PDA

View Full Version : Heeft elk merk snaren z'n eigen karakter?



e_lukather
11 november 2004, 14:44
Ik heb vandaag ff een afstelbeurt gedaan.. (batterij vervangen/nieuwe snaren/intoneren blabla)

Heel leuk allemaal.. alles is volop zuiver geworden. Maar nu dan.

Ik had voorheen voor de gein Maxima (heet nu optima) snaren erop gezet. Dat zijn 24 karaats gouden snaren 8-) Vond het leuk om te proberen en heb dat een half jaar lang volgehouden.

Ik was ze ff zat dus besloot om terug te gaan op m'n vertrouwde EB snaren. In de tijd van m'n gouden snaren heb ik dus een Koch Multitone (50watt head + 212cab) gekocht. Nou vond ik het echt wel dik O.K. maar het kon beter voor m'n gevoel.

Maar nu met deze snaren klinkt alles STUKKEN beter!! Echt waar...
Of het zou aan de batterij liggen maar lijkt me sterk want ik had hem toen net pas.

Is het nou echt zo dat elk merk een ander soort geluid heeft? Want dit is echt super. Die gouden snaren hebben zoveel hoog en midden. EB wat minder en meer laag. Maar ik heb de mids op m'n koch al op 2 uur.

Maar dit geluid heeft alleen effect op het crunch/lead kanaal.

Met clean viel het verschil wel mee.

Hoe zit dat met jullie?

sash
11 november 2004, 14:52
Ieder snarenmerk heeft z'n eigen karakter en levensduur. Zie het als sigaretten.

D'addario klinkt het mooist vind ik, alleen die roesten en breken erg snel
Ernie Ball is iets minder dan D'addario, maar hebben meer volume, roesten niet zo snel en breken ook niet zo snel

D'addario snaren doe ik zo'n 4 uur mee, Ernie Ball zo'n 17 uur.

GHS vind ik ook erg lekker. Zelfde als EB, maar wat meer punch erin.

sash
11 november 2004, 14:53
Ieder snarenmerk heeft z'n eigen karakter en levensduur. Zie het als sigaretten.

D'addario klinkt het mooist vind ik, alleen die roesten en breken erg snel
Ernie Ball is iets minder dan D'addario, maar hebben meer volume, roesten niet zo snel en breken ook niet zo snel

D'addario snaren doe ik zo'n 4 uur mee, Ernie Ball zo'n 17 uur.

GHS vind ik ook erg lekker. Zelfde als EB, maar wat meer punch erin.

Nicci
11 november 2004, 14:55
ach, een wereld van verschil maken snaren niet, maar ze klinken allemaal weer net wat anders.
ik kan me niet voorstellen dat alles er veel beter op is geworden. zo veel verschil maken snaren niet.

Bobbel
11 november 2004, 15:01
Ieder snarenmerk heeft z'n eigen karakter en levensduur. Zie het als sigaretten.

D'addario klinkt het mooist vind ik, alleen die roesten en breken erg snel
Ernie Ball is iets minder dan D'addario, maar hebben meer volume, roesten niet zo snel en breken ook niet zo snel

D'addario snaren doe ik zo'n 4 uur mee, Ernie Ball zo'n 17 uur.

GHS vind ik ook erg lekker. Zelfde als EB, maar wat meer punch erin.

HE! 4 uur met D'addario snaren! dat is echt HEEL kort, hoe ruig speel je? Ik bedoel ik speel ongeveer netzo ruig als Pete Townshend, hard beuken en molewiekjes, maar ik doe er veel en veel langer mee... volgens mij doe je iets verkeert, snij je je snaren een beetje in ofzo :razz:

e_lukather
11 november 2004, 15:04
ik kan me niet voorstellen dat alles er veel beter op is geworden. .

tja.. oke het is niet een totaal andere sound maar het klinkt wel beter.

BramVersteeg
11 november 2004, 15:15
Geen wonder als die snaren er al een half jaar op lagen :razz: .

e_lukather
11 november 2004, 15:41
ik bedoelde... ik gebruik dit soort snaren al een half jaar :)

Harry
11 november 2004, 15:58
Ieder snarenmerk heeft z'n eigen karakter en levensduur. Zie het als sigaretten.

D'addario klinkt het mooist vind ik, alleen die roesten en breken erg snel
Ernie Ball is iets minder dan D'addario, maar hebben meer volume, roesten niet zo snel en breken ook niet zo snel

D'addario snaren doe ik zo'n 4 uur mee, Ernie Ball zo'n 17 uur.

GHS vind ik ook erg lekker. Zelfde als EB, maar wat meer punch erin.

