PDA

View Full Version : Eindelijk heb ik ze... ESP extravaganza!



.ChiefRebelAngel.
15 november 2004, 07:50
heb mijn droomgitaar in huis sinds gisteren. had ze vorige week gespot op e-bay.de (dankzij Doncker) en ben ze gisteren gaan halen in frankfurt, het was de 6uur rijden waard. Ik heb er 's avonds direct mee gerepeteerd en ik moet zeggen wow, dit ding klinkt super!!!

ESP Horizon NT
http://i8.ebayimg.com/02/i/02/cb/34/6c_12_sb.JPG
http://i4.ebayimg.com/01/i/02/cb/0e/bd_12_s.JPG
http://i4.ebayimg.com/01/i/02/cb/0e/c6_12_s.JPG
http://i16.ebayimg.com/02/i/02/cb/cc/0c_12_s.JPG

beter foto's zullen volgen, want deze doen de finish geen eer aan, zwart met pearl bindings, classy 8-) ...

BLOK182
15 november 2004, 08:20
Congrats, brute plank! 8-)

Soulflyhigh
15 november 2004, 09:02
Erg vet. Nou willen we natuurlijk wel verslag. Hoe speelt en klnkt ie?

.ChiefRebelAngel.
15 november 2004, 09:18
ik speeld"e voordien voornamelijk op een ibanez s540ltd, superlicht met de dunste arm die ik ooit heb bespeeld... De Horizon is zwaarder met een ietwat dikkere arm, maar hij spleet supervlot, had er wat bang voor, zeker owv de gelakte arm (tov een ongelakt bij de Ibanez)maar volkomen onterecht. Samen met de PRS is dit zowat het beste dat ik al gespeeld heb, maar deze past beter bij mijn speelstijl (moderne/melodische deathmetal)...
qua toon moet de Ibanez zeker onderdoen (heeft natuurlijk wel emg's, dus da's iets heel anders...), de Horizon heeft lekker punchy mids waardoor je goed doorheen het groepsgeluid hoorbaar blijft. En de looks, tja, super chic afgewerkt, vooral de pearl bindings zijn sexy :P

.ChiefRebelAngel.
15 november 2004, 09:19
ik speeld"e voordien voornamelijk op een ibanez s540ltd, superlicht met de dunste arm die ik ooit heb bespeeld... De Horizon is zwaarder met een ietwat dikkere arm, maar hij spleet supervlot, had er wat bang voor, zeker owv de gelakte arm (tov een ongelakt bij de Ibanez)maar volkomen onterecht. Samen met de PRS is dit zowat het beste dat ik al gespeeld heb, maar deze past beter bij mijn speelstijl (moderne/melodische deathmetal)...
qua toon moet de Ibanez zeker onderdoen (heeft natuurlijk wel emg's, dus da's iets heel anders...), de Horizon heeft lekker punchy mids waardoor je goed doorheen het groepsgeluid hoorbaar blijft. En de looks, tja, super chic afgewerkt, vooral de pearl bindings zijn sexy :P

meer info na wat meer tests...

Baco
15 november 2004, 10:09
Gefeliciteerd! Erg knappe gitaar, had die in Beyers ook al op het oog de vorige keer dat ik er was. Veel plezier er mee :wink:

Swan
15 november 2004, 11:00
mooi :o

Negative K3 fan
15 november 2004, 11:04
sweeet

Swan
15 november 2004, 11:17
doet me trouwens wel erg aan Schecter denken

Maiden Michiel
15 november 2004, 11:17
Mooi ding!!!!

.ChiefRebelAngel.
15 november 2004, 11:19
doet me trouwens wel erg aan Schecter denken

idd de c-1 is wel een stevige runner-up als ik ooit nog een andere koop...

Swan
15 november 2004, 11:26
of de Jackson SLSMG :)

Anders Destium
15 november 2004, 11:28
Erg chic, gefeliciteerd :lol:

Is hij van alder of niet?

