PDA

View Full Version : goeie amp - noodzaak?



Swan
16 november 2004, 11:59
tralalalala 404

Swan
16 november 2004, 12:00
ik vraag me af....is t hebben van n goeie (buizen) amp noodzakelijk zolang je niet in n band zit die toured en regelmatig optreedt?
voor thuis is n Engl fullstack echt totale overkill, zelfs n kleinere 60 watt buizenamp zal je thuis nooit echt optimaal kunnen laten klinken (of je moet zo'n powersoak hebben)
en als je optreedt kan je vaak de backline huren...

argh...of ik heb gewoon heel erg GAS maar momenteel lijkt t me handiger om ipv mn 5150combo (die thuis toch nooit op lekker volume zal kunnen) een pod xt live te hebben oid...aangezien ik toch elke week 1 a 2 avonden in de oefenruimte doorbreng lijkt me zoiets best handig om n beetje vergelijkbaar geluid te houden ipv nu over al die verschillende amps met n dist. pedaaltje...

suggesties?

pimmetje
16 november 2004, 12:12
Zelfs als je regelmatig optreedt is een goede versterker niet noodzakelijk, maar wel heel lekker.
Ik heb jaren met een Marshall 8080 opgetreden. Niet bepaald een topversterker, maar hij deed 't best en de band (en ik) waren toen absoluut niet veel meer waard :D.

Persoonlijk vind ik 't wel fijn om bij het oefenen met band dezelfde troep te gebruiken als bij optredens. Voor thuis is een buizenbak van 25Watt echter al snel te veel, ja. Maar thuis heb ik dan ook andere troep staan Ik oefen thuis meestal over een (ongeveer) 8Watt buizenbakkie over 1x8" speaker. Kan dan nog lekker grommen zonder de buren al te veel last te bezorgen.

Voor thuis oefenen vind ik 't ook veel minder belangrijk hoe de versterker precies klinkt. Ik heb ook een tijdje over een POD thuis wat zitten klooien... ook leuk speelgoed en zeker niet onhandig.

Swan
16 november 2004, 12:12
en daarnaast is het veel gemakkelijker opnemen thuis ook n fijne bijkomstigheid :wink:
ik weet dat er hier mensen die zweren bij buizen en andere bij digitaal gedoe...laat es argumenten horen van die verschillende kanten :P

Swan
16 november 2004, 12:16
ja ik heb dus thuis ook nog n kleine oefenversterker staan...en dat klinkt natuurlijk ruk in vergelijking met mn 5150...maar omdat we nogal vaak van oefenruimte veranderen (de ene keer op peavey bandits, dan weer op n marshall jcm 900 halfstack, dan weer op n ruis&knetter, dan weer op n valvestate etc etc) wordt ik soms gek van dat t nooit echt lekker klinkt... en voorlopig is mn 5150 meeslepen ook geen optie...
lijkt mij dat je dan met zo'n uitgebreidt floorboard (denk aan pod xt live, boss gt6, vox tonelab) meer een vergelijkbaar geluid houdt?

pimmetje
16 november 2004, 12:21
Zo'n POD klinkt ook anders over verschillende versterkers...
al heb je dan idd wel iets meer mogelijkheden om een vergelijkbaar geluid eruit te halen.

Als er altijd ook PA'tje in die ruimte staat, is 't al gemakkelijker om daar met de POD steeds een redelijk gelijk geluid eruit te trekken. Die PA's verschillen over 't algemeen toch wat minder extreem van geluid dan gitaarversterkers.

Antal
16 november 2004, 12:21
Ik vind het toch wel heel erg prettig om in de oefenruimte dezelfde amp te hebben die ik ook gebruik om mee op te treden. Niet dat ik vind dat je om te oefenen of voor thuis altijd een optimaal geluid moet hebben. Dat is gewoon niet altijd praktisch. Maar je leert op die manier wel je amp kennen. En dat vind ik voor mezelf dan wel weer een voordeel, waar ik dan bij optredens weer profeit van heb.

Wat je ook kan doen is met een is bijvoorbeeld met een Vox Tonelab gelijk het mengpaneel in. Dan ben je ook klaar. En kun je toch overal dezelfde spullen gebruiken.

