PDA

View Full Version : pedaal i.c.m. Fender



mark88
11 november 2004, 18:03
test

mark88
11 november 2004, 18:04
Hallo,

na vandaag de Fender Blues Junior getest te hebben en besloten dat het deze versterker wordt, ben ik nog opzoek naar een pedaal om ook wat harder werk te kunnen spelen. Ik speel op een Fender USA strat met 3 singlecoils. Ik zoek een beetje een geluid in de richting van Nirvana, Queens of the Stone Age, Sonic Youth, maar ook wat ouder zoals Joy Division en wat ruiger werk van Hendrix etc. Ik speel over een Fender USA strat met 3 singlecoils.
Bvd,

Mark

Dirk_Hendrik
11 november 2004, 18:19
Vraag 1 voor men weer de mooiste dingen gaat roepen: Wat ben je bereid ervoor te betalen?

mark88
11 november 2004, 18:55
Ow heheh da's wel handig natuurlijk. Kijk, ik wil er het liefst geen fortuin aan uitgeven, maarja, als ik al zo'n 1300 euro aan gitaar + versterker heb uitgegeven, wil ik natuurlijk geen klote-effect hebben, gewoon iets dat wel bij wat ik aan de andere spullen heb uitgeven past qua prijs. Laat zeggen tot maximaal 100 euro. Maarja, een Boss ds-1 of ds-2 wordt ook door profs gebruikt, is dit wat? Ik heb er nooit op gespeeld maar een lijkt me een geschikt pedaal, of zit ik mis?

mark88
11 november 2004, 22:29
Beetje het geluid zoals op Nevermind, In Utero en Bleach van Nirvana te horen is. Iemand een idee??

mark88
12 november 2004, 08:18
:???: niemand?

Jeroenvanhulsteijn
12 november 2004, 08:45
kun je niet gewoon in de muziekzaak proberen?

aan je smaak te zien ben je denk ik op zoek naar een fuzz.

jpb
12 november 2004, 08:51
Beetje het geluid zoals op Nevermind, In Utero en Bleach van Nirvana te horen is. Iemand een idee??
Kun je ook het geluid wat je zoekt ook beschrijven? Ik heb Nevermind niet in m'n kast staan :oops: :wink: nevermind....

Harry
12 november 2004, 09:05
waarom koop je zo'n versterker als je die muziek wilt maken????

Jeroenvanhulsteijn
12 november 2004, 09:10
op de site van VD Haar (http://www.haarguitars.nl/test/Index2.htm) staat bij sales nog een Jacques Bat Fuzz voor 95 euro. Mss is dat wat voor je.

Ché
12 november 2004, 15:51
boss ds1 en ds2 zijn zeer degelijke pedalen voor het geld...kost 2de hands bijna niks meer
ds1 is meer klassieke distortion, ds2 is wat 'vettiger' en meer fuzz.

ikzelf speel ook met strat door bassman en voor stevige rock is een ds2 ideaal, je krijgt trouwens ook een prachtige overdrive op low drive uit dat ding...

voor nirvana en andere grunge toestanden klanken is ds2 perfect denk ik, je hebt er ook een switch knop op om een iets meer fuzz distortion klank uit te krijgen, dus met dit pedaaltje ga al redelijk veel kunnen doen. (denk zelf dat cobain hem ook gebruikte op fender versterkers?)

luister niet naar opmerkingen zoals, "waarom koop je dan zo een amp, als het is om ruigere muziek mee te spelen", fender amps zijn uitstekend met een degelijk distortion pedaaltje, veel profs doen het ook zo, en klinkt soms ook stukken beter dan de klassieke marshall, hangt er gewoon vanaf hoe je alles afstelt en hoe je zelf met je gitaar om gaat :wink:

cheers

mark88
12 november 2004, 17:08
oke bedankt allen.
Kijk, het is niet zo dat ik alleen maar nirvana en andere grunge enzo wil spelen, dan zou de uitdaging in gitaarspelen natuurlijk allang verdwenen zijn. Is speel ook blues dingen, SRV, Jimi Hendrix enz. enz. Het is alleen dat ik OOK wat garagerockgeluid eruit wil krijgen. Ik denk dat ik eerst maar eens die amp aanschaf en daarna misschien een boss ds-1 of ds-2 erbij. Die ga ik iig nog proberen. In de winkel hier in de buurt hebben ze niet die Blues Junior staan, maar wel een Hot Rod Deluxe, is het geluid daarvan met een pedaal vergelijkbaar met de Blues Junior als ik de Hot Rod op het cleane kanaal zet? Dan hoef ik niet weer naar A'dam toe om die pedalen te testen.

Fuhgawz
12 november 2004, 17:08
Er staat allerlei info over de apparatuur van Kurt op deze site: http://www.kurtsequipment.com, maar als ik het me goed herinner is het grootste deel van Nevermind opgenomen met een Boss DS-1 door een EHX Small Clone Chorus in een Fender Twin Reverb. Voor Lithium werd een EHX Big Muff gebruikt en de Proco Rat werd ook op enkele nummers gebruikt door zowel Kurt als Krist.

Ché
12 november 2004, 18:33
oke bedankt allen.
Kijk, het is niet zo dat ik alleen maar nirvana en andere grunge enzo wil spelen, dan zou de uitdaging in gitaarspelen natuurlijk allang verdwenen zijn. Is speel ook blues dingen, SRV, Jimi Hendrix enz. enz. Het is alleen dat ik OOK wat garagerockgeluid eruit wil krijgen. Ik denk dat ik eerst maar eens die amp aanschaf en daarna misschien een boss ds-1 of ds-2 erbij. Die ga ik iig nog proberen. In de winkel hier in de buurt hebben ze niet die Blues Junior staan, maar wel een Hot Rod Deluxe, is het geluid daarvan met een pedaal vergelijkbaar met de Blues Junior als ik de Hot Rod op het cleane kanaal zet? Dan hoef ik niet weer naar A'dam toe om die pedalen te testen.

neem best je amp en gitaar mee naar de winkel, of toch tenminste je gitaar, dan weet je direct of het goed klinkt ;) je kan het idd desnoods op die hotrod testen, maar het zal altijd anders klinken dan op je eigen amp en eigen gitaar

wat die verschillende stijlen betreft, een overdrive en distortion (ds1of ds2 bv) en een fuzz pedaal en je kan al heel veel kanten uit