PDA

View Full Version : Jemig! Gelikt hoor!



Dirk_Hendrik
15 november 2004, 18:22
Remco,
Complimentjes!
http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/effecten/34284.jpg

BramVersteeg
15 november 2004, 19:08
Mooi! Erg mooie finish!
Ziet er erg profi uit hoor.

youngcoby
15 november 2004, 19:15
Ziet er inderdaad schitterend uit. Wat doet-ie?

robzilla
15 november 2004, 20:06
Netjes! Waarmee heb je de tekst gedaan, Remco?

Speeddemon
15 november 2004, 20:16
Netjes! Waarmee heb je de tekst gedaan, Remco?
thanks allen.

Text met ink jet decals. Kan dus eigenlijk ook alleen maar zwarte tekst doen, ivm leesbaarheid.

Als 't goed is, krijgt Quink morgen z'n 'diamond green' TB box binnen.
Ik heb alleen een foto van de losse behuizing, maar als hij zelf foto's kan maken, graag!
Beetje bowlingbal idee qua spikkels enzo. :)

Quink
15 november 2004, 20:53
Als 't goed is, krijgt Quink morgen z'n 'diamond green' TB box binnen.
Ik heb alleen een foto van de losse behuizing, maar als hij zelf foto's kan maken, graag!

http://smile.smilies.nl/1758.gif http://smile.smilies.nl/500.gif http://smile.smilies.nl/500.gif http://smile.smilies.nl/500.gif

Woepie! Ben benieuwd. Heb een camera, dus zal een foto plaatsen. Maar moet zeggen, die blauwe "hammerite" ziet er ook erg mooi uit.

marc_o
15 november 2004, 21:44
Prachtig!



Wat is het?

Speeddemon
15 november 2004, 22:33
Prachtig!

Wat is het?
Een True Bypass Loop box.

Gitaar aansluiten bij 'In', |> aansluiten bij bijv. Chorus-pedaal INPUT, Chorus pedaal OUTPUT aansluiten bij linker |>, en 'Out' gaat naar je versterker.

Je laat het choruspedaal in de loop altijd aanstaan, en je kan hem compleet bypassen met de switch van dit doosje.

sash
15 november 2004, 22:35
Jemig! Gelikt hoor! :D


jammer

Speeddemon
15 november 2004, 22:42
gelikt wel, geschoren? NEE! :lol:

Mitch
15 november 2004, 22:53
Tjiezus sash, ik weet dat je van vintage houdt maar dit gaat wel ver :razz:

Keurig ding Remco ! Dat D_H nu niet klaagt over het witte plastic ringetje vind ik heel sportief trouwens :D

sash
15 november 2004, 23:14
Tjiezus sash, ik weet dat je van vintage houdt maar dit gaat wel ver :razz:



Nah valt toch best mee, hooguit uit 1965 ofzo en zoveel waarde heeft dat specifieke voorwerp niet :D

H.Manback
15 november 2004, 23:56
Ziet er inderdaad geweldig uit, complimenten!

Is de behuizing fabriek af geanodiseerd ofzo, of heb je stiekem je eigen truukjes toegepast :)?

Een van de grootste moeilijkheden met dit soort dingen is toch altijd de tekst netjes krijgen... Decals zien er zo vaak net niet goed uit omdat je het transparante te duidelijk ziet, maar hier heb je het erg mooi voor elkaar, je ziet het absoluut niet.

Ik zit zelf aan graveren te denken, en dat misschien met een likje verf afmaken. Iemand enig idee of dat haalbaar en betaalbaar is?

Speeddemon
16 november 2004, 00:44
geanodiseerd weet ik niet.

die behuizing is de 1590A van Hammond.
Ik schuur ze met korrel 100, verschoon ze met Aceton, laten drogen, 2 à 3 lagen primer erop, dag drogen, 2 lagen lak erop, dag drogen, decals erop, en 1 à 2 lagen transparante coating/lak erop.

En ja, je vraagt je af hoe ik dat toch voor 5 euro extra doe... :wink:
De arbeid alleen al (0,5-0,8 uur) is duurder.

Dirk_Hendrik
16 november 2004, 09:53
Dat D_H nu niet klaagt over het witte plastic ringetje vind ik heel sportief trouwens :D

D_H heeft het veel te druk met proberen te begrijpen waarom die schakelaar met 3 moeren vast zit. :wink:

Robbert
16 november 2004, 10:44
D_H heeft het veel te druk met proberen te begrijpen waarom die schakelaar met 3 moeren vast zit. :wink:

Zat ik ook al naar te kijken, nou ja, dubbel genaaid houdt beter, toch? :D

youngcoby
16 november 2004, 13:01
Zat ik ook al naar te kijken, nou ja, dubbel genaaid houdt beter, toch? :D


Sash, picture please :-D

Speeddemon
16 november 2004, 13:17
2 moeren. Tja, normaal gaat 1 van die moeren aan de binnenkant van de behuizing, om de hoogte van de switch te varieren, maar aangezien dit nogal ondiepe behuizingen zijn...

jethro
16 november 2004, 15:34
Dus met deze switch kun je je pedalen eeuwig aan laten staan en gebruik je dit apparaatje om te switchen. Ik neem aan dat dit eens omdat je anders signaal verliest in het pedaal?