Swan
16 november 2004, 12:25
mja nee via de PA lijkt me nix...
daarbij maken we nogal extreme metal en maak ik veel gebruik van feedback etc...dus wil wel echt n amp gebruiken...

natuurlijk heb ik voor thuis, oefenen en optreden t liefst dezelfde amp (t liefst mn 5150) maar dat zit er voorlopig niet in...vandaar dat ik me nu afvraag of de overstap op n goeie modeller niet logischer is voor mijn gebruik

amon
16 november 2004, 12:33
Je kunt toch ook gewoon je 5150 stallen in de oefenruimte (bij ons hebben ze daar aparte kasten met een slot voor. Drummer zet er zn drumstel in (tja, want in de oefenruimte zelf staat een but-drumstel) en er staan ook halfstacks.
En dan koop je voor thuis nog een kleiner ampje om gewoon wat te oefenen.

(Moeten ze wel opslagruimte bij je oefenruimte hebben....)

Swan
16 november 2004, 12:34
mja maar de ene keer oefen ik in utrecht en de andere keer in schiedam of rotterdam, dus dat schiet niet echt op

FNaRK
16 november 2004, 13:12
en als je optreedt kan je vaak de backline huren...

suggesties?

:???: neem van mij aan dat je in jouw / mijn genre niet genoeg verdient per show om ook nog een backline te huren .... (voorlopig dan :wink: )

Ik denk ook dat je het best met je eigen versterker / backline kan optreden ... je kent het geluid en de knopjes, je weet hoe je e.e.a snel kan opzetten etc.
Wij hebben de luxe van een vaste, grote oefenruimte waar we dus altijd onze volledige backline neerzetten (2 fullstacks / bass stack / drumzooi) die dus ook altijd meegaan naar optredens.

Maar ... als je regelmatig van ruimte wisselt wordt dat idd lastig ... en dan zou ik idd neigen naar een modelling apparaat, die kun je dus altijd in de aanwezige (eind)versterker proppen en dan heb je een redelijk gelijk geluid (uiteraard afhankelijk van de beschikbare speakers)

Ik hoor goede dingen over die Line6 XT Live ...... wellicht eens uitproberen ?

Negative K3 fan
16 november 2004, 13:21
de noodzaak is zo groot als je hem zelf maakt. Ik heb het gewoon allebei, een leuke buizen amp (of 2 :D) en een podxt, maarja, in de plaats daarvan zou je weer leuke gitaren kunnen hebben.

BramVersteeg
16 november 2004, 14:57
Als je thuis, in al de repetitieruimtes en live een compacte, altijd goedklinkende set wilt hebben moet je idd eens aan modeling gaan denken.

Swan
16 november 2004, 15:02
ja alle features zien er goed uit....ik ga em denk ik binnenkort eens testen...

hoe werkt dat met die amppacks? ik zou dan wel de metalpack erbij willen....

BramVersteeg
16 november 2004, 15:26
Probeer ook andere amps uit.
Vox, johnson, line 6, ruis&knetter... allemaal goede modelingamps.

Swan
16 november 2004, 15:42
ja....maar de XT live is nu toch wel zo'n beetje de top?

spanky_franky
16 november 2004, 16:02
hm ik zit met een vergelijkbaar probleem,

wij oefenen in één oefenruimte maar dat is in een muziekschool. Ik kan er dus niet permanent iets van mezelf neer zetten, en ik heb geen auto om heen en weer te sjouwen.. en al had ik er een dan zou het nog gekkewerk zijn (2e verdieping lift aan de andere kant van het gebouw :roll: ) maar iig ik zit dus ook te denken aan een modeling oplossing. We hebben een hele aardige PA set staan in de oefenruimte daar zou een modeler prima werken..

maar aan de andere kant.. ook met name voor optredens .. is een buizenamp dan niet toch fijner? (punch, controle over je geluid)

BramVersteeg
16 november 2004, 16:07
Wil je 19" of niet?
Een vriend van mij heeft een Johnson versterker(combo) en die klinkt erg goed hoor. Mooie geluiden. En wat is je budget? Dat kan ook helpen. Een Zenterra of Vetta zijn al snel te duur denk ik.
Voor opnames zijn modeling amps juist super.
Tsja, als je per se buizen wil, moet je dat doen. Maar wil je voor een schappelijke prijs alle geluiden in huis hebben (die het dan misschien nét niet zijn), is een(goede) modeling versterker toch wel handig.

