PDA

View Full Version : Nieuwe pups



Uchison
16 november 2004, 00:50
Iemand ervaring met een Ash-maple Fender strat voorzien van replacement pups? Zo ja, welke?

michielv
16 november 2004, 08:09
Want je ben op zoek naar ..... (vul hier zelf in) geluid?

Ik ben bang dat niemand je op zo'n algemene vraag een helder antwoord kan geven. Mankeert er iets aan je huidige geluid? Wil je gewoon de elementen vervangen omdat je vindt dat dat "zo hoort"? Wat is je budget? Wil je alles vervangen of gebruik je eigenlijk maar 1 element?

Uchison
16 november 2004, 17:45
Budget is: 'whatever it takes' voor het 'ultieme' geluid.
In mijn geval is at geluid ergens tussen vintage, waarbij tussen standjes funky moeten klinken en toch een stevige rock sound op de bridge.
Mijn speelstijl varriert van Afrikaanse-Zulu-gitaar tot funky tot rock. Tja niet de meest voor de hand liggende sounds voor 1 gitaar :roll:
Als de brug te heavy is, gaat mijn tussenstandje eraan. dat mag ook niet gebeuren. Als het te zwak is, krijg je hetzelfde als de originele pups die nu in mijn gitaar zitten. Dat zijn de 57/62 van Fender.
Voor de goede orde is mijn gitaar een Blonde '57 reissue.
Ideeen iemand :???:

Negative K3 fan
16 november 2004, 21:27
ik denk dat veel mensen je van zandt elementen gaan aanraden, en ondanks dat ik ze nooit persoonlijk onder handen heb gehad, moet ik toch concluderen dat dat zeker geen verkeerde koop zal zijn, dan heb je echt het neusje van de zalm op het gebied van strat pickups.

Uchison
17 november 2004, 01:27
Thx negative, helaas hebben tot nu toe weinig mensen een rply gestuurd. :-?

moretel
17 november 2004, 08:16
Ik heb in de hals en brug Seymour Duncan Jeff Becks,
dit zijn humbuckers in single coil formaat. Ik heb ze zo laten schakelen dat je per element 3 standen hebt, single, parallel en serie.
Met een push pull kan ik ook hals en brug tegelijk gebruiken.
Ik speel ook veel stijlen en ben erg tevreden over de elementen.

michielv
17 november 2004, 08:28
Ik heb zelf een SD tamelijk hete single coil in de brug en in midden & hals USA Fender pups uit een oude "The Strat". Dit zijn allemaal tamelijk hoge output elementen die wel lekker vol klinken maar niet modderig.

Het heeft vrij lang geduurd voor ik erachter kwam wat er miste in mijn geluid (tenminste, waar ik niet tevreden over was). Op het moment dat ik deze pups monteerde was dat liefde op het eerste gehoor ;)

Alleen weet ik echt niet wat voor SD element ik heb. Heb het ding ooit eens bij een lokale muziekboer die ermee ophield voor weinig gekocht onder het motto: "proberen kan geen kwaad". In mijn tele (midden) was het niet echt overtuigend maar in mijn strat komt het ding helemaal tot zijn recht!

Uchison
17 november 2004, 09:17
:) bedankt voor de reacties. Graag meer :roll:
Ik heb de JB gehoord en vond dat een beetje te. Dat was dan niet helemaal de bedoeling. Te vet waardoor de gitaar niet meer funky klonk....dus dat was voor mij het bewijs dat ik waarschijnlijk echt niet van humbuckers hou. Ik heb geen enkele gitaar met humbuckers. Speel alleen met single.

john.3001
17 november 2004, 12:23
...Mijn speelstijl varriert van Afrikaanse-Zulu-gitaar tot funky tot rock. Tja niet de meest voor de hand liggende sounds voor 1 gitaar...

http://www.nimbiz.com/memberImages/afroguitars/2003Afri-Can%20Township%20web.jpg

uitgerust met twee Zulu Duncans, of zijn het twee DiZulio's?

