PDA

View Full Version : Stratman70 featuring Luc-O: When Aliens Came To Earth



Stratman70
15 november 2004, 18:43
Hallo,

Dit is een nummer dat ik heb geschreven in samenwerking met Luc-O.
Ik heb zelf de backing (slaggitaar) ingespeeld, met gebruikmaking van drumsamples. Graag jullie reacties!
Veel luisterplezier en alvast bedankt voor het luisteren.

Intro:
leads: Stratman70
Chords: Luc-O

Solo's:
- 0.31: Luc-O
- 1.08: Stratman70
- 1.33: Luc-0
- 1.45: Stratman70
- 2.10: Stratman70 & Luc-O
- 2.24: Stratman70
- 3.11: Luc-O

Luc, nogmaals bedankt voor de samenwerking en de geweldige solo's!!!

When Aliens Came To Earth (http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000142907_000023036.mp3)

VHsologitarist
15 november 2004, 19:19
Dit klinkt vet!!!
echte vette solo's!! zo wat heeft Luc-o een vet geluid (wat is zijn gear???)
Ja dit is gewoon top man!!
ferry impressive
keep on going!!

groetjes

Fatality
15 november 2004, 19:27
Sodeju, helemaal lijp.

krizz
15 november 2004, 20:03
So, toch wel een van de betere jams die ik tot nog toe gehoord heb! Erg cool heren! :-D

Allebei een coole sound! :strat: :metal:

Luc, je dramatische vibratos bij het einde zijn erg cool trouwus.

Superduper 8-)

Ja, en wat is het gear?

Luc-O
15 november 2004, 20:20
Hey VHsologitarist, Fatality en krizz, bedankt voor jullie te gekke reacties!! Ik denk dat dit stuk erg representatief is voor onze 'karakters' als gitaristen. Nog ff wat achtergrondinfo: Stratman70 (Edwin) is met het idee voor het nummer gekomen, samen hebben we het over de mail gearrangeerd/gestructureerd en vervolgens ben ik bij hem langsgegaan om mijn partijen in te spelen en om samen nog eens kritisch naar de mix te luisteren. Ik vind ook dat die persoonlijke interactie het nummer echt ten goede is gekomen. Wat de gear betreft: ik heb mijn riedels op mijn Ibanez RG 320 met Bill Lawrence (brug) en DiMarzio PAF PRo (neck) pups ingespeeld door Stratman70 zijn POD, die afgesteld stond op een Soldano-simulatie. Beetje delay erover en klaar. Ik laat Edwin graag zelf vertellen wat-ie heeft gebruikt :D
Nog een tip: zet 'm HARD!!!!!

Gert-Jan
15 november 2004, 20:48
Heren,

Petje af!! Mooie compositie, uitstekende performance.

segers
15 november 2004, 21:05
hey luc en stratman te gek gedaan!! 8-)
zit zo'n beetje alles in melodie, heftige solo's, spacy stukken, tempowisselingen etc...

Cool!!!
grtz
Roy

Shakeel
15 november 2004, 22:35
Hey Luc en Stratman

Gaaf gedaan mooi samenspel ook, keep up the good work 8-)

Adios,

ShaQ

Luc-O
15 november 2004, 22:43
@ Gert-Jan: bedankt voor je reactie, waardeer ik!

@ Roy: thanx, ik vind het zelf ook tof dat er 'vanalles wat' inzit, ik vind zelf de slide-solo van Edwin echt helemaal te gek.

@ Shakeel: thnx dude!!!

Bouke
15 november 2004, 23:13
Hey,

Gaaf hoor, ik luister nu even op de notebook, maar zelfs daarop klinkt 't erg lekker!