Negative K3 fan
16 november 2004, 16:11
ja alle features zien er goed uit....ik ga em denk ik binnenkort eens testen...

hoe werkt dat met die amppacks? ik zou dan wel de metalpack erbij willen....

volgens mij zitten die standaard al in de live, maar dat weet ik echt niet zeker.

ik moet je toch van te voren wel waarschuwen, dat line6 gedoe (onder meer mijn pod) is heerlijk om te recorden en daar klinkt het even goed, of niet beter dan een thuis opgenomen buizen amp. Maar om live door te spelen is het toch wat minder en het is heeel tweak gevoelig, dus denk niet dat je hem zo in iedere amp/pa kunt drukken en dat hij dan altijd hetzelfde klinkt, ook mist de 'juiste' buizen feel een klein beetje. Bottom line is dat het publiek hier natuurlijk geen fuck van merkt en ik heb op harmony central al verhalen gehoord van lui die normaal met een recto optreden, maar nu met een podxt en dan de recto als eindversterker dat het publiek hun toon met pod beter konden waarderen.

spanky_franky
16 november 2004, 16:11
@BramVersteeg

op 19" zit ik niet echt te wachten, ik heb iig geen geld voor een eindtrap erbij mocht ik een preamp kopen..

mijn budget is ongeveer €700, daarvoor wil ik:

óf een kwalitatief goed modeling pedaal (tonelab SE, POD XT Live, of you name it)
óf een kwalitatief goede buizenamp met een laag wattage, gewicht maakt in dezen niet uit omdat ik sowieso geen amp mee kan nemen naar de oefenruimte en bij optredens wel een auto regel.

BramVersteeg
16 november 2004, 16:28
OW, sorry. Ik zit er helemaal naast. Ik dacht dat het over versterkers ging ipv. pedalen. Pod XT pro-----Pod XT live. Tsja.
Maar ik ben het wel met NK3F eens dat het publiek het niet snel zal horen (als je een goed modeling apparaat hebt). Ik heb zelf wel dat ik merk dat ik beter speel als ik een mooi geluid heb. In dat geval zullen ze het aan m'n spel wel horen.

spanky_franky
16 november 2004, 16:38
ahja op die fiets..

ik ga maar eens nach Produktiv om even het een en ander te testen. (waaronder de XT Live)
ff tussen neus en lippen door hebben ze daar ook wat buizencombootjes staan? kan me zo niet herinneren maar is ook lang geleden dat ik er voor het laatst was..

Quink
16 november 2004, 18:36
Kijk, dit is wat je wil: buizenversterker, vier watt, kan externe speaker op aangesloten worden, makkelijk draagbaar, 32 (ja, 32 :o ) euro :

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=21763&item=3762617598&rd=1



:-D

Swan
16 november 2004, 18:47
ik moet je toch van te voren wel waarschuwen, dat line6 gedoe (onder meer mijn pod) is heerlijk om te recorden en daar klinkt het even goed, of niet beter dan een thuis opgenomen buizen amp. Maar om live door te spelen is het toch wat minder en het is heeel tweak gevoelig, dus denk niet dat je hem zo in iedere amp/pa kunt drukken en dat hij dan altijd hetzelfde klinkt, ook mist de 'juiste' buizen feel een klein beetje. Bottom line is dat het publiek hier natuurlijk geen fuck van merkt en ik heb op harmony central al verhalen gehoord van lui die normaal met een recto optreden, maar nu met een podxt en dan de recto als eindversterker dat het publiek hun toon met pod beter konden waarderen.

ja idd daar ben ik ook bang voor..ik hou echt van de sound en de feel van mn 5150, maar t voelt ook beetje nutteloos om dat ding te hebben voor thuis...maar ben wel bang dat ik spijt zou krijgen...
ook omdat die digitale dingen wel erg snel in waarde dalen als er n nieuwe versie op de markt komt...
ik weet ook wel dat ik niet op elke amp dezelfde tone zal krijgen maarja...
misschien is t gewoon GAS :oops:

FNaRK
16 november 2004, 20:58
waarvoor probeer je niet gewoon een normale POD eerst ... zijn redelijk goedkoop (zeker 2e hands)
Kun je eens luisteren hoe e.e.a op verschillende versterkers klinkt ...

Swan
16 november 2004, 21:13
nou ik heb ooit n V-Amp gehad en dat ding haatte ik...als ik zoiets koop is t ook meer voor alle functies onder n druk op de knop (met de voet) dus echt voor tijdens het oefenen...

FNaRK
16 november 2004, 21:23
ok
wissik nie :(

Swan
16 november 2004, 22:36
ik lees dat je hem ook goed kan gebruiken als stand alone effectenbak, dat je dan alle modelling uitzet....
en dat je em samen met n amp in de return van de amp kan prikken zodat je alleen de poweramp van de amp gebruikt.....dan heb je toch minimale kleuring van je geluid?