Dweezman
15 november 2004, 12:16
ben zelf helemaal niet zo van de 'snellere' gitaren, maar deze is zo mooi... gefeliciteerd!

Josdevos
15 november 2004, 12:47
Mooimooi. Heb van de week bij Beyers op de blauwe gespeeld.
Heb je je Jackson er nu op ingeruild?
Geef nu toe dat deze gitaren elke Ibeenhad wegblazen?
Ik vond de pearl bindings op de zwarte wel wat overdone maar 't blijft een vette axe. Congrats.

Als je d'r EMGs in wil, ik overweeg om in m'n Eclipse CTM met EMG's passieve elementen te plaatsen. Kwestie dat ik nu toch niet meer all the way metal speel. Kunnen mssch een dealtje sluiten...

@Anders: Deze is niet van alder. Maple neckthrough met mahonie wings en maple top.

1959SLP
15 november 2004, 12:58
Congratz, erg mooi!!

NeeraDJ
15 november 2004, 13:00
Gefeliciteerd, prachtbijl! maarr...
Had je mij dat niet even kunnen zeggen, als je toch al op weg was dan had je voor mij naar Bürstadt/Hessen kunnen rijden en mijn Jackson op kunnen pikken toch? Ik had je er nog voor beloond ook 8-)

Morgen of overmorgen komt mijn axe binnen en die blaast elke axe waar ik tot nu toe op heb gespeeld weg als een zakdoekje tijdens een tornado :-D

.ChiefRebelAngel.
15 november 2004, 13:01
niks van, hier stop ik geen emg's in, klinkt te goed zo, heb hier trouwens nog een nieuwe set liggen... Ze overtroeft idd mijn ibanez, maar ze vernedert mijn aziatische jackson... Die heb ik dus nog want hij hard harde cash nodig... :(

Josdevos
15 november 2004, 13:01
Gefeliciteerd, prachtbijl! maarr...
Had je mij dat niet even kunnen zeggen, als je toch al op weg was dan had je voor mij naar Bürstadt/Hessen kunnen rijden en mijn Jackson op kunnen pikken toch? Ik had je er nog voor beloond ook 8-)

Morgen of overmorgen komt mijn axe binnen en die blaast elke axe waar ik tot nu toe op heb gespeeld weg als een zakdoekje tijdens een tornado :-D

Ben je die dan al gaan testen? Had je hem toch direkt kunnen meenemen? :razz:

Josdevos
15 november 2004, 13:04
niks van, hier stop ik geen emg's in, klinkt te goed zo, heb hier trouwens nog een nieuwe set liggen... Ze overtroefd idd mijn ibanez, maar ze vernedert mijn aziatische jackson... Die heb ik dus nog want hij hard harde cash nodig... :(

Ik ben nogthans voorstander van EMG's in topgitaren! Hout maakt echt wel verschil! Maar tis natuurlijk ook een kwestie van smaak en een winning combination moet je niet veranderen. EMGs in die zwarte horizon zouden er anders wel goed in ogen...
Welke EMGs heb je nog liggen?

.ChiefRebelAngel.
15 november 2004, 13:06
81's off course :D

Josdevos
15 november 2004, 13:08
Jammer, had graag de 85 een willen proberen in m'n eclipse, zou iets minder extreem moeten klinken...

Anywayz, congrats nog is...

.ChiefRebelAngel.
15 november 2004, 13:11
at last 8-)
dan kan ik stoppen met je lastig te valen met ESP vragen :-D

Josdevos
15 november 2004, 13:13
Hoop dat ik je kunnen helpen heb, en geef toe, it was worth it! :cool:

doncker
15 november 2004, 13:19
steven, kben blij voor je dat je ze hebt. Kwalitatief een super gitaar.

.ChiefRebelAngel.
15 november 2004, 13:20
inderdaad 8-)
merci!

Anders Destium
15 november 2004, 14:16
@Anders: Deze is niet van alder. Maple neckthrough met mahonie wings en maple top.

Ok thanks :)

>Neeradj
Wat voor gitaar wordt dat, of wil je dat nog even geheim houden :lol:

NeeraDJ
15 november 2004, 14:42
Ben je die dan al gaan testen? Had je hem toch direkt kunnen meenemen? :razz:

Nee, maar ik heb wel op Jack Frost (Savatage) zijn oude KE2 gespeeld en het halsprofiel op alle USA (neck-thru) Kelly's zijn hetzelfde.

@Anders D: Nee het is al bekend onder sommige forummers. Het wordt een Jackson KE2 gemaakt in de Ontario Custom shop met Quilt Maple wings, Quartersawn hals, en Rockinger systeem voor meer sustain en stemvaste Floyd, je ziet 'm vanzelf wel opduiken morgen of overmorgen hier 8-)

Josdevos
15 november 2004, 14:52
Ok. Jack Frost rules btw.

gerrekat
15 november 2004, 15:13
gefeliciteerd ziet er netjes uit!

gerrekat
15 november 2004, 15:17
Ben je die dan al gaan testen? Had je hem toch direkt kunnen meenemen? :razz:

Nee, maar ik heb wel op Jack Frost (Savatage) zijn oude KE2 gespeeld en het halsprofiel op alle USA (neck-thru) Kelly's zijn hetzelfde.

@Anders D: Nee het is al bekend onder sommige forummers. Het wordt een Jackson KE2 gemaakt in de Ontario Custom shop met Quilt Maple wings, Quartersawn hals, en Rockinger systeem voor meer sustain en stemvaste Floyd, je ziet 'm vanzelf wel opduiken morgen of overmorgen hier 8-)

SAVATAGE?? HAHAHAH laat me niet lachen als ie 2 optredens met ze heeft gedaan is het veel, hij speelt nog steeds met zijn eigen band SEVEN WITCHES, wel een aardige band overigens....
Hij speelt nu op GMP custom gitaren en heeft de jacksons geditched, hij speelt overigens volgens mij elk jaar weer op wat anders.

Anders Destium
15 november 2004, 15:20
Ben je die dan al gaan testen? Had je hem toch direkt kunnen meenemen? :razz:

Nee, maar ik heb wel op Jack Frost (Savatage) zijn oude KE2 gespeeld en het halsprofiel op alle USA (neck-thru) Kelly's zijn hetzelfde.

@Anders D: Nee het is al bekend onder sommige forummers. Het wordt een Jackson KE2 gemaakt in de Ontario Custom shop met Quilt Maple wings, Quartersawn hals, en Rockinger systeem voor meer sustain en stemvaste Floyd, je ziet 'm vanzelf wel opduiken morgen of overmorgen hier 8-)

Cool :lol:

Bluesbreaker
15 november 2004, 15:22
De Horizon is zwaarder met een ietwat dikkere arm, maar hij spleet supervlot, had er wat bang voor, zeker owv de gelakte arm

kut voorje, kun je hem nog lijmen?

.ChiefRebelAngel.
15 november 2004, 15:25
:razz:

hij speelt dus vlot

en nu koop ik je maverick dus niet meer hè!

NeeraDJ
15 november 2004, 15:32
SAVATAGE?? HAHAHAH laat me niet lachen als ie 2 optredens met ze heeft gedaan is het veel, hij speelt nog steeds met zijn eigen band SEVEN WITCHES, wel een aardige band overigens....
Hij speelt nu op GMP custom gitaren en heeft de jacksons geditched, hij speelt overigens volgens mij elk jaar weer op wat anders.