HE! 4 uur met D'addario snaren! dat is echt HEEL kort, hoe ruig speel je? Ik bedoel ik speel ongeveer netzo ruig als Pete Townshend, hard beuken en molewiekjes, maar ik doe er veel en veel langer mee... volgens mij doe je iets verkeert, snij je je snaren een beetje in ofzo :razz:

verkeerd....

het ligt er ook aan hoe hoog je je eisen stelt aan je snaren. Als je altijd dat mooie heldere geluid wilt hebben zul je na ieder optreden je snaren moeten vervangen. Heeft niet per se met slijtage te maken, maar iedere keer dat je speelt worden je snaren vuil en verandert de klank.

lespaul57
11 november 2004, 16:10
Ik vervang voor elk optreden altijd mijn snaren. Heb tegenwoordig mijn snaren erg goedkoop dus dan kan het wel. Vind snaren wel erg duur tegenwoordig. Je betaald zo 10 euro voor een pakje.

Anders Destium
11 november 2004, 16:12
Ik speel liever op oudere snaren, die hebben meer karakter. Ik heb gelukkig geen last van het beruchte acid sweat, ik kan zonder problemen een paar maanden doen met een set snaren. Ik wissel meestal D'addario's, EB's en GHS boomers af, al heb ik het liefste de eerste. Roestende snaren heb ik eigenlijk nooit last van.

kokteejl
11 november 2004, 16:22
ow ow effe profitere van dit topic:
Wat is nu het verschil tussen snaren van nickel en snaren van chroom? (buiten het uiterlijk) heb er paar dagen geleden d'addario's gekocht, .12 van chroom...

DREAMMACHINE
11 november 2004, 16:38
...mmh..sinds de graphtech ( ofzoiets, iig van graphiet) brugzadels moeten snaren minstens 3x zo lang mee gaan toch? ...iemand hier ervaring mee? ..en zo ja: waar te krijgen? :-D

Negative K3 fan
11 november 2004, 16:58
ik heb ontzettende zweethanden en snaren houden het niet echt lang bij mij uit. Eerst was ik fan van daddario's, maar die slijten bij het leven. Die zijn in no time helemaal bruin en ruw. EBs zijn wat gladder en roesten een stuk minder snel en bljven langer goed. Verder heb ik geen ervaring met veel andere snaren, behalve dat SITs enorm stroef zijn en echt niet geweldig gestemd blijven en dat fender snaren ZUIGEN (en niet zon klein beetje ook).

Lord Abortion
11 november 2004, 17:21
Ik speel met Vigiers en ben er tevreden van. Gaan lang mee en klinken goed.

Diedo
11 november 2004, 17:22
nou komt er bij mij een vraag opborrelen: als ik overstap van DŽAdario .009 naar ik noem maar wat Ernie Ball .009 moet ik dan ook weer opnieuw mn floyd gaan afstellen? of is dat meer bij van .009 naar .011 ofzo?

Diedo
11 november 2004, 17:23
nou komt er bij mij een vraag opborrelen: als ik overstap van DŽAdario .009 naar ik noem maar wat Ernie Ball .009 moet ik dan ook weer opnieuw mn floyd gaan afstellen? of is dat meer bij van .009 naar .011 ofzo?

robzilla
11 november 2004, 17:26
EB vind ik ook velen malen lekkerder dan D'addario. EB klinkt helderder en opener en blijven veel langer goed. Hier bij de lokale toko zijn ze 10 euro per pakje, bij Feedback haal ik ze voor 6,25 :)

Goed te doen dus!

jorrit
11 november 2004, 17:36
nou komt er bij mij een vraag opborrelen: als ik overstap van DŽAdario .009 naar ik noem maar wat Ernie Ball .009 moet ik dan ook weer opnieuw mn floyd gaan afstellen? of is dat meer bij van .009 naar .011 ofzo?

zeker weten doe ik het niet maar het lijkt me dat je met dezelfde dikte snaren dezelfde snaar spanning houd als je je snaren op dezelfde toon gestemd houd. t zal misschien een milimetertje schelen (positie floyd) maar opnieuw afstellen lijkt me sterk...

strattie
11 november 2004, 19:03
ik gebruik altijd EB dat vind ik gewoon het lekkerste geluid. ik haal ze altijd bij de lokale toko voor 7,50

Mitch
11 november 2004, 19:04
Ik vind die EB's zo vreselijk slap aanvoelen. Een jaar of twee geleden eens geprobeerd (speelde ik nog .009), nu nog eens nu ik op .010-.o52 speel, maar toch hetzelfde slappe gevoel weer. Ik kan er niet aan wennen.
Bij mij gaan D'Addario's dus langer mee omdat ik die EB's niet kan velen :D

Slashhh
11 november 2004, 19:41
ik gebruik ernie balls rps, ik kan ze er maanden op laten hoewel ik uren per dag speel, ik hou van oude snaren, nieuwe vind ik niks, te gladjes en "bright".
nooit roest, kan ook niet als je elke dag speelt, je "veegt" rotzooi dr van af zeg maar.
en alleen mensen die niet weten hoe ze hun instrument moeten behandelen breken snaren :-D
laatste keer dat ik een snaar brak was jaren geleden, vanwege een scherpe zadel nota bene.

