PDA

View Full Version : HULP gevraagd: Is dit een goede set



Reel Big Fish
14 november 2004, 14:09
test

Reel Big Fish
14 november 2004, 14:10
Ok...

http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=6&CollectionID=1

http://www.behringer.com/GMX210/index.cfm?lang=ENG

Am moving to Kazakhstan on the 29th nov Looking for 300 Euro for both quick sale

Doe ik er goed aan als ik dit aanschaf??

Alvast bedankt! :)

Traai
14 november 2004, 14:14
ik heb zelf ook een behringer en ik raad ze wel aan...het is natuurlijk geen fender of marshall, maar je raakt er wel een eind mee

qua gitaar zit je dnek ik ook goed ... je kan er nog altijd andere elementen insteken als die niet goed klinken, want de body is wel heerlijk

Traai
14 november 2004, 14:14
ik heb zelf ook een behringer en ik raad ze wel aan...het is natuurlijk geen fender of marshall, maar je raakt er wel een eind mee

qua gitaar zit je dnek ik ook goed ... je kan er nog altijd andere elementen insteken als die niet goed klinken, want de body is wel heerlijk

Traai
14 november 2004, 14:15
ik heb zelf ook een behringer en ik raad ze wel aan...het is natuurlijk geen fender of marshall, maar je raakt er wel een eind mee

qua gitaar zit je dnek ik ook goed ... je kan er nog altijd andere elementen insteken als die niet goed klinken, want de body is wel heerlijk

Reel Big Fish
14 november 2004, 14:21
En qua prijs... ik bedoel,... is dit erg goedkoop ofwat?? Want ik zoek eigenlijk iets om lekker mee te rocken! (kan dit ermee? lijkt mij meer iets voor jazz en ska)

Hij zegt dat de humbuckers (pick-ups) bij zijn gitaar groter zijn...

Harry
14 november 2004, 14:37
jazz? ska? Je hebt waarschijnlijk nooit op een sheraton gespeeld. 300 euro voor dit setje lijkt me echt niet teveel.

Reel Big Fish
14 november 2004, 14:38
jazz? ska? Je hebt waarschijnlijk nooit op een sheraton gespeeld. 300 euro voor dit setje lijkt me echt niet teveel.

Dat klopt, daarom vraag ik het :oops:

Maare, is het wat?? :oops: :oops:

(ook om een distorted sound mee te maken...??)

Reel Big Fish
14 november 2004, 14:56
Er zit btw ook een footswitch bij de amp. :)

wietse
14 november 2004, 15:01
wat voor muziek wil je er precies mee spelen?
semi's zijn voor highgain metal e.d niet echt geschikt ,vind ik maar verder voor alles te gebruiken.

Reel Big Fish
14 november 2004, 15:05
Ik wil er punk-rock en ska mee spelen...

Thom TK
14 november 2004, 15:06
Moet kunnen, zolang je maar geen Fender Rock Pro koopt oid... :(

Reel Big Fish
14 november 2004, 15:10
Moet kunnen, zolang je maar geen Fender Rock Pro koopt oid... :(

Waarom is dat dan?? Miskoop gedaan?? :???: :cry:

Reel Big Fish
14 november 2004, 17:09
Maare, weer terug naar mijn vraag:

is die set goed om punk-rock mee te spelen (de sound van bijv. the offspring, the matches, sugarcult)??

Alvast bedankt!

Reel Big Fish
14 november 2004, 17:09
Maare, weer terug naar mijn vraag:

is die set goed om punk-rock mee te spelen (de sound van bijv. the offspring, the matches, sugarcult)??

Alvast bedankt!

butters
14 november 2004, 17:23
punk-surf-ska-rock is er best op te spelen.
maar 300 euro voor de twee is dat niet verdacht (scam) goedkoop.
toch niet op ebay?

Chris Wolstenholme
14 november 2004, 17:40
blink 182 speelt op zon soort ding, skabouter van t forum speelt skapunk op zon ding moet dus wel te doen zijn denk ik :)

Reel Big Fish
14 november 2004, 17:48
Oke, dan word dat mn nieuwe gitaar (waarschijnlijk)...

Niet op ebay, via marktplaats... :)

doncker
14 november 2004, 18:14
kweet niet of je down by law kent (punkrock) maar die gebruiken ook zo'n dingen alleen oppassen met je feedback maar voor de rest goed geluid en kan je zonder versterker ook goed gebruiken. Zeker mooi

Reel Big Fish
14 november 2004, 19:27
kweet niet of je down by law kent (punkrock) maar die gebruiken ook zo'n dingen alleen oppassen met je feedback maar voor de rest goed geluid en kan je zonder versterker ook goed gebruiken. Zeker mooi

ik ken down by law niet maar thanks anyway! :-D

Reel Big Fish
14 november 2004, 21:17
punk-surf-ska-rock is er best op te spelen.
maar 300 euro voor de twee is dat niet verdacht (scam) goedkoop.
toch niet op ebay?

Hoeveel zou de nieuwprijs dan zijn?? Lol... naja die dude gaat naar Kazachstan dus het moet weg... vooruit dan maar, dan neem ik het wel over, met alle plezier :-D

butters
14 november 2004, 22:24
die riviera kost nieuw rond de 700 euro dacht ik.
en die versterker 250 euro.

dus da's geen slechte deal.

Reel Big Fish
15 november 2004, 07:03
http://images.auctionworks.com/hi/54/53954/13jun_011.jpg
http://www.deakinguitars.co.uk/deakin/pages/jpgs/EPIPHONEriviera.jpg(grotere hummers)

Ziet er wel mooi uit :-D

michielv
15 november 2004, 08:05
punk-surf-ska-rock is er best op te spelen.
maar 300 euro voor de twee is dat niet verdacht (scam) goedkoop.
toch niet op ebay?

Hoeveel zou de nieuwprijs dan zijn?? Lol... naja die dude gaat naar Kazachstan dus het moet weg... vooruit dan maar, dan neem ik het wel over, met alle plezier :-D

Kweenie maar... Kazakhstan? Pas je wel op dat je niet per ongeluk een volgende aanslag oid mee-financiert? ;)

Ik vind het zelf een tikkeltje te goedkoop, weet je zeker dat het niet gejat is?

Harry
15 november 2004, 10:16
misschien is ie ook zo goedkoop omdat er een beroerde laklaag opzit, goed te zien op die grote foto. Waarschijnlijk ooit flink beschadigd geweest? Hoeft voor het geluid niet uit te maken trouwens.

Reel Big Fish
15 november 2004, 15:24
DUBBELPOST SORRY... LEES HIER ONDER!!! :oops: :lol:

Reel Big Fish
15 november 2004, 15:25
misschien is ie ook zo goedkoop omdat er een beroerde laklaag opzit, goed te zien op die grote foto. Waarschijnlijk ooit flink beschadigd geweest? Hoeft voor het geluid niet uit te maken trouwens.

Nee de bovenstaande foto's komen van het net... dat is em niet...

maare, de gitaar komt uit 1999, dus gaat al wat jaartjes mee, de versterker = 4 a 5 maanden oud... vrij nieuw dus

Harry
15 november 2004, 17:02
als het verder te vertrouwen is zou ik het gewoon doen als ik jou was

Reel Big Fish
15 november 2004, 17:09
Ja maar op de een of andere manier zoek ik denk ik toch iets anders... iets wat meer casual is... is lp achtigs... ik weet dus niet wat ik er mee aan moet en ik ben bang dat ik er niet tevreden mee ga zijn (alleen over de gitaar is dit)...

Eventjes een dillema dus, ben ook bang dat als ik hem koop en het me niet bevalt, met een gitaar zit die niet voor mijn type muziek gemaakt is... dus...

Of is zo'n soort gitaar makkelijk te slijten?? :???:

Alvast bedankt!

ps. ik kan nu ook een Epiphone Les Paul Special (zwarte strat) kopen voor €150... die is 3/4 jaar oud, denk dat dat meer bij mn style past??

Reel Big Fish
15 november 2004, 17:10
Ja maar op de een of andere manier zoek ik denk ik toch iets anders... iets wat meer casual is... is lp achtigs... ik weet dus niet wat ik er mee aan moet en ik ben bang dat ik er niet tevreden mee ga zijn (alleen over de gitaar is dit)...

