PDA

View Full Version : [Riff Contest] I need some pod



Robin Dorland
14 november 2004, 22:27
Dag mensen, lang niet gezien!

Anyway, ik wil ook mee doe-hoennnnnnnn !!! :)

Hier is mijn breiwerkje. Ik hoop dat jullie 'm leuk vinden...

http://home.wanadoo.nl/robindorland/mp3/RDorland_contest.mp3


Toedeloe,

Robin

Toffe gozer
14 november 2004, 23:54
Toch leuk dat alle inzendingen zo verschillend zijn , ik vind deze jazzy inzending erg leuk om naar te luisteren weer totaal iets anders en erg mooi :)

krizz
15 november 2004, 00:14
Jazzy ja idd. Cool! Echt heel anders dan de anderen :)

Robin Dorland
15 november 2004, 11:41
Bedankt voor de positieve feedback jongens :)

Azrael
16 november 2004, 00:26
Rustgevend om naar te luisteren. Ik mis wel wat meer expressie in je spel maar zelf doe ik het niet beter. Ik wil meer vibrato en bends! En meer dynamiek!
:-D Verder vind ik het hartstikke tof...

Robin Dorland
16 november 2004, 00:44
Je hebt aan de ene kant een punt hoor met die dynamiek, maar als de bas en de drums van de backingtrack ook alleen maar keihard doorgaan, ja dan kan ik moeilijk m'n plectrum aanslag laten verslappen qua volume/dynamiek. Doe ik dat wel, dan hoor je niks meer van m'n spel. Zeker ook omdat ik, als zo'n beetje de enige hiero, clean gitaar speel.

Ook jij bedankt voor je compliment hoor! Toch leuk om nog even je mail te checken vlak voor 't slapen gaan :)

Robin Dorland
16 november 2004, 00:46
Oh, en bends doe ik bewust niet aangezien dat heel gauw een clichematig blues-effect geeft wat ik, in dat geval, niet wilde hebben.

ResNovae
18 november 2004, 19:09
Toppie!

Blijf vooral posten.

JorisBos
18 november 2004, 21:48
Oh, en bends doe ik bewust niet aangezien dat heel gauw een clichematig blues-effect geeft wat ik, in dat geval, niet wilde hebben.

b*llshit. In een bend leg je soul en persoonlijkheid, heeft niks te maken met clichematig blues-effect. Ik gebruik vaak bends, niet om over te komen als een cliche blues-effect maar om de luisteraar te 'voelen' wat ik van die toon vind.

Negative K3 fan
19 november 2004, 00:04
erg leuk gespeeld, klinkt ontzettend ingetogen, technisch vermogen heb je zeker wel in petto, ook een leuke toon en attack,beetje klinisch misschien.

Is weer eens wat anders, met die riffcontests hoor je van alles naar boven komen :D

Robin Dorland
21 november 2004, 21:24
Oh, en bends doe ik bewust niet aangezien dat heel gauw een clichematig blues-effect geeft wat ik, in dat geval, niet wilde hebben.

b*llshit. In een bend leg je soul en persoonlijkheid, heeft niks te maken met clichematig blues-effect. Ik gebruik vaak bends, niet om over te komen als een cliche blues-effect maar om de luisteraar te 'voelen' wat ik van die toon vind.

Niks bullshit; ik ken vrijwel geen enkele gitarist die bends op een niet-clichematige manier gebruikt.

En wat dat gevoel-effect betreft; dat doe ik normaal gesproken met vibrato. In dit mp3'tje had ik meer zin in leuke riffjes te spelen... niet zo heel vreemd ook in een riffcontest...

Robin Dorland
21 november 2004, 21:25
erg leuk gespeeld, klinkt ontzettend ingetogen, technisch vermogen heb je zeker wel in petto, ook een leuke toon en attack,beetje klinisch misschien.

Is weer eens wat anders, met die riffcontests hoor je van alles naar boven komen :D

Thanks dude :)

Shakeel
21 november 2004, 21:36
Niks bullshit; ik ken vrijwel geen enkele gitarist die bends op een niet-clichematige manier gebruikt.


*@&*&@*&#**&@#@#&&@&*~ ~~!!!!!!!!!!!! :evil:

Ooit gehoord van meneer MARTY FRIEDMAN ???????????????????

Robin Dorland
22 november 2004, 21:32
Niks bullshit; ik ken vrijwel geen enkele gitarist die bends op een niet-clichematige manier gebruikt.


*@&*&@*&#**&@#@#&&@&*~ ~~!!!!!!!!!!!! :evil:

Ooit gehoord van meneer MARTY FRIEDMAN ???????????????????