"know thy instrument and thou shalt advance"

Negative K3 fan
11 november 2004, 19:49
ik gebruik ernie balls rps, ik kan ze er maanden op laten hoewel ik uren per dag speel, ik hou van oude snaren, nieuwe vind

sorry, maar mensen die zoiets zeggen neem ik bij voorbaat al niet eens meer serieus in een snaren topic. Oude snaren klinken dood, levenloos, zijn NIET te intoneren en je gitaar is dus min of meer altijd vals.

helemaal nieuw is ook wat overdreven altijd, maar maanden met dezelfde snaren (maakt niet uit of je zweethanden hebt of dat ze roesten blabla) kan echt niet.

BramVersteeg
11 november 2004, 20:10
+1

Javaca
11 november 2004, 20:34
Ik gebruik d'áddario's.
Op m'n klassieke gitaar zitten ze nu meer dan een jaar. Op m'n electrische wissel ik ze om de 2-6 maanden en dat is omdat ze zwart worden niet omdat ze breken. Electrisch gebruik ik .009.
Op mijn Epiphone Dreadnought zit een .10 set van Martin.

Anders Destium
11 november 2004, 20:46
ik gebruik ernie balls rps, ik kan ze er maanden op laten hoewel ik uren per dag speel, ik hou van oude snaren, nieuwe vind

sorry, maar mensen die zoiets zeggen neem ik bij voorbaat al niet eens meer serieus in een snaren topic. Oude snaren klinken dood, levenloos, zijn NIET te intoneren en je gitaar is dus min of meer altijd vals.

helemaal nieuw is ook wat overdreven altijd, maar maanden met dezelfde snaren (maakt niet uit of je zweethanden hebt of dat ze roesten blabla) kan echt niet.

Dat doe ik al jaren, nooit problemen mee :roll:

Wormaap
11 november 2004, 22:51
Ook hier geen enkel probleem om'n setje D'Addario's 4 maanden te gebruiken hoor... Liever elke maand nieuwe, want ik vind nieuwe gewoon fijner klinken maar na 4 maanden zijn ze echt niet vals ofzo, hoogstens wat dof qua klank.

bat
11 november 2004, 22:55
Net als veel anderen ben ik begonnen met Fender .009's. Klotensnaren, voelden stroef en iel aan, geluid was ook niet super (de gitaar ook neit trouwens.)

Op aanraden na drie pakjes Fender snaren eens d'Addario geprobeerd en dat was inderdaad veel beter. Goed gevoel, redelijk lange levensduur, maar... helemaal tevreden was ik niet.

Ik weet niet meer waarom, maar op een gegeven moment kwam ik een keer met Ernie Balls thuis. Vanaf toen wilde ik niks anders. Alle positieve punten van de d'Addario's, plus langere levensduur en een soepeler gevoel. Zo nu en dan waren er geen Ernie Balls te krijgen en gebruikte ik noodgedwongen d'Addario, maar nee.

Vorig jaar zomer moest ik een nieuwe topkam op m'n Strat en toen heb ik d'r maar meteen een goede vertroetelbeurt laten geven door de jongens van het Speeltuygh. Ze hadden even geen Ernie Balls liggen en hebben er toen voor dezelfde prijs een setje DR's op gezet. Sindsdien wil ik niet anders. De soepelheid van Ernie Ball, maar een nog langere levensduur en een serieus beter geluid.

Sindsdien gebruik ik niks anders dan DR.

Nicci
11 november 2004, 23:21
Ook hier geen enkel probleem om'n setje D'Addario's 4 maanden te gebruiken hoor... Liever elke maand nieuwe, want ik vind nieuwe gewoon fijner klinken maar na 4 maanden zijn ze echt niet vals ofzo, hoogstens wat dof qua klank.

wat jij wil, maar het begint er een beetje op te lijken dat de 1 nog langer met z'n snaren doet dan de ander.
het is allemaal een beetje onzinnig. als je enigszins intensief speelt, gaan snaren simpelweg geen 4 maanden mee. ook geen maand. je kan er best op spelen, mijn acoustische gitaar ziet maar zelden nieuwe snaren. vind ik de moeite niet, maar als je een beetje lekker wil spelen, klinken en lekker zuiver zijn, dan doe je gewoon geen 4 maanden met snaren.

nogmaals. ieder zijn eigen feestje, maar het slaat allemaal nergens op.