Eventjes een dillema dus, ben ook bang dat als ik hem koop en het me niet bevalt, met een gitaar zit die niet voor mijn type muziek gemaakt is... dus...

Of is zo'n soort gitaar makkelijk te slijten?? :???:

Alvast bedankt!

ps. ik kan nu ook een Epiphone Les Paul Special (zwarte strat) kopen voor €150... die is 3/4 jaar oud, denk dat dat meer bij mn style past??

Lord Abortion
15 november 2004, 17:49
Ik zou persoonlijk voor de LP gaan dan, dat is beter voor je muziekstijl, hij is goedkoop, en je voelt je er beter bij.

Reel Big Fish
15 november 2004, 18:26
Ik bedoel een zwarte les paul :oops:

Edit: hoort bij mijn vorige bericht...

schwalbe
16 november 2004, 01:23
De special is toch de goedkoopste LP die EPI maakt?
Dan kun je verwachten dat de stemmechanieken en de pick-ups slecht zijn. Die zijn wel te vervangen, maar dat kost je meer dan de hele gitaar.
150,- euro is geen afzetterij, maar spotgoedkoop is anders.
LP-kopieen zijn in grote getale tweedehands te krijgen dus ik zou gewoon nog even geduld hebben als ik jou was.

michielv
16 november 2004, 11:55
Of het wel zo idioot veel meer kost is de vraag: als je een beetje geduld hebt kun je 2e-hands nog best leuke spullen krijgen voor niet zo idioot veel geld. Ook qua elementen en tuners.

Maar de epi LP special is inderdaad wel zo'n beetje de goedkoopste versie die er te krijgen is. Waarom niet een simpele Telecaster gekocht en daar een paar lekkere hummers op monteren? Bv een London City oid, dat schijnt nog best redelijk te zijn. Of een andere LP/SG copie? Vintage ofzo?

Andere optie is bijvoorbeeld een oude Ibanez Blazer/Roadstar, degelijke gitaren met een hoop mogelijkheden.

Reel Big Fish
16 november 2004, 12:30
Aha oké,..

ik koop iig de versterker met effectenpedaal... daar doe ik wel goed aan denk ik :)

Anyway... ik denk idd dat ik nog ff wacht...

Ik koop geen telecaster omdat ik het model niet mooi vind.. liefst ook geen strat meer,... ik zoek toch meer in de richting van lp...

De Epiphone bijv. is wel mooi, maar uiteindelijk gaat het om het geluid dus ik volg jullie advies! :D

Als iemand nog advies heeft... alles is welkom! (liefst met een verslag vd gitaar ofzo...)

Thanks! :wink: :D

michielv
16 november 2004, 12:55
Dan zou ik eerder een "Vintage" kopietje kopen dan een Epi. De duurdere Epi's zijn best goed, alleen die zijn ook behoorlijk prijzig.

Over Vintage en London City heb ik goede verhalen gehoord, eventueel met een echt goed elemen kun je jaren vooruit ;)

Maar goed, alles is afhankelijk van je budget natuurlijk.

Reel Big Fish
16 november 2004, 13:07
Okay,...

Epiphone Les Paul Standard plus, is dat een goede gitaar??

Doe ik er goed aan als ik deze voor €425 aanschaf (nieuw)??

Alvast bedankt! :lol:

Reel Big Fish
16 november 2004, 16:49
Okay,...

Epiphone Les Paul Standard plus, is dat een goede gitaar??

Doe ik er goed aan als ik deze voor €425 aanschaf (nieuw)??

Alvast bedankt! :lol:

Dat is dus €50 onder de winkelprijs --> een dude importeerd ze zelf.. scheelt wel iets!

michielv
17 november 2004, 09:09
Hoe zit het met garantie & service? Want voor 50 euro verschil zou ik eens goed rond gaan kijken of je korting kunt regelen.

Als ik een gitaar particulier zou kopen zou ik toch wel een wat grotere korting willen want de gemiddelde gitaarboer zit er natuurlijk niet op te wachten dat je een instrument bij een ander koopt en dan bij hem aanklopt voor (gratis) service.