PDA

View Full Version : Nieuwe bas besteld: Fame



starscream
16 november 2004, 20:09
Ik was vandaag naar musicstore koeln gegaan. Allemaal wat basjes uitgetest. Maar toen ik een Fame bas uitprobeerde was ik meteen verkocht! Wat een geluid! Ook speelde hij erg fijn, maar dat heb ik niet echt kunnen testen omdat ik linkshandig ben. Ik heb hem meteen besteld en als het goed is, is ie over 2 maanden binnen :)

Specs:

Het is een handgemaakte bas uit polen.
-Lovely shaped Ash body
-three piece Maple neck
-Wenge fretboard with 24 frets
-2 x MEC-Singlecoil-PU
-active MEC-2-band-electronic
-solid 3D-bridge

En dan de prijs: 599 euro!

owja hier nog ff een plaatje:
http://www.musicstorekoeln.de/picsgr/BAS0001587-000.jpg

alhambra
16 november 2004, 21:42
Wooooooooohhhhhhhhhhh

599 euro is voor niks man en ik vind hem nog is mooi ook.

Chris Wolstenholme
16 november 2004, 23:35
8) coole warwick a like :)

John P
16 november 2004, 23:41
Ik snap niet, waarom niet meer mensen van dit merk hebben gehoord. Die dingen zijn al jaren te koop in Keulen; mooie bassen voor weinig en mooie onderdelen. wie heeft er hier nog meer zo'n ding en hoe bevalt-ie na wat jaartjes?

Surferboy
17 november 2004, 09:22
Hey!

Ik heb die bas in 5-snarige versie, hij speelt echt heerlijk en klinkt perfect! Hij wordt netjes afgeleverd met sleutelsetje, en goed ingepakt. Ik heb er tot nu toe erg veel plezier van gehad.......! Als je iets meer achtergrond-info wil, ze worden gemaakt in Polen door Mayones (een Gitaarfabriek/custombouwer) en dan verkocht onder de naam Fame. ( www.mayones.com )

Equalizer
17 november 2004, 11:10
Mooi dingetje.
Starscream, is die van jou ook van onbehandeld hout (zoals die van Surferboy) ? Er lijkt wel een laagje lak op te zitten. We hadden het daar op basgitaarforum over: misschien moet je hem anders nog met wax of lak bewerken ofzo, anders trekt het vuil erin.

Phyrexian
17 november 2004, 14:41
Ik snap niet, waarom niet meer mensen van dit merk hebben gehoord. Die dingen zijn al jaren te koop in Keulen; mooie bassen voor weinig en mooie onderdelen. wie heeft er hier nog meer zo'n ding en hoe bevalt-ie na wat jaartjes?

Omdat er geen marketing wordt voor gedaan in de rest van Europa? Ik ken zo ook enkel en alleen uit de Musicstore Köln catalogus. Hier in België heb'k er nog nooit ééntje te koop gezien; Stagg overheerst hier de budget markt.

Ze ziet er idd mooi uit, qua specs en looks lijkt ze idd erg op een Warwick. Niet slecht!

frenske
17 november 2004, 19:06
Holy kamozie ... die Mayones zien er echt geweldig uit!

Josdevos
19 november 2004, 12:30
Bassist van m'n vorige groep had de 5 string neck through versie.
Erg mooie en goedspelende bas met MEC elementen. Dik in orde!
Heb vorige week bij Beyers eens op een MM Stingray gespeeld, man wat speelde die smooth en klonk die goed. De warwickskes waren ook wel dik ok! :cool:

.ChiefRebelAngel.
19 november 2004, 15:26
mayones maakt goede gitaren, iemand die ik ken heeft er een custom made, super (als het nu geen gele zou zijn...)!

Phyrexian
19 november 2004, 16:27
Bassist van m'n vorige groep had de 5 string neck through versie.
Erg mooie en goedspelende bas met MEC elementen. Dik in orde!
Heb vorige week bij Beyers eens op een MM Stingray gespeeld, man wat speelde die smooth en klonk die goed. De warwickskes waren ook wel dik ok! :cool:

ewel jos... gaat ge aan de bas?? ;)
Stingray's spelen idd heel erg vlot. Kheb nog altijd spijt da'k m'n Stingray 5 heb verkocht.