Dr. Funkenstein
11 november 2004, 23:34
Heeft er ooit iemand wel eens van 'Technobrights' gehoord?

Javaca
11 november 2004, 23:37
Zijn er hier ook nog gebruikers van Elixer?

Anders Destium
11 november 2004, 23:41
Ook hier geen enkel probleem om'n setje D'Addario's 4 maanden te gebruiken hoor... Liever elke maand nieuwe, want ik vind nieuwe gewoon fijner klinken maar na 4 maanden zijn ze echt niet vals ofzo, hoogstens wat dof qua klank.

wat jij wil, maar het begint er een beetje op te lijken dat de 1 nog langer met z'n snaren doet dan de ander.
het is allemaal een beetje onzinnig. als je enigszins intensief speelt, gaan snaren simpelweg geen 4 maanden mee. ook geen maand. je kan er best op spelen, mijn acoustische gitaar ziet maar zelden nieuwe snaren. vind ik de moeite niet, maar als je een beetje lekker wil spelen, klinken en lekker zuiver zijn, dan doe je gewoon geen 4 maanden met snaren.

nogmaals. ieder zijn eigen feestje, maar het slaat allemaal nergens op.

Ik speel best intensief, maar ik wissel mijn gitaren door. Dat kan natuurlijk ook helpen, plus dat ik vrijwel niet zweet en niet zo lomp speel als veel anderen. Economy picking all the way 8-)

Slashhh
11 november 2004, 23:52
ik gebruik ernie balls rps, ik kan ze er maanden op laten hoewel ik uren per dag speel, ik hou van oude snaren, nieuwe vind

sorry, maar mensen die zoiets zeggen neem ik bij voorbaat al niet eens meer serieus in een snaren topic. Oude snaren klinken dood, levenloos, zijn NIET te intoneren en je gitaar is dus min of meer altijd vals.

helemaal nieuw is ook wat overdreven altijd, maar maanden met dezelfde snaren (maakt niet uit of je zweethanden hebt of dat ze roesten blabla) kan echt niet.

t kan echt hoor, als jij je gitaar afragt dan niet nee...maar als je er zorgzaam en met respect ermee omgaat is t echt geen blablabla.

waarom zou ik bewust op dooie valse snaren spelen :???:
trouwens, elke maand effe 5 minuten in kokend water en moet je eens horen hoe tie klinkt en aanvoelt 8-)
maar als jij om de 2 weken er snaren op wil knallen en de nog bruikbare weggooit is dat jouw geld, not mine :razz:, de snarenfabrikanten houden van klanten zoals jij dude!

maar ga niet zeggen dat ik aan t lullen ben, ik doe t al 10 jaar thnx en vergeet niet, 90% van wat je hoort komt van je vingers :wink:

ps. als je t niet gelooft, ckeck de riff contest, heb ik ook een inzending "dude where is my electric guitar"
12-snarige gitaar met snaren van 1 jaar(!), klassiek gitaar met snaren van ±6 maanden....mijn electrisch is wegens omst. niet bij mij :cry:

BramVersteeg
11 november 2004, 23:53
Mijn snaren kunnen best een tijdje mee. Een maand of hooguit denk ik. Daarna intoneerd de hoge e snaar niet goed meer en zijn ze dof en zwart. Dus hooguit 2 maanden (bij intensief spelen). Maar soms knallen ze natuurlijk eerder.

Ik heb ook wel eens elexirs gebruikt maar vond er niks aan. EB vond ik veel beter. Je hoort echt veel verschil en de snaren. Ik ben ook wel benieuwd naar die DR snaren. Mijn mening komt aardig overeen met die van Bat. Zal ze eens checken :wink: .

Negative K3 fan
12 november 2004, 10:02
Ook hier geen enkel probleem om'n setje D'Addario's 4 maanden te gebruiken hoor... Liever elke maand nieuwe, want ik vind nieuwe gewoon fijner klinken maar na 4 maanden zijn ze echt niet vals ofzo, hoogstens wat dof qua klank.

wat jij wil, maar het begint er een beetje op te lijken dat de 1 nog langer met z'n snaren doet dan de ander.
het is allemaal een beetje onzinnig. als je enigszins intensief speelt, gaan snaren simpelweg geen 4 maanden mee. ook geen maand. je kan er best op spelen, mijn acoustische gitaar ziet maar zelden nieuwe snaren. vind ik de moeite niet, maar als je een beetje lekker wil spelen, klinken en lekker zuiver zijn, dan doe je gewoon geen 4 maanden met snaren.

nogmaals. ieder zijn eigen feestje, maar het slaat allemaal nergens op.

