PDA

View Full Version : Marshall JCM2000 TSL100



Lacrymosa
11 november 2004, 10:07
Test

Lacrymosa
11 november 2004, 10:09
Ik ben op zoek naar een leuke metal buizentop, nou kan ik een TSL100 van iemand kopen, beetje vette bak?
ben op zoek naar een Aggressief slag geluid, en een dikke vette lead sound met veel scream, dit alles kan ik ook wel uiit mn koch halen, maar ik wil er gewoon een 2de amp bij, die totaal anders kan klinken

Lord Abortion
11 november 2004, 10:17
Zelf zou ik er nooit één kopen, maar er zijn wel zeer veel hardcore en metalbands die ermee spelen. als je aan de klank bent zou ik ervoor gaan.

ieme
11 november 2004, 10:36
Hmm, kwestie van smaak, gewoon testen!

andoni
11 november 2004, 10:36
Als je van de klank houdt maar nét niet dik genoeg vind (had ik voor), de DSL eens proberen (normaal veelzijdig genoeg). Klinkt iets dikker en minder fuzzy imo, maar proberen en dan kopen want het is zo'n typische sound waar je ofwel weg van bent ofwel helemaal niet ziet zitten.
Je krijgt er een mooie crunch bij en werkt zeer goed met pedaaltjes. Ondanks de 2 kanalen erg veelzijdig (elk kanaal heeft nog eens 2 modes) en het moet niet eens duur zijn als je kijkt wat vergelijkbare tops kosten...

Thom TK
11 november 2004, 11:23
Bij TAGS hadden/hebben ze er eentje voor 1000.

Lacrymosa
11 november 2004, 11:39
Die gozer vraagt er 850 voor, wel een redleijk prijs of niet?

Lacrymosa
11 november 2004, 11:39
Die gozer vraagt er 850 voor, wel een redleijk prijs of niet?

Punkrockerke
11 november 2004, 11:49
Die gozer vraagt er 850 voor, wel een redleijk prijs of niet?
Ik heb een dik jaar geleden 900€ voor de mijne betaald. Ik vind het een super amp. Je moet er wel wat tijd insteken om al die knopjes goed af te stellen, maar uiteindelijk heb je een zeer goed geluid. En metal is er geen probleem op.

BartL
11 november 2004, 16:29
Probeer anders ook een DSL 50 of 100. Vind 'men' over het algemeen de betere serie.

NeeraDJ
11 november 2004, 16:34
Ik vind de DSL lijn al behoorlijk zuigen, maar de TSL nog meer. Het spijt me, maar het is te makkelijk om een modderige of te dunne tone uit deze amps te krijgen. Ze doen me heel veel denken aan transistors, zelfs op hoge volumes. De goede tones die bekende artiesten eruit krijgen zijn meestal verkregen door middel van mods. Ik zou bij je Koch blijven Peter, die hakt deze amps in de pan!

AART
11 november 2004, 16:50
Ik vind de DSL lijn al behoorlijk zuigen, maar de TSL nog meer. Het spijt me, maar het is te makkelijk om een modderige of te dunne tone uit deze amps te krijgen. Ze doen me heel veel denken aan transistors, zelfs op hoge volumes. De goede tones die bekende artiesten eruit krijgen zijn meestal verkregen door middel van mods. Ik zou bij je Koch blijven Peter, die hakt deze amps in de pan!

misshcien ben je gewoon niet en marshall-man? :-?

jorrit
11 november 2004, 16:54
dat blijkt toch wel....k sluit me verder wel aan bij neeradj

zjanke
11 november 2004, 21:38
Ik vind de DSL lijn al behoorlijk zuigen, maar de TSL nog meer. Het spijt me, maar het is te makkelijk om een modderige of te dunne tone uit deze amps te krijgen.

En aangezien we niet op zoek zijn naar een dun geluidje, is het een kwestie van afstellen :wink:
Ik heb een en ander naast elkaar getest, ik krijg het dus gewoon koud van het gekras uit een Engl. Schijnen toch ook liefhebbers van te zijn :razz:

NeeraDJ
11 november 2004, 22:35
@AART: Ik heb ruim een uur aan deze amps lopen draaien en doen, ik kreeg alleen een wat machtiger geluid uit de DSL50 met die knop die de bottom end boost ofzo, een mooi brullend geluid maar niet echt iets om meteen de versterker voor te kopen. Verder ben ik gek op de JCM800 modellen, maar voor de rest heb je helemaal gelijk dat ik geen Marshall-man ben :)

@zjank: Nouja als ik een uur bezig ben met zo'n amp en niks kan vinden, ik heb zelfs wat geklooid met de volume en tone controls van die axe maar ik kon er echt geen decent geluid uit halen. Ik betaal liever een paar honderdjes meer voor een Koch of ENGL waar ik alleen even mijn settings op toe moet passen en daarna gewoon lekker door kan spelen.

