PDA

View Full Version : Yamaha 612s



ijff
12 november 2004, 20:29
Iemand bekend met deze gitaar? Op HC en internet kan ik er niet te veel over vinden (paar brakke reviews.. maar goed)...
Ga er morgen waarschijnlijk eentje testen.

Chroxy
12 november 2004, 21:10
bedoel je misschien de rgx 612s?

Ik ben begonnen met spelen op een yamaha tgx 612a.. deze had actieve elementen erin en scheurde als een tiet :D

verder was de gitaar erg prettig, een niet te dikke of te dunne hals, waar je overheen kan vliegen als je zou willen..

het enige minpuntje vond ik dat er een floyd rose achtig ding op zit.. zeer irritant als je een beginner bent.. en mijn rgx 612 was een erg oude gitaar.. er was geen 5way switch schakelaar.. maar gewoon 3 schakelaartjes die je aan of uit kon zetten..

ijff
12 november 2004, 21:20
Klinkt vrij ok. Ik bedoel inderdaad de RGX612s. Jij had de versie met actieve elementen.
Ik speel al een tijdje gitaar, maar heb 'r nog nooit een met Floyd gehad. Da's dus de reden dat ik deze wil kopen, om dat eens uit te proberen zonder meteen een dikke €1000,- uit te geven... kan deze als het goed is voor €200,- krijgen... en lijkt me in theorie beter dan bijv. een RGX 112 of een goedkope Ibanez. Laatst een keer even op een Ibanez RG370 gespeeld... maar dat voelde vrij beroerd aan (vooral de nek).

Chroxy
14 november 2004, 17:10
ik heb helaas pas 1 keer op een ibanez gespeeld.. en dat was een instapmodel.. en daar was ik helaas ook niet erg over te spreken.. ik denk dat je dan ook beter af bent met een rgx612..

en de prijs is zeer ok.. die van mij was van mn ook (die ik leende) en hij had er nog niet veel op gespeeld.. hij wilde hem misschien inruilen en de gitaarwinkel wilde er 450 euro voor geven.. zij verkopen hem dan dus voor 500? euro.. dus 200 is een zer goede prijs als alles nog in orde uitziet..

ijff
14 november 2004, 23:36
Heb 'm intussen al gekocht. €200,- incl. koffer. Ziet er nog puntgaaf uit.
Ik heb de gitaar zojuist meteen tijdens een optreden ingezet.. dat was een minder strak plan. Hij speelt erg fijn, de klank is goed.. alleen moet er nog e.e.a. goed afgesteld worden.
Hij ontstemt erg snel, en brug staat teveel naar voren gekanteld, waardoor de tremolo niet goed beet te pakken is.
Ik denk dat ik beide problemen kan tackelen door er een veer bij te zetten.

charlotte
14 november 2004, 23:58
Hoi IJFF ,las je bevindingen over de yamaha guitaar,speel zelf op een ERG 121 , deze is aangepast met een floyd-rose achtige tremolo en nog wat extra schakelingen split coil etc. maar wat ik je even wil vertellen is dat je voor het afstellen van je trem even op www.jemsite.com moet gaan kijken,hier is een beschrijving te vinden van hoe je e.e.a. het beste af kunt stellen. zelf heb ik er 3 veren op zitten,en de basis van de tremolo ligt ongeveer gelijk aan de body,met net ietsjes meer naar de hals toe.
Succes met afstellen verder,groetjes Charlotte .

charlotte
14 november 2004, 23:58
Hoi IJFF ,las je bevindingen over de yamaha guitaar,speel zelf op een ERG 121 , deze is aangepast met een floyd-rose achtige tremolo en nog wat extra schakelingen split coil etc. maar wat ik je even wil vertellen is dat je voor het afstellen van je trem even op www.jemsite.com moet gaan kijken,hier is een beschrijving te vinden van hoe je e.e.a. het beste af kunt stellen. zelf heb ik er 3 veren op zitten,en de basis van de tremolo ligt ongeveer gelijk aan de body,met net ietsjes meer naar de hals toe.
Succes met afstellen verder,groetjes Charlotte .

charlotte
14 november 2004, 23:58
Hoi IJFF ,las je bevindingen over de yamaha guitaar,speel zelf op een ERG 121 , deze is aangepast met een floyd-rose achtige tremolo en nog wat extra schakelingen split coil etc. maar wat ik je even wil vertellen is dat je voor het afstellen van je trem even op www.jemsite.com moet gaan kijken,hier is een beschrijving te vinden van hoe je e.e.a. het beste af kunt stellen. zelf heb ik er 3 veren op zitten,en de basis van de tremolo ligt ongeveer gelijk aan de body,met net ietsjes meer naar de hals toe.
Succes met afstellen verder,groetjes Charlotte .

charlotte
14 november 2004, 23:59
Hoi IJFF ,las je bevindingen over de yamaha guitaar,speel zelf op een ERG 121 , deze is aangepast met een floyd-rose achtige tremolo en nog wat extra schakelingen split coil etc. maar wat ik je even wil vertellen is dat je voor het afstellen van je trem even op www.jemsite.com moet gaan kijken,hier is een beschrijving te vinden van hoe je e.e.a. het beste af kunt stellen. zelf heb ik er 3 veren op zitten,en de basis van de tremolo ligt ongeveer gelijk aan de body,met net ietsjes meer naar de hals toe.
Succes met afstellen verder,groetjes Charlotte .