Bouke

Stratman70
15 november 2004, 23:20
Ja, ik sluit me bij Luc aan en dus ook namens mij bedankt natuurlijk. Erg gave reacties, die ik erg waardeer.
Wat mijn 'gear' betreft: intro, slaggitaar en slidesolo: Gibson Les Paul. Solo's: Fender Strat, natuurlijk ook over de POD opgenomen. Inderdaad is die sound van Luc echt geweldig, dit was me ook opgevallen. terwijl we echt alleen maar de POD hebben aangezet en wat aan de treble en delay hebben zitten draaien. Volgens mij hebben we nog niet eens naar de 'drive' gekeken. Ik wil maar zeggen: naast het geweldige geluid van de gear, zit er gewoon een geweldige tone in die vingers, wat toch nog even erbij vermeld moet worden. Geweldig om iemand zo gitaar te zien en horen spelen. Uit pure frustratie heb ik van mijn Strat nu een koffietafeltje gemaakt. :D

boudewijn
15 november 2004, 23:39
wow

En dit is geen zinloos geweld :wink:

Echt kicke gasten

Luc-O
15 november 2004, 23:50
wow

En dit is geenzinloos geweld :wink:

Echt kicke gasten

HAHAHA vette reactie van de man die in 1998 mijn kijk op gitaarspelen drastisch veranderde haha. Ik spreek je snel!

Toffe gozer
16 november 2004, 00:35
Erg mooi gedaan heren

Mooi gevarieerd nummer vol met gaaf gitaar geweld dit smaakt naar meer :)

Luc-O
16 november 2004, 12:38
Hé bedankt Toffe gozer, je bent een toffe gozer! :D
Je kan in de toekomst zeker meer Stratman70 featuring Luc-O en vice versa- stukken verwachten!

c.hultermans
16 november 2004, 13:01
klinkt lekker jongens!!!

mooi rond sologeluid van beide..... en lekker spel natuurlijk :)

Grtz,

Conrad

Jax
16 november 2004, 14:34
Super goed man! Echt lekker gespeeld, allebei, vult elkaar lekker aan.
Hoor ik trouwens in het being een beetje invloed van "Liberty" van Steve Vai?

Stratman70
16 november 2004, 15:38
Hé Boudewijn, Toffe gozer, Corné en Jax bedankt voor het luisteren en de toffe reacties.
Inderdaad Jax, het begin is ietwat geïnspireerd op "Liberty", maar toch eigenlijk wel weer heel wat anders. Nadat ik Luc had zien optreden (en maar zat te bedenken waarom ik de afgelopen 20 jaar nooit beter mijn best had gedaan met gitaarspelen, want dan "zou ik misschien ook ooit zo goed kunnen zijn geweest.") en hij interesse toonde om ook eens samen een jam te maken, voelde dat toch op één of andere manier als een soort van overwinning. In de auto terug naar huis had ik echt zo'n "victory" gevoel: Luc is gewoon zo goed en vergeleken zijn spel friemel ik maar wat op de gitaar. Dat gevoel van iets overwonnen te hebben, vertaalde zich gelijk in een melodie, wat dus het intro is geworden. Daarbij vond ik de sfeer van Vai's "Liberty" goed passen. het moest wat bombastich of zoiets worden. Van meet af aan (dus op de terugrit naar huis in de auto) zat heel het stuk van de intro precies zo in mijn hoofd zoals hij uiteindelijk ook geworden is, alleen moest ik de muziek in mijn hoofd nog vertalen naar de juiste tonen/accoorden. dat is m.i. uitstekend gelukt. Ik ben er dan ook erg trots op. Op heel dit nummer trouwens.

Ik draai 'm continu en het is precies wat een aantal mensen ook benoemden: het vult elkaar allemaal zo goed aan, de gitaarsolo's, de arrangementen etc.

Luc-O
16 november 2004, 16:43
Luc is gewoon zo goed en vergeleken zijn spel friemel ik maar wat op de gitaar.

Ik ben het bijna altijd met je eens, maar nu vind ik dat je toch echt onzin loopt te verkondigen hoor Edwin! :D :razz: Die bescheidenheid is nergens voor nodig, trust me!!

spanky_franky
16 november 2004, 16:50
veeeet!
het blijft ook boeiend.. het is niet té..

mooie backing ook.. alleen die drums rondom 1:50 zijn me wat te heftig :razz:

meer! meer!

Robbert v.d. Hanenberg
16 november 2004, 19:54
He jongens,

VET! 8-)

Vind vooral 't eerste minuutje heel lekker!!