Mr.Bluesbreaker
11 november 2004, 23:22
@Neeradj: even niet om het houden van de marshall-tone of wel, maar ik heb er een jaar over gedaan om het ultieme geluid uit mijn TSL60 te toveren. De grootste tweakbak ter aarde en heeeeel frustrerend in het begin soms voor mij. Komt nog eens bij dat ie op 3 compleet anders is dan op standje 6, tis geen twin reverb die altijd wel op de goede stand staat :)

Kortom voor de topicstarter: ga es een jaartje aan de knoppies draaien. :-D

NeeraDJ
11 november 2004, 23:34
Haha ok je hebt je tone, maar je hebt er wel een jaar over moeten doen toch? Ik heb liever een versterker waar ik m'n tone meteen in vind, nouja meteen in ieder geval geen jaar als je begrijpt wat ik bedoel :oops:

Bins
11 november 2004, 23:56
Enige ervaring die ik heb is met een tsl combo bij een "plug en play" optreden een keer... Ik kreeg er geen fatsoenlijke sound uit. Toegegeven, ik had maar 5 a 10 minuten de tijd, maar uit de meeste amps krijg ik binnen no time iets acceptabels.
Als ik een amp had waar ik een jaar aan moest tweaken, dan zou die na 2 weken al weer de deur uit gaan.

@ Lacrymosa: Ik denk dat je gewoon rustig af moet wachten tot er een Engl o.i.d. lanskomt ergens, de firebal vond ik erg jammie toen ik em uittestte... Heb je trouwens wel eens over een 5150 nagedacht? Die andere dude uit mijn band heeft er 1, en die klinkt zelfs met een low-end ibanez echt f*cking hardcore.

doncker
12 november 2004, 00:16
Die peavey kost nu nieuw 1000 € en gaat 2dehands voor een 750 €, en die klinkt supermetal. Ik vind marshall gewoon te schel klinken als je met fantsoenlijke mids wil spelen om door de band te komen(kweet niet of je in een band speelt). Kzou gewoon even verder kijken dan marshall. Leg 150 € bij en je hebt een engl savage dat wel een stuk beter is en 850 € vind ik persoonlijk wat aan de hoge kant.

greets

Lacrymosa
12 november 2004, 09:44
@Neeradj: even niet om het houden van de marshall-tone of wel, maar ik heb er een jaar over gedaan om het ultieme geluid uit mijn TSL60 te toveren. De grootste tweakbak ter aarde en heeeeel frustrerend in het begin soms voor mij. Komt nog eens bij dat ie op 3 compleet anders is dan op standje 6, tis geen twin reverb die altijd wel op de goede stand staat :)

Kortom voor de topicstarter: ga es een jaartje aan de knoppies draaien. :-D

Ik ben verwend, ik heb al een Koch Multitone, daar heb je binnen 5 min een killer tone

En ja ik speel in een band, vrij intensief, vandaar dak er een 2de amp bij wil hebben, ik ben het sjouwen zat (dan kan ik mn nieuwe amp in het oefenhok zetten, en mn koch thuis gebruiken, en live beide)

Ik denk dak idd die marshall maar ga laten schieten, en een 5150 is idd ook wel een coole optie, komen alleen niet zo vaak langs op marktplaats

Maar goed, eerst maar is een 4x12 van skabouter scoren

Lacrymosa
12 november 2004, 09:45
@Neeradj: even niet om het houden van de marshall-tone of wel, maar ik heb er een jaar over gedaan om het ultieme geluid uit mijn TSL60 te toveren. De grootste tweakbak ter aarde en heeeeel frustrerend in het begin soms voor mij. Komt nog eens bij dat ie op 3 compleet anders is dan op standje 6, tis geen twin reverb die altijd wel op de goede stand staat :)

Kortom voor de topicstarter: ga es een jaartje aan de knoppies draaien. :-D

Ik ben verwend, ik heb al een Koch Multitone, daar heb je binnen 5 min een killer tone

En ja ik speel in een band, vrij intensief, vandaar dak er een 2de amp bij wil hebben, ik ben het sjouwen zat (dan kan ik mn nieuwe amp in het oefenhok zetten, en mn koch thuis gebruiken, en live beide)

Ik denk dak idd die marshall maar ga laten schieten, en een 5150 is idd ook wel een coole optie, komen alleen niet zo vaak langs op marktplaats

Maar goed, eerst maar is een 4x12 van skabouter scoren