Negative K3 fan
17 november 2004, 09:20
ik lees dat je hem ook goed kan gebruiken als stand alone effectenbak, dat je dan alle modelling uitzet....Heb ik geprobeerd icm de vox, ik weet niet of ik het helemaal goed had ingesteld (amps op bypass, cabs op bypass, air op bypass, alleen effecten), maar ik vond de resultaten verre van geweldig.


en dat je em samen met n amp in de return van de amp kan prikken zodat je alleen de poweramp van de amp gebruikt.....dan heb je toch minimale kleuring van je geluid?

minimaal niet echt, maar het klinkt wel goed! toen ik die pod in de 5150 prikte (return dus) kreeg ik daar best wel hele aardige geluiden uit, clean was beter dan die van de 5150, maar dat is niet zo verwonderlijk. Als je dat doet moet je wel, naast het feit dat je hem in live 4x12 of live 2x12 zet, de cab sims uitzetten want je speelt dan immers al door een cab.

Swan
17 november 2004, 13:18
ja ik las dat de Podxtlive heel slecht klinkt als effectenbak in de loop van de 5150...
maar ik zou toch mn 5150 moeten verkopen voor die xt live..
welke pod heb jij eigelijk negk3? vind je de distortion enigzins vergelijkbaar met de 5150?

Negative K3 fan
17 november 2004, 15:52
podxt 2 (helaas) zonder model packs.

zitten leuke metal modellen bij (hoor ook mijn opnames) en tja, klinkt allemaal wel leuk, maar is niet de real deal he :D met de pod in de return van de 5150 (dus met amp sims enzo) en de para eq kon ik er wel behoorlijk heavy achtige iets te moderne tonen uit krijgen.

Swan
17 november 2004, 17:44
ja idd...
hoe zit t trouwens met dynamiek van die nieuwste digi. dingen? dat miste ik vooral bij de vamp en oude pod...
nu speel ik ook erg veel met mn volumeknop (misschien ook wel bij gebrek aan kanalen) maar bij digi. spul gaf dat nooit n mooi resultaat

net n half uur staan meedleymeedleymeeeeeeeeeeee-en met veel delay... nu heb ik zoiets van...die 5150 doe ik nooit weg...lol

Negative K3 fan
17 november 2004, 21:54
dynamiek vind ik vrij netjes, al is het natuurlijk geen buizen amp ofzo, toch cleant hij behoorlijk op naar aanleiding van je spel. Tis een beetje net niet, maar zonder enige vorm van twijfel VERuit beter dan een v-amp 2.

niels_r
17 november 2004, 22:46
Voor thuis heb ik een actieve monitor met een mengpaneeltje erbij. Mijn bas gaat direct in het mengpaneeltje en je kan er dan ook nog een drumcomputertje, extra gitaar of audio track bij zetten (of allemaal ;)). Werkt perfect voor thuis oefenen. Een multieffect voor de gitaar en je hebt een heel acceptabel geluid.

Om thuis over dezelfde spullen te spelen als wanneer je met je band speelt is onzin. Thuis spelen en met de band is niet te vergelijken. Het geluid dat ik thuis lekker vind klinken klinkt samen met drums, 2 gitaren en zang echt niet meer zo fijn.

Mijn advies is dus om voor thuis gewoon iets goedkoops te kopen dat voor jou een acceptabel geluid geeft om te kunnen oefenen. Een multieffect of POD lijkt me daar prima voor.

ieme
17 november 2004, 23:28
euhm... wat is jou probleem? Als iemand een fullstack in huis wil is dat toch prima?

Thom TK
18 november 2004, 00:01
Voor thuis heb ik een actieve monitor met een mengpaneeltje erbij. Mijn bas gaat direct in het mengpaneeltje en je kan er dan ook nog een drumcomputertje, extra gitaar of audio track bij zetten (of allemaal ;)). Werkt perfect voor thuis oefenen. Een multieffect voor de gitaar en je hebt een heel acceptabel geluid.

Om thuis over dezelfde spullen te spelen als wanneer je met je band speelt is onzin. Thuis spelen en met de band is niet te vergelijken. Het geluid dat ik thuis lekker vind klinken klinkt samen met drums, 2 gitaren en zang echt niet meer zo fijn.

Mijn advies is dus om voor thuis gewoon iets goedkoops te kopen dat voor jou een acceptabel geluid geeft om te kunnen oefenen. Een multieffect of POD lijkt me daar prima voor.

