PDA

View Full Version : Greenback/V30/G12H



gary less
12 november 2004, 13:03
Ik moet nog een beslissing nemen welke speakers ik in m'n cabinet neem. Het wordt een 2*12 open oversized. Maar nu lees ik altijd dat iedereen kiest tussen Greenbacks en V30, maar ik las dat de G12H de best of both worlds is.
Zijn dit alleen maar mooie woorden van Celestion en vallen ze dus toch tegen. Ik zoek namelijk een warme, volle clean sound, maar ook een lekkere krachtige vette scheur. :-D
Wat is jullie ervaring omtrend de G12H. De mens is tot slot verrekening een kudde dier dus helpt dat wel mijn beslissing. :razz:

Thijssie
12 november 2004, 15:17
Ik moet nog een beslissing nemen welke speakers ik in m'n cabinet neem. Het wordt een 2*12 open oversized. Maar nu lees ik altijd dat iedereen kiest tussen Greenbacks en V30, maar ik las dat de G12H de best of both worlds is.
Zijn dit alleen maar mooie woorden van Celestion en vallen ze dus toch tegen. Ik zoek namelijk een warme, volle clean sound, maar ook een lekkere krachtige vette scheur. :-D
Wat is jullie ervaring omtrend de G12H. De mens is tot slot verrekening een kudde dier dus helpt dat wel mijn beslissing. :razz:

G12H is een goede keuze.

Als je een "open back" gaat maken, valt de V30 sowieso al af.....

NeeraDJ
12 november 2004, 16:16
Neem een G12H30 en V30 combinatie, de V30 heeft een mid-hoge schreeuw voor een direct en punchy geluid terwijl de G12H30 het laag mooi aanvult en het geluid voller en gebalanceerder maakt. Ik had ook aan een paar speakerkenners gevraagd wat echt iets voor mij is en ze kwamen toch met deze combi. Het is ook veel veelzijdiger dan twee dezelfde speakers

Negative K3 fan
12 november 2004, 16:23
ik zou voor 2 g12h30s gaan, en trouwens ook de cab half open of 3/4 closed ofzo maken. Klinkt imo toch wat beter dan geheel open.

Ik ben sowieso niet erg fan van v30s, wel van greenbacks. Ik heb niet erg veel met ervaring met g12h30s (slechts 1 keer gehoord), maar ze spreken mij wel ontzettend aan! Ik hoor van anderen ook niks dan goeds.

Over het mixen van speakers heb ik wisselende verhalen gehoord en als je niet helemaal zeker van je zaak bent wat dat betreft zou ik voorzichtigheid in acht nemen.

bert k
12 november 2004, 16:28
Waarom half open? Ik ga ook een cabje bouwen, 2 x 12 Greenbacks. Open of dicht? Meningen graag? :)

Negative K3 fan
12 november 2004, 16:33
half open> waait je geluid niet helemaal weg :)

ik ken trtouwens geen enkele combo of kast die helemaal open is, zullen er trouwens best wel zijn. Maar meestal ziie je toch helemaal dicht of half open.

NeeraDJ
12 november 2004, 16:41
Half open voor een opener geluid, minder compressie en druk, V30s schitteren juist door die compressie en druk omdat ze vrij direct zijn. Een half open is dus ook losser.

Lennart, ik heb juist alleen maar goede verhalen gehoord over gemixte speakers als je weet of ze bij elkaar passen, LordRiffenstein had laatst nog een cab net een G12-80 en V30 combi en die zou heel goed hebben geklonken.

Negative K3 fan
12 november 2004, 16:43
jep, die classic 80 met v30s is idd een klassieke en veelbeproefde combi, had sash ook in zn pro reverb. maar over de g12h, v30 heb ik vooral gemengde reacties gehoord, dus ik zou het het liefst van te voren eerst uittesten.

duckman
12 november 2004, 19:35
Half open voor een opener geluid, minder compressie en druk, V30s schitteren juist door die compressie en druk omdat ze vrij direct zijn. Een half open is dus ook losser.

Lennart, ik heb juist alleen maar goede verhalen gehoord over gemixte speakers als je weet of ze bij elkaar passen, LordRiffenstein had laatst nog een cab net een G12-80 en V30 combi en die zou heel goed hebben geklonken.


klopt, die gebruik ik nu ... :cool:
Ikzelf vind die comi erg goed, maar het meest verrast was ik van die G12-80,erg goed!!!

duckman
12 november 2004, 19:35
Half open voor een opener geluid, minder compressie en druk, V30s schitteren juist door die compressie en druk omdat ze vrij direct zijn. Een half open is dus ook losser.

Lennart, ik heb juist alleen maar goede verhalen gehoord over gemixte speakers als je weet of ze bij elkaar passen, LordRiffenstein had laatst nog een cab net een G12-80 en V30 combi en die zou heel goed hebben geklonken.


klopt, die gebruik ik nu ... :cool:
Ikzelf vind die comi erg goed, maar het meest verrast was ik van die G12-80,erg goed!!!

gary less
13 november 2004, 13:10
Thanks voor jullie reaktie. Ik denk toch dat ik dan ben over gehaald om de combi van de classic en de V30 te maken. De classic voor het brede geluid en de V30 voor de punch en de power. Lijkt me helemaal super. Ik post wel een keer een fotootje wat m'n vader ervan gemaakt heeft.

Thijssie
16 november 2004, 12:12
Waarom half open? Ik ga ook een cabje bouwen, 2 x 12 Greenbacks. Open of dicht? Meningen graag? :)

2 compartimenten, eentje open en de ander dicht....