PDA

View Full Version : GE-7 equalizer



JvD.
11 november 2004, 23:48
ik kan een GE-7 equalizer voor 45 eurie scoren.. deugt dit ding een beetje of zit daar ook qualitijds verschill in ?

Dirk_Hendrik
11 november 2004, 23:55
ja

Antal
12 november 2004, 00:04
Ja, ze deugen op zich wel. De prijs is goed. Zit wel verschil in. De japanse hebben de voorkeur. Het enige nadeel is dat ze erg ruisen. Ik ga de mijne binnenkort modificeren om dit te verhelpen. Ben heel benieuwd hoe dit uitpakt.

oddman
12 november 2004, 00:48
sorry voor het off topic maar ik kan geen nieuwe berichten meer posten?

komt elke keer invalid session ...?

dit wilde ik proberen posten . ... en aangezien het ook over boss gaat ..

Hey,

heb net wat liggen zoeken met de zoekfunctie maar vind het niet meer ...

Ik herinner mij vorig jaar nog ergens een post van iemand met een link waar je van die boss switchjes kon kopen (die in het pedaal)

Heb er 2 in reparatie en zijn beiden stuk ...

groet

@jvd: heb zelf ook de ge7, gebruik hem enkel als volumeboost, daar is ie wel redelijk goed voor ...

Speeddemon
12 november 2004, 01:23
vervang de 4 opamps met TL072's en noise problems zijn grotendeels solved.
Japanse zijn sowieso al stil genoeg.

Lacrymosa
12 november 2004, 09:47
Sorry, maar ik vin et echt een klote pedaal, TONE SUCK, hij zuigt alle dynamiek en helderheid uit je tone

Lord Abortion
12 november 2004, 10:02
Waarom kopen mensen niet gewoon een EQ om in hun rack te steken, je kan 2*15 bands, 1*32 bands of 2*32 bands vinden. Als je een EQ koopt, doe het meteen goed. En Behringer heeft er zulke aan een zeer scherpe prijs. Als je ze nieuw koopt even duur als een Boss pedaaltje.

Dirk_Hendrik
12 november 2004, 10:37
Waarom kopen mensen niet gewoon een EQ om in hun rack te steken,

Misschien omdat er mensen zijn die geen zin hebben om met een rack te werken?



Als je een EQ koopt, doe het meteen goed.

En dan kom je vervolgens aanzetten met Behringer??? Ga es voor jezelf nadenken waarom Behringer zo goedkoop is.

Lord Abortion
12 november 2004, 10:43
Ik werk ook zonder rack, maar mijn EQ is er wel één voor in een rack. Ik vergelijk gewoon met die Behringer omdat die ongeveer evenveel kost als een Boss pedaaltje. Maar waarom een 7-bands kopen als je voor dezelfde prijs een 32-bands kan hebben die kwalitatief even hoog staat?
Ikzelf werk met een Samson Audio S-Curve 215 en je kan je geluid echt wel beter equalizen met 2*15 bands dan met die 3 bands uit je amp, en ook beter dan met een 7 bands.

Antal
12 november 2004, 12:55
Ik zou niet eens een rack willen. Ik zou dus ook niet zien wat ik met een rack-EQ zou moeten. Van die 15 banden die jij hebt vallen er voor gitaar al een aantal af omdat ze buiten je bereik vallen, dus dit voordeel gaat maar gedeeltelijk op. En zo'n Boss pedaaltje kun je aan en uitzetten. Voor mij is dat een voordeel.

Een een 15-bands EQ vergelijken met de hoog/mid/laag knoppen op je amp, dat vind ik echt appels met peren vergelijken.

Wormaap
12 november 2004, 13:07
De rack-eq's die ik getest heb (de door jou zo gewaardeerde Samson en Behringer) voegden een hoop ruis toe aan m'n geluid waar je U tegen zegt, dat was even een partijtje niet normaal meer. 'K dacht dat't aan de amp lag waarop ik was aan het testen, maar toen ik de EQ uittrok om een chorus pedaaltje te gaan testen was'ie ineens doodstil...

Thom TK
12 november 2004, 13:07
Ik ben zelf zeer tevreden met mijn (Japanse) ge-7.
Zelf gebruik ik hem voor solo's en daar is hij erg geschikt voor.
Maar de Japanse schijnen idd een heel stuk beter te zijn dan de koreaanse.

