PDA

View Full Version : iemand ervaring met een Fender Squier?? advies gevraagd



jarnojoosse
15 november 2004, 19:10
een Fender Squier is dat nu een goede beginners gitaar??

BramVersteeg
15 november 2004, 19:13
Ja hoor. Leuke dingen, zeker voor het geld.
Ik ze een fijne hals hebben en goed spelen. Als je het na een tijdje nodig vind kun je altijd nog de elementen (laten) vervangen voor een beter geluid.

Squier4ever
15 november 2004, 19:25
+1

Ik heb er ook een, zelfs een affinity, als je het nog niet weet de allergoedkoopste op de bullet na, maar ik vind um echt heerlijk spelen.
En ja wat die elementen betreft, ik heb er laatst een DiMarzio in laten zetten.
(55€) incl. montage :p

Squier4ever
15 november 2004, 19:26
+1

Ik heb er ook een, zelfs een affinity, als je het nog niet weet de allergoedkoopste op de bullet na, maar ik vind um echt heerlijk spelen.
En ja wat die elementen betreft, ik heb er laatst een DiMarzio in laten zetten.
(55€) incl. montage :p

Traai
15 november 2004, 22:51
ik denk dat je toch het beste af bent met een standard editie ... ik zelf heb een telecaster standard fat en ben er echt super tevreden mee. Heb nooit problemen ermee gehad en ik heb em nog steeds, een gitaar die ik zeker niet weg wil.

dus ik raad em zeker aan je aan... kopen maar die handel!

Traai
15 november 2004, 22:51
ik denk dat je toch het beste af bent met een standard editie ... ik zelf heb een telecaster standard fat en ben er echt super tevreden mee. Heb nooit problemen ermee gehad en ik heb em nog steeds, een gitaar die ik zeker niet weg wil.

dus ik raad em zeker aan je aan... kopen maar die handel!

Bluesbreaker
15 november 2004, 23:16
kijk ook eens tweedehands, daar heb je al hele leuke gitaren voor zo'n 300 euro

Harry
16 november 2004, 09:07
ja, voor dat geld kun je misschien wel een maverick op de kop tikken!




:o

andoni
16 november 2004, 09:38
Even mijn mening (heb 1,5 jaar op een Squier Strat Affinity Sunburst gespeeld, mijn eerste elektrisch gitaar). Het ding speelde goed, erg goed voor de prijs zelfs. Het ding bleef vrij goed gestemd en de tuners leken mij redelijk.
De klank zoog enorm, maar als beginner merk je dat toch amper.

De kwaliteit daarentegen... na een jaar kwam de slagplaat bol te staan en had ik een spleetje tussen slagplaat en hout. Soms viel mijn middelste element uit en moest ik eens hard drukken op die slagplaat om terug geluid te krijgen. De 5-way switch deed ook vreemd en de jack had ook kuren (gebrom en wegvallend geluid).
Dus zeker geen slecht gitaartje om een jaartje te leren spelen, maar wees je ervan bewust dat de gitaar na een jaar wel eens wat mankementen durft vertonen.

Fluffy
16 november 2004, 10:05
+1

Ik heb er ook een, zelfs een affinity, als je het nog niet weet de allergoedkoopste op de bullet na, maar ik vind um echt heerlijk spelen.
En ja wat die elementen betreft, ik heb er laatst een DiMarzio in laten zetten.
(55€) incl. montage :p

he welk type waren dat ?

voor de topic starter, squire staan algemeen bekent als beginners gitaar, ik vind ze in het algemeen (sound) best tegenvallen, voor hetzelfde geld heb je ook bijv. een richwood, in het algemeen krijg je daarbij veel meer voor het geld, zou ze ff beide gaan uitproberen

Fluffy
16 november 2004, 10:05
+1

Ik heb er ook een, zelfs een affinity, als je het nog niet weet de allergoedkoopste op de bullet na, maar ik vind um echt heerlijk spelen.
En ja wat die elementen betreft, ik heb er laatst een DiMarzio in laten zetten.
(55€) incl. montage :p

he welk type waren dat ?

voor de topic starter, squier staan algemeen bekent als beginners gitaar, ik vind ze in het algemeen (sound) best tegenvallen, voor hetzelfde geld heb je ook bijv. een richwood, in het algemeen krijg je daarbij veel meer voor het geld, zou ze ff beide gaan uitproberen

Squier4ever
16 november 2004, 12:54
he welk type waren dat ?

Super Distortion :-D

Javaca
16 november 2004, 14:01
De betere beginnersgitaren komen van Squier en Richwood.

Goede bespeelbaarheid met een acceptabel geluid en afwerking voor een zeer scherpe prijs.


Bij mijn squier waren de pots niet helemaal goed vastgezet en deden de toenepots het niet. Na het aanleggen van een aardlijntje was het probleem verholpen.

Neals
16 november 2004, 17:52
Als je echt voor weinig wilt, kom je idd bij Richwood, Squier en London City uit.

Zelf zou ik doorsparen voor een Ibanez SZ320, wat ik persoonlijk meer dan een beginnersgitaar vind!

Javaca
16 november 2004, 18:30
:oops:

Dat ik London City vergat...

ze hebben alleen wat minder kleurkeuze.

Blijepanda
16 november 2004, 18:47
Mijn eerste gitaar was ook een squier; het is zeker een goede beginnersgitaar.