Ik snap je precies, alleen is de reden dat mensen een stack thuis hebben vaak dat ze nooit optredens hebben gedaan (zoals ik)...en dus wel goede apparatuur willen hebben áls ze gaan optreden.

ieme
18 november 2004, 00:04
Voor thuis heb ik een actieve monitor met een mengpaneeltje erbij. Mijn bas gaat direct in het mengpaneeltje en je kan er dan ook nog een drumcomputertje, extra gitaar of audio track bij zetten (of allemaal ;)). Werkt perfect voor thuis oefenen. Een multieffect voor de gitaar en je hebt een heel acceptabel geluid.

Om thuis over dezelfde spullen te spelen als wanneer je met je band speelt is onzin. Thuis spelen en met de band is niet te vergelijken. Het geluid dat ik thuis lekker vind klinken klinkt samen met drums, 2 gitaren en zang echt niet meer zo fijn.

Mijn advies is dus om voor thuis gewoon iets goedkoops te kopen dat voor jou een acceptabel geluid geeft om te kunnen oefenen. Een multieffect of POD lijkt me daar prima voor.

Ik snap je precies, alleen is de reden dat mensen een stack thuis hebben vaak dat ze nooit optredens hebben gedaan (zoals ik)...en dus wel goede apparatuur willen hebben áls ze gaan optreden.

Of omdat ze t gewoon mooi vinden! :-D

Thom TK
18 november 2004, 00:05
Voor thuis heb ik een actieve monitor met een mengpaneeltje erbij. Mijn bas gaat direct in het mengpaneeltje en je kan er dan ook nog een drumcomputertje, extra gitaar of audio track bij zetten (of allemaal ;)). Werkt perfect voor thuis oefenen. Een multieffect voor de gitaar en je hebt een heel acceptabel geluid.

Om thuis over dezelfde spullen te spelen als wanneer je met je band speelt is onzin. Thuis spelen en met de band is niet te vergelijken. Het geluid dat ik thuis lekker vind klinken klinkt samen met drums, 2 gitaren en zang echt niet meer zo fijn.

Mijn advies is dus om voor thuis gewoon iets goedkoops te kopen dat voor jou een acceptabel geluid geeft om te kunnen oefenen. Een multieffect of POD lijkt me daar prima voor.

Ik snap je precies, alleen is de reden dat mensen een stack thuis hebben vaak dat ze nooit optredens hebben gedaan (zoals ik)...en dus wel goede apparatuur willen hebben áls ze gaan optreden.



Of omdat ze t gewoon mooi vinden! :-D

kan óok! :)
Maar in mijn geval is het zo dat ik een Engl Savage koop, voor thuis en optredens.
Maarja, een Savage klinkt wel goed op kamerniveau, en ik vond het gewoon onnodig om een kleinere amp te kopen voor thuisgebruik.

ieme
18 november 2004, 00:07
Voor thuis heb ik een actieve monitor met een mengpaneeltje erbij. Mijn bas gaat direct in het mengpaneeltje en je kan er dan ook nog een drumcomputertje, extra gitaar of audio track bij zetten (of allemaal ;)). Werkt perfect voor thuis oefenen. Een multieffect voor de gitaar en je hebt een heel acceptabel geluid.

Om thuis over dezelfde spullen te spelen als wanneer je met je band speelt is onzin. Thuis spelen en met de band is niet te vergelijken. Het geluid dat ik thuis lekker vind klinken klinkt samen met drums, 2 gitaren en zang echt niet meer zo fijn.

Mijn advies is dus om voor thuis gewoon iets goedkoops te kopen dat voor jou een acceptabel geluid geeft om te kunnen oefenen. Een multieffect of POD lijkt me daar prima voor.


Ik snap je precies, alleen is de reden dat mensen een stack thuis hebben vaak dat ze nooit optredens hebben gedaan (zoals ik)...en dus wel goede apparatuur willen hebben áls ze gaan optreden.



Of omdat ze t gewoon mooi vinden! :-D

kan óok! :)
Maar in mijn geval is het zo dat ik een Engl Savage koop, voor thuis en optredens.
Maarja, een Savage klinkt wel goed op kamerniveau, en ik vond het gewoon onnodig om een kleinere amp te kopen voor thuisgebruik.


Ik speel ook thuis met mn rack top en cab...

Thom TK
18 november 2004, 00:47
oooh oke...dan ben ik weer gerustgesteld... :) :razz:

niels_r
21 november 2004, 19:46
euhm... wat is jou probleem? Als iemand een fullstack in huis wil is dat toch prima?