Luc-O
16 november 2004, 20:26
spanky_franky en Robbert: Thanx voor de toffe reacties! De credits voor de backing komen uiteraard geheel op het conto van Edwin 8-)

FrankS
16 november 2004, 22:50
YOhooww heeeeeeeel cool!!! Zit idd echt van alles in, mooie melodieen, stoere solo's, gaaf dat twinstuk, filnk hard genieten dit! :D Van allebei, beiden een eigen stijl, heel gaaf gespeeld!! Jezus Luc wat doe je allemaal!! Jij beheerst ook alles wel zo'n beetje ofnie.. en inderdaad een heerlijke volle vette toon in je vingers! En Stratman hoe meer ik van je hoor hoe verraster ik ben!! En die slidesolo al helemaal!!! Daammnn...
En vette riffs eronder!! \m/ Vette shit heren!

Eén ding nog :

MEER! hehehe 8-)

Luc-O
16 november 2004, 23:02
Heee Frank bedankt voor je supergave reactie man!! Ik moet zeggen dat Edwin mij ook verrast heeft, die jongen is ook echt van veel markten thuis! En die slidesolo doe ik 'm in geen honderd jaar na. Nogmaals thanxs for the big compliments!!

c.hultermans
16 november 2004, 23:34
Heee Frank bedankt voor je supergave reactie man!! Ik moet zeggen dat Edwin mij ook verrast heeft, die jongen is ook echt van veel markten thuis! En die slidesolo doe ik 'm in geen honderd jaar na. Nogmaals thanxs for the big compliments!!

Luc,

Kom je binnenkort weer met wat eigen solowerk????

ben wel benieuwd wat je ons gaat brengen namelijk....

grtz,

Conrad

defecto
16 november 2004, 23:50
Echt super! Ten eerste dat jullie samen dit nummer hebben gemaakt is super, en het nummer zelf is ook super! Ik vind het erg cool en heb hem al meerder malen geluisterd en weet zeker dat ik het nog vaker zal gaan doen!

Ik heb meerdere nummers van jullie bijden op me computer staan en ik luister die nog regelmatig want ook die vind ik erg goed! Stel je voor wat ik dacht toen ik deze topic titel las... 8) Het beste van ieder zit gewoon in dit nummer en ik vind het erg knap dat jullie dit hebben weten te presteren.

bluegate
16 november 2004, 23:54
Toppie...! :-D

Stratman70
17 november 2004, 11:32
@ spanky_franky: dankjewel! Er komt zeker meer!
@ Robbert: thanx dude! 8-)
@ FrankS: wat een coole reply man! Gaaf! Hartelijk bedankt daarvoor. Gaaf dat ik je verras en dat je mijn slidewerk benoemt! En inderdaad: wat Luc allemaal doet is duizelingwekkend. Hij kwam binnen, plugde zijn gitaar in en speelde gelijk die schitterende melodie over de backing. Dat gevoel wat ik toen had is moeilijk te beschrijven, maar ik weet wel dat geen enkel sinterklaas-cadeautje me zo blij zal maken!
@ Luc: Jij ook bedankt! :D
@ Dennis: ik herken het helemaal wat je daar schrijft en kan me er vanalles bij voorstellen, zoals bijv. toen je de topictitel las. Dank je voor je toffe reply. Ik weet dat je mijn muziek (en die van Luc ook, je hebt smaak kerel!) waardeert en daarom zit ik ook altijd natuurlijk op een reactie van je wachten. "Als Dennis dit nummer maar niet over het hoofd ziet." En dan reageer je en dan is het weer goed. :D :wink:
Bij dit nummer was dat natuurlijk helemaal zo.
@ Bluegate: Thanks!!!!! :D

Luc-O
17 november 2004, 16:56
Luc,

Kom je binnenkort weer met wat eigen solowerk????

Ik zal kijken wat ik kan doen, heb nog wel wat liggen denk ik :lol:

Bosch
17 november 2004, 21:30
Heerlijk zo'n up-tempo nr! 8-)
Goeie opbouw ook. Einde wel wat abrupt maar dat heeft ook wel weer wat.

