PDA

View Full Version : Cuby + Blizzards



Bluesbreaker
15 november 2004, 23:34
Wat vinden jullie van Cuby + Blizzards (voor degenen die ze überhaupt kennen)?

pimmetje
16 november 2004, 01:01
Lekkerrrrrr...
Alleen hadden ze (ok, enkelen ervan) een paar jaar geleden niet meer uit hun lange winterslaap hoeven komen. Dat was bij de Haagse koninginnenach toch redelijk huilen met de pet op...

maar dat was natuurlijk niet het echte werk; Gelling was vaker met mensen van de vroegere Livin' Blues op 't podium te vinden dan met Muskee. (overigens wel geinig, die Blues Summit met Gelling, van Leer, Christiaanse en Lagrand)

Bluesbreaker
16 november 2004, 08:04
Ik ben een tijdje geleden naar het eerste concert van de huidige reeks geweest, in Emmen. Dat was zeker een goed optreden hoor. Als ze in Arnhem zijn en ik heb geld ga ik er zeker weer heen.

Harry
16 november 2004, 09:15
prima muzikanten hoor, maar het leuke randje is er al jaaaaren af. Het is al wel weer een stuk beter dan toen ern een synthesizerspeler bij zat. Dat was helemaal glad. En de gitarist (Erwin Java) doet Gelling echt niet vergeten, al is ie technisch beter.
Herman Deinum was ooit de beste bassist van ons land, maar ik vraag me af of hij nog wel eens nuchter op het podium zit (want staan schijnt niet te lukken wegens omvallen).

Bluesbreaker
17 november 2004, 22:39
Herman Deinum was ooit de beste bassist van ons land, maar ik vraag me af of hij nog wel eens nuchter op het podium zit (want staan schijnt niet te lukken wegens omvallen).

hij heeft een krukje waar hij het hele optreden niet vanaf komt

Chris Wolstenholme
17 november 2004, 22:59
ik kan wel zeggen dat 1 van de bands waarin ik speel dusdanig geinspireerd is door ze dat ze ' the distant smile' heten :-D

Harry
18 november 2004, 17:47
ja, is wel beter dan Appleknockers' Flophouse of zoiets..... :razz:

ozzy
18 november 2004, 20:20
[quote="Harry"] En de gitarist (Erwin Java) doet Gelling echt niet vergeten, al is ie technisch beter.
quote]

Wordt wel als de beste gitarist van Nederland aangkondigd op de dvd :o

Set Wenker
18 november 2004, 21:30
Ik heb die dvd, Live in Paradiso ook. Ik vind hem op zich wel aardig, maar het gitaarspel van Java boeit mij op de 1 of andere manier niet. Klinkt allemaal iets te klinisch ofzo.

Later krijg je op die dvd daniel lohues en die speelt simpelere dingen, maar veel gaver. Op een bepaald moment speelt hij de hele tijd maar 1 nootje. Toch boeit dat gitaarspel me meer.

ozzy
18 november 2004, 22:26
Lohues rules
Heb hem vorig jaar bezig gezien met de Louisiana Bluesclub in het theater. Wereldavond gehad 8-)

Bluesbreaker
18 november 2004, 22:30
Lohues komt bij mij uut dorp, wel een droge kerel inderdaad, ik heb hem ook en paar keer met de Louisiana Bluesclub gezien.

Harry
19 november 2004, 09:43
[quote=Harry] En de gitarist (Erwin Java) doet Gelling echt niet vergeten, al is ie technisch beter.
quote]

Wordt wel als de beste gitarist van Nederland aangkondigd op de dvd :o

wie, Java? Die man doet zijn best, maar beste gitarist van Nederland is iets te veel eer.

ozzy
19 november 2004, 13:03
[quote=Harry] En de gitarist (Erwin Java) doet Gelling echt niet vergeten, al is ie technisch beter.
quote]

Wordt wel als de beste gitarist van Nederland aangkondigd op de dvd :o

wie, Java? Die man doet zijn best, maar beste gitarist van Nederland is iets te veel eer.

Ja, Java. Doet idd zijn best maar beste gitarist :-?