Speeddemon
16 november 2004, 15:39
Dus met deze switch kun je je pedalen eeuwig aan laten staan en gebruik je dit apparaatje om te switchen. Ik neem aan dat dit eens omdat je anders signaal verliest in het pedaal?
yes.
Normaal als je een Boss pedaal ofzo in je keten hebt, en je zet 'm uit, dan heeft ie een negatieve invloed op je signaal. Ik heb dit zelf meerdere malen getest en het effect is: een hoog-mid boost ter compensatie voor lange kabels en een verlies aan laag/mid complexiteit. M.a.w. je sound verliest z'n ballen en wordt wat steriel in 't hoog.

D.m.v. zo'n TB box haal je dat eruit.

jethro
16 november 2004, 16:05
Dus met deze switch kun je je pedalen eeuwig aan laten staan en gebruik je dit apparaatje om te switchen. Ik neem aan dat dit eens omdat je anders signaal verliest in het pedaal?
yes.
Normaal als je een Boss pedaal ofzo in je keten hebt, en je zet 'm uit, dan heeft ie een negatieve invloed op je signaal. Ik heb dit zelf meerdere malen getest en het effect is: een hoog-mid boost ter compensatie voor lange kabels en een verlies aan laag/mid complexiteit. M.a.w. je sound verliest z'n ballen en wordt wat steriel in 't hoog.

D.m.v. zo'n TB box haal je dat eruit.Aha ok, bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik heb het volgende achter elkaar staan:
1 - wahwah (Ibanez WH10)
2 - volume pedaal (Boss FV-100)
3 - Aria Chorus (ACH-1)
4 - Arion Stagetuner (HU-8500)
5 - Arion Flanger (SFL-1)
6 - Boss Turbo Distortion (DS-2)
7 - Boss Super Overdrive (SD -1)
8 - Super Flanger (PH-2)
Er zitten een paar van die korte kabeltjes tussen en anders van die metalen jacks (direct aan elkaar). Dan zou ik dus veel signaal verliezen als alles uit staat?

jethro
16 november 2004, 16:06
Dus met deze switch kun je je pedalen eeuwig aan laten staan en gebruik je dit apparaatje om te switchen. Ik neem aan dat dit eens omdat je anders signaal verliest in het pedaal?
yes.
Normaal als je een Boss pedaal ofzo in je keten hebt, en je zet 'm uit, dan heeft ie een negatieve invloed op je signaal. Ik heb dit zelf meerdere malen getest en het effect is: een hoog-mid boost ter compensatie voor lange kabels en een verlies aan laag/mid complexiteit. M.a.w. je sound verliest z'n ballen en wordt wat steriel in 't hoog.

D.m.v. zo'n TB box haal je dat eruit.Aha ok, bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik heb het volgende achter elkaar staan:
1 - wahwah (Ibanez WH10)
2 - volume pedaal (Boss FV-100)
3 - Aria Chorus (ACH-1)
4 - Arion Stagetuner (HU-8500)
5 - Arion Flanger (SFL-1)
6 - Boss Turbo Distortion (DS-2)
7 - Boss Super Overdrive (SD -1)
8 - Super Flanger (PH-2)
Er zitten een paar van die korte kabeltjes tussen en anders van die metalen jacks (direct aan elkaar). Dan zou ik dus veel signaal verliezen als alles uit staat?

Bluesbreaker
16 november 2004, 16:12
ik ben bang dat je 8 tb boxjes nodig bent :D

Antal
16 november 2004, 16:13
Ja, op zich wel. Maar je hebt er neem ik aan altijd wel 1 aanstaan. Dus dan heb je een vrij uitgebreide TB-box nodig vrees ik.

BramVersteeg
16 november 2004, 16:13
Jazeker!
Dat kan niet missen. Probeer maar eens direct in je versterker te pluggen en daarna met die pedalen ertussen. Merk je echt wel.

Antal
16 november 2004, 16:14
ik ben bang dat je 8 tb boxjes nodig bent :D

Je was me voor. Kan ook een grote TB box zijn met 8 schakelaars hoor. Lijke me makkelijker in dit geval.