Ik speel best intensief, maar ik wissel mijn gitaren door. Dat kan natuurlijk ook helpen, plus dat ik vrijwel niet zweet en niet zo lomp speel als veel anderen. Economy picking all the way 8-)

economy picken is voor luilakken! alles downstroken 8-)
3

maa rik laat zelf vaak genoeg zelf mn snaren er maanden op zitten, uit kosten en moeite besparend oogpunt. Maar ik ben er nog steeds heilig van overtuigd dat, zelfs als je geen zweethanden oid hebt, snaren na een tijdje dood enzo gaan klinken.

Dit merk ik trouwens vooral bij klassieke snaren, bij electrische ook wel, maar bij klassieke is het heel erg duidelijk.

Lacrymosa
12 november 2004, 10:36
Ik denk dat de levensduur van je snaren ook enigsinds te maken heeft met het aantal gitaren waar je intensief op speelt, als dat er maar 1 is, zal je minder lang met je snaren doen, maar als je 4 gitaren heb waar je intensief op speelt dan wordt de last wel verdeeld, mits je geen last heb van acid sweat.
Op mn Ibanez Jazzbak heb ik de snaren er echt a langer dan een jaar op zitten, klinkt lekker wollig, alleen is idd het stemmen een probleem an het worden, wordt tijd voor nieuwe, maar et klinkt zo lekker
Ik heb nu op mn 3 metal gitaren 3 verschillende merken snaren zitten, op mn Ibanez SAS zitten Dean Markleys, nickelsteels, spelen echt heerlijk, en klinken goed
Op mn LTD heb ik ErnieBalls zitten, spelen ok, klinken goed
Op mn charvel zitten GHS boomers, spelen iets stroever, maar klinken heel punchy

Lacrymosa
12 november 2004, 10:38
Ik denk dat de levensduur van je snaren ook enigsinds te maken heeft met het aantal gitaren waar je intensief op speelt, als dat er maar 1 is, zal je minder lang met je snaren doen, maar als je 4 gitaren heb waar je intensief op speelt dan wordt de last wel verdeeld, mits je geen last heb van acid sweat.
Op mn Ibanez Jazzbak heb ik de snaren er echt a langer dan een jaar op zitten, klinkt lekker wollig, alleen is idd het stemmen een probleem an het worden, wordt tijd voor nieuwe, maar et klinkt zo lekker
Ik heb nu op mn 3 metal gitaren 3 verschillende merken snaren zitten, op mn Ibanez SAS zitten Dean Markleys, nickelsteels, spelen echt heerlijk, en klinken goed
Op mn LTD heb ik ErnieBalls zitten, spelen ok, klinken goed
Op mn charvel zitten GHS boomers, spelen iets stroever, maar klinken heel punchy

BramVersteeg
12 november 2004, 12:03
Ik moet toch maar eens nieuwe snaren gaan proberen... :wink:

Ibanez RuleZ
12 november 2004, 12:38
Zijn er hier ook nog gebruikers van Elixer?

heb ze 2 keer gehad -> kut. dun, levenloos. heb 2 setjes kado gekregen, heb het tweede setje uit ellende er na 2 dagen afgehaald, EBs er opgezet en ik kon weer lachen. ze voelen idd trouwens heel slapjes aan in vergelijk met d'addario's, maar dat speelt wel makkelijk

harrald

Sicky61
12 november 2004, 13:50
electro-harmonix 11's.........en die vervang ik per stuk zodra er 1 breekt.
Soms dus pas na maanden.
Ik denk ook wel dat er een verschil is tussen nieuwe en oude snaren qua klank maar met een zwaar overstuurd geluid lijkt me dat nihiel.
Op bijv. een klassieke gitaar zal je het verschil veel beter horen.

kokteejl
12 november 2004, 13:57
Ik ben al blij als ik 2 maand met een setje kan doen, ik zou ze nooit maar dan ook nooit vervangen omdat ze wat dof klinken...(om de logische reden dat ik amateur ben en nog moet leren spelen :D )

Wormaap
12 november 2004, 14:02
Ook hier geen enkel probleem om'n setje D'Addario's 4 maanden te gebruiken hoor... Liever elke maand nieuwe, want ik vind nieuwe gewoon fijner klinken maar na 4 maanden zijn ze echt niet vals ofzo, hoogstens wat dof qua klank.

