PDA

View Full Version : Snaar gesprongen



Liam Gallagher
31 mei 2002, 20:08
Hey gasten,

Zojuist heb ik een historisch moment beleefd. Ik heb mijn eerste snaar gebroken. Ik heb de gitaar nu een maand en hij sprong zomaar, de hoge e-snaar. Wat moet ik nu doen? Naar een winkel brengen en daar nieuwe op laten zetten of zelf doen? Heb nog nooit eerder gedaan!

dirkw83
31 mei 2002, 20:10
wat voor giet is het? western?

Liam Gallagher
31 mei 2002, 20:26
Western

Electro-acoustisch

Yamaha CPX5

ArthurS
31 mei 2002, 21:47
Gewoon een nieuwe snaar halen en het zelf proberen. Het is niet zo heel moeilijk, gewoon goed kijken hoe de andere snaren zitten en het dan nadoen. Ik heb zo'n anderhalve maand geleden al mijn snaren vervangen voor de eerste keer (Squier Strat) en ben kleretijd mee bezig geweest maar de tweede keer ging het al heel makkelijk :smile:

Vandaag heb ik de intertoys gitaar van m'n voormalige pleegzusje ook voorzien van nieuwe snaren, en dat was ook goed te doen.

Gewoon goed kijken en er de tijd voornemen. Een keer leren en je hoeft het nooit meer aan de winkel te vragen. Succes!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ArthurS op 2002-05-31 20:58 ]</font>

waarismijnplectrum
31 mei 2002, 23:42
ik heb mijn snaren nog nooit zien springen, kmoet al lachen bij de gedachte...

pimmetje
1 juni 2002, 02:30
Je hebt je gitaar nu een maand, dus je hebt de afgelopen maand uren per dag erop zitten spelen... toch?

Dan is 't misschien wel slimmer om meteen een heel nieuw setje erop te zetten. Alle snaren zullen flink wat doffer klinken als je redelijk wat op de gitaar hebt gespeeld. Als je nu alleen die hoge E vervangt, klinkt die een stuk helderder dan de rest... en de hele gitaar zal waarschijnlijk weer mooier klinken met een vers setje snaren.

Nog een reden als je die nog nodig hebt: als je alle zes de snaren hebt vervangen, dan vergeet je nooit meer hoe je een snaar moet vervangen :smile:

Rooligan
3 juni 2002, 12:24
Kijk hier eens....

http://deanmarkley.com/htmlDocs/Info/ChangingStrings.html

Supermarco
4 juni 2002, 01:02
Bij mij willen ze nog wel eens springen als ik een avondje met m'n tanden heb staan spelen...
Super

Kjiratsiekoedel
4 juni 2002, 16:33
Ik vervang ook altijd alle snaren als er een is gesprongen. Dan blijven alle snaren even helder.

Verder zal de gitaarboer hard lachen als je bij hem je snaren wilt laten vervangen.

Dionyios
4 juni 2002, 19:30
http://www.frets.com/FRETSPages/Musician/Guitar/Setup/SteelStrings/Stringing/ststringing1.html

http://www.frets.com/FRETSPages/Musician/Guitar/Setup/SteelStrings/Stringing/ststringing2.html

handig...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dionyios op 2002-06-04 18:31 ]</font>

L4A
4 juni 2002, 23:35
Op 2002-06-04 00:02, schreef Supermarco:
Bij mij willen ze nog wel eens springen als ik een avondje met m'n tanden heb staan spelen...
Super


Bij mij is het dan eerder het glazuur dat van m'n tanden springt :smile:

freddynl
5 juni 2002, 01:12
Op 2002-06-04 22:35, schreef L4A:


Op 2002-06-04 00:02, schreef Supermarco:
Bij mij willen ze nog wel eens springen als ik een avondje met m'n tanden heb staan spelen...
Super


Bij mij is het dan eerder het glazuur dat van m'n tanden springt &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">


Heb je nog geluk, bij mij breken ze geheid..:grin: