PDA

View Full Version : effect hendrix in 'castles made of sand'



stimmt
12 november 2004, 20:32
Welk effect gebruikt Jimbo tijdens de solo van 'Castles made of sand'? Dat klinkt namelijk enorm vet...

jpb
12 november 2004, 21:02
Ik heb net geluisterd want werd natuurlijk nieuwsgierig :roll:
Klinkt als een Uni-Vibe in een kleine Marshall (vervormd of met fuzz-face?).

phx
12 november 2004, 21:50
Jup univibe all the way...

Lucluc
13 november 2004, 15:51
De solo is gewoon achterstevoren afgespeeld. Leuk trucje wat ie wel vaker toepaste. Een univibe kan ik er niet in terughoren.

stimmt
13 november 2004, 17:54
en is dat niet met een pedaal te doen? bestaat er niet iets als 'reverse'?

Lucluc
13 november 2004, 19:15
Ja, hoor. Boss DD-5, Boss DD-6, Boss PS-3 en PS-2(pitch shifter / delay), die Line-6 pedalen zullen het ongetwijfeld ook wel kunnen en misschien nog enkele multi-effecten. De Boss PS-3 heb ik gehad en daar kon het erg mooi mee. Je kon je originele signaal er helemaal uitdraaien. Met de DD-5 kan dat niet, DD-6 weet ik niet.

Volgens mij zijn veel effecten die Hendrix op zijn opnames gebruikte later toegevoegd. De univibe werd later voor hem gemaakt om veel van die studio trucjes live uit te kunnen voeren.

qwerty
14 november 2004, 10:33
De solo is gewoon achterstevoren afgespeeld. Leuk trucje wat ie wel vaker toepaste. Een univibe kan ik er niet in terughoren.

is niet zozeer achterstevoren afgespeeld als wel gebruik gemaakt van een zgn "reverse delay" is een delaypedaal warvan de "echo"achterstevoren wordt weergegeven.

O.a. danelectro heeft hier een speciaal pedaal voor, en op sommige delaypedalen is deze functie in te stellen.

Lucluc
14 november 2004, 13:17
In 1966 waren er nog geen reverse delay pedaaltjes....