wat jij wil, maar het begint er een beetje op te lijken dat de 1 nog langer met z'n snaren doet dan de ander.
het is allemaal een beetje onzinnig. als je enigszins intensief speelt, gaan snaren simpelweg geen 4 maanden mee. ook geen maand. je kan er best op spelen, mijn acoustische gitaar ziet maar zelden nieuwe snaren. vind ik de moeite niet, maar als je een beetje lekker wil spelen, klinken en lekker zuiver zijn, dan doe je gewoon geen 4 maanden met snaren.

nogmaals. ieder zijn eigen feestje, maar het slaat allemaal nergens op.

Ik speel best intensief, maar ik wissel mijn gitaren door. Dat kan natuurlijk ook helpen, plus dat ik vrijwel niet zweet en niet zo lomp speel als veel anderen. Economy picking all the way 8-)

economy picken is voor luilakken! alles downstroken 8-)
3

maa rik laat zelf vaak genoeg zelf mn snaren er maanden op zitten, uit kosten en moeite besparend oogpunt. Maar ik ben er nog steeds heilig van overtuigd dat, zelfs als je geen zweethanden oid hebt, snaren na een tijdje dood enzo gaan klinken.

Dit merk ik trouwens vooral bij klassieke snaren, bij electrische ook wel, maar bij klassieke is het heel erg duidelijk.
Ik speel tussen de 3 en 9 uur per dag op m'n Model 6, en voordat ik die had op m'n Epiphone. In 1 jaar en 9 maanden dat ik nu speel heb ik 1 snaar laten knappen, en dat was door extreem lomp doen met de trem op m'n M6.
Natuurlijk klinkt een setje van 4 maanden oud niet zo geweldig meer, maar elke maand vervangen is voor mij meer dan genoeg (dan glimmen ze nog'n beetje :-D)
'K zal dan toch wel iets goed doen ofzo.

doncker
12 november 2004, 15:40
Minstens 1 keer per maand, hangt ervan af hoeveel gigs er moeten gedaan worden.Overlaatst weer vergeten en hopla 2 snaren op 5 min.

Over elexir: grootste rommel die er ooit op gelegen heeft (samen met fender). Ooit is een pakje gratis gekregen en na 2 weken er gewoon vanafgehaald( was op mijn reserve gitaar).

.ChiefRebelAngel.
12 november 2004, 16:21
eerst speelde ik op d'addario, maar die klonken te schel en waren de meest breekbare die ik ooit gebruikt heb...
Ernie ball, beter versie van de D'adario imho, al de pro's geen con's, rekken bijna niets meer eens ze op je gitaar staan.
Heb ooit een een goeie deal kunnen doen op een doos Dean Markley blue steel snaren, eerlijk waar, de beste die ik ooit gebruikt heb, helaas ook duurder (but hooray for Köln!!!), maar sindsdien gebruik ik niks anders meer als Dean Markley Blue Steel en Signature series...

sambofan
12 november 2004, 17:01
ik ben wel tevreden met m'n ghs boomers (0.10), maar die zijn ook binnen 2 weken erg gaan roesten, en niets helpt :(

Negative K3 fan
12 november 2004, 17:18
hmm, die blue steels lijken me ook wel wat, als je ze via internet besteld zijn ze net zo duur (of g oedkoper) dan een pakje EB in de winkel, dus dat kan er ook nog wel vanaf.

Javaca
12 november 2004, 18:49
eerst speelde ik op d'addario, maar die klonken te schel en waren de meest breekbare die ik ooit gebruikt heb...
Ernie ball, beter versie van de D'adario imho, al de pro's geen con's, rekken bijna niets meer eens ze op je gitaar staan.
Heb ooit een een goeie deal kunnen doen op een doos Dean Markley blue steel snaren, eerlijk waar, de beste die ik ooit gebruikt heb, helaas ook duurder (but hooray for Köln!!!), maar sindsdien gebruik ik niks anders meer als Dean Markley Blue Steel en Signature series...

Wat heeft iedereen toch met die brekende D'Adario's?
Ik speel er op maar heb er nog nooit 1 gebroken tijdens het spelen. (breek trouwens nooit snaren, doe ik iets fout?)

Javaca
12 november 2004, 18:49
eerst speelde ik op d'addario, maar die klonken te schel en waren de meest breekbare die ik ooit gebruikt heb...
Ernie ball, beter versie van de D'adario imho, al de pro's geen con's, rekken bijna niets meer eens ze op je gitaar staan.
Heb ooit een een goeie deal kunnen doen op een doos Dean Markley blue steel snaren, eerlijk waar, de beste die ik ooit gebruikt heb, helaas ook duurder (but hooray for Köln!!!), maar sindsdien gebruik ik niks anders meer als Dean Markley Blue Steel en Signature series...