Een typerende reactie; ik schat je 14 jaar oud, klopt dat?

Anyway, Marty Friedman is idd een uitzondering; DE uitzondering die ik zelf ook in m'n hoofd had.


Doe nu maar weer je pap slapje om en blijf met je tiener manieren uit m'n topic als je niet op normale wijze discussies kunt voeren.

Shakeel
22 november 2004, 22:43
pff als je wist dat die uitzondering er was waarom zeg je dit dan:


Niks bullshit; ik ken vrijwel geen enkele gitarist die bends op een niet-clichematige manier gebruikt.

en hij is btw niet de enige uitzondering ga je maar wat verdiepen in meer gitaristen.

Over kinderachtig gesproken ik kan me nog je reactie herinneren in het '' preselectie uitslag topic '' - die je gelukkig ge-edit had.

Hey maar Robby kerel misschien he, als je wat meer zou benden zou je doorgegaan zijn in de preselectie :lol:

maargoed altijd blijven lachen ouwe
:lol:

JorisBos
22 november 2004, 23:00
Haha, heerlijk sfeertje op deze fora. Maar oke, kijk, een mening is een mening. Ik vind een bend gewoon onderdeel van een gitarist, veel gitaristen hebben een typische bend.

Vaak is het bij mij zo dat ik een vibrato over laat gaan in een bend, dit is niet cliche, dit is gewoon kicken om te doen als je naar een andere toonsoort overspringt.

Succes!

Robin Dorland
22 november 2004, 23:15
(dubbel)

Robin Dorland
22 november 2004, 23:17
(dubbel)

Robin Dorland
22 november 2004, 23:18
(dubbel)

Robin Dorland
22 november 2004, 23:19
(dubbel)

Robin Dorland
22 november 2004, 23:19
(dubbel)

Robin Dorland
22 november 2004, 23:21
(dubbel)

Robin Dorland
22 november 2004, 23:22
(dubbel)

Robin Dorland
22 november 2004, 23:23
dubbel...zucht

Robin Dorland
22 november 2004, 23:23
(dubbele post...waarom werkt dat posten alleen op dit forum niet naar behoren? Op andere fora heb ik nergens last van...)

Robin Dorland
23 november 2004, 01:29
1. pff als je wist dat die uitzondering er was waarom zeg je dit dan:


Niks bullshit; ik ken vrijwel geen enkele gitarist die bends op een niet-clichematige manier gebruikt.

2. en hij is btw niet de enige uitzondering ga je maar wat verdiepen in meer gitaristen.

3. Over kinderachtig gesproken ik kan me nog je reactie herinneren in het '' preselectie uitslag topic '' - die je gelukkig ge-edit had.

4. Hey maar Robby kerel misschien he, als je wat meer zou benden zou je doorgegaan zijn in de preselectie :lol:

5. maargoed altijd blijven lachen ouwe
:lol:

1 en 2 :Wat ik gebruikte in m'n quote was het woord 'VRIJWEL'. Je hebt nu twee keer die quote gebruikt maar dit woord nog steeds niet opgemerkt geloof ik.

En ook al zijn er vast nog een paar, het blijven UITZONDERINGEN en dat vind ik dus jammer. Anders had je er zelf ook wel veel meer weten te noemen.

3: Tja, daar heb je gelijk in, ook al is m'n mening niet veranderd wat betreft de punten die ik aanhaalde, maar de manier waarop was idd overbodig.

4. Als 't daar aan ligt kun je Jan Akkerman ook afschrijven want die doet ook niet aan bends. Om dezelfde reden geloof ik...

5. Doe ik hoor :D :cool:

Hempo
9 januari 2005, 19:25
beetje erg late reactie, maar wat speel je goed zeg.
technisch heel goed, erg sterke beheersing van je instrument. En het blijft allemaal clean erg boeien. Als ik dit bet het gain op 20 en de snelle shred vergelijk vind ik dit veel leuker.

groet,
hempo

Robin Dorland
31 januari 2005, 20:16
beetje erg late reactie, maar wat speel je goed zeg.
technisch heel goed, erg sterke beheersing van je instrument. En het blijft allemaal clean erg boeien. Als ik dit bet het gain op 20 en de snelle shred vergelijk vind ik dit veel leuker.

groet,
hempo

Bedankt man!

Ik mag eigenlijk ook heus wel naar graag naar distortion luisteren hoor, maar zelf gebruik ik het zelden. Alleen als het echt nodig is voor een bepaalde sfeer zeg maar.

Leuke site heb je trouwens met prof klinkende band...nice.

Hempo
31 januari 2005, 21:01
oke thnx :D