Mijn probleem was dat ik niet teveel wil slepen met de spullen. 'Even mijn spullen in de auto leggen' betekende een 4x10 box 2 trappen af zeulen en dan nog 2 keer lopen voor de top en bas + pedaaltjes. Daarom heb ik voor thuis nu mengpaneeltje + monitor en hoef ik alleen een baskoffer en 3 pedaaltjes mee te nemen.

Wij hebben wel het voordeel dat we een eigen oefenruimte hebben waar alles netjes opgesteld staat. Beide gitaristen laten hun spullen ook staan. De een speelt thuis alleen akoestisch (laat zelfs zijn gitaar en effecten staan), de ander speelt thuis over een multi-effect + cube30.

Swan
30 november 2004, 16:26
bumperdebump....

heb vandaag de XT live uitgeprobeerd bij fietbek..
plugde hem in de poweramp van n fend0r buizencombo
t duurde ff voordat ik t menu doorhad (ben al die digi shit niet gewend) maar eenmaal gesnapt is t allemaal erg handig en logisch, al heb ik nog lang niet alle opties gebruikt en getest...

het belangrijkste: t geluid...
zaten zeker erg mooie sounds in, vooral de clean en crunchy tonen klonken mooi, natuurlijk vergelijk ik de high gain amps met mn 5150, en helaas komt dat toch niet echt overeen, wel in de buurt...
met high gain heb ik voornamelijk t line6 insane model geprobeerd trouwens... ik vraag me af hoe de amps klinken die in dat metalamppack zitten, zoals de ENGLS etc....

de effecten klonken erg lekker, goed instelbaar en goeie sound; veel goed bruikbare dingen ipv al die super weirde shit die je vaak tegenkomt (al zijn die er natuurlijk ook :D )
wat wel erg irritant was dat t channel volume constant verandert...
de lay out is erg handig, al zou n knopje voor de reverb handig zijn geweest, nu moet je dat in n menuutje opzoeken...
zelfs de Wah (wat bijv bij de ME50 crap is ) klonk goed...

als ik n modelling apparaat zou kopen zou het zeker de XT live zijn.....maar ik zit nog erg te twijfelen of t waard is om mn 5150combo voor te verkopen...dus voorlopig hou ik die nog....

Negative K3 fan
30 november 2004, 17:02
bumperdebump....

heb vandaag de XT live uitgeprobeerd bij fietbek..
plugde hem in de poweramp van n fend0r buizencombo
t duurde ff voordat ik t menu doorhad (ben al die digi shit niet gewend) maar eenmaal gesnapt is t allemaal erg handig en logisch, al heb ik nog lang niet alle opties gebruikt en getest...
Tja ik heb hem nu al een paar maanden en ben ook nog niet achterf alles...


het belangrijkste: t geluid...
zaten zeker erg mooie sounds in, vooral de clean en crunchy tonen klonken mooi, natuurlijk vergelijk ik de high gain amps met mn 5150, en helaas komt dat toch niet echt overeen, wel in de buurt...
Tja, maarja, als je dat in de eindversterking van een fender combo drukt krijg je nooit de druk van je closed back 5150 etc, heb je de cab sims enzo wel uitgezet terwijl je dat deed anders klinkt het helemaal niet echt.


met high gain heb ik voornamelijk t line6 insane model geprobeerd trouwens... ik vraag me af hoe de amps klinken die in dat metalamppack zitten, zoals de ENGLS etc....
In het metalpack schijnt de engl nogal te sucken, maar de jubilee, 5150 en nog wat andere schijnen erg vet te zijn (dat van de 5150 kan ik door opnames wel bevestigen


de effecten klonken erg lekker, goed instelbaar en goeie sound; veel goed bruikbare dingen ipv al die super weirde shit die je vaak tegenkomt (al zijn die er natuurlijk ook :D )
Mja, als je het fx junkie pack installeert krijg je al die weirde shit er ook wel bij


wat wel erg irritant was dat t channel volume constant verandert...
Zit in de stock pre amps, kun je zelf zo veranderen

de lay out is erg handig, al zou n knopje voor de reverb handig zijn geweest, nu moet je dat in n menuutje opzoeken...
Op mijn podxt zit gewoon rechts onderin een reverb knop waarmee je de mix in kunt stellen, op 0 staat tie uit, zit dat niet op de live?

zelfs de Wah (wat bijv bij de ME50 crap is ) klonk goed...

als ik n modelling apparaat zou kopen zou het zeker de XT live zijn.....maar ik zit nog erg te twijfelen of t waard is om mn 5150combo voor te verkopen...dus voorlopig hou ik die nog....

niet verkopen, gewoon ernaast gebruiken! wat kost dat nou? even in de kerstvakantie een beetje doorwerken (2 weken) en je hebt hem bij elkaar!

