PDA

View Full Version : Foto's + impressie van mijn Maton!



Picker
13 november 2004, 21:11
Zie http://www.eltjohaselhoff.com/maton.htm!

Picker.

bert k
13 november 2004, 22:18
Potverdorie... Daar word ik wel ff stil van. Wat een plaatje. Congrats! (Soundclip? Please :D )

iam
13 november 2004, 22:49
*stilte*

amai, me so jalous

soundclip zou wel naais zijn :)

Buzz
14 november 2004, 13:17
mooi!




heb je het thuis al rond kunnen breien? :wink:

Kasper
14 november 2004, 15:38
leuke sofa :razz:






... en knappe foto's!
Jammer dat de snaren en randen soms zo 'pixelated' overkomen. Iets te maken met het verschalen van je foto's misschien?
Belichting is wel errug nice.

Picker
14 november 2004, 16:02
Ik heb zojuist een soundclip op de website gezet! Thuis opgenomen, maar het geeft een idee.

http://www.eltjohaselhoff.com/maton.htm, helemaal onderaan staat een media player. De MP3 is 2.6 Megs.

Enjoy!!!

Picker.

Daniël_san
14 november 2004, 17:39
:o :o MOOI!!!!!!! :o :o

Ron4ld
14 november 2004, 18:11
What a beauty !!! Congrats ! :-D

en zonder slagplaat...slagplaten vink toch al zo'n lelijk dingen :-D

Groetjes,

Ronald

iam
14 november 2004, 21:04
DAMN!! die sound!!!!! verdorie, picker je bent die gitaar wel waard moet ik zeggen!!

zouden we niet eens een akoestische meeting houden? :roll:

ik kijk ook uit naar de cd die je gaat uitbrengen picker, reserveer maar een exemplaar voor mij alleszins!

Tim Huybreckx
15 november 2004, 00:17
Een deel is precies een eigen impressie van classical gas. Klopt dit.
Is in ieder geval zeer mooi gelukt. En mooie gitaar overigens. :D

Aat
15 november 2004, 00:21
He Eltjo,
Allereerst gefeliciteerd met deze schoonheid, abslouut prachtig (even een rechtgeaarde nederlandse vraag, kosdanou ?)
Ten tweede, reserveer voor mij ook alvast een cd (worden die voor mede forummers geisgneerd trouwens ?)
Ten derde, het geluidsfragment. Klasse gespeeld maar er moet me een ding van het hart. In je bijschrift staat 'quick Sunday afternoon clip' , kijk dat vind ik nou lullig, velen van ons zullen er jaren over doen om zo te spelen, en dan zeg jij gewoon effe op een zondaggie ??? :-(
Geintjuh !!
Je Maton klinkt heel erg mooi moet ik zeggen ! nogmaals congrats

Picker
15 november 2004, 08:32
Een deel is precies een eigen impressie van classical gas. Klopt dit.
:D

Eh... nee. Hoewel, het een-na-laatste stuk (Tap Your Foot!) bevat een fragment dat veel lijkt op een stuk uit CG. Bijna dezelfde accoordenlawine. Maar dat was puur toeval (kende CG niet eens toen ik dat nummer schreef), en de accoorden zijn ook vrij logisch. Alleen speel ik dat fragment niet op deze clip! Telepathie? :)

Picker
15 november 2004, 08:38
He Eltjo,
Allereerst gefeliciteerd met deze schoonheid, abslouut prachtig (even een rechtgeaarde nederlandse vraag, kosdanou ?)
Ten tweede, reserveer voor mij ook alvast een cd (worden die voor mede forummers geisgneerd trouwens ?)
Ten derde, het geluidsfragment. Klasse gespeeld maar er moet me een ding van het hart. In je bijschrift staat 'quick Sunday afternoon clip' , kijk dat vind ik nou lullig, velen van ons zullen er jaren over doen om zo te spelen, en dan zeg jij gewoon effe op een zondaggie ??? :-(
Geintjuh !!
Je Maton klinkt heel erg mooi moet ik zeggen ! nogmaals congrats

1. Reken op zo'n zevenentwintighonderd pleuro, maar dan moet je geen rare dingen vragen zoals ik. 2. Wordt voor gezorgd. Ik heb zelfs al afgedongen dat leden van dit forum korting krijgen! 3. Hehehe... Troost je, aan die snelle zondagmiddag gingen 32 jaren ploeteren vooraf! Met name sinds afgelopen voorjaar heb ik me als een dolle hond op de gitaar gestort. Allemaal de schuld van Tommy Emmanuel. Ik heb die man ontmoet afgelopen zomer en sindsdien zijn mijn grenzen weg. Nadat ik drie dagen met hem optrok heb ik (zonder overdrijven) een paar weken lang zo'n zestien uur per dag gespeeld. Liep de hele dag met een gitaar om mijn nek! Heerlijk...

