PDA

View Full Version : Another brick in the wall



diederik
1 juni 2002, 20:54
Wat is nu eigelijk het verschil tussen part 1, 2 en 3?

Heeft er soms ook iemand een powertab van dit liedje? Ik heb er een gevonden (part 2)
maar deze komt niet overeen met het liedje dat in m'n winamp-list staat.

Kan iemand mij helpen?

Echoes
3 juni 2002, 11:54
eh..heel groot verschil...

part 1 is anders kwa muziek dan part 2, en gaat over iemand die zijn vader heeft verloren in de oorlog
(daddy has flown across the ocean, leaving just a memory...daddy what else did you leave for me!) Gebaseerd op werkelijkheid van Roger Waters die zijn vader in de WO2 heeft verloren en hem dus nooit gekend heeft.

part 2 is de bekende, en het gaat niet over dat kinderen niet moeten leren, maar dat ze zich zo moeten kunnen uitten als ze zelf willen...zonder dat de leraar zeggen hoe ze zich precies moeten gedragen en wat ze wel en niet mogen..(ongeveer)

part 3 is ook weer anders kwa muziek, en gaat dacht ik om iemand wiens hele leven fucked up is en weg wil van alles..
(I dont need no arms arround me, I dont need to drugs to calm me)

De bekende zin, "All in all it was just another brick in the Wall" zijn dus de problemen (zoals o.a. part 1,2,3 beschrijven)
waarmee hij in zijn gedachten een Wall omzichzelf heen bouwt en zichzelf afsluit van de wereld.
Zijn dus allemaal stukjes Wall (another brick)

Als iemand nog interesse heeft in achtergrond van het hele The Wall concept, danne moet ie het maar zeggen.

Akoorden is gewoon Dm Dm - G

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Echoes op 2002-06-03 12:02 ]</font>

Echoes
3 juni 2002, 12:06
http://www.advancenet.net/~bterwill/wall.html

tabs van de hele Wall show/album :smile: