PDA

View Full Version : Peer Dellen Strat (Warmoth)



Lucky
16 november 2004, 00:47
OK,

Ik zou er eventueel eentje te koop hebben. Is er markt voor?
Ik heb hem al een tijdje op gitaarnet gezet maar er kwam niet meer dan een halve reactie.... Wat denken jullie.... hopeloze zaak? Het is wel een enorm goede axe in principe (spertzel tuners, Wilkinson trem, maple top laag, blank gelakt, kinnman en Seymour Duncan PU's (switchbare humbucker)

Wat kan ik nog meer doen op het beestje te verkopen?

Hans007
22 maart 2010, 00:01
Hoi,

Ik kocht via Marktplaats een Peer Dellen strat maar die paste niet goed bij de muziek die ik op dat moment maakte. Ik zette die weer te koop en hij was snel verkocht. Binnen een week. Ik koop als ik weer een strat wil zeker een Peer Dellen. wat ik verkocht heb was super. Maar ik speel niet echt stratocasters. Maar if... dan een Peer Dellen.. fantasisch afgewerkte gitaren...

JeroenSchaaf
22 maart 2010, 00:06
Beetje oud topic, maar Hans wat voor Peer Dellen heb je gehad? Hoe zag die eruit?

Misery Signals
22 maart 2010, 00:12
Geef toe, een Peer Dellen klinkt ook niet lekker als je dat wil verkopen :)
Een Haar en een Bo~el ook niet trouwens, wat hebben Nederlanders toch met marketingsgewijs foute merknamen :cooler:

MS

JeroenSchaaf
22 maart 2010, 00:14
Achja een beetje gekke naam, maar echt een te gekke gitaar :D

groovieguitarguus
22 maart 2010, 09:35
Geef toe, een Peer Dellen klinkt ook niet lekker als je dat wil verkopen :)
Een Haar en een Bo~el ook niet trouwens, wat hebben Nederlanders toch met marketingsgewijs foute merknamen :cooler:

Ja en dan zijn er nog DD strats (Dick Dijkman) van Double D guitars.

Ga door maar eens op googlen. Je krijgt hele fraaie resultaten ;-) (en gezeik met je vrouw) ;-)

Remork1970
22 maart 2010, 11:33
Er is mij ooit verteld dat gitaren van Dellen erg goed moeten zijn.
Maar ja, zie het 'grote publiek' daar maar eens van te overtuigen.
Veel gitaristen hebben kennelijk liever een matige Fender, dan een kwalitatief veel betere gitaar van een merk dat minder bekend is.
Raar volk hoor, die gitaarjongens...

Orpheo
22 maart 2010, 12:00
Peer dellen maakt inderdaad goed spul. leuk detail: hij bouwt puur en alleen met warmoth onderdelen, zet zijn eigen naam erop, en verkoopt ze voor 35% meer dan dat de parts zouden kosten in de warmoth- showcase :D

DeiDRagonas
22 maart 2010, 12:05
Peer dellen maakt inderdaad goed spul. leuk detail: hij bouwt puur en alleen met warmoth onderdelen, zet zijn eigen naam erop, en verkoopt ze voor 35% meer dan dat de parts zouden kosten in de warmoth- showcase :D

:stop:

Serieus!?? Dat het prima gitaren zijn ben ik t zeker mee eens, maar DAT wist ik dan weer niet! Wat enorm nep zeg! Dikke tegenvaller..

D.

Riky
22 maart 2010, 12:31
Bij een gitaar van 1000 euro betaal je dus eigenlijk 350 euro voor het in elkaar zetten?

Lekker belachelijk inderdaad.

Ricochet
22 maart 2010, 12:35
Denk dat dat meer gebeurd dan je lief is. Het gros van de huidige gitaarbouw gebeurd door zogenaamde "assemblageartiesten". Peer Dellen gebruikt tenminste nog kwaliteitsonderdelen.

budje
22 maart 2010, 12:38
Als ik de voorrijkosten en het arbeidsloon van de gemiddelde verwarmingsmonteur bekijk valt het nog best mee

Remork1970
22 maart 2010, 12:56
In de eighties had je al Kramer, die hun bodies en halzen lieten maken door Sports, en later ESP.
Alleen nog maar fretten, lakken, en assembleren in house, en dan verkopen.

Orpheo
22 maart 2010, 13:09
Hm, wellicht was die 35% een foute schatting... ik zag een strat voor 1200 euro, met de totale parts-prijs voor 500E... (hals was 120, body is 140, pickupset is 140, brug en tuners en pots was 100...)

my bad ;)

of bijvoorbeeld Haar, en Double D dat doen? nee. zij maken het echt 'van scratch'. Ik ken alleen Dellen die dat doet. Mooi spul hoor, maar ik bouw liever zelf bij warmoth :seriousf:

Ewoud Kuijt
22 maart 2010, 13:17
:stop:

Serieus!?? Dat het prima gitaren zijn ben ik t zeker mee eens, maar DAT wist ik dan weer niet! Wat enorm nep zeg! Dikke tegenvaller..

D.

Nou kom ik af en toe eens bij Peer in de winkel en heb ik vaak een praatje met 'm over lakken. Je vergeet dat hij zelf het lakwerk doet en hoeveel tijd dat kost. Iedereen die zelf weleens een serieuze poging heeft gedaan een gitaar te lakken weet dat en dan komen we (op een enkeling na) niet in de buurt van de kwaliteit die Peer op dat gebied levert. Dan vind ik 350 euro nog erg meevallen.

Ik denk trouwens dat de meeste bouwers het zo doen. Ga maar eens na hoeveel tijd je kwijt bent aan het handmatig maken van een Strat-body. De kosten van het hout en het uurloon kunnen niet op tegen een standaardbody van Warmoth van zeg zo'n 200 dollar. Voor zo rond de 1000 euro heb je bij Peer een perfect afgewerkte Strat of Telecaster waar de Fenders van die prijsklasse meerdere puntjes aan kunnen zuigen.

Just my 2 cents.

Ewoud Kuijt
22 maart 2010, 13:21
Hm, wellicht was die 35% een foute schatting... ik zag een strat voor 1200 euro, met de totale parts-prijs voor 500E... (hals was 120, body is 140, pickupset is 140, brug en tuners en pots was 100...)

my bad ;)

of bijvoorbeeld Haar, en Double D dat doen? nee. zij maken het echt 'van scratch'. Ik ken alleen Dellen die dat doet. Mooi spul hoor, maar ik bouw liever zelf bij warmoth :seriousf:

Verreweg de meeste mensen zullen niet zelf kunnen/willen bouwen en dan is dat een mooie oplossing. Het is voor ons knutselaars meer het idee dat zelf maken leuker/beter is. Ik vraag me trouwens ook af of er uberhaupt een verschil te horen/zien/merken is tussen een Warmoth body en een met de hand gemaakte Haar.

(veel /// zeg!!)

Hendriks
22 maart 2010, 13:22
Klopt helemaal Ewout , het is niet alleen even de boel aan elkaar schroeven , de finish is een tijdrovende bezigheid en als dat goed gebeurd mag dat wat kosten. Dus een optel som van de onderdelen plus wat extra gaat niet op .
Bovendien koop je de parts niet voor €500 , dat is even wat meer , vergeet vooral de verzendkosten en tax niet.

Hendriks
22 maart 2010, 13:25
Hm, wellicht was die 35% een foute schatting... ik zag een strat voor 1200 euro, met de totale parts-prijs voor 500E... (hals was 120, body is 140, pickupset is 140, brug en tuners en pots was 100...)

my bad ;)

Doe mij maar een stuk of wat van die bodies en halzen voor die prijs.

Riky
22 maart 2010, 13:30
Ok het zelf lakken maakt wel een hoop goed! Ik dacht echt kant en klaar Warmoth (dus ook gespoten).

Verder ben je natuurlijk ook wel zeker dat het goed gebeurt. Fatsoenlijke elektronica, solderingen en fatsoenlijk afgesteld + in elkaar gezet.

Orpheo
22 maart 2010, 13:31
Doe mij maar een stuk of wat van die bodies en halzen voor die prijs.
goedkoopste hals: 157$ (dat is ongeveer 120 euro)
goedkoopste body: 130$.

gewoon de showcase uitspitten ;)

ik denk inderdaad niet dat iemand 't verschil hoort tussen een haar en een warmoth. vergis je niet, warmoth maakt echt goed spul hoor... de fender customshop haalde in zijn begintijd zijn halzen en bodies bij warmoth.

Hendriks
22 maart 2010, 13:39
goedkoopste hals: 157$ (dat is ongeveer 120 euro)
goedkoopste body: 130$.

gewoon de showcase uitspitten ;)

ik denk inderdaad niet dat iemand 't verschil hoort tussen een haar en een warmoth. vergis je niet, warmoth maakt echt goed spul hoor... de fender customshop haalde in zijn begintijd zijn halzen en bodies bij warmoth.
Dat bedoel ik een bodie zonder finish ,plus verzendkosten ,plus tax , dan kom je gewoon op meer dan €200 uit voor een kale Alder bodie.

Orpheo
22 maart 2010, 13:42
Dat bedoel ik een bodie zonder finish ,plus verzendkosten ,plus tax , dan kom je gewoon op meer dan €200 uit voor een kale Alder bodie.

tax is altijd 'een' probleem, maar als je ALLES koopt tegelijkertijd, valt verzending opeens heel erg mee. ik heb ooit 2 bodies, 2 halzen en 2x alle onderdelen laten verzenden voor nog geen 95$...

Hendriks
22 maart 2010, 14:00
tax is altijd 'een' probleem, maar als je ALLES koopt tegelijkertijd, valt verzending opeens heel erg mee. ik heb ooit 2 bodies, 2 halzen en 2x alle onderdelen laten verzenden voor nog geen 95$...

Maar de tax valt altijd tegen , ik heb vorige week een telebodie ontvangen die ik voor $ 43 gekocht heb , maar ik was incl. verzenden en tax toch meer dan €100 kwijt.

Stel je koopt een bodie voor $ 160 en een hals voor $ 140 (dan heb je ook nog eens de goedkoopste , niets bijzonders dus) , verzendkosten $ 60 (gok), totaal $ 360 , dat is vandaag €265 , plus ongeveer 25% tax, inklaring is dat totaal €331.
Setje pickups 100
tuners 35
tremelo 50
Slagplaat 20
pots en switch 15
klein spul 15
Zit je al op €566 voor een kale strat dus hals en bodie moeten nog afgewerkt en pickups , hardware , etc van middelmatige kwaliteit. En ik ben vast nog wel iets vergeten.

Stel je kunt hemzelf afwerken komen er nog wat busjes lak bij , dan heb je voor pak hem beet €600 een "custom build" .
Nogmaals van middelmatige kwaliteit , hoplijk bevalt hij dan zeer goed , want deze "noname " verkoop je niet gemakkelijk , met wat geluk krijg je er €400 voor weer.

Dan mag een Peer Dellen €1600 kosten bv , krijg je vast ook een kwalitatief betere voor , goede harware, pickups, etc en geen bodie en hals uit de koopjes bak.

Orpheo
22 maart 2010, 14:35
Maar de tax valt altijd tegen , ik heb vorige week een telebodie ontvangen die ik voor $ 43 gekocht heb , maar ik was incl. verzenden en tax toch meer dan €100 kwijt.

Stel je koopt een bodie voor $ 160 en een hals voor $ 140 (dan heb je ook nog eens de goedkoopste , niets bijzonders dus) , verzendkosten $ 60 (gok), totaal $ 360 , dat is vandaag €265 , plus ongeveer 25% tax, inklaring is dat totaal €331.
Setje pickups 100
tuners 35
tremelo 50
Slagplaat 20
pots en switch 15
klein spul 15
Zit je al op €566 voor een kale strat dus hals en bodie moeten nog afgewerkt en pickups , hardware , etc van middelmatige kwaliteit. En ik ben vast nog wel iets vergeten.

body en hals en tuners en hardware zijn bij elkaar ongeveer 600$. met verzenden: 700$. dat is in euro's: 500 euro. Met belasting e.d.: 615. Dat is dus evenveel als in dollars, dus je halsje is ongeveer 130 euro, body 130 euro, pickups en hardware is dan 230.

verzendkosten heb je toch wel...

uurloon is ongeveer 25 euro per uur. zo'n gitaar zet je binnen 4 uur in elkaar. waarom dan 600E extra betalen...? nee ik vind 't overdreven.

Hendriks
22 maart 2010, 14:49
Je hebt dan wel cheapo parts en afwerken doe je niet in 4 uur. Verzendkosten vind ik niet onbelangrijk ,bovendien betaal je daar ook tax over. Ook mag je natuurlijk niet alleeen uurloon rekenen , hij heeft ook veel meer kosten die doorberekend moeten worden .

Orpheo
22 maart 2010, 14:52
Je hebt dan wel cheapo parts en afwerken doe je niet in 4 uur. Verzendkosten vind ik niet onbelangrijk ,bovendien betaal je daar ook tax over. Ook mag je natuurlijk niet alleeen uurloon rekenen , hij heeft ook veel meer kosten die doorberekend moeten worden .

allang berekend. de parts zijn gewoon gotoh en SD's... je moet gewoon goed zoeken en handelen!

het monteren, daar doe je echt maximaal 4 uur over. solderen is 90% van de tijd straight forward, etc etc. tis echt makkelijk.

EuroCinema
22 maart 2010, 15:10
Die discussie weer? Prijs wordt in een economie bepaald door wat de consument bereid is te betalen. Kostprijs is daarin een factor, maar zeker niet allesbepalend. Of nog simpeler gezegd: je moet wel gek zijn om minder te rekenen dan je klant betalen wil.

Hendriks
22 maart 2010, 15:13
allang berekend. de parts zijn gewoon gotoh en SD's... je moet gewoon goed zoeken en handelen!

het monteren, daar doe je echt maximaal 4 uur over. solderen is 90% van de tijd straight forward, etc etc. tis echt makkelijk.

Je wilt niet gewoon niet aannemen dat de afwerking wat meer kost en veel meer tijd kost dan 4 uur. Jij zou toch beter moeten weten.

marc_o
22 maart 2010, 15:22
Alles zelf bestellen en in elkaar zetten is ook niet iedereen gegeven. Daarbij stelt een bouwer 'm ook voor je af, spuit het in de gewenste kleur en je kunt bij 'm terugkomen wanneer iets niet in orde blijkt. Daar mag wel e.e.a. tegenover staan qua prijs.

Hendriks
22 maart 2010, 15:32
Alles zelf bestellen en in elkaar zetten is ook niet iedereen gegeven. Daarbij stelt een bouwer 'm ook voor je af, spuit het in de gewenste kleur en je kunt bij 'm terugkomen wanneer iets niet in orde blijkt. Daar mag wel e.e.a. tegenover staan qua prijs.

Klopt ook dat is wat waard.

synapse
22 maart 2010, 15:35
@ Orpheo:
Uurloon € 25.
Voor dat geld vind je niet iemand die verstand heeft van elctronica, hout, lakken en gitaren....
Het assembleren, lakken en dergelijke moet ook nog ergens gebeuren, je hebt er gereedschap en lak voor nodig.
Daarnaast moet je een administratie voeren, zorgen dat belastingaangiftes worden gemaakt.
Dit alles nog naast het managen van een eigen zaak....
De tijd die een "bouwer" besteed aan het inkopen van materialen is voor de hobbyist leuk, voor hem werk.
En misschien wil hij er ook nog wat aan verdienen.
Ook moet hij garantie verlenen , afstelbeurt meeleveren etc.
Het zijn dit soort naïeve standpunten die ervoor zorgen dat alles wat enige arbeid vraagt duur lijkt...

JeroenSchaaf
22 maart 2010, 15:41
Grappig om dit te lezen, ik ben echt super tevreden over mijn Peer Dellen.

Ik weet wat die gekost heeft ( nieuw ), en zou dat zelf niet nieuw betalen. Maar wat ik ervoor heb gegeven ;):D voor mij geen beter gitaar voor dat geld.

Orpheo
22 maart 2010, 15:44
Je wilt niet gewoon niet aannemen dat de afwerking wat meer kost en veel meer tijd kost dan 4 uur. Jij zou toch beter moeten weten.

bij mijn allereerste warmoth duurde het 4 dagen eer deze af was. Bij mijn laatste deed ik het in 2,5 uur ofzo...ik weet niet waarom 't zo lang moet duren, om eerlijk te zijn ;) (als je het al een paar keer gedaan hebt!).

hals opschroeven, kijken of 't netjes past.
hals er weer af.
pickups in de ringen monteren (vaak al gedaan voordat de parts gearriveerd zijn).
body aftapen voor markeringen (middellijn en zijlijnen waar de pickupringen op geschroefd moeten worden).
upper toggle (reeds met kabel gesoldeerd) in de cavity, draad doorvoeren naar lower cavity.
pickups positioneren met tape
afmeten, boren, vastschroeven.
pots vast schroeven
jack (al in de plaat geschroefd) en plaat afmeten, weer met tape, boren en schroeven (afpassen via de top)
solderen (zonder coiltap is dat echt fluitje van een cent...stuk of 20 solderjoints die je maakt, zo gepiept toch?!)
knopjes erop drukken.

Goed, de tuners... je schroeft ze eerst vast met de 'washer', drukt ze recht, en opzichte van de tuner links EN rechts, GOED vast draaien (dat rechtzetten doe ik met een straight edge), 1,5mm boortje gebruiken voor de pilot hole. even boren, en dat dan 6 keer achter elkaar, en dan die schroefjes vastzetten. ik druk ze vaak in de was, gaat het wat soepeler.

Dan trek ik de hals recht met de halspen, de hals schroef ik vast, brug leg ik erop, snaren erop, en klaar.

ik kijk even in mijn ouwe mails, voor mijn blauwe gitaar. om 1330 kwam de gitaar binnen, en om 1520 mailde ik mijn vriendin:hij is af, en klinkt walgelijk goed.

Dan is het de hals een half jaar op spanning laten staan, toewerken naar mijn favo set snaren, en dan nogmaals afstellen. Ik begin altijd met lichte snaren, na 3 maanden gaat 't naar wat zwaardere snaren, zodat de hals alle kanten op kan bewegen, en dan kom ik uit op de middenmoot (mijn favo snaren dus).

De halspen gaat dan een slag strakker, brug iets lager, de topkam word dan nog eens netjes bijgewerkt, en dan is het klaar!

Ik heb allerlei voelermaatjes en bekende maten al in mijn hoofd, met xxx millimeter hier en daar is 't goed. allemaal kleine malletjes, omdat ik toch alleen maar les pauls in elkaar hoef te zetten. Appeltje eitje.

Ik snap niet waarom 't meer dan 4 uur in beslag hoeft te nemen.

Ik heb ook eens voor iemand anders een gitaar in elkaar gezet. 4 uurtjes, met VEEL ouwehoeren en scotch, en dat was langzaam.

Orpheo
22 maart 2010, 15:45
@ Orpheo:
Uurloon € 25.
Voor dat geld vind je niet iemand die verstand heeft van elctronica, hout, lakken en gitaren....
Het assembleren, lakken en dergelijke moet ook nog ergens gebeuren, je hebt er gereedschap en lak voor nodig.
Daarnaast moet je een administratie voeren, zorgen dat belastingaangiftes worden gemaakt.
Dit alles nog naast het managen van een eigen zaak....
De tijd die een "bouwer" besteed aan het inkopen van materialen is voor de hobbyist leuk, voor hem werk.
En misschien wil hij er ook nog wat aan verdienen.
Ook moet hij garantie verlenen , afstelbeurt meeleveren etc.
Het zijn dit soort naïeve standpunten die ervoor zorgen dat alles wat enige arbeid vraagt duur lijkt...

lakwerk laat ik altijd doen door Warmoth, dus dat scheelt mij al tijd en geld. Peer Dellen deed 't ook zo wel eens. Dan is 25E echt royaal hoor...

het is een bloody ikea-bouwpakket....

Hendriks
22 maart 2010, 16:10
lakwerk laat ik altijd doen door Warmoth, dus dat scheelt mij al tijd en geld. Peer Dellen deed 't ook zo wel eens. Dan is 25E echt royaal hoor...

het is een bloody ikea-bouwpakket....

Zucht , dan kosten die bodies ook al iets meer dan de 130 die jij berekend hebt (klopt ook al niet). Wat kost het lakken bij Warmoth?
Maar goed ,je kunt jezelf wel rijk rekenen op deze manier.

synapse
22 maart 2010, 16:20
het is een bloody ikea-bouwpakket....

Dan vind ik een royale vergoeding zeker gerechtvaardigd....

Hendriks
22 maart 2010, 16:36
Dan vind ik een royale vergoeding zeker gerechtvaardigd....

Dat zou dan een leuke sig zijn:

Ik wil zo graag mijn custom builds laten zien, maar ze liggen nog bij de Ikea

Ewoud Kuijt
22 maart 2010, 16:43
Je wilt niet gewoon niet aannemen dat de afwerking wat meer kost en veel meer tijd kost dan 4 uur. Jij zou toch beter moeten weten.

+1

Het schuren en polijsten kost je al gauw zo'n 4 uur. Ook bij een heel goede lakker als Peer Dellen.

marc_o
22 maart 2010, 16:56
bij mijn allereerste warmoth duurde het 4 dagen eer deze af was. Bij mijn laatste deed ik het in 2,5 uur ofzo...ik weet niet waarom 't zo lang moet duren, om eerlijk te zijn ;) (als je het al een paar keer gedaan hebt!).

hals opschroeven, kijken of 't netjes past.
hals er weer af.
pickups in de ringen monteren (vaak al gedaan voordat de parts gearriveerd zijn).
body aftapen voor markeringen (middellijn en zijlijnen waar de pickupringen op geschroefd moeten worden).
upper toggle (reeds met kabel gesoldeerd) in de cavity, draad doorvoeren naar lower cavity.
pickups positioneren met tape
afmeten, boren, vastschroeven.
pots vast schroeven
jack (al in de plaat geschroefd) en plaat afmeten, weer met tape, boren en schroeven (afpassen via de top)
solderen (zonder coiltap is dat echt fluitje van een cent...stuk of 20 solderjoints die je maakt, zo gepiept toch?!)
knopjes erop drukken.

Goed, de tuners... je schroeft ze eerst vast met de 'washer', drukt ze recht, en opzichte van de tuner links EN rechts, GOED vast draaien (dat rechtzetten doe ik met een straight edge), 1,5mm boortje gebruiken voor de pilot hole. even boren, en dat dan 6 keer achter elkaar, en dan die schroefjes vastzetten. ik druk ze vaak in de was, gaat het wat soepeler.

Dan trek ik de hals recht met de halspen, de hals schroef ik vast, brug leg ik erop, snaren erop, en klaar.

ik kijk even in mijn ouwe mails, voor mijn blauwe gitaar. om 1330 kwam de gitaar binnen, en om 1520 mailde ik mijn vriendin:hij is af, en klinkt walgelijk goed.

Dan is het de hals een half jaar op spanning laten staan, toewerken naar mijn favo set snaren, en dan nogmaals afstellen. Ik begin altijd met lichte snaren, na 3 maanden gaat 't naar wat zwaardere snaren, zodat de hals alle kanten op kan bewegen, en dan kom ik uit op de middenmoot (mijn favo snaren dus).

De halspen gaat dan een slag strakker, brug iets lager, de topkam word dan nog eens netjes bijgewerkt, en dan is het klaar!

Ik heb allerlei voelermaatjes en bekende maten al in mijn hoofd, met xxx millimeter hier en daar is 't goed. allemaal kleine malletjes, omdat ik toch alleen maar les pauls in elkaar hoef te zetten. Appeltje eitje.

Ik snap niet waarom 't meer dan 4 uur in beslag hoeft te nemen.

Ik heb ook eens voor iemand anders een gitaar in elkaar gezet. 4 uurtjes, met VEEL ouwehoeren en scotch, en dat was langzaam.

Kijk Orph: Dat is natuurlijk allemaal wel zo....maar jij bent dan ook niet de doelgroep voor een dergelijke Peer Dellen gitaar.

Neem mij als voorbeeld.
Ik heb niet eens een soldeerbout, zelfs geen plek om iets te bouwen en ik ben absoluut onhandig...bij wie klop ik aan als ik het op een of andere manier verkloot?
Nee hoor, ik vind zo'n bedrag prima gerechtvaardigd. En daarbij: vakmensen vind je niet eens voor 25 per uur....ja, netto...dat is 42,50 bruto.
Wat voor de ene persoon even makkelijk een elementje wisselen is, is voor de andere persoon een ware nachtmerrie...

Maniaaaak!!
23 maart 2010, 11:54
Ik weet niet of 1 van jullie weleens wat tijd heeft doorgebracht met
Peer, ik een aantal jaren geleden wel. Al het lakwerk dat Peer zelf doet is nitrocellulose, houdt er rekening mee dat Peer vroeger officieel reparateur was voor Gibson en dat zijn kennis en kunde wat betreft het repareren van nitro lak schade op hoog niveau liggen.

Uiteraard bedient hij zich weleens van de standaard lakken van Warmoth maar het gros doet hij zelf.

Ben het dus niet helemaal eens met het verhaal van Orpheo dat Peer zich het er makkkelijk vanaf maakt met Warmoth bouwpakketten.

Of de prijzen die hij rekent terecht zijn moet je zelf bepalen...

Ricochet
23 maart 2010, 12:41
Iedereen maakt wel goede punten, maar als ik zo naar een Fender CS bouwpakket kijk(want dat is het) zijn die prijzen van Peer zo gek nog niet.

synapse
23 maart 2010, 14:00
Geldt volgens mij in beginsel voor alle fenders (en inmiddels voor alle wat grotere merken).
Leo Fender wilde, net als Henry Ford in de autoindustrie, een product dat in massa kon worden gefabriceerd.
Dan wordt bouwen natuurlijk al gauw assembleren.

vulvasonic
23 maart 2010, 15:05
Geldt volgens mij in beginsel voor alle fenders (en inmiddels voor alle wat grotere merken).
Leo Fender wilde, net als Henry Ford in de autoindustrie, een product dat in massa kon worden gefabriceerd.
Dan wordt bouwen natuurlijk al gauw assembleren.

Klopt, maar het is natuurlijk geen Billy van de Ikea (hoewel er mensen zijn die zelfs de Billy niet fatsoenlijk in elkaar kunnen zetten).

http://panthermodem.com/blog/wp-content/uploads/2007/12/ikea-billy-bookshelf-medium-brown.jpg

Hans007
24 maart 2010, 08:03
Jeroen,

Ik weet niet of ik een foto kan uploaden maar de Peer Dellen die ik had was een prachtige. Gekocht via Marktplaats en ook weer verkocht via Marktplaats (of Gitaarmarkt... weet niet meer). De kwaliteit was klasses beter dan mijn Fender Jeff Beck gitaar. Alles was perfect.. De lak, de aktie, de afwerking... echt schitterend. Ik had meer van hetzelfde en mijn vrouw van die tigerstripe wat minder bij mij passen. Vandaar de verkoop.
Ik weet zeker dat ik als ik ga uitbreiden ik op zoek ga naar zo een custom build guitar.

Kan ik een fot uploaden voor de liefhebber?

rijsberman
24 maart 2010, 08:47
Geldt volgens mij in beginsel voor alle fenders (en inmiddels voor alle wat grotere merken).
Leo Fender wilde, net als Henry Ford in de autoindustrie, een product dat in massa kon worden gefabriceerd.
Dan wordt bouwen natuurlijk al gauw assembleren.

Ja, ik ben nu ook mijn strat aan het modden (alle elektronica en slagplaat nieuw) omdat het een bouwdoos is, die er toe uitnodigt eens wat los te draaien en te vervangen.
Bij mijn Ibanez (mahonie met maple top, gelijmde hals, humbuckerts, overal binding, geen slagplaat enzo, you get the picture) heb ik die neiging niet.

Antoon
24 maart 2010, 09:24
Een gitaar met nitrocellulose lakken is 10x zo veel werk als met polyurethaan dat met 1 laag die in 1 dag hard is klaar is. Peer Dellen spuit soms wel 30 lagen die allemaal moeten drogen en worden geschuurd. Als je gitaren maakt met nitrocelluloselak is de finish verreweg het duurste onderdeel van de gitaar.

JeroenSchaaf
24 maart 2010, 09:41
Jeroen,

Ik weet niet of ik een foto kan uploaden maar de Peer Dellen die ik had was een prachtige. Gekocht via Marktplaats en ook weer verkocht via Marktplaats (of Gitaarmarkt... weet niet meer). De kwaliteit was klasses beter dan mijn Fender Jeff Beck gitaar. Alles was perfect.. De lak, de aktie, de afwerking... echt schitterend. Ik had meer van hetzelfde en mijn vrouw van die tigerstripe wat minder bij mij passen. Vandaar de verkoop.
Ik weet zeker dat ik als ik ga uitbreiden ik op zoek ga naar zo een custom build guitar.

Kan ik een fot uploaden voor de liefhebber?

Oke dan!

Ja graag ben wel eens benieuwd welke je gehad hebt.

Dit is de mijne: van een jaar of twee geleden.

http://img180.imageshack.us/img180/6504/dsc0811qk4.jpg

Inmiddels de gouden knopjes wel vervangen...:soinnocent:

Hans007
24 maart 2010, 10:30
http://www.gitaarnet.nl/forum/C:\Users\Hans\Pictures\IMG_1533.jpg

Hans007
24 maart 2010, 10:31
http://www.gitaarnet.nl/forum/C:\Users\Hans\Pictures\IMG_1533.jpg


Hopelijk lukt het nu wel om de gitaar zichtbaar te krijgen....

Riky
24 maart 2010, 10:32
http://www.gitaarnet.nl/forum/C:\Users\Hans\Pictures\IMG_1533.jpg

Je moet even je foto uploaden naar photobucked of imageshack ofzo.
Je kunt foto's niet rechtstreeks van je pc uploaden.

Hans007
24 maart 2010, 10:48
Dank..... ik heb hier blijkbaar geen verstand van...... moet ik vanavond maar even uitzoeken....

JeroenSchaaf
24 maart 2010, 11:13
Hans, je mag hem wel mailen naar me, dan zet ik hem online voor je.

Hans007
25 maart 2010, 08:18
Jeroen,

Ze zijn net gemaild..

Groetjes,
hans

JeroenSchaaf
25 maart 2010, 08:23
Ik zie hem net binnenkomen hans!

Mooi ding!:cheerup:
http://img263.imageshack.us/img263/1599/screencapture6.png

Hendriks
25 maart 2010, 08:45
Mooi hoor .

JeroenSchaaf
25 maart 2010, 08:53
Ja! poeiwh:cheerup:

Orbis
25 maart 2010, 15:51
Dat birds-eye maple (althans, dat is het toch?) is gewoon té sexy, echt waar... Zouden ze op meer gitaren moeten gebruiken! Ik ken eigenlijk alleen Music Man die het gewoon als optie aanbiedt, of zijn er meer?

Orpheo
25 maart 2010, 17:42
Oke dan!

Ja graag ben wel eens benieuwd welke je gehad hebt.

Dit is de mijne: van een jaar of twee geleden.

http://img180.imageshack.us/img180/6504/dsc0811qk4.jpg

Inmiddels de gouden knopjes wel vervangen...:soinnocent:

ah, nu weet ik wie je bent. op een meeting heb ik ooit op die gitaar gespeeld. te gek ding!

JeroenSchaaf
25 maart 2010, 17:44
ah, nu weet ik wie je bent. op een meeting heb ik ooit op die gitaar gespeeld. te gek ding!

Hahah oke dan! Dankje!

Hans007
26 maart 2010, 00:20
Ja, de top van de mijne is inderdaad prachtig. Beetje TE voor mij.... Maar alles aan die gitaar klopte. Momenteel speel ik op een Music man Luke (olive green sparkle) die ook erg mooi is maar iets neutraler is en waar ik gewoon meer het geluid dat ik zoek uit kan halen.
Maar vanwege de schoonheid van de afwerking en het totaal draag ik de Peer Dellen producten een warm hart toe...

vulvasonic
26 maart 2010, 00:43
http://img263.imageshack.us/img263/1599/screencapture6.png

Nou, zo lelijk vind ik deze nou ook weer niet...


;)

JeroenSchaaf
26 maart 2010, 07:25
Nee niks mis mee :D

Ik ben benieuwd wie hier op het forum nog meer een Peer Dellen hebben!

rijsberman
26 maart 2010, 12:39
Quilted maple op een strat? :stop: ieuw.

Bewaar dat maar voor een hoerending als een Les Paul ofzo, samen met binding en ingewikkelde inlay.

Een strat hoort een basic bouwdoos te zijn.

...vind ik dan he. Als jij het wel mooi vindt, veel plezier ervan. :)

DeiDRagonas
27 maart 2010, 17:28
Ik vind het wel mooi.. Lekker flashy. Ook erg mooie halsjes btw. Wat dan wel weer mega lelijk is.. Dat zwarte elementje! Wtf is dat nou.. 2 witte en 1 zwarte?? Da's pas :stop: ieuw!

Ondanks dat het toch een dikke afknapper was toen ik hoorde dat dit gewoon Warmoth gitaartjes zijn (met name door de prijs..), zijn het prima gitaren. Meneer Dellen weet wat ie bestellen moet en hoe het in elkaar te schroeven. Ik heb afgelopen week nog uitgebreid getest en ze spelen en klinken simpelweg erg goed, zoals een strat imo hoort te doen: Mooi vol en lekker warm, toch ook ietsje pinnig op het brugelement, en een beetje hol in de tussenstandjes. Mooi man... (Maar wel te duur dus!)

:punk:

Tunghar
10 november 2014, 16:42
Oke dan!

Ja graag ben wel eens benieuwd welke je gehad hebt.

Dit is de mijne: van een jaar of twee geleden.

http://img180.imageshack.us/img180/6504/dsc0811qk4.jpg

Inmiddels de gouden knopjes wel vervangen...:soinnocent:

Hi Jeroen,ik weet dat dit 'n oude topic is maar ik heb sinds oktober 2014 deze Dellen strat in mijn bezit.
Deze strat gaat echt niet meer weg !
Weet jij misschien wanneer deze strat gebouwd is?

groovieguitarguus
11 november 2014, 08:52
Hi Jeroen,ik weet dat dit 'n oude topic is maar ik heb sinds oktober 2014 deze Dellen strat in mijn bezit.
Deze strat gaat echt niet meer weg !
Weet jij misschien wanneer deze strat gebouwd is?

Die is een tijdje van 'Jutter' geweest toch (Alex) ???

Tunghar
11 november 2014, 09:40
yup,ik heb 'm van Alex,die dacht dat ze van 2002 0f 2004 was .

jutter
11 november 2014, 10:31
Hey Krijn! Leuk om jou hier ook tegen te komen! Het doet me goed te horen dat je er erg blij mee bent! Misschien bereik je Jeroen sneller door hem een pm te sturen.

Tunghar
11 november 2014, 11:11
Hehe,small world isnt it !,ja stratje speeld heerlijk man tnx .
Alleen nog 'n keertje opnieuw afstellen en misschien toch andere pickups erin.(tonerider pure vintage denk ik ).

Inderdaad,'n pm zal sneller gaan denk ik

groovieguitarguus
11 november 2014, 18:47
Quilted maple op een strat? :stop: ieuw.

Een strat hoort een basic bouwdoos te zijn.

...vind ik dan he. Als jij het wel mooi vindt, veel plezier ervan. :)

Vroeger vond ik 'Over the Top' strats geweldig... Nu kan ik me hier wel in vinden!
Uitzondering vind ik de mooie 'Super Strats' ala Valley Arts... Met Floyd en H-S-S... maar een Basic strat mag basic...

telerocker
11 november 2014, 19:22
Ik heb niks tegen superstrats en ook niet tegen quilted tops op een strat. Mijn MXG heeft een cocobolo-toplaagje, maar dat lijkt op een afstandje gewoon donkerbruin, dus dat is niet echt flashy. Als je vraagt waar nu mijn hartje sneller van gaat kloppen, is dat een relic fiesta red strat, of sonic blue of olympic white. Ik begin zelfs shellpink te waarderen...

arjanb01
11 november 2014, 19:28
Ff on topic, die peer dellen strat, was dat nou een geassembleerde strat of hals en body echt handgebouwd, zoals haar, rebel relic en Smitty dat doen?

fred dons
11 november 2014, 19:33
volgens mijn zijn alleen Peer's Les Pauls volledig handgebouwd door hem (ik heb er 1 gehad, super gitaar btw) de strats zijn warmoth parts maar wel door hem gelakt en daar is hij een meester in

arjanb01
11 november 2014, 19:45
Zijn die peer les Pauls nog ergens te krijgen? Waarmee zijn ze te vergelijken? Met nik hubers qua kwaliteit?

fred dons
12 november 2014, 22:06
Ik had die van mij 2e hands gekocht , ik geloof niet dat Peer nog bouwt Kwaliteit is top, perfect in elkaar gezet met erg goed hout maar minder over de top als huber, gewone flame normale trapeze inleg; zoals je zou willen dat iedere productie Gibson zou zijn

jutter
12 november 2014, 23:38
Ff on topic, die peer dellen strat, was dat nou een geassembleerde strat of hals en body echt handgebouwd, zoals haar, rebel relic en Smitty dat doen?


volgens mijn zijn alleen Peer's Les Pauls volledig handgebouwd door hem (ik heb er 1 gehad, super gitaar btw) de strats zijn warmoth parts maar wel door hem gelakt en daar is hij een meester in


Ik had die van mij 2e hands gekocht , ik geloof niet dat Peer nog bouwt Kwaliteit is top, perfect in elkaar gezet met erg goed hout maar minder over de top als huber, gewone flame normale trapeze inleg; zoals je zou willen dat iedere productie Gibson zou zijn

@Arjan: het is niet zomaar de zoveelste strat die geassembleerd is. Ook al gebruikte Peer (inmiddels met pensioen) Warmoth parts, hij zette het wel verrekte goed in elkaar! Peer wist heel goed waar hij over praatte en wat hij deed. Ook het lakwerk van al zijn gitaren is gewoon perfect! Het ademt, het vibreert als een malle,het zingt!

@Fred: Peer was volgens mij erkend Gibson reparateur, toch?

fred dons
13 november 2014, 11:01
klopt, en hij heeft ook heel veel headstock breaks gerepareerd voor Gibson (en dan nagenoeg onzichtbaar)

btw ik kwam vroegah regelmatig in zijn winkeltje voor warmoths parts (dit was pre internet :D) en heb ongelooflijk veel van hem kunnen leren qua lakken, gewoon door met hem te praten over hoe hij dingen aanpakte (stainen, double stainen, polijsten etc)
ik weet niet of dit voor alle Peer LP's gold maar ik heb met hem ooit eens zitten praten over een lp waaraan hij zat te werken en die was gebouwd van hout dat nog van zijn vader was geweest (voormalig viool bouwer) dus dat was nog het "echte" oude hout

Orpheo
13 november 2014, 13:12
Peer was een waanzinnig goede bouwer, true. Haast jammer dat hij niks meer doet tegenwoordig maar ik snap ' t wel.

Tunghar
13 november 2014, 13:30
Is Peer helemaal gestopt?,ook geen reparaties/afstellen ect. ?
Of is hij alleen gestopt met het bouwen?

whoosh
13 november 2014, 14:10
Gitaar in elkaar schroeven is niet zo moeilijk. Een gitaar goed in elkaar schroeven en afstellen is al meer een kunst, zeker als er lakwerk bij komt kijken. Het is me toch wel opgevallen hoeveel verschil er hier in zit tussen de ene bouwer/afsteller en de ander.

Ik ben zelf niet bang om de hals af te stellen, of de brug enzo, maar ik laat ook altijd even de fretjes nakijken en zeker voor het vlakken (als dat nodig is) heb ik de spullen niet dus mijn gitaren gaan naar een goede luthier, en het resultaat is er dan ook naar. Als ik ze terugkrijg kloppen ze gewoon helemaal.

Ik heb ook wel eens werk ergens anders laten doen, en pas een Stratje gekocht die recentelijk onder handen was genomen door een afsteller-van-naam, en heb me toch wel zitten verbazen over hoe veel minder dat werk was gedaan in vergelijk met mijn normale luthier.

Bij die Strat waren de fretjes opnieuw afgerond en afgewerkt en was de brug afgesteld. De fretjes zien er werkelijk prachtig uit en zijn qua afwerking spik en span maar..... ze waren niet op voorhand gevlakt waardoor er nog hoge fretjes tussen zitten. Qua bespeelbaarheid is het prima, de actie kan laag genoeg naar mijn zin, maar ze kunnen ook niet lager als ik het zou willen en dat soort dingetjes vind ik dan toch jammer.

Bij dezelfde Strat was ook de brug afgesteld. De afsteller had de zadeltjes onderling in een radius boogje gezet waarbij de ene kant van het zadeltje dus hoger stond als de ander. Ziet er niet alleen vreemd uit, maar is ook echt een no-no als het gaat om stabiliteit van het hele verhaal. Bij gebruik van de tremelo was de stemming ver te zoeken. Ik heb ze zelf even goed gezet waarna de gitaar ook bij gebruik van de tremelo gewoon goed op stemming bleef. Betekent dus wel dat hij het topkammetje prima voor elkaar had gemaakt.

Maar goed, mijn ervaring dus :)

Orpheo
13 november 2014, 14:46
Is Peer helemaal gestopt?,ook geen reparaties/afstellen ect. ?
Of is hij alleen gestopt met het bouwen?

de zaak is helemaal leeg. ik denk dus helemaal klaar.

Tunghar
14 november 2014, 00:29
dmn,das jammer zeg.:(

Heeft hij z'n skills niet aan iemand doorgegeven ofzo?,zoals hij lak kan aanbrengen zijn er niet veel.

jutter
14 november 2014, 10:43
dmn,das jammer zeg.:(

Heeft hij z'n skills niet aan iemand doorgegeven ofzo?,zoals hij lak kan aanbrengen zijn er niet veel.

Gijs de Wit uit mijn woonplaats is bij hem in de leer geweest. Gijs is een voortreffelijk gitaarbouwer en lakker. Doet alleen nog maar akoestische gitaren....

Tunghar
14 november 2014, 13:11
Goed om te weten,tnx Alex ;)
Ik zag trouwens dat Sander van guitar chop shop in Den Haag ook bij Peer in de leer was geweest,maar ik ken hem niet !
Iemand ooit bij hem iets laten bouwen of repareren?

kwispelhond
14 november 2014, 15:18
Ik kwam geregeld bij hem of liever ik kwam voor alles alleen bij hem, een geweldige vakman die ook nog eens zeer redelijke prijzen rekende dus ik zal hem zeer missen.

Wat lakwerk betreft: ik heb ooit eens bij mijn oude Les Paul de totaal kaal gespeelde hals bij laten spuiten, dat lakwerk was niet van origineel te onderscheiden, zelfs de kleur was (en is nog steeds) perfect aansluitend met het originele en door de jaren behoorlijk verkleurde fabrieks-spuitwerk, het is gewoon perfect onzichtbaar bijgewerkt!! Letterlijk perfect vakmanschap dus en samen met nieuwe fretten en afstelwerk 350 euro voor betaald wat ik meer dan redelijk vind.

Tunghar
15 november 2014, 16:11
Bedankt voor je info kwispelhond ;) ,dit geeft me tenminste wat vertrouwen (ik laat m'n gitaar niet graag achter bij iemand waar ik niks van weet ) ,prijs is zeker redelijk.

Normaal ga ik voor reparaties ect naar Hans Moust ( super vakman ),maar ik heb nog nooit iets laten spuiten bij hem.