PDA

View Full Version : Aansluiten



prs
16 november 2004, 19:25
Kan ik onderstaande effectprocessor aansluiten op een versterker met de volgende inputs:

Return, Send, Line out (boven return en send staat FX loop geschreven)
en hoe moet je het aansluiten.....wat met wat verbinden?
Heb ik het goed gezien dat een kabel van send naar de balanced input left gaat, en dan een van de balanced output left naar de return?

http://img67.exs.cx/img67/2039/TC.jpg

Bedankt wederom!

Rewind
16 november 2004, 20:33
klopt

prs
16 november 2004, 20:35
Ok dan, dank je!
Kun je er gewoon standaard gitaarkabels (korte) voor gebruiken, of zijn er speciale kabels voor op de markt?

andy
16 november 2004, 21:10
Gewoon gitaarkabels.

prs
17 november 2004, 00:55
Thnx!

ieme
17 november 2004, 10:32
patch kabels, van die korte van leem bijvoorbeeld maar die klinken niet super, als je ze van George L neemt klinkt je signaal beter!

EDIT: leuk zo'n gmajor!

skabouter
17 november 2004, 12:26
ja, maar met kort moet je de G-major wel op de amp leggen ofzo. als je het in een rackje hebt, dat iets verderop staat heb je wat langer nodig. moet je zelf maar ff kijken PRS, hoever dat ding van je amp staat altijd. en daar kabels voor kopen. denk wel: hoe korter, hoe minder signaal verlies. maar denk ook: Topkabels (George L) zijn tering duur, echt 30 euro, voor 20 cm ofzo. en dat is het (als je geen echte tone-snob bent) ook niet echt waard.
maar dat hangt van je budget af, en de eisen die je steld aan ej geluid

ieme
17 november 2004, 12:49
Topkabels (George L) zijn tering duur, echt 30 euro, voor 20 cm ofzo. en dat is het (als je geen echte tone-snob bent) ook niet echt waard.
maar dat hangt van je budget af, en de eisen die je steld aan ej geluid

20 cm 30 euro??? echt niet georgeL is 4.90 per plug, das dus 9.80 euro per 2 en kabel is 2,25 per meter is 45 cent per 20 cm dus

9.80 en 0.45 maakt 10.25

Niet overdrijven heh ska! :lol:

Rewind
17 november 2004, 22:10
Hmm, ik vroeg me vanmiddag weer eens af wat nou eigenlijk het nut is van allemaal geweldig goede kabels gebruiken, als je ziet dat je vervolgens wordt uitversterkt door een geluidstechnicus met DAP-kabels in z'n rack :-?

ieme
17 november 2004, 23:17
Hmm, ik vroeg me vanmiddag weer eens af wat nou eigenlijk het nut is van allemaal geweldig goede kabels gebruiken

om een goed geluid te krijgen, ik merk gewoon dat mn signaal beter blijft met George L kabels....


als je ziet dat je vervolgens wordt uitversterkt door een geluidstechnicus met DAP-kabels in z'n rack :-?

Tsja, dan is t tijd om van geluidsman te switchen!