Tim Huybreckx
15 november 2004, 12:01
Tommy Emmanuel!!!
Als je de video Woodsongs bekijkt weet je genoeg. Zeker het nummer classical gas. FANTASTISCH.

CGCGCE
16 november 2004, 17:13
Schitterende gitaar, picker. Mooie inleg en zo, traditioneel maar ook eigenzinnig... Helaas kan ik het MP3 bestand om een of andere reden niet openen. Maar... 16 uur per dag spelen :o :o en weken aan een stuk nog wel... Ben jij dan professioneel bezig ? Enne... wat zegt de echtgenote daarvan ? De mijne vindt al soms dat ik te veel speelt, en dat is 1-2 uur 's avonds plus op vele onbewaakte momenten overdag als ik thuis ben. Ze is best wel toegeeflijk maar 16 uur... no way (ik zou het trouwens niet kunnen denk ik) !

Picker
16 november 2004, 17:24
Hoi CDGEGW whatever ;)

Als je de MP3 niet kan spelen moet je misschien even de laatste Mediaplayer downloaden? Ik heb inmiddels versie 10. De MP3 is inderdaad vrij geavanceerd (alle hokjes met moeilijke dingen aangekruist voor het beste geluid).

Zestien uur, ja dat kan hoor! Het was tijdens vakantie in Italie en dan voer ik toch de hele dag al niks uit. Om acht uur mijn bed uit en gelijk aan de gitaar. Vervolgens de hele dag buiten zitten spelen, tot diep in de nacht. OK, even pauzeren om te eten maar dat deed ik soms ook met de gitaar nog om mijn nek.

Nu is het weer wat minder natuurlijk. Wel neem ik tegenwoordig altijd een gitaar mee op reis (ik reis vrij veel voor mijn werk). De laptop moet dan maar in de koffer, want de gitaar gaat mee in het vliegtuig. Heb vorige week in het vliegtuig naar Las Vegas ook negen uur ziten spelen, tot groot vermaak van de stewardessen. "Hey honey, are you going to serenade me?" Ze hebben zelfs de boordmicrofoon nog even in de gitaar gehangen toen ik "Happy Birthday" speelde voor de purser die toevallig jarig was. Kon het hele vliegtuig meegenieten!

Inderdaad, mijn carriere in het bedrijfsleven is inmiddels onherstelbaar beschadigd...! :wink:

Picker.

CGCGCE
16 november 2004, 17:34
Mooi, van dat vliegtuig. Een gitaar op je schoot is inderdaad wel aangenamer dan een laptop. Maar als ik mocht kiezen tussen een gitaar en de stewardess... :D

Picker
16 november 2004, 20:43
Mooi, van dat vliegtuig. Een gitaar op je schoot is inderdaad wel aangenamer dan een laptop. Maar als ik mocht kiezen tussen een gitaar en de stewardess... :D

Pas op: ik vloog met North Worst Airlines! De stewardessen waren nog ouder dan het vliegtuig, en Amerikaans bovendien. Als ik die op schoot zou nemen brak ik direct allebei mijn bovenbenen! :seriousf:

Harald
16 november 2004, 20:53
Ziet er mooi uit, en die headstock is een hele verbetering op dat grote logo tussen de mechanieken, zoals dat op de gitaar van Tommy zit. Geluid is ook erg goed. Wat speel je direct na I'll See You In My Dreams trouwens? Het is wel te merken dat je geoefend hebt, klinkt lekker zo!

En even Off Topic, of eigenlijk sub topic, iemand begon over een akoestische meeting. Lijkt me een goed idee. Wil sowieso kijken of het mogelijk is om iets te regelen (bv. met open podium) voor akoestische gitaristen (fingerpicking en fingerstyle) (uiteindelijk op regelmatige basis) en weet van in ieder geval 1 en misschien 2 andere initiatieven. Heb in principe ook lokatie, maar die is niet echt met openbaar vervoer toegankelijk. Zit ook te denken aan een klein cafe in Apeldoorn waar ik vaker speel. (en had Picker al eens gepolst voor een klein optreden :) )
Zal hierover in de loop van de week nog een topic openen.

iam
16 november 2004, 22:18
Ziet er mooi uit, en die headstock is een hele verbetering op dat grote logo tussen de mechanieken, zoals dat op de gitaar van Tommy zit. Geluid is ook erg goed. Wat speel je direct na I'll See You In My Dreams trouwens? Het is wel te merken dat je geoefend hebt, klinkt lekker zo!