NRK
30 november 2004, 17:29
Kep geen een reactie gelezen, maar een goede amp noodzakelijk? Ja. :)

Zeker als je in 'n band wilt spelen of er mee wilt opnemen. :)

Ibanez RuleZ
30 november 2004, 17:44
voor opnemen is ie absoluut niet noodzakelijk. lees de thread maar door. een POD doet dat met de middelen die de meeste mensen hebben veel beter

harrald

Swan
30 november 2004, 18:39
bumperdebump....

heb vandaag de XT live uitgeprobeerd bij fietbek..
plugde hem in de poweramp van n fend0r buizencombo
t duurde ff voordat ik t menu doorhad (ben al die digi shit niet gewend) maar eenmaal gesnapt is t allemaal erg handig en logisch, al heb ik nog lang niet alle opties gebruikt en getest...
Tja ik heb hem nu al een paar maanden en ben ook nog niet achterf alles...


het belangrijkste: t geluid...
zaten zeker erg mooie sounds in, vooral de clean en crunchy tonen klonken mooi, natuurlijk vergelijk ik de high gain amps met mn 5150, en helaas komt dat toch niet echt overeen, wel in de buurt...
Tja, maarja, als je dat in de eindversterking van een fender combo drukt krijg je nooit de druk van je closed back 5150 etc, heb je de cab sims enzo wel uitgezet terwijl je dat deed anders klinkt het helemaal niet echt.

ik snap ook wel dat je nooit de druk krijgt van n closed back 212 met n 112 open back....
en ja had idd de cab sims uitstaan, later wel ff aangezet om t verschil te horen tussen de verschillende mogelijkheden, klonk wel goed


met high gain heb ik voornamelijk t line6 insane model geprobeerd trouwens... ik vraag me af hoe de amps klinken die in dat metalamppack zitten, zoals de ENGLS etc....
In het metalpack schijnt de engl nogal te sucken, maar de jubilee, 5150 en nog wat andere schijnen erg vet te zijn (dat van de 5150 kan ik door opnames wel bevestigen


[b]hmm ok, ik vond trouwens t insane model op flextones altijd vreselijk, maar op deze POD klonk t al stukken beter


de effecten klonken erg lekker, goed instelbaar en goeie sound; veel goed bruikbare dingen ipv al die super weirde shit die je vaak tegenkomt (al zijn die er natuurlijk ook :D )
Mja, als je het fx junkie pack installeert krijg je al die weirde shit er ook wel bij


[b]ja, die was ook wel geinstalleerd


wat wel erg irritant was dat t channel volume constant verandert...
Zit in de stock pre amps, kun je zelf zo veranderen

[b]ja, ik veranderde het ook zo, maar toch moest ik bij elke verandering van amp weer de output terugdraaien, en ja ik weet dat je t kan opslaan, maarja....
heeft ie trouwens geen master out?[b]

de lay out is erg handig, al zou n knopje voor de reverb handig zijn geweest, nu moet je dat in n menuutje opzoeken...
Op mijn podxt zit gewoon rechts onderin een reverb knop waarmee je de mix in kunt stellen, op 0 staat tie uit, zit dat niet op de live?
ja dingen op 0 staan meestal uit, en nee zat er niet op



zelfs de Wah (wat bijv bij de ME50 crap is ) klonk goed...

als ik n modelling apparaat zou kopen zou het zeker de XT live zijn.....maar ik zit nog erg te twijfelen of t waard is om mn 5150combo voor te verkopen...dus voorlopig hou ik die nog....

niet verkopen, gewoon ernaast gebruiken! wat kost dat nou? even in de kerstvakantie een beetje doorwerken (2 weken) en je hebt hem bij elkaar!
[b]ben n arme student, die paar hondert euro die ik zou overhouden aan 5150 -> xtlive zou al fijn zijn...ik zie wel

Swan
30 november 2004, 19:13
argh kloteboard

Shakeel
30 november 2004, 19:18
niet verkopen, gewoon ernaast gebruiken! wat kost dat nou? even in de kerstvakantie een beetje doorwerken (2 weken) en je hebt hem bij elkaar!

yo negk3 waar verdien je als student in 2 weken 'ff' € 500 :o ?

