledig aanpassen aan je setup, dat is het grote voordeel. Tegen de tijd dat je 'm hebt en je komt er niet helemaal uit moet je nog maar even een gil geven, dan geef ik nog wat tips als dat nodig is.
Alvast bedankt! Dat kunnen aanpassen aan de set-up (en eigen wensen) lijkt me een groot voordeel.
Nog even wachten tot die binnen is.