Leuk hoor die negatieve houding. Toen Pitrelli Megadeth joinde hebben zij Frost aan de line up toegevoegd, Pitrelli heeft daar overigens twee jaar gespeeld. Toen Megadeth uit elkaar ging toen hebben zij Frost een schop onder de kont gegeven, echt op ziekelijk wrede wijze gewoon geditched. Frost heeft overigens een hele lange tijd gezworen bij Jacksons en speelt nu volgens mij al 2 jaar op die GMP (ook dijk van gitaren trouwens!). Understatement van het jaar dus

En tja wat muziek betreft: Different folks, different strokes :)

Bluesbreaker
15 november 2004, 15:42
:razz:

hij speelt dus vlot

en nu koop ik je maverick dus niet meer hè!

mijn maverick is niet gespleten, hij speelt ook niet vlot als ik er op speel, maar dat komt door mij :D

gerrekat
15 november 2004, 16:23
SAVATAGE?? HAHAHAH laat me niet lachen als ie 2 optredens met ze heeft gedaan is het veel, hij speelt nog steeds met zijn eigen band SEVEN WITCHES, wel een aardige band overigens....
Hij speelt nu op GMP custom gitaren en heeft de jacksons geditched, hij speelt overigens volgens mij elk jaar weer op wat anders.

Leuk hoor die negatieve houding. Toen Pitrelli Megadeth joinde hebben zij Frost aan de line up toegevoegd, Pitrelli heeft daar overigens twee jaar gespeeld. Toen Megadeth uit elkaar ging toen hebben zij Frost een schop onder de kont gegeven, echt op ziekelijk wrede wijze gewoon geditched. Frost heeft overigens een hele lange tijd gezworen bij Jacksons en speelt nu volgens mij al 2 jaar op die GMP (ook dijk van gitaren trouwens!). Understatement van het jaar dus

En tja wat muziek betreft: Different folks, different strokes :)

HUH? negatieve houding? ik vertel volgens mij gewoon de waarheid....en ik zeg bovendien dat ik SEVEN WITCHES een aardige band vind? zeker sinds James RIvera zingt (speelt overigens 21 ste met HELSTAR in de Effenaar!!!!)

Hij heeft maar heel eventjes opgetreden met SAVATAGE en is toen weer aan de kant gezet, dan kun je tock moeilijk beweren dat hij een SAVATAGE lid is of niet?

Zo hoorde ik laatst ook gekke geruchten dat Jeff Waters met MEGADETH zou gaan touren, hmmm zou een hele verbetering zijn is een van de beste gitaristen uberhaupt maar ook dat is niet doorgegaan.

GMP's zijn idd goed, maar hebben IMO een uberleleijke headstock, Jack Frost had twee hele gave explorers laatste keer dat ik ze live zag in het voorprogramma van OVER KILL.

soup
15 november 2004, 17:08
wow , erg mooie gitaar

NeeraDJ
15 november 2004, 18:02
Zijn GMP's zijn Vs toch? Tja sorry als ik je post verkeerd heb geïnterpreteerd maar ik had echt het idee dat je Jack Frost aan het dissen was :???:. Hij was echter wel degelijk lid van Sava, toen Jack werd gecanned sprak hij zelfs over hoe goed Sava over hem sprak tijdens de aankondiging van zijn deelname aan de band. Het was op een Megadeth site, ik weet zeker dat ik die link nog heb, maar het lijkt me niet nodig die er verder bij te halen (tenzij je erop aandringt).

Die headstocks haha, daar had ik het laatst nog over met de eigenaar van Jack's oude Kelly, ze zien er idd niet uit! Ik heb Jeff Waters nog nooit gehoord, maar de geruchten zijn helemaal waar, Megadeth heeft echter een meest noemenswaardige gitaristen in de Speed Metal biz gekend dus of hij ze kan overtreffen ga ik meteen uitzoeken.

gerrekat
15 november 2004, 18:31
Zijn GMP's zijn Vs toch? Tja sorry als ik je post verkeerd heb geïnterpreteerd maar ik had echt het idee dat je Jack Frost aan het dissen was :???:. Hij was echter wel degelijk lid van Sava, toen Jack werd gecanned sprak hij zelfs over hoe goed Sava over hem sprak tijdens de aankondiging van zijn deelname aan de band. Het was op een Megadeth site, ik weet zeker dat ik die link nog heb, maar het lijkt me niet nodig die er verder bij te halen (tenzij je erop aandringt).