Speeddemon
16 november 2004, 16:29
8 TB loops in 1 behuizing kan ik niet maken. 5 waarschijnlijk wel. :wink:

Goedkoop is anders. (reken op 120 euro)

jethro
16 november 2004, 17:00
Kijk, dat vind ik wel behoorlijk veel geld. Maarre, hoe komt het dan dat je signaal verliest in de pedalen (ook al staan ze uit)?

Het komt ook wel eens voor dat ik helemaal geen pedalen aan heb staan. Dus ik zou wat dat betreft al behoorlijk opschieten met 1 TB-switch denk ik. Dan zet ik die voor alles, of bijvoorbeeld na m'n volume pedaal. Dan heb ik geen signaalverlies van al die losse pedalen en toch kan ik m'n volume pedaal en m'n wahwah gewoon gebruiken. Is dat misschien een idee?

By the way, wat moet zo'n enkele TB-switch kosten?

jethro
16 november 2004, 17:00
Kijk, dat vind ik wel behoorlijk veel geld. Maarre, hoe komt het dan dat je signaal verliest in de pedalen (ook al staan ze uit)?

Het komt ook wel eens voor dat ik helemaal geen pedalen aan heb staan. Dus ik zou wat dat betreft al behoorlijk opschieten met 1 TB-switch denk ik. Dan zet ik die voor alles, of bijvoorbeeld na m'n volume pedaal. Dan heb ik geen signaalverlies van al die losse pedalen en toch kan ik m'n volume pedaal en m'n wahwah gewoon gebruiken. Is dat misschien een idee?

By the way, wat moet zo'n enkele TB-switch kosten?

Speeddemon
16 november 2004, 17:03
die ik nu kant en klaar heb (hammerite blue van de foto) is 40 euro.

Btw, je kan sowieso meerdere pedalen in 1 loop stoppen he, vergeet dat niet. Als je bijvoorbeeld altijd chorus en delay tegelijkertijd aanzet voor bij je cleane sound, dan kun je die 2 in de TB loop hangen.

Quink
17 november 2004, 00:16
Als 't goed is, krijgt Quink morgen z'n 'diamond green' TB box binnen.

Idd, hier is hij. Weer een mooi staaltje van Speeddemon's kunsten.

http://img.photobucket.com/albums/v396/Puddingcaster/HotWireAudioTB.jpg


Diamond Green, Ocean Green LEDje. http://www.click-smilies.de/sammlung0903/starwars/star-wars-smiley-036.gif

Moet zeggen, in het echt is hij nog mooier.

Robbert
17 november 2004, 00:33
En het moertje zit recht! 8-)

Quink
17 november 2004, 00:39
En het is er maar eentje :???:

:D

Speeddemon
17 november 2004, 00:47
En het moertje zit recht! 8-)
deze jongen let graag op details.

Zo is de kleur van de draad naar de LED ook ongeveer in de kleur van de LED zelf. :cool:
(aangezien ik groen, geel, rood en lichtblauwe draad heb).
Oh, en de 2 driehoekjes bij Send en Return zijn gelijkzijdige driehoeken (3x 60 graden hoeken). :cool:

Speeddemon
17 november 2004, 00:54
zoals 't er nu naar uitziet,

neem ik op de pedalendag het volgende ter verkoop mee:
-Mini A/B box, zilver/metallic met rose 5mm LED (5 x 5 cm)
-Tiny A/B box, diamond green (of iemand moet een andere voorkeur hebben), met rode en gele 3mm LEDs in speciale houders.
-Tiny TB Loop box onbewerkt met pure green 5mm LED
-evt. die hammerite blue Tiny TB Loop box, als ie dan nog niet verkocht is.

Ze gaan allen 40 euro kosten en de onbewerkte 30. Da's toch weer 2,50 meegenomen p.s. :wink: (diamond green, zilver/metallic en hammerite blue zijn 7,50/10 meerprijs ipv 5 euro voor ivoor, zwart, rood en geel)

Quink
17 november 2004, 17:54
Geeaachtte heer Sopeedemnn,

het door moi aanhgeschafgde pedaaatje werklt op[[ zich erhg gdoed. AAAAlleenm, godallemnachtifg, waty is dat fokking LERDtje fel! UIk zie nui hoopfdzakkelijk gele vlekkersn voor mikjn ogen. Issd at mornaal??

biuj vrbaat dankl vooprt uw awntwqoor.