Ik volg het allemaal wat minder op alle fora de laatste tijd, maar deze track kon ik natuurlijk laten schieten.

Ik vind de sfeer (soms lekker Egyptisch) erg sterk en de licks lekker fris en jullie sounds matchen.

Die lick bij 1:41 heeft een lekker einde met die bend. :o

Ik krijg weer zin om wat met Shakeel te posten. 8)

Gewoon supergaaf dat internet mensen in staat stelt om dit soort koele ventures te produceren! En telkens weer andere! 8-)

Groeten,

Wouter

Luc-O
17 november 2004, 21:51
Hé Wouter bedankt voor je toffe reactie, wordt zeer gewaardeerd!!! Inderdaad supergaaf welke -bijna onbegrensde- mogelijkheden het www ons muzikanten biedt, moet uitgebuit worden! 8-)



Ik volg het allemaal wat minder op alle fora de laatste tijd


Haha , een reprimande van je vriendin gekregen zeker... (ik wel namelijk :razz: )

Stratman70
18 november 2004, 20:41
Hey Bosch, thanx man!!! 8-) gave reply.

c.hultermans
18 november 2004, 23:51
Hee Stratman,

Ik repeteer sinds een paar maanden met een coverband in Gilze, bij een man met een ontzettend groot huis, met tennisbanen etc. en een grote houtschuur met oefenruimtes erin!!!! Dat is toch bij jouw in de buurt ofzo???

Grtz,

Conrad

Stratman70
19 november 2004, 08:34
Ja dat klopt. Er zit alleen een vliegbasis tussen. :)
Wat voor covers speel je? Lijkt me leuk om eens een kijkje te komen nemen.

Groeten, Edwin

abbys
19 november 2004, 16:35
hooow man, dit is niet zomaar amateurspelen meer :o
meer van dit ajb, dit is onmogelijk!

Luc-O
19 november 2004, 16:41
hooow man, dit is niet zomaar amateurspelen meer

Hahaha ja wij vragen ons ook af waarom het geld nog niet met bakken binnenstroomt... :D

ff serieus, bedankt voor je te gekke reactie!!

c.hultermans
19 november 2004, 21:30
Ja dat klopt. Er zit alleen een vliegbasis tussen. :)
Wat voor covers speel je? Lijkt me leuk om eens een kijkje te komen nemen.

Groeten, Edwin

Het lijkt me ook zeker leuk als je een keerke komt kijken!!!! We zijn op t moment bezig om de setlijst nog flink aan te vullen, om zodoende in 2005 te starten met optreden......

Wij spelen hardrock/metal nummers uit de '80's (Ozzy, Dio, AC/DC, Y&T, Metallica, Gary Moore, Maiden, Priest etc.)


We spreken binnenkort wel eens wat af, ok?

Groetjes

Conrad

Blijepanda
19 november 2004, 21:52
:o

Klinkt echt goed, mooi geluid ook allebei :)

BlackSun
20 november 2004, 17:08
Ik vind het zeer goed klinken, en erg erg ERG goed gespeeld allebei!

MAAR..misschien ben ik nu de enige die kritiek gaat geven,...: het kan me niet lang boeien, het klink zo 'cliché'. Er mist voor mij wat emotioneel gevoel in het spel, behalve bij de slide solo, die vind ik dan wel weer erg gaaf, maar overall zou ik dit nummer opzettten onder een racespel of iets dergelijks, onder het mom van: 'hersenloos gaan'.

Nogmaals: Niets dan bewondering voor jullie spel, maar voor mij zit er te weinig emotionele waarde in.

En niet gaan flamen nu
:D

Luc-O
20 november 2004, 18:27
Blijepanda en BlackSun, dank voor jullie reacties! En BlackSun, het staat je uiteraard vrij om kritiek te geven, graag zelfs! Alleen heeft jouw opmerking denk ik meer te maken met gevoelswaarde dan met kritiek, omdat het een grote subjectieve kant heeft. De ene luisteraar zal wel 'emotie' horen, de ander niet. Maar ik denk niet dat je daar 'verbetering' in aan kan brengen, zoals dat bijvoorbeeld bij een valse noot wel kan. Maar nogmaals bedankt voor het luisteren en je commentaar!