Die headstocks haha, daar had ik het laatst nog over met de eigenaar van Jack's oude Kelly, ze zien er idd niet uit! Ik heb Jeff Waters nog nooit gehoord, maar de geruchten zijn helemaal waar, Megadeth heeft echter een meest noemenswaardige gitaristen in de Speed Metal biz gekend dus of hij ze kan overtreffen ga ik meteen uitzoeken.


Toen ik hem zag had hij zeker explorers een zwarte met een witte 8 ball ofzo erop en een met glitterfinish, ik heb er zelfs foto's van...overigens vind ik het inderdaad een oerdegelijke maar geen super bijzondere gitarist.

Ik heb alle CD's van SEVEN WITCHES, en met name de laatste vind ik erg sterk, SAVATAGE is overigens zeker mijn fav. band niet inderdaad allemaal even the theatraal voor mij.

MEGADETH vind ik wel goed zo tot "countdown to extinction", maar Mustaine is de meest arrogante kwal die er rondlooptr op deze aardkloot lijkt het af en toe...en de line up waar ie nu mee tourt heeft weinig met megadeth te maken....als ie Jeff Waters (Annihilator, check hun maar eens uit!) had had ie iig een gitaargenie van de bovenste plank mee op tour genomen.

HAHHA hij heeft zelfs een keer geprobeerd Dimebag Darrell in Megadeth te krijgen. Ik vind MEGADETH overigens bij lange na de meest interessante speed metal band niet...maar RIP en Killing is my business draaien nog regelmatig rondjes in mijn CD speler.

Josdevos
15 november 2004, 18:37
Ik ben verkeerd, als het een NT is zoals Steven beweerd en geen NT2 dan heeft hij geen mahogany wings. Maar maple neck through zonder maple top en assen body. De helemaal zwarte versie van het plaatje onderaan dus.

COLOR : Black , See Thru Black
BODY : Ash with Pearl Binding
NECK : Maple with Pearl Binding
FINGER BOARD : Ebony
CONSTRUCTION : Neck-thru-body
SCALE : 25.5"
TUNERS : Sperzel Locking Tuner
BRIDGE : Tune-matic
HARDWARE COLOR : Black , Chrome
FRET : 24 / XJ
NECK PICKUP : Seymour Duncan SH-1n
FRONT PICKUP : Seymour Duncan TB-4
CONTOROL : 1 Volume , 1 Tone(with push-push Tap switch) , 3way toggle switch

http://www.espguitars.co.jp/oversea/standard_gt/images/hrz_nt_stbk.jpg

NeeraDJ
15 november 2004, 19:06
HAHHA hij heeft zelfs een keer geprobeerd Dimebag Darrell in Megadeth te krijgen.

Hmm dat moet een onwijs uit de neus gepeuterd gerucht zijn geweest, no offense maar ik zie Dimebag niet echt Marty coveren, niet alleen techniek wise speelt hij heel anders maar hij klinkt heel anders. Mustaine is misschien de leukste niet (alhoewel ik zijn riffs geniaal vind), maar als frontman van je band moet je wel realistisch blijven en wat muziek betreft (even langs de onzinnige ontslagen en breakups heen, is hij in muziek heel serieus gebleken)

gerrekat
15 november 2004, 19:22
HAHHA hij heeft zelfs een keer geprobeerd Dimebag Darrell in Megadeth te krijgen.

Hmm dat moet een onwijs uit de neus gepeuterd gerucht zijn geweest, no offense maar ik zie Dimebag niet echt Marty coveren, niet alleen techniek wise speelt hij heel anders maar hij klinkt heel anders. Mustaine is misschien de leukste niet (alhoewel ik zijn riffs geniaal vind), maar als frontman van je band moet je wel realistisch blijven en wat muziek betreft (even langs de onzinnige ontslagen en breakups heen, is hij in muziek heel serieus gebleken)

nee dat is zeker niet uit de neus gepeuterd...sterker nog Dime eiste dat als ie kwam zijn broer moet drummen, en daar Megadeth toen al een drummer had is het niet doorgegaan.
Ik vermoed overigens dat het in de periode is geweest dat Friedman er nog niet bijzat.

