PDA

View Full Version : Hiwatt High-gain 100



marc_o
12 november 2004, 15:46
Er is dus een Hiwatt 3 kanaals 100 watt buizentop op de markt sinds kort.
Heeft iemand 'm al geprobeerd toevallig?
Heb zelf ook een Hiwatt stack gehad en was er erg van onder de indruk (ook van het gewicht).
De prijs schijnt mee te vallen met 1600-1700 euro voor de top.
Dus: wie in de buurt van Boekel moet zijn....probeer 'm effe voor me uit.

shredneck
12 november 2004, 16:20
het toeval wil dat ik net een topic over deze amp wilde openen!

Ik heb hem niet geprobeerd, maar een driekanaals hiwatt klinkt erg interessant iig. Bij JB kost ie 1375 zie ik, das een mooie prijs. Benbenieuwd hoe ie klinkt. Danko Jones speelt ook Hiwatt, die klonk op Lowlands wel vet, maar wel dik en iets wollig....maar dat over een mega p.a. ...ik ga morgen maar eens kiekn in Boekel, wellicht kan ik mijn 2 2204's erop inruilen haha!

marc_o
12 november 2004, 16:34
Dat is dus niet duur.....ik was er zelf altijd tevreden mee in ieder geval.
Laat je weten hoe het was in Boekel???

BLOK182
12 november 2004, 17:10
Op zijn cd's heeft Danko Jones iig een retevette sound, kwam er een tijdje terug ook achter dat die gast Hiwatt gebruikt.

shredneck
12 november 2004, 17:56
Dat is dus niet duur.....ik was er zelf altijd tevreden mee in ieder geval.
Laat je weten hoe het was in Boekel???

Ok.

jaywalker
12 november 2004, 18:47
De hiwatt clean vind ik toch wel bijzonder. Ik heb geen idee wat ik van de scheur kanalen moet verwachten

jaywalker
12 november 2004, 18:47
De hiwatt clean vind ik toch wel bijzonder. Ik heb geen idee wat ik van de scheur kanalen moet verwachten

birt
13 november 2004, 04:37
Op zijn cd's heeft Danko Jones iig een retevette sound, kwam er een tijdje terug ook achter dat die gast Hiwatt gebruikt.

kheb ze ook al live gezien met een engl savage :wink:
en hij is ook niet vies van marshall :D

marc_o
15 november 2004, 17:15
En Schredneck, vertel me je bevindingen....rockt ie?

Marc Oblivian
18 november 2004, 13:56
Tja...ben toch ook wel benieuwd (of kan je niet meer stoppen met spelen op dat ding?) :-D

shredneck
19 november 2004, 07:10
heuj.


helaas zaterdag niet geweest, maar ik ben nog steeds nieuwsgierig.


damn.



G.A.S.

marc_o
19 november 2004, 09:26
Ja, wat is dat dan?
Hup, ga naar die winkel en test dat ding voor je allerbeste vrienden!!!


hup hup hup!

je vriend,
Marc

Marc Oblivian
19 november 2004, 13:35
Vortvort...jengelen op dat ding (en ja...ik weet ook wel dat het hagelt) :-D

Globetrotter
29 november 2004, 16:14
Op zijn cd's heeft Danko Jones iig een retevette sound, kwam er een tijdje terug ook achter dat die gast Hiwatt gebruikt.

kheb ze ook al live gezien met een engl savage :wink:
en hij is ook niet vies van marshall :D

Heb ze al verschillende keren live gezien. Enkel de laatste keer speelde hij op een Hiwatt, voordien altijd ENGL, dus 'k denk wel dat alle CD 's met Marshall of ENGL zijn opgenomen.
Trouwens.................. DANKO ROCKS!!!

...en om de andere Danko Fans op dit Forum wat jaloers te maken...














http://www.moodz-online.be/IMG_0214.JPG
Ikke met Mister Jones himself!!!

Cheers,

Bart

marc_o
29 november 2004, 16:38
Danko rocks absoluut niet. Dit is ook geen thread over Danko, maar over iets anders, namelijk de nieuwe Hiwatt versterker.....kssssttttt, weg met die Danko.

Metoshade
29 november 2004, 20:21
Nee nee, vertel meer over Danko!! Danko Rocks wel, hij speelt toch ook Hiwatt?? Hoe klinkt Danko eigenlijk als hij die Hiwatt op z'n staart trapt?

Globetrotter
30 november 2004, 00:50
Nee nee, vertel meer over Danko!! Danko Rocks wel, hij speelt toch ook Hiwatt?? Hoe klinkt Danko eigenlijk als hij die Hiwatt op z'n staart trapt?
Even vet als wanneer hij zijn ENGL op zijn staart trapt... Danko is voor mij sowieso rauwe rock, maar vooral qua tekst enz. is hij absoluut top.
Cheers,

Bart

Metoshade
30 november 2004, 00:57
Inderdaad, ach sound wordt vaak toch het meest gemaakt door de persoon in plaats van de versterker. Uiteindelijk is het de gitarist die het moet doen, en dan daarnaast nog goede teksten schrijven, vet goed!!

Als we nu allemaal eens wat meer van "onszelf" in onze versterkers konden stoppen zou het leven vast minder duur zijn :lol:

marc_o
30 november 2004, 09:35
Metho, wat vraag je voor die Peavey trouwens?

En haal die Danko uit mijn thread!!!!


Hiwatt moet ik weten!

Metoshade
30 november 2004, 11:14
Haha :) Ik zal t niet meer over Danko hebben.

Zoals je misschien wel ziet, twijfel ik nog een beetje over die Peavey, t is gewoon een erg lekkere en makkelijke verterker. Ik doe m daarom ook niet weg voor minder dan 500 euro, als ie weg gaat.

Ik denk aan de andere kant dat ik mijn Peavey niet zou missen als ik er een 2x12 combo voor in de plaats zou nemen. Ok de Peavey is veel handzamer, maargoed, een combo is ook al snel handzamer dan een top-cabinet combinatie. Ik ben nog erg in dubio, ik heb ook nog geen concreet plan hoe na de verkoop van de Delta Blues verder te gaan, ik heb niet echt veel cash, helaas :(

Genoeg gezeurd weer over de Delta Blues.

Hier kun je denk ik ook nog wel wat rondneuzen over Hiwatts http://vintageamps.com/PlexiPalaceUBBcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum;f=3

Ik weet niet of t een nuttig linkje is, maargoed, ik zeg t maar even.