Luc-O
20 november 2004, 19:33
Voor de geïnteresseerden heb ik hieronder een TAB gemaakt van de lick op 0:59. Het is een stringskip-tap met hammer-ons, de plectrum wordt niet gebruikt. Leuk voor in de trucendoos, oftewel 'ter lering ende vermaek'!


h = hammer-on
T = tap
p = pull-off

E----------------------------------------------------------------6----9---12--
B------------------------------------------------------------------------------
G-----------------------6----9----12-------6----9----12--------------------
D-----------------------------------------------------------------------------
A-----4----7----12----------------------------------------------------------
E----------------------------------------------------------------------------
.........h............T.......h..............T.... ......h..........T........h............T



E------9----12----15-----12------9-----------------------------------------
B-----------------------------------------------------------------------------
G---------------------------------------------15------12-----9--------------
D----------------------------------------------------------------------11----
A-----------------------------------------------------------------------------
E-----------------------------------------------------------------------------
...........h...............T.........p............ ........T...........p.................h

BlackSun
20 november 2004, 19:34
Daar heb je gelijk in, mijn punt van '' kritiek'' zegt waarschijnlijk ook meer over mijn smaak dan over jullie compositie. Ik doe het niet na, en vind het echt knap dat jullie zoiets met zn 2en in elkaar krijgen!

Stratman70
21 november 2004, 10:28
@ abbys: hooow man, echt een te gekke reactie! Dank je wel!!!!! (en trust me: als ik het kan, kan iedereen het! Maar ja, dan heb ik het alleen over mijn eigen partijen natuurlijk.)
@ Conrad: doen we!!! helemaal de muziek waar ik altijd mee opgroeide! Te gek man!!! Inderdaad snel eens iets afspreken!
@ Blijepanda: dank je!
@ BlackSun: dank voor je kritische reactie! Die stel ik ook zeker op prijs, omdat er altijd van te leren is natuurlijk! Alleen wil ik mijn standpunt hier nog even in toelichten, oké?
Cliché... tja, alles is misschien al eens gedaan, maar toch denk ik dat er wel wat originele dingetjes zijn zoals het samenspel van een bluesrock/vintage hardrock gitarist met een vrij "licht" stratgeluid (weinig oversturing, iets wat je volgens mij al héél weinig hoort in dit soort muziek) en een moderne (Vai/Satch/Becker-school) rockgitarist (als ik het zo mag uitdrukken Luc?) die samen een soort van "jam" doen, waarbij eigenlijk zoveel aandacht voor alles is besteed, dat het eigenlijk uitgroeide tot een volwaardig nummer IMHO.
Tja, en die emotie.... ik denk dat dit een nummer is dat zich daar minder voor leent misschien? Het is juist een nummer waarin met name Luc zijn trucjes en snelheid in kon tentoonstellen, wat hij m.i. uiterst smaakvol, muzikaal en geslaagd heeft gedaan. En daarbij hoor ik in het thema dat hij speelt zelf wel emotie: elke noot is mooi afgemaakt (luister maar eens goed!), waardoor je beslist niet kunt spreken van "gevoelloos" spel. Wat je niet doet hoor, maar ik wil maar zeggen dat er m.i. dus toch zeker gevoel zit in het spel van Luc. En wat mijn spel buiten de slidesolo betreft: mwah, die is ook gewoon niet zo bijzonder hoor. Ik ben dan meer bezig om iets strak te krijgen dan er gevoel in te leggen. maar goed...
het is jouw mening en ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik bedenk nu opeens dat ik eens een Playstation racespel had, met muziek van Satriani en eigenlijk is daar ook niks mis mee.

Nogmaals bedankt voor je reply, ik stel hem echt op prijs. De volgende keer iets met meer gevoel, dat beloof ik je!

p.s. (niet onbelangrijk!!!) Dank je dat je de slidesolo erg gaaf vind! Ook dat stel ik natuurlijk zeer op prijs!