PDA

View Full Version : VOX Cambridge



xinit
30 mei 2002, 17:23
Hallo!

Ik speel nu ongeveer een jaar gitaar en heb al een tijdje een Epiphone SG310. Helaas heb ik tot nu toe nog geen geld over gehad om een fatsoenlijke versterker te kopen en speel daarom nu nog via mijn Hi-Fi.
Nu zit het er in dat ik binnenkort een versterker kan kopen. Zelf zat ik te kijken naar een Vox Cambridge 15. Ik hoef niet veel power te hebben, omdat ik in een flat woon en in september (als het goed is) in een studentenhuis in utrecht kom te wonen.
Mijn vraag is daarom ook of dit een goede versterker voor zijn geld is, of dat er misschien betere alternatieven zijn (tot max 350 euro).

Grtz,

Wouter

lars
30 mei 2002, 17:36
voor dat geld heb je een 2ehands buizenversterkertje dat waarschijnlijk leuker is, maar als je iets nieuws wil is et wel een cool ding

jaccoos
30 mei 2002, 20:31
Val alsjeblieft niet voor de looks van dat ding. Ik heb hem geprobeerd en hij klinkt naar mijn mening erg dun, maar als je dat fijn vind kan je hem best kopen. Echt een Vox-geluid is het in ieder geval niet.

Pickslide
31 mei 2002, 14:52
Doen man! de vox cambridge is echt een vette bak misschien heeft jaccoos het goedkope broertje van de cambridge geprobeerd (die zonder voorverster-buis en celestion speaker)
Als je geen power nodig hebt en niet het budget om een volledige buizenbak aan te schaffen is de Vox cambridge een prachtbak. (Ik heb zelf erg vaak op de vox cam. van een vriend van mij gespeeld en we zijn beide erg tevreden over dit bakje)


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pickslide op 2002-05-31 14:53 ]</font>

qwerty
31 mei 2002, 18:17
Voor hetzelfde geld heb je ook een laney lc15, voll buizen, klinkt te gek. doen gewoon.

Pickslide
31 mei 2002, 20:33
Vox cambridge kost 215 Eurotjes (feedback) kan je daar een buizenbak voor krijgen?? Zo ja is dat wellicht een betere optie persoonlijk vond ik zo'n Vox voor zijn prijs machtig, heb nooit iets beters bespeeld in die prijsklasse.

qwerty
31 mei 2002, 21:03
Laney lc15's gaan over het algemeen op bv marktplaats van de hand onder 200 euro.
ventueel is er de luxere lc15r met fx loop en reverb.
Overdrive is niet enorm, wel geschikt voor blues en rock.
Overigens als je op een studentenkamer zit; een buizenbak heeft nooit een koptelefoonaansluiting, omdat de eindtrap dan zijn vermogen niet kwijt kan.

freddynl
3 juni 2002, 22:55
Uitstekende oefenversterker.
Lekker licht, makkelijk mee te nemen, uitstekend geluid, en er zit zowel een lineout als koptelefoonaansluiting op.

Deze versterker heeft overigens niet de overtone kenmerken in het middengebied van een ac30 of marshall combo.
Dit vind ik zelf een voordeel in verband met feedback problemen met archtops..

Ik gebruik er zelf ook een, o.a. ivm het gewicht. (thuis en met oefenen , live gebruik ik een fender concert , maar die is veel te hard en veeeeeel te zwaar voor thuis en om even mee te nemen..)

enne 215 euro kosten ze overal.