PDA

View Full Version : gitaar voor me vriendin



JvD.
15 november 2004, 18:24
ja

JvD.
15 november 2004, 18:26
me vriendin gaat lekker met me mee "hard rocken/metalen"..
ze kan dankzij mij al aardig wat spelen en wil nu zelf beginnen

ze gaat een Cube-30 scoren en een vette gitaar!
haar/ons oog(en) is(zijn) gevallen op deze 2 gitaren:

http://img46.exs.cx/img46/5955/dekeuze.jpg

haar lievelings kleur is rood, welke zouden jullie nemen ? [prijzen zijn het zelfte]

Daniël_san
15 november 2004, 18:36
Ik heb wel ervaring met een GSA.
Mijn mening: EEN K*T GITAAR!
Dat komt o.a. omdat er een hele dunne hals op zit. (ik heb het wat meer met boomstammen vandaar :wink: )
Hij klink ook niet echt perfect, maar op zich wel goed voor het geld. (er zit geen karakter in zeg maar)

De ander ken ik niet dus daar moet je iemand anders voor vragen.

ben???
15 november 2004, 18:38
Ik heb wel ervaring met een GSA.
Mijn mening: EEN K*T GITAAR!
Dat komt o.a. omdat er een hele dunne hals op zit. (ik heb het wat meer met boomstammen vandaar :wink: )
Hij klink ook niet echt perfect, maar op zich wel goed voor het geld. (er zit geen karakter in zeg maar)

De ander ken ik niet dus daar moet je iemand anders voor vragen.

beetje domme argumenten vind je niet? dunne hals is een kwestie van smaak, ik vind ze fijner als boomstammen. geluid hoef je van dat budget zowieso niet zo veel van te verwachten.

Daniël_san
15 november 2004, 18:46
Ik heb wel ervaring met een GSA.
Mijn mening: EEN K*T GITAAR!
Dat komt o.a. omdat er een hele dunne hals op zit. (ik heb het wat meer met boomstammen vandaar :wink: )
Hij klink ook niet echt perfect, maar op zich wel goed voor het geld. (er zit geen karakter in zeg maar)

De ander ken ik niet dus daar moet je iemand anders voor vragen.

beetje domme argumenten vind je niet?


Nee niet echt. Dit is mijn mening.
Ik zou dus de richwood nemen.

JvD.
15 november 2004, 18:47
ze houd van dunne hals.. dat is ze nou eenmaal gewend omdat ze bij mij op ibanezzen speelt.

en kwa geluid, met die Cube-30 valt er tog wel wat van te maken ?

ben???
15 november 2004, 18:52
heb nog nooit iets negatiefs over de cube gehoord...

alhambra
15 november 2004, 19:26
heb nog nooit iets negatiefs over de cube gehoord...

dan heb je nog nooit je oren open gehad. Persoonlijk vind ik het niks die cube, maar idd ik ben 1 van de weinige.

ben???
15 november 2004, 19:28
neuh meeste lees ik er ook over eigenlijk :)

BartL
15 november 2004, 19:36
neuh meeste lees ik er ook over eigenlijk :)
Heerlijk bij-de-hand'te' opmerking :razz: :-D

episua
15 november 2004, 19:37
Misschien ook wel iets voor je vriendin':

http://www.daisyrock.com/images/products/heartbreaker/hb_artist.jpg

JvD.
15 november 2004, 19:47
Misschien ook wel iets voor je vriendin':

http://www.daisyrock.com/images/products/heartbreaker/hb_artist.jpg

der is wel een leuke lespaul achtige daisyrock, maar ze heeft teveel zelf respect om die zooi aan te schaffen.

Azrael
15 november 2004, 20:27
ze houd van dunne hals.. dat is ze nou eenmaal gewend omdat ze bij mij op ibanezzen speelt.

en kwa geluid, met die Cube-30 valt er tog wel wat van te maken ?

Ik heb hem zelf er hij klinkt voor dat geld beter dan de meeste andere gitaarversterkers. Hij heeft echter wel wat nadelen die je pas hoort als je er echt de tijd voor neemt. Hij heeft de nijging om als je heeeel zacht speelt je toon af te kappen. Komt door de noisegate die erin zit. Normaal merk je het eigenlijk totdat je heel zacht gaat spelen. De noisegate gaat mij namelijk ook iets te traag open waardoor je een soort langzame volume verhoging krijgt.

De distorsions vind ik prima klinken en het clean is ook uitstekend. Ik vind echter wel dat de versterker wat karakter mist. Het klinkt toch altijd een beetje computerachtig maar dan ben ik wel op de zeikmodus hoor.

Mr.Bluesbreaker
15 november 2004, 22:42
Ik denk trouwens niet dat er in die prijsklasse uberhaupt een gitaar met karakter uit zal springen, welke je ook kiest. Misscihen dat als je een stratmodel/kopie voor dat geld koopt, dat het geluid een echte strat zal moeten benaderen. Het zijn allemaal meer benaderingen of overal wel wat van hebbende-gitaren zonder echt ergens erg goed in te zijn in deze klasse. Neemt niet weg dat ze niet goed zijn, kies degene welke zijn het beste vind spelen. Cube 30 is ok voor het geld, zou niet weten afgezien van 2e hands wat je anders (beter) moest kiezen.

Bluesbreaker
15 november 2004, 22:48
maverick heeft ook een dunne hals

Harry
16 november 2004, 09:08
der is wel een leuke lespaul achtige daisyrock, maar ze heeft teveel zelf respect om die zooi aan te schaffen.


het is niet per se zooi!!!

Epic
16 november 2004, 09:20
Misschien ook wel iets voor je vriendin':

Plaatje (http://www.daisyrock.com/)

Vraag me af waarom die serie gitaren "Heartbreaker" heet. waarschijnlijk omdat ze het gelijk uitmaakt als je zo'n gedrocht voor haar koopt. :wink:

andoni
16 november 2004, 09:26
De Cube heeft voor mij maar 1 nadeel en dat is het miezerige speakertje. Geldt alleen als je in een band repeteert uiteraard. Maar het had toch mooi geweest moesten ze er een speakeruitgang ingestoken hebben. Ik vind de klank op zich goed, maar het mist wat laag en punch. Maar als 1e versterker is het zeker niet verkeerd.

Svenson
16 november 2004, 15:09
De Ibanez. Punt.

Javaca
16 november 2004, 16:08
Die Daisyrock gitaren zijn erg gaaf.

De halsjes zijn lekker bespeelbaar en het geluid is veel steviger dan je zou verwachten. Die lipstick in de neck klinkt ook lekker, een betje zo'n danosound.

butters
16 november 2004, 16:50
daisyrock

oh die violet sunburst of die atomic pink zie ik wel zitten, yummie

Ronald
16 november 2004, 17:17
ik denk dat je met die ibanez altijd wel goed zit hoor. en met de cube 30 al zeker. een vriendin van mij en bandlid leer ik ook gitaar spelen. en ik heb haar een ibanez rg321 aangeraden omdat als je geen tremolo gebruikt je beter die ook nie op je gitaar hebt kunnen zitten. vaste brug is veel relaxter dan. en als versterker heb ik dr ook de cube 30 aangeraden. niet dat ze al iets gekocht heeft. ze speelt nu op mijn ouwe gitaar namelijk. en ze zal pas later iets gaan kopen.

maar een ibanez gitaar een cube 30 is in ieder geval vrijwel altijd goed als je het mij vraagt.

AART
16 november 2004, 17:22
de ibanez halzen op goedkope gitaren(gio's) vind ik zelf goed afgewerkt.
dun of dik is smaak.
ik moet niks hebben van lp halzen en vind ibanez halzen het fijnste....
enige minpunt aan goedkope ibanezzen zijn de elementen.
als je ooit elementen hebt vervangen uit een prestige ibanez ofzo, bewaar de ouwe, kan je mooi in zoiets gooien.

pikkepiemel
16 november 2004, 22:52
goedkope charvel of jackson??!

of is dat boven t budget?

kep zelf n mexico-strat 2e hands voor 450 gekocht, k hoef niks anders meer, dus ja, tis gewoon heel persoonlijk.

Azrael
17 november 2004, 10:47
De Cube heeft voor mij maar 1 nadeel en dat is het miezerige speakertje. Geldt alleen als je in een band repeteert uiteraard. Maar het had toch mooi geweest moesten ze er een speakeruitgang ingestoken hebben. Ik vind de klank op zich goed, maar het mist wat laag en punch. Maar als 1e versterker is het zeker niet verkeerd.

Miezerig? 15 inch valt toch wel mee?

MazeMouse
17 november 2004, 10:52
der is wel een leuke lespaul achtige daisyrock, maar ze heeft teveel zelf respect om die zooi aan te schaffen.


het is niet per se zooi!!!
+1

Enige wat je aan zelfrespect zou inboeten is het feit dat je met een 'pijn-aan-je-ogen-roze' gitaar staat te spelen. Het geluid dat er uit die 'les paul' dingen komt doet echt niet onder voor de duurdere Dean Evo's (die in dezelfde prijsklasse hangen)

EDIT:
De heartbreaker series en al die andere vormen kunnen opzich ook nog wel stevig van zich afbijten. Er zit meer growl in die lief uitziende dingetjes dan je op het eerste gezicht zou denken. (Hmmm... doet me denken aan mijn eigen vriendin, die heeft daar ook last van :oops: )

butters
17 november 2004, 12:12
nog meer girlpower

http://www.girlbrand.com/

Lord Abortion
17 november 2004, 12:39
De Cube heeft voor mij maar 1 nadeel en dat is het miezerige speakertje. Geldt alleen als je in een band repeteert uiteraard. Maar het had toch mooi geweest moesten ze er een speakeruitgang ingestoken hebben. Ik vind de klank op zich goed, maar het mist wat laag en punch. Maar als 1e versterker is het zeker niet verkeerd.

Miezerig? 15 inch valt toch wel mee?
Ik ken de cube-serie niet zo goed, maar een 15" in een combo lijkt me wel erg groot.

Azrael
17 november 2004, 16:23
De Cube heeft voor mij maar 1 nadeel en dat is het miezerige speakertje. Geldt alleen als je in een band repeteert uiteraard. Maar het had toch mooi geweest moesten ze er een speakeruitgang ingestoken hebben. Ik vind de klank op zich goed, maar het mist wat laag en punch. Maar als 1e versterker is het zeker niet verkeerd.

Miezerig? 15 inch valt toch wel mee?
Ik ken de cube-serie niet zo goed, maar een 15" in een combo lijkt me wel erg groot.

Oops....blunder van een fout. Het is een 10 inch speaker.......sorry..... :roll:

MonkeyFace
18 november 2004, 22:04
@TS : u heeft een PM