Wat heeft iedereen toch met die brekende D'Adario's?
Ik speel er op maar heb er nog nooit 1 gebroken tijdens het spelen. (breek trouwens nooit snaren, doe ik iets fout?)

Anders Destium
12 november 2004, 19:09
Mensen die veel snaren breken kunnen niet goed spelen (en/of hebben slechte zadels). Ik breek ongeveer 5 snaren per jaar.

Nicci
12 november 2004, 19:32
dan kan je waarschijnlijk niet goed spelen Anders . . . . . . :D

Anders Destium
12 november 2004, 20:00
haal dat waarschijnlijk maar weg :lol:

aan de zadels kan het niet liggen :D

THW
12 november 2004, 21:40
Ieder snarenmerk heeft z'n eigen karakter en levensduur. Zie het als sigaretten.

D'addario klinkt het mooist vind ik, alleen die roesten en breken erg snel
Ernie Ball is iets minder dan D'addario, maar hebben meer volume, roesten niet zo snel en breken ook niet zo snel

D'addario snaren doe ik zo'n 4 uur mee, Ernie Ball zo'n 17 uur.

GHS vind ik ook erg lekker. Zelfde als EB, maar wat meer punch erin.
Echt waar?
Bij mij gaan Ernie Ball snaren veel sneller stuk dan D'addario snaren.... :-?
Naja, d'addario's klinken idd heel mooi, erinie Ball ook maar die braken bij mij zo vreselijk snel

Thom TK
13 november 2004, 00:04
Mensen die veel snaren breken kunnen niet goed spelen (en/of hebben slechte zadels). Ik breek ongeveer 5 snaren per jaar.

TERING! leer mij dat eens :razz:
Maar jij hebt vast geen floyd...

Azrael
13 november 2004, 01:33
Ik heb nu op mijn akoestisch net weer een snaar gebroken. Ik ben een vreselijke fan van benden en daar hebben ze weinig zin in.......op een gegeven moment zie je groeven verschijnen en dan is het over ( ik speel zo'n 4 uur per dag nu ) na een week of twee.
Op mijn elektrische Ibanez RG3120 met Floyd Rose( die ik amper gebruikt overgens ) breek ik veel minder snel mijn snaren. Ik speel op het moment echter bijna alleen maar akoestisch omdat ik gewoon merk dat het erg veel beter voor mijn techniek is. Als ik zin heb om te rammen i.p.v te oefenen ga ik elektrisch.
Ik speel op 0.10 van D'darrio zowel akoestisch als elektrisch. Denk er echter aan om binnenkort weer eens Enrie Ball te proberen. Zelfs niet zulke goede ervaringen mee gehad. Enrie ging bij mij altijd snel stuk maar klonk wel iets beter (iets helderder als ik mij goed herrinner). Maarja....proberen kan nooit kwaad.

Azrael
13 november 2004, 01:33
Ik heb nu op mijn akoestisch net weer een snaar gebroken. Ik ben een vreselijke fan van benden en daar hebben ze weinig zin in.......op een gegeven moment zie je groeven verschijnen en dan is het over ( ik speel zo'n 4 uur per dag nu ) na een week of twee.
Op mijn elektrische Ibanez RG3120 met Floyd Rose( die ik amper gebruikt overgens ) breek ik veel minder snel mijn snaren. Ik speel op het moment echter bijna alleen maar akoestisch omdat ik gewoon merk dat het erg veel beter voor mijn techniek is. Als ik zin heb om te rammen i.p.v te oefenen ga ik elektrisch.
Ik speel op 0.10 van D'darrio zowel akoestisch als elektrisch. Denk er echter aan om binnenkort weer eens Enrie Ball te proberen. Zelfs niet zulke goede ervaringen mee gehad. Enrie ging bij mij altijd snel stuk maar klonk wel iets beter (iets helderder als ik mij goed herrinner). Maarja....proberen kan nooit kwaad.

Anders Destium
13 november 2004, 01:40
Mensen die veel snaren breken kunnen niet goed spelen (en/of hebben slechte zadels). Ik breek ongeveer 5 snaren per jaar.

TERING! leer mij dat eens :razz:
Maar jij hebt vast geen floyd...

