PDA

View Full Version : Welke Stratocaster is dit?



prs
14 november 2004, 02:13
Welke Stratocaster is afgebeeld op onderstaand plaatje, en zijn er ook Japanse en Mexicaanse (of in ieder geval "goedkope") strats die ook in naturel te verkrijgen zijn/waren met maple hals?

http://www.blackcreekguitars.com/75%20Fender%20Strat_1.JPG

prs
14 november 2004, 02:20
Voor een 80'er jaren Squier vind ik dit ook niet mis......erg mooi!

http://www.gbase.com/guitar_pics/487/587883.jpg

EmgMaster
14 november 2004, 09:09
kun je het beste even op fender.com kijken. er zijn namelijk nogal veel uitvoeringen van de fender stratocaster

matto
14 november 2004, 10:19
Kan natuurlijk van alles zijn Tokai. Fernandes, Fender, Squier.
Als je het serienummer geeft en eventueel een foto van de kop van de gitaar dan valt er iets meer van te zeggen. :-?

Michael AE
14 november 2004, 10:58
Zo te zien lijkt het mij een Japanse '69/'71 reissue, maar, inderdaad, met een foto van de kop komen we verder.

Harry
14 november 2004, 12:34
het is wel een mooi plankje, dus erg goedkoop zal ie niet zijn.

prs
14 november 2004, 12:51
Heb helaas geen andere foto van de bovenstaande naturel Strat kunnen vinden. Wel weet ik dat het een Fender is en geen ander merk.

stimmt
14 november 2004, 13:00
wow dat ding is pretty...
zou ik GRAAG willen hebben! (GAS)

Ik ben nu toch aan het sparen voor een strat, maar deze had ik nog nooit gezien... Wel de 'Lite Ash' versie, maar die is met een zwarte slagplaat en ik vermoed ook ander hout

prs
14 november 2004, 13:08
Ik heb een zwak voor Strats met maple necks, vind ik zo ruig he....
De 2e foto die ik had gepost was van een witte squier uit de jaren '80 met een maple hals.
Ik ken iemand die heeft voor 350 gulden een paar jaar geleden een Japanse Fender stratocaster gekocht, met maple hals. Man, dat ding speelde en klonk geweldig....!!

Snaar'n Bennie
14 november 2004, 13:52
Oh, ik dacht dat er maar één uitvoering van de Strat was... :D

stimmt
14 november 2004, 13:55
maar om op de vraag terug te komen, welk type is dit? Wat kost ie? en WAAR kan ik em kopen!? 8-)

vulvasonic
14 november 2004, 21:26
Met deze foto alleen is het lastig om te zien wat het in werkelijkheid is, MAAR het lijkt erop dat het een 'Smith' strat is, mits het een kleine kop heeft met jaren 70 logo. Hij heeft in ieder geval vorm van een 'Smith', de (jaren 70) zadels van de 'Smith' en de halsverbinding van een 'Smith'.

Het kan trouwens een vertekening zijn van de foto, maar het lijkt er een beetje op dat deze gitaar is ontdaan van zijn originele lak, hoewel in deze periode ook naturel afgewerkte strats gemaakt zijn.

Een 'Smith' stratocaster is eigenlijk de standaard stratocaster volgens de specificaties van het model van 1981 tot 1983. De prijzen voor stratocasters uit deze periode beginnen de laatste jaren steeds meer op te lopen en starten bij 1200 euro.

Ik neem tenminste aan dat deze gitaar niet nieuw is????

michielv
15 november 2004, 08:43
En wat is "Smith" dan precies voor merk? En bouwer die gitaren van Warmoth in elkaar zet oid?

Ik zie trouwens niet zulke grote verschillen met Fendertjes maar dat kan komen omdat ik groot geworden ben met die oude series (dat was van mijn tijd zeg maar ;) )

matto
15 november 2004, 15:32
Dan Smith is de man die Fender begin jaren 80 uit de as heeft doen herrijzen.
Hij was de leider van een groep mensen uit het CBS management die het zonde vonden om Fender roemloos ten onder te zien gaan, ze namen de bijna faillite boedel over en zijn als het ware begonnen om Fender nieuw leven in te blazen, met het resultaat wat vandaag de dag zichtbaar is.
Fender bloeit als nooit te voren. :lol:

stimmt
15 november 2004, 17:12
worden deze modellen nog in winkels verkocht? Zo ja, waar en wat zou de prijs kunenn zijn?

vulvasonic
15 november 2004, 22:36
Sorry....., Smith heeft inderdaad betrekking op degene die Fender er doorheen heeft gesleept begin jaren tachtig. Het is dus gewoon een standaard stratocaster, MAARRRRRRRRRRRR ik heb inmiddels ook gezien dat het GEEN Smith strat is. Dat is namelijk te zien aan het ontbreken van een uitsparing in de slagplaat bij de hals-body verbinding.

Ik denk dat Michael AE gelijk heeft en dat het waarschijnlijk een Japanse '69/'71 reissue is. En die kun je gewoon in iedere zichzelf respecterende gitaarzaak kopen.