BramVersteeg
30 november 2004, 19:32
s'Nachts op de plee in het metro-station :razz:

Ibanez RuleZ
30 november 2004, 19:56
nah, als student is dat ongeveer het minimumloon hoor €500, ik verdiende dat in een weekje met mn laaste vakantiebaan en dat was overdag :-D

Harrald

Negative K3 fan
30 november 2004, 22:11
niet verkopen, gewoon ernaast gebruiken! wat kost dat nou? even in de kerstvakantie een beetje doorwerken (2 weken) en je hebt hem bij elkaar!

yo negk3 waar verdien je als student in 2 weken 'ff' € 500 :o ?

plus retail oost, orders verzamelen, semi vers, 2 weken lang 8 uur per dag heb je als 17 jarige minstens 425 te pakken... als je moet overwerken (rond de kerst vast wel) nog wel meer.

taylor
1 december 2004, 12:10
ff terug naar de topic.ik denk dat als je 1 goeie(semi/pro) band hebt die regelmatig optreed(studio werk) dat je dan ook goed spul moet hebben,ben je meer 1 amateur band ect dan maakt dat niet zo veel uit omdat die betere amp/gitaar toch niks meer voor je zal doen.

veder thuis heb je idd niks/weinig aan stacks of meer dan 10 watt ofzo,ook 1 stack met powersoak heb je weinig aan thuis(lees niks).
of je bent 1 verzamelaar dat je er graag naar kijkt ,dat kan maar ...

MazeMouse
1 december 2004, 14:13
niet verkopen, gewoon ernaast gebruiken! wat kost dat nou? even in de kerstvakantie een beetje doorwerken (2 weken) en je hebt hem bij elkaar!

yo negk3 waar verdien je als student in 2 weken 'ff' € 500 :o ?

plus retail oost, orders verzamelen, semi vers, 2 weken lang 8 uur per dag heb je als 17 jarige minstens 425 te pakken... als je moet overwerken (rond de kerst vast wel) nog wel meer.
Zeg, waar is dat? :D
(en is dat soortgelijk ook te vinden in Regio Den Bosch :oops: )

Negative K3 fan
1 december 2004, 15:06
niet verkopen, gewoon ernaast gebruiken! wat kost dat nou? even in de kerstvakantie een beetje doorwerken (2 weken) en je hebt hem bij elkaar!

yo negk3 waar verdien je als student in 2 weken 'ff' € 500 :o ?

plus retail oost, orders verzamelen, semi vers, 2 weken lang 8 uur per dag heb je als 17 jarige minstens 425 te pakken... als je moet overwerken (rond de kerst vast wel) nog wel meer.
Zeg, waar is dat? :D
(en is dat soortgelijk ook te vinden in Regio Den Bosch :oops: )

haaksbergen... is een distributiebedrijf voor de plus supermarkten (en vroeger ook de garant markten), je verzamelt dan alle dingen die de supermarkten hebben besteld op van die containerkarretjes in een gigantische koelkast, kutwerk maar betaalt wel goed.

Baco
1 december 2004, 16:17
haaksbergen... is een distributiebedrijf voor de plus supermarkten (en vroeger ook de garant markten), je verzamelt dan alle dingen die de supermarkten hebben besteld op van die containerkarretjes in een gigantische koelkast, kutwerk maar betaalt wel goed.

Voor nieuwe gear neem je dat er wel bij, toch? :wink:

BTW, Metal pack voor Pod XT is echt wel de moeite om eens te testen, zitten een paar erg knappe amp models tussen. Die Powerball is zelfs te doen, ik zit er wel een Tube Screamer voor, klinkt ie erg goed mee. Is trouwens iets wat ik nogal veel durf doen, die Tube Screamer er voor zetten (thanks for the tip Joris!). Ook de Deity models vind ik wel knap.

Moet nog heel wat testen en zo, maar klinkt erg vet. En vind je er niks aan, dan kan je gewoon je geld terug vragen :wink:

Knap, erg knap :D

Swan
1 december 2004, 16:24
watvoor stijl speel jij Baco?

Negative K3 fan
1 december 2004, 20:36
tube screamer ervoor werkt erg goed, wordt hij op het eerst ergmiddig en iets te strak van, maar opgenomen komt het extra goed door de mix.

Baco
1 december 2004, 20:53
watvoor stijl speel jij Baco?

Hoofdzakelijk metal. Thrash/death/black/gothic zo een beetje van alles.

Maar dankzij m'n SE ben ik ook rustiger paden aan het bewandelen :wink: