PDA

View Full Version : Epiphone Riviera vraagjes



Izz84
11 november 2004, 16:34
Hey,

Ik zit al een behoorlijke poos te gassen op een Riviera. Nu heb ik er eentje gevonden voor 350€ inclusief koffer. Het betreft een exemplaar uit 1996 met fullsize HB's ipv de mini-HB's die er tegenwoordig opzitten. Is dit een goede deal? Ik dacht van wel, je ziet ze namelijk zelden voorbij komen, maar toch maar voor de zekerheid even vragen... ;)

Tweede vraagje: er zit een frequensator op dat ding. Kan ik er dan nog gewone snaren op zetten of moet ik speciale langere snaren ervoor kopen?

Alvast bedankt!

matto
11 november 2004, 18:42
neuh, passen gewone snaren op hoor.

Harry
11 november 2004, 20:21
wat is een frequensator?

de prijs lijkt me wel goed trouwens....

episua
12 november 2004, 00:48
Aardige prijs hoor. Alleen vreemd dat de originele mini humbuckers er niet op zitten. Vanaf begin jaren 90 zaten deze er namelijk gewoon standard op. En er kunnen gewoon standaard lengte snaren op.

Izz84
12 november 2004, 09:26
Bedankt voor de reacties ;)

Wat betreft de PU's, ik dacht dat ik ergens gelezen had dat men pas vanaf 1998 weer mini-HB's op Riviera's was gaan zetten? Someone correct me if I'm wrong... :???:
Vind het trouwens niet eens zo erg, is alleen maar makkelijk als ik de PU's nog eens wil veranderen dacht ik zo :)

Harry --> Frequensator is een type tailpiece, zie plaatje...
http://www.provide.net/~cfh/epishrlh.jpg

Bobbel
12 november 2004, 10:38
Die is wel gaaf hoor!

Izz84
12 november 2004, 10:46
Die gitaar in t plaatje is maar een voorbeeld, tis (helaas) niet de gitaar die ik op het oog heb, maar hij s wel mooi idd ;)
Volgens mij ist een oude Sheraton...