PDA

View Full Version : zwakke output hoge E snaar



Guitaretart
11 november 2004, 20:34
hoi, ik heb een probleem

de hoge E snaar van mijn Fender strat (highway one) geeft een erg zwakke output,

wel is er een 25db actieve midboost en lace sensors ingebouwd (blauw silver rood) ik weet niet of het hier aan kan liggen, maar de plaatselijke gitaarboer wist niet waar het aan lag.

help mij!!!

Javaca
11 november 2004, 21:14
Probeer het eens door je element aan de kant van de hoge E naar boven te schroeven (en event. aan de kant van de lage E omlaag)

Slashhh
11 november 2004, 21:35
t kan gewoon de e-snaar pool van je element zijn (maar tzelfde pool van alle 3 :???: ) dr kan ook iets mis zijn met dat fase-gedoe....er is daar dus iets waardoor t geluid van je e-snaar weggewerkt word....misschien is een pup gewoon finitooooo maar dat zou de andere niet moeten tegenwerken.
OF je hoge e-snaar zit gewoon te losjes in kam/brug waardoor ie niet optimaal presteert....maar als je al bij een expert bent geweest had ie dit allemaal wel gemerkt.

als je dat spul wat je hebt genoemd er niet professioneel in heb gedaan, kan t daar natuurlijk aan liggen, alweer dat fase-gedoe (technische termen zijn chinees voor mij :-D )
midboost kan treble teveel tegenwerken, en de e-snaar op een fender IS treble :razz:

tip: koop gewoon een les paul, heb je nooit last van dit soort frutsel dingetjes :-D :wink: 8-)

succes

fred dons
12 november 2004, 07:18
ik heb dat zelfde probleem met lace sensors, alleen als ik de tone control
helemaal open zet (ik heb zo'n tbx tonepot die meer hoog doorlaat als
je hem helemaal naar rechts zet, maar die standaard in de middenstand staat) is de hoge E weer terug.
Als je bij je sensors dus ook een TBX of Deltatone heb zou ik dat even proberen

Aca Ilic
13 november 2004, 12:22
Ik heb ook Lace sensors met tbx en midrange boost pot, maar hier ligt het niet aan.Ik denk dat je je topkam en brug ( wat Slash ook al schreef), heel goed moet afstellen, want het is duidelijk dat snaar ergens "aanloopt", en niet goed door kan resoneren , waardoor de signaal slecht uit verf komt.
Het is niet te verwijten aan tbx en midrange boost inbouw, en je zou ook inderdaad met pickup hoogte een beetje moeten stoeien. Het komt wel voor bij Lace elementen , dat als je de elementen te dichtbij de snaren zet , geluid minder is omdat je de juiste hoogte moet vinden en goeie balans tussen bas en lead snaren.
mvg
Alex
www.midlifeblues.nl