Oh jawel hoor ,een stuk of 4 :lol:

Slashhh
13 november 2004, 01:42
voor akoestisch Martin snaren proberen, electr ernie ball rps 8-)

vinni
13 november 2004, 04:47
Heb veel verschillende merken geprobeerd.
Gebruik nu DR....Beste is echter Dean Markley Signature...
Maar het type wat ik waanzinnig vond wordt niet meer gemaakr :-(

DR dus.....

Die Thomasik Enfield snaren.....of Pyramid....is er iemand die dat al geprobeerd heeft?

Groet,
Vinni

taylor
13 november 2004, 12:11
hahaha dat 1 gitaar beter gaat klinken van ander merk snaren da's toch wel de ultieme onzin topic.

je zult die snaren wel niet vaak vervangen hebben(of je maakt ze niet schoon na spelen) dan gaan ze doffer klinken dan set nieuwe, maar of het merk nou uit maakt?????????????????

ach ja als je wil geloven wie heeft dan bewijs nodig :)

Paultje-k
13 november 2004, 13:28
GHS ownt... einde discussie :)

Nicci
13 november 2004, 16:39
Mensen die veel snaren breken kunnen niet goed spelen (en/of hebben slechte zadels). Ik breek ongeveer 5 snaren per jaar.

TERING! leer mij dat eens :razz:
Maar jij hebt vast geen floyd...

ik breek 0 snaren per jaar. dat is dan waarschijnlijk erg schokkend nieuws . . . . 8-)

Azrael
13 november 2004, 17:17
Het eerste jaar dat ik gitaar speelde deed ik wel een jaar met mijn snaren. Klinken deden ze niet meer maar breken ook niet.......en dat was een setje 0.9

Nu doe ik hoogstens 2 weken met mijn snaren voordat ze knappen. Komt omdat ik nogal veel bend......en daar slijten ze nogal van. Dus als je nooit snaren breekt ben je of een beginner of je kunt niet benden :-D

Nicci
13 november 2004, 17:34
@azrael
je gaat me vertellen dat snaren knappen van 'benden'? dat is nieuw voor me . . .
sterker nog: je zegt eigenlijk dat de enige goede manier van 'benden' is als je snaren erdoor knappen. beetje vage theorie.
met een goede techniek en een goede gitaar en niet al te oude snaren hoef je in principe geen snaren te breken. punt. natuurlijk gebeurt het af en toe toch en dat is helemaal niet erg, maar het hoeft niet.

Mitch
13 november 2004, 17:48
Maar het is niet raar dat ze knappen bij benden eh...buigen....of beter: opduwen :wink: aangezien ze dan meer kracht te verwerken krijgen en er zeker bij de zadels meer puntwerking is. Maar goed.

Kan iemand mij wat meer vertellen over die Markleys ? Ik zie dat ze er zijn in Nickelsteels, maar ook die Blue nogwat, die speciaal behandeld zijn.

Azrael
13 november 2004, 17:58
@azrael
je gaat me vertellen dat snaren knappen van 'benden'? dat is nieuw voor me . . .
sterker nog: je zegt eigenlijk dat de enige goede manier van 'benden' is als je snaren erdoor knappen. beetje vage theorie.
met een goede techniek en een goede gitaar en niet al te oude snaren hoef je in principe geen snaren te breken. punt. natuurlijk gebeurt het af en toe toch en dat is helemaal niet erg, maar het hoeft niet.

Nee....niet het benden laat ze knappen maar het constant wrijven over je fretten als je bend. Als je veel bend knappen ze niet van de spanning maar van de slijtage die het benden vooroorzaakt. Niet zo moeilijk om je in te denken.....
Ze knappen niet op een willekeurig punt of bij het zadel maar ze knappen op de plekken van de fretten.Nee....niet het benden laat ze knappen maar het constant wrijven over je fretten als je bend.
Ik zeg ook niet dat je niet kunt benden als je geen snaren breekt maar dat je geen tot weinig snaren breekt als je niet kunt benden (lees: het dus niet doet). Iets gebeurt door iets anders wil niet zeggen dat iets anders door iets gebeurt.

Nicci
13 november 2004, 18:02
bij mij dus niet . . . . .

maar dat is ook redelijk simpel te verklaren: ik verwissel mijn snaren vrij regelmatig.

Thom TK
13 november 2004, 20:07
bij mij dus niet . . . . .

maar dat is ook redelijk simpel te verklaren: ik verwissel mijn snaren vrij regelmatig.

Tjah, maar ik heb weinig zin om per maand 20 euro aan snaren uit te geven.
Maar dat is dan wel weer een voordeel van een floyd: als je een snaar breekt, (bijde zadel wat bij mij dus altijd gebeurd), dan draai je hem gewoon weer vast in de lockin trem, na de tuners uitgedraaid te hebben. :)