PDA

View Full Version : spannings stabilisator



kokeleko
12 november 2004, 09:25
Ben op zoek/orientatie naar een spannings stabilisator, aangezien er behalve bij mij thuis bijna nergens een normaal stroom aftap punt is, maw , het is altijd te laag.

Kwam dit tegen= sjiep :D

http://www.netzmarkt.de/thomann/the_tracks_dinopower_prodinfo.html?sn=32f34ea57ad2 030cecf0dfc579e673ed

http://img123.exs.cx/img123/728/the_tracks_dinopower_pimx_129454.jpg


Alternatieven zijn de Furman Power Factor Pro-E, of de Furman AR-15.
Kwa prijs lijkt me de DinoPwer wel wat, heb de Powerbrite Pro al in het rack zitten.
Graag meningen, en hoe zit dat met brom in je rack?, en dan bedoel ik storen die dingen op je fx-dozen?

kokeleko
12 november 2004, 19:52
41 bezoekers, ik stel dat het rack forum DOOd is.

PW

ieme
12 november 2004, 20:01
Ey ko, ik denk niet dat hier mensen met de DINO power in hun rack...
rackforum is idd in coma... of t ooit ontwaakt is de vraag...

LordRiffenstein
13 november 2004, 18:08
Mijn Furman stoort inderdaad wat op de fx dozen als deze er net boven zitten dus steekt er nu een interface en wireless tussen de Furman en de eerste fx-doos.

Geen commentaar over dinopower want ik ken hem niet, wel Furman-inspired zeg maar.

kokeleko
13 november 2004, 18:49
Bedankt Yourie dacht al dat je dat een keer zei dat dit stoorde.

Mot ik ff kijken wat ik nu , doe, die Power Factor Pro-E is een extern apparaat, maar stinkende duur.

kokeleko
13 november 2004, 20:08
http://www.furmansound.com/pro/pwr_cond_seq/cond/PFPRO.htm

Deze bedoel ik, losse bak, kost 570,- bij Feedback.

LordRiffenstein
13 november 2004, 23:18
Bedankt Yourie dacht al dat je dat een keer zei dat dit stoorde.

Mot ik ff kijken wat ik nu , doe, die Power Factor Pro-E is een extern apparaat, maar stinkende duur.

Ik zou fout kunnen zijn maar de beschrijving van die Pro-E zegt NIETS over het stabiliseren van de stroom. Ik lees nergens of hij nou de stroom lekker op 220v houd.

Mijn Furman AR-2306 kost nieuw ongeveer 800euro maar je kan hem 2de hands wel eens vinden op Ebay Duitsland. Ik heb er al enkele voor 350-400 zien passeren.

kokeleko
14 november 2004, 10:29
Ik dacht het tussen de regels door te lezen, dat ie het op 1 nivo houdt.

Zal het nader onderzoeken.

morris
14 november 2004, 11:17
Het lijkt me inderdaad stug, wat Yoeri ook zegt.
Hij zal het wel recht kunnen trekken in het geval van spikes, maar als je bijv. een constante spanning hebt van 200 volt, lijkt mij erg stug dat hij dat een paar uur lang naar 220 trekt.

kokeleko
14 november 2004, 12:01
En die DinoPower ?
Ik kan die natuurlijk ook gewoon los in een case gooien en op de grond leggen, mocht ie brommen in het fx rack.

srv-man
14 november 2004, 20:29
Voor zover ik er dan verstand van heb.... :-D

De Power factor Pro filtert, beschermt tegen spanningspieken en kan tijdelijke extra stroomvraag opvangen. Hij lijkt niet continu een te lage spanning op te kunnen krikken.

De Dinopower (over T.racks als merk is echt niets te vinden, zeker een huismerk) lijkt ook een aantal van die functies te vervullen, maar gezien de prijs kan ik me niet voorstellen dat dit net zo professioneel gebeurt als bij een Furman. Het maakt op mij niet de indruk van topkwaliteit.

Wanneer je een te laag spanningsniveau continu wil omvormen moet je volgens mij een voltage regulator à la Furman 2306 hebben, die stabiliseert een te lage of te hoge spanning (binnen bepaalde toleranties) op 230V +/- 10V.

