PDA

View Full Version : mustang-brug? waar?!



thomaster
13 november 2004, 14:44
hoi!

ik stond net op het punt een mustang-brug te kopen voor mijn japanse jazzmaster. ik was op de site van Voxhumana.nl een mooie tegengekomen. nou ging ik echter nog eventjes doorzoeken, en ik zag dat er bij warmoth.com in de USA veel betere mustang-bruggen te krijgen zijn (de zadeltjes waren ook in hoogte te verstellen, bij normale mustangbruggen kan dit niet). echter, i.v.m. verzendkosten/douanekosten, zouden de warmoth-bestellingen me veels te veel kosten..

weet iemand van jullie misschien een site/winkel waar ik een mustangbrug kan bestellen (met in-hoogte-verstelbare-zadeltjes?)
bij voorbaat dank!!!

nickbongers
13 november 2004, 15:48
backandforth.nl heeft 1 mustang brug. ik weet verder niet hoe of wat

Joop M
13 november 2004, 16:49
Ik zou gewoon maandag even bellen want het is een z.g pivoting bridge
Misschien is dat ie bij Vox ook wel.
En anders in Amerika is ie flink goedkoper 35 dollar =€ 27.65 doe daar wat verzendkosten bij zal echt niet zoveel zijn voor zo'n klein dingetje
En meestal slipt zo iets wel door de douane heen.
Mijn wah pedaal slipte er ook doorheen.

Grz joop

dejohan
15 november 2004, 13:11
hoi!

ik stond net op het punt een mustang-brug te kopen voor mijn japanse jazzmaster. ik was op de site van Voxhumana.nl een mooie tegengekomen. nou ging ik echter nog eventjes doorzoeken, en ik zag dat er bij warmoth.com in de USA veel betere mustang-bruggen te krijgen zijn (de zadeltjes waren ook in hoogte te verstellen, bij normale mustangbruggen kan dit niet). echter, i.v.m. verzendkosten/douanekosten, zouden de warmoth-bestellingen me veels te veel kosten..

weet iemand van jullie misschien een site/winkel waar ik een mustangbrug kan bestellen (met in-hoogte-verstelbare-zadeltjes?)
bij voorbaat dank!!!



Die warmoth mustangbruggen zijn gemaakt voor Jag/Jazmaster halzen van Warmoth. Deze Warmoth halzen hebben een andere radius (kromming in de breedte) dan de echte halzen, zodat stock Mustang bruggen er niet op 'passen'.
Op een normale fender Jazzmaster kan je echter wel de "gewone" mustang bruggen gebruiken: de radius van deze bruggen zijn perfect ingesteld op die van de nek, dus daar hoef je je absoluut geen zorgen over te maken.

Dus in principe kan het geen kwaad om diez speciale warmoth bruggen te kopen, alleen ga je zelf een tijd zitten klooien om de radius goed in te stellen, bij een "gewone" Mustang brug heb je dat probleem niet. Het is dus gemak versus een hoop mogelijkheden qua instelbaarheid. Persoonlijk verkies ik de gewone mustangbrug, op een JM heb je al zoveel in te stellen (neck, shim, pickuphoogte,tremelo,...), dat ik dat er niet nog eens bij moet hebben. Bovendien zie ik niet veel voordelen in het apart instellen van de hoogte van de snaren, als die hoogten bij de gewone Mustang brug toch al perfect zijn.

thomaster
17 november 2004, 17:18
ok bedankt ALLEMAAAAAALLL:P

ik ga wel een gewone mustangbrug bestellen denkik:)

Gretsch6120
17 november 2004, 20:25
Ik heb er nog wel eentje voor je
check je inbox...