PDA

View Full Version : starten met zelfbouw



arie boom
11 november 2004, 21:03
Ik wil gaan beginnen met het bouwen van gitaren ( acoustisch-electrisch-bas ) voor eigen gebruik.

Graag wil ik ( globaal ) devolgende dingen weten :

Hoe duur is het ?
Hoe lang doe je er over ?
Hoe kom je aan tekeningen ?
Hoe moeilijk is het ?

Ik heb geen ervaring met hout, ik ben een zeer ervaren metaal bewerker ( toleranties van minder dan 0.01 mm ) en kan beschikken over alle machines in het bedrijf waar ik werk: draaibanken-freesbanken-boormachines-zaagmachines etc.


Arie

charlotte
12 november 2004, 00:03
Hallo Arie ,Ik raad je aan om eens flink over het net te gaan surfen,dan kom je links en rechts het e.e.a. tegen op dit gebied.
Voor prijzen en diverse materialen kun je o.a. bij Vox Humana terecht,die hebben ook een hele mooie internet site (www.voxhumana.nl ) ,misschien dat zij je ook aan tekeningen kunnen helpen,weet ik niet .
Verder is de site www.projectguitar.com ook de moeite waard ,heel veel te vinden ,met ook veel links waardoor je veel ideën en mogelijkheden op doet .

succes m.v.g. Charlotte

Snaar'n Bennie
15 november 2004, 11:03
Als je een beetje ervaring met houtbewerking hebt, is het wel goed te doen. Doe het tenminste kalm aan. Ga niet te haastig te werk. Als je even geen zin hebt, of het zit tegen, ga dan een andere dag verder. Schaf ook eerst alle onderdelen aan die je wilt gebruiken, zodat je niet voor verassingenen komt te staan. Ga anders eens bij een professionele bouwer kijken. Dat zijn vaak niet de beroerdsten. Voor de rest kan ik zeggen, probeer het gewoon. Haal wat hout, onderdelen en teken iets uit. Pas ook op met het spuiten van de gitaar! Van het hele gitaarbouw vond ik dit toch wel het moeilijkste van alles! Succes!

arie boom
16 november 2004, 20:30
dank jullie,ik zaleerst nog wat rondsnuffellen :)