Qwuimnk




Heb het pedaaltje zojuist uitgeprobeerd. Werkt perfect, is alleen wel raar om er een plug in te steken, kastje is vrij klein, lijkt net alsof de plug er aan de andere kant uit kan komen. Heb een aantal pedalen in de loop gehangen en hing boven het loopertje bij het afstellen ervan. Tering, heb op een gegeven moment er even een bierviltje opgelegd, kreeg er lasogen van. Quink nu: :o


:D

DREAMMACHINE
17 november 2004, 18:55
dan wordt het toch maar 8-)

sash
17 november 2004, 19:41
En wanneer krijgen we een mooie fuzz? :)

Speeddemon
17 november 2004, 20:13
fuck fuzz en fuck tube screamer clones. :evil:

a) fuzz is simpel genoeg om zelf te bouwen
b) d'r is al een overkill aan fuzzes en TS-es.
En ik wil niet graag in 't vaarwater van onze weledele MJM gaan zitten. Ik bedoel, ik doe het voor de helft van 't geld en 3x zo mooi afgewerkt. :razz:

Kijk, bij mijn weten is de MiG*Boost de eerste improved DOD 250 clone, en zo niet, dan zijn er nog steeds niet veel andere opties. Dus dat is interessant.

@QUink: RTFM!
"Led brightness customizable from "What LED?" to "Buh bye eye-sight, hello blindness". 't staat er serieus in. (naast mini-pedalen, maak ik ook leuke mini-manuals van 9x6cm)

@andere DIY-ers: koop een goedkoop zonnebrilletje voor op je werkbank. Als ik LEDs test, zie ik er tijdelijk uit als Don Johnson, met m'n 5 euro Ray Ban-wannabe! 8-) :-D
Zo kwam ik er vandaag effe nog pijnlijk achter dat 5mm blauwe LED en een 4k7 weerstandje GEEN vriendjes zijn. :o (
Fuckin' fel!

BLOK182
17 november 2004, 20:31
Mooie pedaaltjes Speeddemon! Zogauw ik geld heb... :-D

Quink
17 november 2004, 21:31
@QUink: RTFM!

K zou wel willen, maar ik zie geen fuck meer.


:razz:

robzilla
17 november 2004, 21:34
Speedy, wat gaat een Killswitch met tuner out kosten? In zon kleine behuizing..? Een A/B is dan natuurlijk ook mogelijk..

Speeddemon
17 november 2004, 22:56
Speedy, wat gaat een Killswitch met tuner out kosten? In zon kleine behuizing..? Een A/B is dan natuurlijk ook mogelijk..
Define 'killswitch' :???:
een master mute bedoel je?

Een A/B box kan dienen als:
-A/B
-Tuner out
-Master Mute

Tja, ik heb er nagenoeg 2 klaar;
1 zo'n hele kleine (5x5cm), deze is in metallic zilver, met een rose LED.

de 2e is het lange smalle model (zelfde formaat als de TB boxes op de foto's) met 2 3mm LEDjes (geel en rood).
Nog onbewerkt, maar wordt mogelijk ook diamond green.

birt
17 november 2004, 23:16
En wanneer krijgen we een mooie fuzz? :)
hierzo... :D

robzilla
17 november 2004, 23:38
Speedy, wat gaat een Killswitch met tuner out kosten? In zon kleine behuizing..? Een A/B is dan natuurlijk ook mogelijk..
Define 'killswitch' :???:
een master mute bedoel je?

Een A/B box kan dienen als:
-A/B
-Tuner out
-Master Mute

Tja, ik heb er nagenoeg 2 klaar;
1 zo'n hele kleine (5x5cm), deze is in metallic zilver, met een rose LED.

de 2e is het lange smalle model (zelfde formaat als de TB boxes op de foto's) met 2 3mm LEDjes (geel en rood).
Nog onbewerkt, maar wordt mogelijk ook diamond green.

Heb je toevallig pics van die zilver met roze led?

Speeddemon
18 november 2004, 00:13
is nog niet gelakt. Misschien morgen.

Mitch
18 november 2004, 21:38
zoals 't er nu naar uitziet,

neem ik op de pedalendag het volgende ter verkoop mee:
-Mini A/B box, zilver/metallic met rose 5mm LED (5 x 5 cm)
-Tiny A/B box, diamond green (of iemand moet een andere voorkeur hebben), met rode en gele 3mm LEDs in speciale houders.
-Tiny TB Loop box onbewerkt met pure green 5mm LED
-evt. die hammerite blue Tiny TB Loop box, als ie dan nog niet verkocht is.


Gaan we hard nodig hebben met al die shootouts. :)

lespaul57
23 november 2004, 14:59
Netjes! Waarmee heb je de tekst gedaan, Remco?
thanks allen.

Text met ink jet decals.

Kan je me wat meer info geven over die ink jet decals?

Groetjes

Speeddemon
23 november 2004, 18:42
transparante vellen op wit papier.
printen op de transp. zijde, dag laten drogen,
transparante acryl lak overheen spuiten, dag laten drogen, los-snijden en los-weken in water en aanbrengen (mbv pincet en wattestaafje om overtollig water weg te zuigen) op pedaal.