PDA

View Full Version : Engl thunder of mesa boogie caliber?



jeroen rommens
13 november 2004, 17:35
Een van deze 2 wordt binnen kort van mij maar dewelke ?
De engl thunder is voor 600€ met footswitch.
De mesa boogie is voor 600€ met 1 jaar garantie.
En dan nu de vragen :
-Welke is de beste?
-Wat is het voordeel van buizen?
-Zijn de prijzen een beetje redelijk?

Lacrymosa
13 november 2004, 18:02
Een van deze 2 wordt binnen kort van mij maar dewelke ?
De engl thunder is voor 600€ met footswitch.
De mesa boogie is voor 600€ met 1 jaar garantie.
En dan nu de vragen :
-Welke is de beste?
-Wat is het voordeel van buizen?
-Zijn de prijzen een beetje redelijk?

er is geen beste, zijn allebei goeie amps, het is puur persoonlijk welke jij het beste vindt

voordeel van buizen is, dat je een veel betere (lees, in mijn ogen en vele andere met mij) sound heb
Veel meer dynamiek, helderheid, druk, volume, etc

en de prijzen zijn zeker redelijk

Lacrymosa
13 november 2004, 18:02
Een van deze 2 wordt binnen kort van mij maar dewelke ?
De engl thunder is voor 600€ met footswitch.
De mesa boogie is voor 600€ met 1 jaar garantie.
En dan nu de vragen :
-Welke is de beste?
-Wat is het voordeel van buizen?
-Zijn de prijzen een beetje redelijk?

er is geen beste, zijn allebei goeie amps, het is puur persoonlijk welke jij het beste vindt

voordeel van buizen is, dat je een veel betere (lees, in mijn ogen en vele andere met mij) sound heb
Veel meer dynamiek, helderheid, druk, volume, etc

en de prijzen zijn zeker redelijk

The_RockeR13
13 november 2004, 18:22
waar zie jij een engl thunder voor 600 euro? 8)

doncker
13 november 2004, 18:27
Waar niet ?
Die ekrle heeft hem op bijna elke 2dehands site gezet, zie maar eens op gitaarmarkt.

Het is zoals lacrymosa zegt, het zijn beide zeer goede amps. De mesa kan je tussen rythm en lead schakelen, en de engl tussen clean en overdrive. De mesa heeft een 5-bands equalizer en is dus in principe beter af te regelen. Je zult ze je in ieder geval niet beklagen

greets

Tom tele
14 november 2004, 11:04
De MESA ken ik niet zo goed maar ik wel dat ik heel tevreden ben van de thunder. Klinkt als een huis.

Heeft een warme cleane klank maar kan ook vet scheuren.

Heeft bovendien drie kanalen (clean, cruch, lead).

Voor de buren kan ik hem helaas maar op 1 zetten thuis.... :razz:

Nocki
18 november 2004, 20:54
kan de caliber serie afraden van mesa. wel een vette scheur als je alleen die zoekt maar nog steeds minder dan de mark III. je zou dus met de engl een beter amp hebben denk ik.

ik heb de caliber .50 longscale head ehad met eq. en met de eq in een v had je een bruter geluid dan de recto's maar helaas kwaliteid was ver te zoeken...

NOcki

Ibanez
18 november 2004, 21:28
Ik heb zelf een Caliber 50+ (met EQ) en die kan ik in tegenstelling tot Nocki niet afraden. Voor het geld heb je een kwalitatief goede en veelzijdige amp waar je diverse geluiden uit kan halen. Ik haal er een erg lekker Jazz geluid maar evengoed een vette metal distortion. Dit alles dan wel met de vijfbands EQ. Het nadeel is dat je de instellingen van het clean kanaal ook voor het distortion kanaal gebruikt. Voor 600,- euro een goede amp.

Nocki
18 november 2004, 21:35
ben ik het heel erg mee eens. en het is een goedkope amp. voor 500 euro zou je m moeten hebben. maar het nadeel dat je een afweging tussen clean en od moet maken welke goed moet klinken vind ik te zwaar meewegen. vandaar mijn afwijzing verder ken ik aardig wat mesa amps en vind ik dit niet de beste. maar hij is wel goedkoop.

en voor het geld heb je geen brutere scheurbak. maar je moet m leren kennen.

NOcki