Lord Abortion
12 november 2004, 17:15
De rack-eq's die ik getest heb (de door jou zo gewaardeerde Samson en Behringer) voegden een hoop ruis toe aan m'n geluid waar je U tegen zegt, dat was even een partijtje niet normaal meer. 'K dacht dat't aan de amp lag waarop ik was aan het testen, maar toen ik de EQ uittrok om een chorus pedaaltje te gaan testen was'ie ineens doodstil...
Dat ligt zeker aan de verbindingen dan hoor. Die Samson is een S-klasse toestel, en geeft niks van ruis bij mij. Dat ligt zeker niet aan het toestel, want het is het stilste in mijn volledige setup.

Luigi
12 november 2004, 18:05
Ja, ze deugen op zich wel. De prijs is goed. Zit wel verschil in. De japanse hebben de voorkeur. Het enige nadeel is dat ze erg ruisen. Ik ga de mijne binnenkort modificeren om dit te verhelpen. Ben heel benieuwd hoe dit uitpakt.

Modificeren? Hoe, wat??

Speeddemon
12 november 2004, 19:22
ik hoor hier een hoop klokken en zie bar weinig klepels.

Punt 1: er zijn GEEN Koreaanse GE-7's, wel Taiwanese.

Punt 2: een GE-7 suckt alleen toon als de rest van je setup ook maar 'swa' is. Gebruik goeie kabels (dus GEEN Hosa), gestabiliseerde adapters (of een Voodoo Lab PP2), vervang de opamps (dat is de mod, Luigi) met TL072's en geen ruis, geen sucking...

Punt 3: Berhinger en Samson (S-klasse of nie) is goedkope meuk, punt uit. Als je nou over Klark Technik begint, dan ja, dat is een goeie EQ (of Speck ASC, Cranesong, etc. :cool: )

Ik heb zelf 2 dingen van Behringer in m'n home-studiootje, en die ruisen allebei enigzins. Genoeg mee gewerkt bij anderen en daar ruisten sommige dingen nog meer.
Behringer heeft 2 leuke dingen: Composer MDX2100 (de ouwe) en de Intelligate.

De rest: HISSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSss :razz:

Lord Abortion
13 november 2004, 09:16
Wel, ik heb ook 2 toestellen in mijn thuisstudio die van Behringer zijn, ik heb alles goed aangesloten, en ik zit zonder hoorbare ruis. Soit, kan zijn dat het soms zo is, want ik hoor veel zulke dingen over Behringer, maar mijn toestellen hebben er in elk geval geen last van.

Antal
13 november 2004, 18:56
Of jij hoort het niet :wink:

Thom TK
13 november 2004, 19:01
heheh, de drummer noemde mijn Ge-7 ook wel de draagbare zee :lol:

Naja, ik laat hem wel ff modden.

Wormaap
13 november 2004, 19:51
Iemand die wel eens mijn Fireball op het High-gain kanaal heeft gehoord als ik niet speel weet hoe ongelofelijk druk ik mij maak over ruis :roll:
Maar natuurlijk wel handig om te weten, ik ben nl. ook aan het kijken om er een te kopen voor m'n solo's.

Speeddemon
13 november 2004, 20:07
Ik heb een Savage 60, de vader van de Fireball. :wink:
I feel your pain. :wink:

Wormaap
14 november 2004, 00:18
Haha, eindelijk begrip :-D
Maar is die GE-7 voor de rest leuk om bv. je solo's wat mee 'up te spicen'?

Speeddemon
14 november 2004, 11:40
ja tuurlijk, anders raadde ik 'm nie aan.

Ik heb er zelf 2. Allebei Japanse, en 1 van de 2 is gemod. En eerlijk gezegd, die andere was al zo stil.

Wormaap
14 november 2004, 14:17
OK, dan gaat die erbij op m'n wensenlijstje :-D

shredneck
14 november 2004, 15:50
Ik bied een japanse aan op marktplaats, die is idd gewoon stil. heb ook al eens de taiwanese gehad, een nieuwe was dat, die was iets rumoeriger gek genoeg.

Speeddemon
14 november 2004, 22:22
Mijn 1e Japanse begon alleen lichtjes te vervormen, maar dat was opgelost met de opamp swaps. Verder heb ik 'voor de grap' nog wat 10k weerstandjes vervangen met 1% metaalfilm weerstanden.