:wink:

Nicci
17 november 2004, 15:05
de gemiddelde strat haalt funk en rock prima. wat je zou kunnen doen is een kleine humbucker aan de brugzijde er op zetten. dat geeft je wat meer mogelijkheden. bestaat de '59 van seymour duncan in SC formaat? dan zou ik die nemen. ik heb zelf een little JB onder de brug en die is op zich prima, maar samen met de middelste SC ben je het 'strat geluid' wel kwijt. dan zou ik voor de 59 gaan als die in SC-formaat bestaat.

jero
18 november 2004, 00:21
Uchison,

in jouw geval zou ik neigen naar of de Suhr V60-LP set of de Fralin Vintage Hot met baseplate op de brug. Beide sets hebben iets meer output dan je huidige pickups, maar zijn niet zo overwound dat je tussenstandjes bijna geen twang meer hebben. Ze hebben sowieso ook een veel betere toon en definitie dan je huidige set. Van deze sets is de Suhr mijn favoriet (heb zowel de Suhr set, de Fralin set als de Van Zandt Vintage Plus gehad), maar smaken verschillen natuurlijk. De Suhr set heeft iets meer punch dan de Fralin set, de Fralins hebben wat meer sparkle. Praat eens met vd Haar over wat je wilt, hij heeft zowel Fralin als Suhr. www.haarguitars.nl

Succes,

Uchison
19 november 2004, 02:28
http://www.nimbiz.com/memberImages/afroguitars/2003Afri-Can%20Township%20web.jpg

uitgerust met twee Zulu Duncans, of zijn het twee DiZulio's?

:-D

Uchison
19 november 2004, 02:31
Niemand ervaring met de Kinmans MK-II? Ik sta op het punt die te bestellen. Meteen ook geen hum en brom meer...lijkt me vet :wink:

bert k
19 november 2004, 09:51
Ik heb Kinmans op mijn zelfbouwstrat. Ik ben alleen ff kwijt welk type het is (ik zit op mijn werk, ik kan niet even gaan kijken) maar het is zeg maar de standaard uitvoering, niet dat overwound blues model.
Ze zijn erg goed, ik ben er heel tevreden over. Ik heb een echte vintage strat-sound, maar helemaal ruis en bromvrij. Aanrader.

Uchison
19 november 2004, 13:15
Thx Mr. Bert K,
de MK-II heeft hij sinds mei ingevoerd. Een 'opvoering' van de standaard.
Hoe is het brug element? Ik zou die namelijk net ietsje vetter willen dan normale strats. Heb je dit? :roll:

bert k
19 november 2004, 13:25
Ik heb dus de Avn-traditional. Het brugelement is speciaal voor de brugpositie gewikkeld, maar deze set is niet echt wild, Misschien is beter de Avn- blues, die is wat heter.
Kijk hier maar: http://www.kinman.com/html/myProducts/strats.htm

Uchison
19 november 2004, 13:33
Tja, een echte wilde set wil ook niet. Vond ze niet zo dynamisch klinken als ik zou willen. De Blues bedoel ik dan. Zeker omdat die met scheur misschien vtter is, maar clean vond ik ze tegenvallen. Daarom dacht ik juist voor de 'verbeterde' Traditionals te kiezen. Dat zou dan tussenin moeten zijn.
Nu is de brug van de 57/62 die ik heb, een tikkeltje dun. terwijl ik net een graadje meer zou willen. Dat is alles.
Doet het dat?

bert k
19 november 2004, 14:34
Mijn brug klinkt niet dun. (vind ik..)
Wat wel fijn is bij die Kinmans dat ze weinig last hebben vanb stringpull. Je ka dus flink varieren in hoogte, en dat maakt behoorlijk verschil in klank. Klinkt hij te dun, hup, tikkie hoger.

Uchison
20 november 2004, 01:15
Mijn brug klinkt niet dun. (vind ik..)
Wat wel fijn is bij die Kinmans dat ze weinig last hebben vanb stringpull. Je ka dus flink varieren in hoogte, en dat maakt behoorlijk verschil in klank. Klinkt hij te dun, hup, tikkie hoger.

:) wauw dat maakt me alleen nog maar gekker. Ik ga ze snel bestellen.