Maar dan nog, je hoeft toch niet te "coveren" ik denk dat het veel toffer is er een eigen draai aan te geven...
Zou hetw el eens willen horen HAHAHHAB Megadeth met Dime! feirt is dat PanterA later veel groter is geworden dan Megadeth dus hij heeft toch de juiste keus gemaakt per ongeluk.
Jeff Waters van Annihilator is ook eens gevraagd om bij Megadeth te komen spelen, hem had het geen kwaad gedaan daar ie nu met Annihilator beduidend kleinere broodjes bakt...

NOg sterker Kerry King heeft zelfs even in Megadeth gezeten in 84 of 85 ofzo!

bat
15 november 2004, 19:39
Zeg NeeraDJ en gerrekat, volgens mij ging het er hier om dat .ChiefRebelAngel. een mooie ESP gescoord heeft en niet hoe goed jullie beiden wel niet denken dat je kennis hebt van wie ooit eens door wie gevraagd is om met ze te komen gitaarspelen... Djeez...

Enfin: mooie gitaar, .ChiefRebelAngel.!!!

.ChiefRebelAngel.
16 november 2004, 07:56
bedankt allemaal

en JosdeVos heeft gelijk, dat is ze idd. De NT2 bestaat alleen maar in het darkbrown sunburst :-? bij mijn weten en de FR2 in de gekende Jos-kleur, en de rode versie ervan, met QM-top... (denk ik)
en een ash body is ES ipv as...btw

Josdevos
16 november 2004, 08:40
bedankt allemaal

en JosdeVos heeft gelijk, dat is ze idd. De NT2 bestaat alleen maar in het darkbrown sunburst :-? bij mijn weten en de FR2 in de gekende Jos-kleur, en de rode versie ervan, met QM-top... (denk ik)
en een ash body is ES ipv as...btw

Nee de NT2 betaat ook in't rood en in't blauw. (Heb de blauwe vorige week bij Beyers bespeeld.)

Weet ook wel dat Ash Essen is, typfoutje.... :oops:

.ChiefRebelAngel.
16 november 2004, 08:44
Weet ook wel dat Ash Essen is, typfoutje.... :oops:

hèhè, yeah right :razz: :wink:

Josdevos
16 november 2004, 08:53
:-?

Natuurlijk domme Jos dacht dat ze gitaren maakten van sigarettenpeuken! :lol:

.ChiefRebelAngel.
16 november 2004, 08:57
:lol:
hoe hard blijft deze gitaar trouwens in-tune? zelfs bij temperatuurverschillen, aangename verassing, en ik die dacht dat je zonder locks niet gestemd bleef, die locking tuners zijn anders ook prachtig!

Josdevos
16 november 2004, 09:14
Ja eens de nut goed is onstemmen ze niks meer.
Hout werk ook heel weinig bij deze gitaren.
Maar, moet toch wel om de 3 maand een slagje aan de trussrod geven.
Enige nadeel van locking tuners is dat je er niks dikker dan 056 doorkrijgt, maar voor B moet dat genoeg zijn... tenzij je een superstrakke B snaar wilt...

.ChiefRebelAngel.
16 november 2004, 09:29
ik sta in D, dus helemaal geen probleem, normaal gaat er maar een 46 in... hoewel op mijn ibanez nam ik steeds 52's.
op de esp staat nu .46, da's een pak losser, maar dat geeft ook meer ruimte voor expressie bij't spelen...

Josdevos
16 november 2004, 10:03
10-46 in D is toch al wat te sloppy voor mij, maar das wel op een 24 3/4" neck valt nog mee op 25 1/2".

pikkepiemel
16 november 2004, 22:59
F*CKING SHIT dude, gefeliciteerd man, supertof!! Is zeker wel een heeeeeel slick bakkie he :D. Kikke man!