Antal
14 november 2004, 22:44
Mijn 1e Japanse begon alleen lichtjes te vervormen, maar dat was opgelost met de opamp swaps. Verder heb ik 'voor de grap' nog wat 10k weerstandjes vervangen met 1% metaalfilm weerstanden.

Hoorde je verschil na die opampswap?

Speeddemon
14 november 2004, 23:04
niet qua tone.
hij was wel van z'n vervorming/crackle af.

Wormaap
14 november 2004, 23:05
Ik bied een japanse aan op marktplaats, die is idd gewoon stil. heb ook al eens de taiwanese gehad, een nieuwe was dat, die was iets rumoeriger gek genoeg.
Als ik momenteel niet volslagen blut was zou ik'm van je kopen :-D

shredneck
15 november 2004, 07:21
:-? .............. :razz:

Lacrymosa
15 november 2004, 10:28
Punt 2: een GE-7 suckt alleen toon als de rest van je setup ook maar 'swa' is. Gebruik goeie kabels (dus GEEN Hosa), gestabiliseerde adapters (of een Voodoo Lab PP2), vervang de opamps (dat is de mod, Luigi) met TL072's en geen ruis, geen sucking...

Ik gebruik Tasker en Planet Waves Cables, A kwaliteit batterijen, top elementen, en een top versterker, en echt wel tone suck, JUIST tone suck

Lacrymosa
15 november 2004, 10:29
Punt 2: een GE-7 suckt alleen toon als de rest van je setup ook maar 'swa' is. Gebruik goeie kabels (dus GEEN Hosa), gestabiliseerde adapters (of een Voodoo Lab PP2), vervang de opamps (dat is de mod, Luigi) met TL072's en geen ruis, geen sucking...

Ik gebruik Tasker en Planet Waves Cables, A kwaliteit batterijen, top elementen, en een top versterker, en echt wel tone suck, JUIST tone suck

Dirk_Hendrik
15 november 2004, 11:29
Toch vreemd dan dat je de enige lijkt te zijn die daar zo verschrikkelijk last van heeft. :???:

Speeddemon
15 november 2004, 13:56
Punt 2: een GE-7 suckt alleen toon als de rest van je setup ook maar 'swa' is. Gebruik goeie kabels (dus GEEN Hosa), gestabiliseerde adapters (of een Voodoo Lab PP2), vervang de opamps (dat is de mod, Luigi) met TL072's en geen ruis, geen sucking...

Ik gebruik Tasker en Planet Waves Cables, A kwaliteit batterijen, top elementen, en een top versterker, en echt wel tone suck, JUIST tone suck
Ik gebruik Tasker en George L kabels, gestabiliseerde adapters, SD elementen, Engl Savage 60 (top versterker :razz: ) en echt geen tone suck. Ik zal het je nog sterker vertellen,
vlak na die mod klonk ie zo goed dat ik 'm liever aan wilde laten staan de hele tijd. Het was echt een 'tone energizer/enhancer'.
(en nee, 't is niet zo dat m'n basistone nou zo beroerd is. Ik ben het Zoom multi-fx stadium ook ondertussen wel gepasseerd :wink: )

Maar zoals gezegd, als je een Taiwanese hebt, probeer die op-amp swap eens (er zitten 3 stuks 022D JRC in, en die moeten vervangen worden door TL072's)

Lacrymosa
15 november 2004, 14:09
moek maar is proberen dan

(edit)
ZIjn die dingen een beetje makkelijk te krijgen bij de gemiddelde elektronica winkel? of moek ze uit de Farnell gids halen?

Antal
15 november 2004, 14:49
Ok, hier snap ik even een paar dingen niet. Het begrip tonesuck, daar bedoelt men toch mee hoeveel invloed het effect heeft op je geluid als het effect niet aanstaat? Voor zover ik het schema van die GE-7 snap, hebben die opampjes alleen maar effect als het ding aan staat. Lijkt me niet dat je dus door die opampswap minder tonesuck zou krijgen.

Overigens wil ik hiermee uiteraard niet beweren dat die opampswap geen zin heeft. Ik ga hem zelf ook zeker uitvoeren. Maar volgens mij hebben ze geen effect op de bypass.

Dirk_Hendrik
15 november 2004, 14:56
true

H.Manback
15 november 2004, 15:58
+1

Zo te zien komt die tone suck van een input filter voor de eerste op amp nog.

bossge7.pdf (http://www.geocities.com/CollegePark/Library/1355/bossge7.pdf) link gevonden op aron's site