PDA

View Full Version : Gibson les paul RECORDING?



My Dying Bride
15 november 2004, 21:33
http://www.guitarhangar.com/guitars/images/giblpreca.jpg

wie kent hem ?
wat doet hij speciaal?


is wel een redelijk lelijk ding :D

Lord Abortion
15 november 2004, 21:35
redelijk lelijk is nogal een understatement

michielv
15 november 2004, 21:41
Is volgens mij een model speciaal voor Les Paul gemaakt en later in serie productie genomen. Les Paul wilde nl (in tegenstelling tot waar zijn model zo populair van geworden is: de scheur) een gitaar hebben die lekker clean klonk.

Vandaar de hoog-ohmige single coils en voor die tijd redelijk geavanceerde electronica (begin jaren '70 geloof ik).

IndiepoprockJesse
15 november 2004, 21:56
heftig ding.. :D

sash
15 november 2004, 22:00
De eerste Les Paul Studio.
Enkel gebouwd op het weergeven van de Les Paul sound en op opnemen. Daarom goedkoper dan de standards :)

BLOK182
15 november 2004, 22:03
De eerste Les Paul Studio.
Enkel gebouwd op het weergeven van de Les Paul sound en op opnemen. Daarom goedkoper dan de standards :)
Die het dan meteen goed en koop een echte LP :-D

jaywalker
15 november 2004, 23:33
De kerel die zijn vox ac30 ruilde voor mijn marshall tsl 100 had zo'n les paul recording. Hij had die nog helemaal aangepast met allemaal extra knopjes :???:

Gitaar klonk best overtuigend. Maar nogmaals geef mij maar een fender :)
Trouwens wel aardig van hem dat ik niks hoefde bij te betalen voor die vox ac30 (zijn vraagprijs was eerst 1250 8-) )

Wicked Willy
16 november 2004, 00:07
Aparte gitaar, als ik het geld had zou ik hem zeker kopen.....

My Dying Bride
16 november 2004, 06:40
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=621&item=3762257921&rd=1


een kopie ervan , is waarschijnlijk ook niet zo denderend maarja tis eens iets anders ...

bert k
16 november 2004, 12:49
Kopie???????? Dat is exact dezelfde foto als bovenin dit topic!

My Dying Bride
16 november 2004, 15:31
Kopie???????? Dat is exact dezelfde foto als bovenin dit topic!
bij deze nu niet meer :P

bert k
16 november 2004, 15:36
Ja, nou gaat me een licht op... :D De Recording was een LP uit de jaren 70, laagohmige elementen, en wat ik me herinner erg duur. Toch niet echt de voorloper van de LP Studio.

bat
16 november 2004, 21:46
Ja, nou gaat me een licht op... :D De Recording was een LP uit de jaren 70, laagohmige elementen, en wat ik me herinner erg duur. Toch niet echt de voorloper van de LP Studio.

Dat meen ik me ook te herinneren. De LP Recording was de in overleg met Les Paul zelf sterk verbeterde versie van de normale Les Paul, minder vervorming, erg clean geluid, veel regelmogelijkheden, dat soort shit. Een beetje de HiFi-versie van de Les Paul. En een stuk duurder.

Alles eruit gehaald wat Les Paul aan de toenmalige LP verfoeide en dus absoluut niet de LP zoals de meeste LP-liefhebbers die bespelen.

Maar Les Paul was dan ook niet het prototype rockbeest... :lol:

shredneck
16 november 2004, 22:54
De eerste Les Paul Studio.
Enkel gebouwd op het weergeven van de Les Paul sound en op opnemen. Daarom goedkoper dan de standards :)

Fout.

Dit is een recording, geen studio oid. Deze gitaar is in een wat grotere mate geproduceerd als de wat zeldzamere lp personal. Bij beide gitaren hoort een speciale kabel. Zonder die kabel heb je heel weinig aan die gitaar omdat de p-ups weinig output hebben, nog minder dan bv de boomerang p-ups van de v2.

De personal( niet een directe lp vorm,ebben toets, custom headstock etc)is gelimiteerd tot 150 stuks,de recording is ook niet veel voorkomend en zeker zeldzamer dan de RD maar veel minder gewild.

shredneck
16 november 2004, 22:56
bij deze gitaar hoorde overigens een speciale versterker.


check de catalogus.