PDA

View Full Version : kabels voor pedalen



Rutger
12 november 2004, 13:29
Hoi,

er wordt nogal eens gediscusieerd over de beste gitaarkabel. maar hoe zit dat met de tussenkabeltjes voor effectpedalen? en waar kun je ze krijgen? vaak heeft een winkel maar 1 soort.

DREAMMACHINE
12 november 2004, 13:34
george L .. bij vd haar en jukebox etc.

zelf op lengte maken zonder solderen
ultiem!

Robbert
12 november 2004, 13:44
Hier heb ik Canare GS6 gebruikt met Switchcraft jacks. Wel gesoldeerd en goed geconserveerd zeg maar.
Nadeel is dat wanneer je je kabel iets wilt inkorten je een stekker weg kan gooien. Voordeel is dat er bijzonder weinig kans is op kraakjes in de kabel.

Rutger
12 november 2004, 14:05
george L .. bij vd haar

ik zie het, erg handig! lekker kleine pluggen ook. de kabels zien er wat iel uit, klopt dat?

Rutger
12 november 2004, 14:07
en nog een extra vraagje.

soms heb je dat, als je op een ingeplugd kabeltje tikt, je dat tikken uit je versterker hoort. bij andere kabels is dat weer niet zo. wat wil dat zeggen?

Robbert
12 november 2004, 14:28
Slechte kwaliteit kabels. Dat maak ik ervan tenminste: mijn 5 Euro Feedback kabel van 4 meter doet dat ook, mijn "dure" kabel doet het niet.

Zal wel te maken hebben met een dunne mantel, niet volledig afgeschermde ground.

Quink
12 november 2004, 14:32
de kabels zien er wat iel uit, klopt dat?

Ja, is behoorlijk dun spul, ziet er in het echt ook vrij iel uit.

ieme
12 november 2004, 23:25
george-l makkelijk op maat te maken en klinken goed!!

Luigi
13 november 2004, 11:22
de kabels zien er wat iel uit, klopt dat?

Ja, is behoorlijk dun spul, ziet er in het echt ook vrij iel uit.

Gewledige kwaliteit ondanks de dunne kabels. Beter geluid, het verschil is écht merkbaar!

jethro
13 november 2004, 15:11
Kan ik ergens online van die kabeltjes kopen? Ik wil ze zo klein mogelijk.

Bij een vriend heb ik wel eens 2 jacks aan elkaar gezien. Dus 2 jacks van metaal direct aan elkaar zonder een kabel ertussen. Dat is opzich ook wel ideaal als je weinig ruimte hebt in je pedalenkoffer.

DREAMMACHINE
13 november 2004, 17:03
die dubbele jacks heb ik nog wel een paar van liggen, gebruik ik niet .
pm maar wat je wil

Marco5150
13 november 2004, 17:03
Kan ik ergens online van die kabeltjes kopen? Ik wil ze zo klein mogelijk.

Bij een vriend heb ik wel eens 2 jacks aan elkaar gezien. Dus 2 jacks van metaal direct aan elkaar zonder een kabel ertussen. Dat is opzich ook wel ideaal als je weinig ruimte hebt in je pedalenkoffer.

Mijn George l kabels heb ik gekocht bij Robert Keeley. (www.robertkeeley.com)

Die metalen dingen met twee pluggen eraan zijn onder andere te koop bij tonetoys. (www.tonetoys.com)

jethro
13 november 2004, 17:19
die dubbele jacks heb ik nog wel een paar van liggen, gebruik ik niet .
pm maar wat je wilJe hebt een PM....

Speeddemon
13 november 2004, 17:53
ik heb vandaag een George L setje binnen. Gekocht via Ebay, scheelde 22 euro!

3 meter rode 'vintage' kabel, 10 haakse pluggen en 1 stress relief jackets voor 49 euro totaal.

In NL ben je dat alleen voor de pluggen al kwijt.

DREAMMACHINE
14 november 2004, 17:01
mooie koop!
:-D
ze zijn hier idd way overpriced as usual, duitsland scheelt al aardig zelfs
..maar nothing beats ebay idd

IndiepoprockJesse
14 november 2004, 22:27
Kan ik ergens online van die kabeltjes kopen? Ik wil ze zo klein mogelijk.

Bij een vriend heb ik wel eens 2 jacks aan elkaar gezien. Dus 2 jacks van metaal direct aan elkaar zonder een kabel ertussen. Dat is opzich ook wel ideaal als je weinig ruimte hebt in je pedalenkoffer.

Ik denk juist niet dat dat ruimte besparend is.. omdat je 2 'lange' jacks aan elkaar hebt.. als je namelijk een tussenkabeltje hebt met een hoek in de jack, dan heb je namelijk een heel dun stukje wat er uit steekt, en dan meteen de hoek in gaat.. als je dus op elkaar propt heb je volgens mij de grote van 1 jack in breedte..

Jesse//

IndiepoprockJesse
14 november 2004, 22:37
Kan ik ergens online van die kabeltjes kopen? Ik wil ze zo klein mogelijk.

Bij een vriend heb ik wel eens 2 jacks aan elkaar gezien. Dus 2 jacks van metaal direct aan elkaar zonder een kabel ertussen. Dat is opzich ook wel ideaal als je weinig ruimte hebt in je pedalenkoffer.

Ik denk juist niet dat dat ruimte besparend is.. omdat je 2 'lange' jacks aan elkaar hebt.. als je namelijk een tussenkabeltje hebt met een hoek in de jack, dan heb je namelijk een heel dun stukje wat er uit steekt, en dan meteen de hoek in gaat.. als je dus op elkaar propt heb je volgens mij de grote van 1 jack in breedte..

Jesse//