Strat uber alles
8 februari 2005, 22:59
hee ik ben ook redelijk fan
en nu komt HET

erwin java is een vriend van mijn oom * trots *
ik vind hem echt wel goed als bluesgitarist
maar sja als beste van nl datweet ik niet,
maar ik ga 12 feb naar cuby in h'wijk
in t cultureel centrum ik zit op de 1e rij yeah

groeten Gertjan

Strat uber alles
8 februari 2005, 22:59
hee ik ben ook redelijk fan
en nu komt HET

erwin java is een vriend van mijn oom * trots *
ik vind hem echt wel goed als bluesgitarist
maar sja als beste van nl datweet ik niet,
maar ik ga 12 feb naar cuby in h'wijk
in t cultureel centrum ik zit op de 1e rij yeah

groeten Gertjan

Strat uber alles
8 februari 2005, 23:00
hee ik ben ook redelijk fan
en nu komt HET

erwin java is een vriend van mijn oom * trots *
ik vind hem echt wel goed als bluesgitarist
maar sja als beste van nl datweet ik niet,
maar ik ga 12 feb naar cuby in h'wijk
in t cultureel centrum ik zit op de 1e rij yeah

groeten Gertjan

ArpeggioKing
12 februari 2005, 17:28
en dat moest je drie keer zeggen ??

je kunt ook les krijgen van Java op het Noorder Muziek INstittuut (NMI).In grunn. C+B vind ik erg toffe muziek. Laatst gezien in Grunn en was erg tof, het was met Lohuus erbij. :cool:

fixxer
13 april 2005, 10:48
beste band.. ben toen naar een expiditie in grolloo geweest net na herman brood zijn dood.. zeer goede band (APPLE NOCKERFLOPHOUSE) :-D

fixxer
13 april 2005, 10:48
ik zeg het maar 1 keer :wink:

Bluesbreaker
13 april 2005, 11:00
Vorige week voor de 2e keer dit jaar naar Cuby geweest, dit keer in Arnhem, geen spetterende show in superdeluxe kostuums, maar wel een geweldig stuk muziek!

fixxer
13 april 2005, 11:28
ik ga in ieder geval nooit naar kleding kijken.. kom voor de muziek en gezeligheid

Bluesbreaker
13 april 2005, 21:07
ik ga in ieder geval nooit naar kleding kijken.. kom voor de muziek en gezeligheid

Dat zeg ik, dan ben je bij Harry aan het goede adres!

savecracker85
14 april 2005, 21:24
ik vind de oude cuby+blizzards met Gelling erg smaakvol..Paar oude LP's in de kast van mn pa gevonden ('desolation' en 'groeten uit Grollo') die inmiddels bij mij staan 8-)

Fumi SG
14 april 2005, 21:31
Old Times - Good Times 8-)

Bluesbreaker
14 april 2005, 22:07
Live is het natuurlijk veel mooier dan op (met name de nieuwe) cd's.
Ik heb Boom Boom Bang ook, die is toch behoorlijk wat minder knallend dan het live nu nog klinkt.

Roque
14 april 2005, 22:59
ik kan wel zeggen dat 1 van de bands waarin ik speel dusdanig geinspireerd is door ze dat ze ' the distant smile' heten :-D

Hey heb je toevallig de tabs van "Distant smile" en andere van C+b
op tab site's is bijna niks te vinden :(

Bluesbreaker
9 mei 2005, 12:29
Komende zondag naar Grolloo!

Chris Wolstenholme
9 mei 2005, 16:51
tabs heb ik niet en van gitaar zeker niet want ik doe de bas , sorry

jaywalker
1 juni 2005, 16:56
leuke band, maar die harry (zanger) moeten ze dumpen. Maar daar schijnt de band juist om te bestaan


Wat een zak loot is die gast zeg. Gitarist is echt heel goed

Harry
1 juni 2005, 17:30
leuke band, maar die harry (zanger) moeten ze dumpen. Maar daar schijnt de band juist om te bestaan


Wat een zak loot is die gast zeg. Gitarist is echt heel goed


ja, lekker slimme opmerking hoor. :lol:


"ken je Bruce Springsteen & the E-streetband? Leuk hoor, maar die Bruce moeten ze maar eens dumpen"

Bluesbreaker
1 juni 2005, 18:25
leuke band, maar die harry (zanger) moeten ze dumpen. Maar daar schijnt de band juist om te bestaan


Wat een zak loot is die gast zeg. Gitarist is echt heel goed

Wat is er mis met Harry dan? Aardige gast met een goede stem voor zijn muziek. Ik vind Harry eerlijk gezegd beter dan Erwin Java in wat hij doet.

Iron Maiden
6 november 2005, 22:45
sorry dat ik zo laat reageer, maar

HARRY DUMPEN???
Dat is mijn all time favorite zanger!!!
:razz: die gast is zooooooo ubergoed

Bluesbreaker
7 november 2005, 00:00
sorry dat ik zo laat reageer, maar

HARRY DUMPEN???
Dat is mijn all time favorite zanger!!!
:razz: die gast is zooooooo ubergoed

Inderdaad, hij mag dan wel kettingrokend stilstaan op het podium en niet al te best engels spreken/zingen, maar het klinkt gewoon geweldig. C+B is gewoon geweldig, live al helemaal. De CD Live uit het oude Luxor vind ik overigens ook zeer heel erg bijzonder goed, klinkt erg strak allemaal!