PDA

View Full Version : Snelle Strat vraag



youngcoby
14 november 2004, 11:32
Kleine vraag over een Strat USA: staat de naam "Fender" op met metalen plaatje waar de nek aan de body geschroefd zit?

Is dit een echte strat USA?http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=3760352967&ssPageName=STRK:MEWA:IT

Jim Marshall
14 november 2004, 11:48
Nog 2 1/2 minuut.....


Bij mij staat er Fender USA op het plaatje maar dat is een HM strat.

youngcoby
14 november 2004, 11:53
Yep, is verkocht voor niet al te veel geld.
Ik weet alleen niet of het een echte is. Ik heb al van die plaatjes gezien met het Fender logo erop, maar ik weet niet of dat een speciale serie is of zo.
De omschrijving die de verkoper gaf is ook niet echt coherent. Jammer, gemiste kans, maar ja, ik zag 'm zelf ook net en pech dat er net niemand een antwoord wist.
Nu ja, het was het proberen waard.

Aca Ilic
14 november 2004, 13:19
Hey youngcoby!

Strat is niet origineel. Iemand heeft geprobeerd (hartstikke slecht) aan stratachtige gitaar te klooien, en een strat van te maken, maar let eens op detail: '69 logo (op de kop die ooit eens groot was) , en dan aagepast , gezaagd ( als je goed kijkt zie je dat inham oftewel overgang van de kop waar original countour body staat niet echt super verloopt) om wat kleiner uit te vallen.Verder kan ik van foto zien dat iemand stemmechaniek gaten opnieuw uitgeboord heeft :???: :???: :???: , waarom zou ik niet weten, misschien omdat ie andere stemmechanieken
daarin zou willen zetten.

Onder Fender logo staat made in usa op een manier die noooooiiiiiit op strats voorkwam, en aachterkant van kop diende als proefstuk om logostickers uit te proberen. Niet intrappen zou ik maar zeggen.
Misschien zie ik spoken, maar het lijkt me een spooky gitaar.
mvg
Alex

bat
14 november 2004, 13:47
Bodyshape klopt ook van geen kanten (veel te puntige hoorns)

Maar hij is al verkocht, dusss...

prs
14 november 2004, 13:48
Kijk maar eens naar zijn feedbackscore, dat zegt genoeg over de verkoper...

Aca Ilic
14 november 2004, 14:07
Kijk maar eens naar zijn feedbackscore, dat zegt genoeg over de verkoper...

Ik heb de foto's gezien, ik heb zijn feedback score niet nodig. Wat bat ook al zei: bekijk eens de shape van gitaar, het klopt voor geen meter.
mvg
Alex

jaywalker
14 november 2004, 14:13
die kop klopt voor geen meter

youngcoby
14 november 2004, 18:57
Jongens,
allemaal bedankt voor jullie reacties.
Gelukkig heb ik 'm niet gekocht, maar het zag er wel een leuk projectje uit om wat aan te klooien.
Ikzelf heb alleen maar goedkope gitaartjes en de juiste specs van het serieuze spul ken ik niet.
Toch bedankt allemaal.

John P
14 november 2004, 21:06
Wat een gedrocht! Nee, het is beslist geen echte strat! Een zelf gekluste nepper met wanverhoudingen!

Svenson
15 november 2004, 13:22
Inderdaad beetje jammerlijke poging tot namaken...