PDA

View Full Version : Wat is een rack?



puvin
1 juni 2002, 20:16
Nog eens een echte newbie-vraag :wink:

Wat is een rack

Andrewski
3 juni 2002, 12:13
Een rack is een rek met apparatuur.
Er worden veel spullen gemaakt (voor/eind versterkers, effecten) om in een rek in te bouwen (19 inch is de wereldwijde standaardmaat) Dit is vooral handig om te vervoeren; je bouwt al je spullen in een rek en je hoeft niet met losse spullen te sjouwen.

puvin
3 juni 2002, 17:19
en als je dan maar één effect (g-major) hebt

wat ben je dan met een rack

Moet dat in een rack?

puvin
3 juni 2002, 17:26
het punt is gewoon

ik heb een mesa 45 combo
en ik zou de effecten van een G-major willen

maar hoe doe ik dat nu :wink:

waar zet of hang of plaats ik dat ding


snap het echt niet

Moonchild
3 juni 2002, 18:08
koop je zon rackdingetje en daar zet je m in.
het leuke is dat je zelfs helemaal zelf mag weten waar je je rack neerzet!! misschien wel erop, of ernaast!

puvin
3 juni 2002, 20:06
dus het is niet belachelijk als je een rack koopt en er dan maar één ding in zet


is er daar ergens een foto van?

Dionyios
3 juni 2002, 20:51
Nou misschien kom je later nog wel andere effecten tegen die je dan in je rack kunt hangen... Heb je toch alvast ruimte en daar hoef je je dan geen zorgen meer over te maken.

En ik heb ook wel eens van die 'rekjes' gezien met ruimte voor twee dingen, en dat rekje zat dan in een plastic koffer. En dat staat helemaal niet stom vind ik...

puvin
3 juni 2002, 21:35
bedankt!

en kan ik dat ergens op een site ofzo bekijken

want snap dus nog niet goed hoe het eruitziet

snap je :wink:

srv-man
3 juni 2002, 21:35
´t Staat helemaal niet lullig als er maar 1 ding inzit en zeker al niet als dat een G-Major is.
Je kunt ook zelf een kistje fabriceren waarin 1 unit past, bijv. van mulitplex. Het gaat er feitelijk alleen om dat je apparatuur beschermd is. Of een 2e hands kunststof case van 2 hoogte-eenheden van SKB op de kop tikken.

puvin
3 juni 2002, 21:36
hoeveel kost zo'n rackje dan?


maw waar vind ik info?

Dionyios
3 juni 2002, 21:42
Tja, heb net ff rondgekeken, maar kon niet echt iets vinden... Misschien dat je eens bij een aantal winkels moet vragen? De grotere winkels zouden wel eens iets op voorraad kunnen hebben.

Succes met zoeken!

srv-man
3 juni 2002, 21:45
Cases bijv. op http://www.skbcases.com
Prijzen op http://www.musik-produktiv.de

Nocki
4 juni 2002, 20:11
het mooie van een rack is dat je alles in een hebt. ik heb nu dus een rack met voorversterker en eindversterker in een met een tuner en effecten. verder kan ik nu altijd een draadloos set erbij doen en keizen op welke booxen ik m aansluit.
daarbij komt dat 19" spul meestal hoger is van kwaliteid. (ok niet natuurlijk als je het hebt over een mesa combo ofzo maar over het algemeen is 19"beter en ook zogemaakt dat je er honderd en een dingen aan kunt hangen.
echt heel erg mooi.
en als je eens ergens anders gaat spelen en je weet dat er een leuke speaker kast staat hoef je die niet mee te memen.

tenzij de cabs die je zelf hebt beter zijn natuurlijk,.

Nocki

zZoRgO
4 juni 2002, 20:32
Over kwaliteit gesproken...
Ik speel nu over een G-Major en een marshall VS100r, maar ben van plan een voor- en eind versterker te kopen en dan op een cabinet of gewoon via de P.A. te spelen...
nu vroeg ik me af of bv een marshall jmp-1
even goeie overdrive/dist geeft als een jcm of zo?
OF zijn er andere lampen- of buizenpreamps die beter/veelzijdiger zijn (ongeveer in dezelfde prijsklasse...) en die eventueel ook via midi werken?

Moonchild
4 juni 2002, 22:46
Ik zou me eerder zorgen maken om mn muziek, dan over hoe me rack druit ziet.

Moonchild
4 juni 2002, 22:47
tis niet dat de mensen in het publiek je gaan uitlachen ofzo. "Eej moet je kijken wat hij nou weer heeft staan daar, HAHA, das toch zielig gewoon!"
lol

puvin
5 juni 2002, 16:53
héhé,
weet ik wel

maar bij een rack stel ik me zo'n immense kast voor
en dan enkel één dinkje??
:wink:

maar ik ben gewoon verkeerd
nm

Dionyios
5 juni 2002, 16:56
Op 2002-06-04 22:47, schreef Moonchild:
tis niet dat de mensen in het publiek je gaan uitlachen ofzo. "Eej moet je kijken wat hij nou weer heeft staan daar, HAHA, das toch zielig gewoon!"
lol


Zeker niet de mensen die weten hoe duur rack-spullen zijn :smile:

Nocki
6 juni 2002, 07:32
vroeger had ik een immens rack met een oude mesa studio (2he) een marshall 9005 (4he) en dan nog een draadloos set set en fx op de grond (6 bossjes)
nu maar een rack van 4 hoog met wat mesa spul en de gmajor.
er is echt niemand die me gaat uitlachen hoor... ja ok vanwege mijn spel mischien of omdat ik een kilt draag. mar niet vanwege mn stack...

meestal staan ze toch wel te kwijlen. en als ze dan lief zijn mogen ze mijn stack naar de auto dragen... :smile:

Nocki

puvin
6 juni 2002, 17:17
héhé,
maar ik heb helemaal geen schrik om uit te lachen geworden :wink:

gewoon,
omdat ik niet snap hoe het gaat om één dinkje in een grote kast te hangen :wink:

Pee
7 juni 2002, 17:50
voor foto's: john petrucci's rack:

http://www.johnpetrucci.com/equipment1.html

genoeg racks nee?