Maar, correct me if I'm wrong :wink:

LordRiffenstein
14 november 2004, 22:14
Correctemundo Theo!

kokeleko
15 november 2004, 08:10
Mmmzzzzz, mot ik ff doorsparen, hehehehe

srv-man
15 november 2004, 20:53
Ja, voor niets gaat de zon op! Anders verkoop je toch gewoon een gitaar? :-D

kokeleko
15 november 2004, 22:15
Ja daaaaaaaaaaag , ben er bijna door :D

kokeleko
24 november 2004, 18:05
Heb em toch gekocht en hij doet et prima :D

srv-man
24 november 2004, 20:15
Ok, mooi toch :-D Maar, vertel ons er dan eens wat meer over....want we zijn wel nieuwsgierig.
Stabiliseert hij de spanning inderdaad bij langdurig afwijkende ingangsspanningen en is het een beetje degelijk/profi ding?

kokeleko
25 november 2004, 14:31
Hij ziet en voelt er in ieder geval robuust uit, netjes afgewerkt.

Zal em zaterdag ff testen in onze oefenruimte , alwaar de spanning laag is(210V) is, laat het wel weten.

Thomann(handleiding) geeft aan dat ie 230V +/- 4% moet leveren.

kokeleko
27 november 2004, 20:09
Zo die is getest, in de oefenruimte vanmiddag.

Stroom viel geregeld weg tot 207 V, en de Dino trok em toch op naar 225 V +/- , kan dit aflezen op mijn Power Brite Pro-9, heb deze dus achter de Dino gezet.

Kortom hij doet wat ie doen moet en voor een goede prijs.

http://img98.exs.cx/img98/7347/dinopower.jpg

Zo plaatje is compleet :D

vinni
4 december 2004, 14:21
ja.....maar....
Als je iets aanschaft is dat toch om je geluid te verbeteren...

En?
Doet-ie dat ook?

Groet,
Vinni

LordRiffenstein
4 december 2004, 15:11
Zo die is getest, in de oefenruimte vanmiddag.

Stroom viel geregeld weg tot 207 V, en de Dino trok em toch op naar 225 V +/- , kan dit aflezen op mijn Power Brite Pro-9, heb deze dus achter de Dino gezet.

Kortom hij doet wat ie doen moet en voor een goede prijs.

Ko,

das erg netjes en voor een erg scherpe prijs! Ik kan je echter nog 1 ding aanraden. Bias nou je amp een keertje terwijl hij op de Dino hangt. Je zal merken dat je versterker in de toekomst zeer consistent klinkt.

kokeleko
4 december 2004, 15:13
Vinnie.

Ja met een goede spanning klinkt mijn versterker gewoon beter, onderspanning klinkt gewoon droog en mat.

Dus het is wel degelijk om je geluid te verbeteren.

Ik vraag ook geen goedkeuring :D

Tis wel een redelijk alternatief voor een 3x zo dure Furman.

kokeleko
4 december 2004, 15:15
Ko,

das erg netjes en voor een erg scherpe prijs! Ik kan je echter nog 1 ding aanraden. Bias nou je amp een keertje terwijl hij op de Dino hangt. Je zal merken dat je versterker in de toekomst zeer consistent klinkt.

Zal ik een keer doen ik wil er nog een gemixte set in met 6L6 en EL34, komt nog.

morris
5 december 2004, 02:19
Hey Ko,

dat ziet er goed uit, had ik niet verwacht. Kun je wat meer vertellen over de duur van de voltage drop?, Ik bedoel, hoelang houdt 'ie het vol?
Spikes en drops zijn makkelijker te stabiliseren naarmate ze korter duren, en als hij het een hele repetitie volhoudt (van 207 naar 220) ben ik verkocht!

Greetz
Morris

kokeleko
5 december 2004, 11:31
Hey Ko,

dat ziet er goed uit, had ik niet verwacht. Kun je wat meer vertellen over de duur van de voltage drop?, Ik bedoel, hoelang houdt 'ie het vol?
Spikes en drops zijn makkelijker te stabiliseren naarmate ze korter duren, en als hij het een hele repetitie volhoudt (van 207 naar 220) ben ik verkocht!

Greetz
Morris

Tijdens de nummers zakt het voltage, omdat zanginstallatie/basinstallatie er ook bij gaan draaien, dan wordt het ook +/- 207 V
In de rust momenten was het ook karig, +/- 220 ( minimaal dus).
Maar ik verzeker je dat ik lange nummers speel :D

Mot het nog een keer in het wild testen, volgende gig staat pas op 21 jan :wink:

srv-man
5 december 2004, 14:01
Hmmm. inderdaad veelbelovend. Dan moeten we onze elitaire houding maar even laten vallen. :wink: Eigenlijk een echte Geheimtip dus. :-D

kokeleko
5 december 2004, 17:34
Je kan er altijd nog een ALDI sticker op plakken :D