PDA

View Full Version : Linkshandig



moretel
31 mei 2002, 15:23
Afgelopen donderdag Backdraft gezien, leek regelmatig op Soundgarden.

Een linkshandige gitarist speelde op een gibson SG en had deze omgedraaid. Maar de snaren had hij gewoon laten zitten. Dus de hoge E zat boven aan de hals en de lage onder. Nog nooit gezien bij iemand anders , wel omgedraaide gitaren maar dan gaan de snaren ook mee. Zijn er op het forum linkshandige gitaristen die op deze manier geprobeerd hebben te spelen.

Markie
31 mei 2002, 15:39
Ik ben linkshandig maar kan geen ervaringen op dit gebied delen.
Ben van begin af aan op de 'rechtse' manier aan de gang. Ik geloof niet dat dit nadelen heeft ten opzichte van rechtshandigen. Die mening wordt gedeeld door mijn (linkshandige) gitaarleraar, die wat meer speelervaring heeft dan ik.

Ik ben daarom benieuwd wie van de forumleden wel dergelijke fratsen uithalen en of ze er nu echt beter door denken te spelen.

Ic3gl0vE
30 juni 2002, 02:31
ik ben links maar speel gewoon rechts


met de hoge e snaar bovenaan heb ik ook wel is geprobeerd maar dat is stinkend moeilijk! valt misschien ook wel aan te wennen maar ja, aanslaan lijkt me toch niet zo heel relaxed dan

@iro
13 juli 2002, 11:40
de gitarist/zanger van The ataris doet dat ook. Gitaar om draaien en snaren niet.

PeNNyRoYaL BaBL RoSe
23 augustus 2002, 20:31
Hey!
Ik heb al een anderhalf jaar een rechtshandige el. gitaar, maar ik ben linkshandig...Ik ben nog steeds aan het leren (doe het op mezelf) maar het lukte me niet zo...Pas de laatste weken begint het 'te komen' (allezja :s:) ) Komt dit doordat ik linkshandig ben, en rechts speel...De eerste keer dat ik mijn gitaar vasthield, hield ik ze links maar dan besfte ik direct dat het omgekeerd was...Nu ik al de hele tijd rechts heb geoefend..lijkt het ,als ik het anders hou, zeer moeilijk en onlogisch...Zou ik verder gaan => rechts ..of zou ik helemaal opnieuw beginnen 'links' te spelen?
veel liefs,
Babs

ammelis
23 augustus 2002, 21:04
Hoi en welkom.
Als ik jou was zou ik gewoon doorgaan zoals je bezig bent.
Linkshandigen kunnen vaak prima rechtshandig gitaar spelen.
En gitaarspelen wordt volgens mij altijd pas lekker na een tijdje, in het begin moet je nog zo kutten met akkoorden netjes pakken enzo.
Ik ben zelf ook links en speel rechts gitaar, ik merk geen problemen hiermee.
Dus, gewoon doorgaan zou ik zeggen.

Luca P
23 augustus 2002, 21:10
Op 2002-06-30 02:31, schreef Ic3gl0vE:
ik ben links maar speel gewoon rechts


Ik ook.
Ik heb wel last van rechtshandige:
-scharen
-jus lepels
-mobiele telefoons en dat soort spul.
Maar dat kan niemand wat schelen.

BasdB
24 augustus 2002, 13:10
Dick Dale (bekend van het nummer Miserlou, openingsnummer van Pulp Fiction) speelt ook linkshandig op een rechtshandige gitaar zonder de snaren te hebben omgedraaid. En krijgt er een heerlijk geluidje uit. Die gast speelt echt strak! Zijn motto is dan ook: " If it ain't hurtin' it ain't workin' "

moretel
25 augustus 2002, 10:47
openingsnummer van Pulp Fiction) speelt ook linkshandig op een rechtshandige gitaar

Weet je toevallig ook hoe het nummer heet tijdens de aftiteling en de scnene waarbij ze per ongeluk een overdosis neemt?

Kitaarhiero
26 augustus 2002, 13:08
Op 2002-08-24 13:10, schreef BasdB:
Dick Dale (bekend van het nummer Miserlou, openingsnummer van Pulp Fiction) speelt ook linkshandig op een rechtshandige gitaar zonder de snaren te hebben omgedraaid. En krijgt er een heerlijk geluidje uit. Die gast speelt echt strak! Zijn motto is dan ook: " If it ain't hurtin' it ain't workin' "

die gast komt in september in de melkweg :wink:

Albert king (oude blues gigant) had ook z'n snaren niet omgedraaid, en hij speelde ook nog eens op een flying V.

soms wordt dat ook van hendrix gezegt, maar dat is natuurlijk niet zo... hij heeft het geloofik 1x gedaan met de gitaar van Alvin Lee (ten years after)

Harry
26 augustus 2002, 14:06
ik ben ook links, maar speel rechtshandig. Toen ik begon had ik nog nooit van linkshandige gitaren gehoord. Heb gewoon zo'n ding gekocht en ben gaan pielen. Later, op les, bleek dat ik 'm redelijk goed vasthield.

PeNNyRoYaL BaBL RoSe
30 augustus 2002, 18:50
Hey! Zeg bedankt he...
Jullie hebben me moed ingesproken...
:smile:

veel liefs,
Babsje

Ic3gl0vE
18 september 2002, 19:47
Op 2002-08-23 21:10, schreef Luca P:
[quote]

Ik ook.
Ik heb wel last van rechtshandige:
-scharen
-jus lepels
-mobiele telefoons en dat soort spul.
Maar dat kan niemand wat schelen.


ik ook (nou telefoon is nog wel te doen)
koffiezetapparaten zijn ook vervelend eigenlijk.. en onze hele keuken is eigenlijk rechtshandig in elkaar gezet

no one cares for us