En even Off Topic, of eigenlijk sub topic, iemand begon over een akoestische meeting. Lijkt me een goed idee. Wil sowieso kijken of het mogelijk is om iets te regelen (bv. met open podium) voor akoestische gitaristen (fingerpicking en fingerstyle) (uiteindelijk op regelmatige basis) en weet van in ieder geval 1 en misschien 2 andere initiatieven. Heb in principe ook lokatie, maar die is niet echt met openbaar vervoer toegankelijk. Zit ook te denken aan een klein cafe in Apeldoorn waar ik vaker speel. (en had Picker al eens gepolst voor een klein optreden :) )
Zal hierover in de loop van de week nog een topic openen.

kijk ik wel naar uit, moet wel zeggen dat appeldoorn wat ver is :p

iam
16 november 2004, 22:19
Ziet er mooi uit, en die headstock is een hele verbetering op dat grote logo tussen de mechanieken, zoals dat op de gitaar van Tommy zit. Geluid is ook erg goed. Wat speel je direct na I'll See You In My Dreams trouwens? Het is wel te merken dat je geoefend hebt, klinkt lekker zo!

En even Off Topic, of eigenlijk sub topic, iemand begon over een akoestische meeting. Lijkt me een goed idee. Wil sowieso kijken of het mogelijk is om iets te regelen (bv. met open podium) voor akoestische gitaristen (fingerpicking en fingerstyle) (uiteindelijk op regelmatige basis) en weet van in ieder geval 1 en misschien 2 andere initiatieven. Heb in principe ook lokatie, maar die is niet echt met openbaar vervoer toegankelijk. Zit ook te denken aan een klein cafe in Apeldoorn waar ik vaker speel. (en had Picker al eens gepolst voor een klein optreden :) )
Zal hierover in de loop van de week nog een topic openen.

kijk ik wel naar uit, moet wel zeggen dat appeldoorn wat ver is :p

Picker
16 november 2004, 22:29
Wat speel je direct na I'll See You In My Dreams trouwens?

"Into Each Life Some Rain Must Fall"

Je hebt een hele collectie van die classics uit de eerste helft van de vorige eeuw. Prachtige muziek! Ik ga ze allemaal leren spelen in boom-chick stijl.

SaferSephy
20 november 2004, 00:16
oohhhh wat eeeen beauty...echt een droomgitaar joh!! Ook hoop ik ooit een Maton bezitten...maar dan moet ik zo'n schoonheid wel eer aan doen. En ik speel pas een half jaar haha.

Hey Picker ga je ook naar Raalte 4 maart? ik in ieder geval wel :) TE voor het eerst live voor mij! kan niet wachten

SaferSephy
20 november 2004, 00:18
oohhhh wat eeeen beauty...echt een droomgitaar joh!! Ook hoop ik ooit een Maton bezitten...maar dan moet ik zo'n schoonheid wel eer aan doen. En ik speel pas een half jaar haha.

Hey Picker ga je ook naar Raalte 4 maart? ik in ieder geval wel :) TE voor het eerst live voor mij! kan niet wachten

Buzz
20 november 2004, 10:22
...

Inderdaad, mijn carriere in het bedrijfsleven is inmiddels onherstelbaar beschadigd...! :wink: ...

Picker.

Geen mens heeft ooit op zijn sterfbed gezegd: Had ik maar wat meer op kantoor gezeten of meer geld verdiend.
Maar wel: had ik maar tijd gestoken in de dingen die echt belangrijk voor me waren.

Gitaar: de meest gerespecteerde verslaving en ik wens niet af te kicken!

Picker
21 november 2004, 09:59
...

Inderdaad, mijn carriere in het bedrijfsleven is inmiddels onherstelbaar beschadigd...! :wink: ...

Picker.

Geen mens heeft ooit op zijn sterfbed gezegd: Had ik maar wat meer op kantoor gezeten of meer geld verdiend.
Maar wel: had ik maar tijd gestoken in de dingen die echt belangrijk voor me waren.

Gitaar: de meest gerespecteerde verslaving en ik wens niet af te kicken!

HA! Jij hebt het begrepen! :P