PDA

View Full Version : Herstellen ERNSTIG verkrachte RG550



Maniaaaak!!
12 november 2004, 23:27
Hoi,

Ik heb niet zo heel lang geleden voor (zeer) weinig een Ibanez RG550 op de kop weten te tikken.

http://membres.lycos.fr/journel/rg550micros.jpg

Het ding is door de vorige eigenaar alleen ernstig gesloopt, op de achterkant is door blijkbaar zijn/haar gehele vriendenkring met een scherp object een aantal plaatjes en/of zinnen ingekrast... :o

Ik wil hier uiteraard vanaf, ik had zelf bed8 om met een Fohn of brander en een verfkrabber de hele finish te verwijderen. Nou weet ik van een eerder project dat er onder verf soms duidelijk 'samengestelde' houttekeningen vandaan komen, dus dat je duidelijk kan zien dat er 2 verschillende stukken hout bij elkaar zijn gevoegd om 1 body te vormen.

ik vroeg mij af hoe erg dit bij Ibanez is, mocht het meevallen dan overweeg ik serieus om het body over te spuiten/verfen/lakken met een transparante lak.

Mijn vragen luiden als volgt:

- welke soort lak kan ik het best gebruiken om het hout van de body enigzins te beschermen?

- ik wil ook de standaard elementen uit het ding halen, omdat ze imho voor geen meter klinken. Heb mijn oog laten vallen op Tonezone of JEM Humbuckers en een HS-3 Als singlecoil element. Iemand misschien een suggestie voor ander pickup combinaties? Mijn voorkeur ligt bij DiMarzio's omdat ik er veel goede ervaringen mee heb in mijn andere gitaren.

3e en tevens laatste vraag:

- Ik wil het standaard Ibanez tremelo (Lo-Pro Edge Floyd style) vervangen voor een Schaller trem iemand enig idee of de bussen waarmee ibanez zijn tremelo's vastzet 'compatible' zijn met de tremelo's van schaller? Of moet ik zelf de Ibanez bussen eruit halen en deze omwisselen met die van Schaller?

Ik hoop dat iemand mij kan/wil helpen...

vriendelijke groet Chris...