PDA

View Full Version : Gt 6



vazig
11 november 2004, 09:51
hoi,

Ik kan nu voor 300 euro een Boss GT 6 multi effect kopen. Dit zopu dan mijn eerste effect zijn dus ik ben een absolute beginner. Is het wat.
Ik heb nu echt eerst het forum afgestruind maar weinig gevinden 8-)

ijff
11 november 2004, 09:56
Yep, leuk effect om mee te beginnen. Ik heb hem ook gehad en heb er een hoop van geleerd (plaats van effecten, wat ze doen, etc.).
€300,- is een nette prijs.

Fluffy
11 november 2004, 11:56
klopt, als die in goede staat nog is etc. dan is 300 zeker de moeite waard

BramVersteeg
11 november 2004, 14:32
+1

skabouter
11 november 2004, 15:02
zeker doen, de prijs is wel ok! en het is een apparaat waar je echt jaren zoet mee kan zijn. de kwaliteit is prima, en de mogelijkheden oneindig.

hoe ga je hem gebruiken ? ga je de overdrives/preamps daaruit gebruiken en hem aansluiten op en oefencombotje ?

Ronald
11 november 2004, 15:57
ik zou het zeker doen, als je bedenkt dat mij me-50 nieuwprijs als 300 eurie was en de gt-6 dus in ieder geval wel dubbel zo goed moet zijn zou ik da gewoon zeker doen. zul je echt geen spijt van krijgen

Lord Abortion
11 november 2004, 16:20
Maandag ga ik er ook eentje halen, heb ik tweedehands gevonden voor 275 euro. 300 is ook een mooie prijs, en het is een pedaal die je nooit zal moeten wegdoen. Ik koop hem gewoon omdat hij 'instant patch changing' heeft en mijn huidige pedaal niet, en ik heb er 1 nodig om live mee te kunnen spelen. Leuk effectenbakje!

Antal
11 november 2004, 16:24
het is een pedaal die je nooit zal moeten wegdoen.

Daar kunnen we over discusieren :wink:

Maar het is in ieder geval een geweldig ding om een hoop effecten te leren kennen. Zeker voor iemand die zich een 'absolute beginner' noemt. :)

Lord Abortion
11 november 2004, 16:26
van al de effectenpedalen die floorbased zijn is het toch wel het van het hoor

ijff
11 november 2004, 22:10
het is een pedaal die je nooit zal moeten wegdoen.

Daar kunnen we over discusieren :wink:

Maar het is in ieder geval een geweldig ding om een hoop effecten te leren kennen. Zeker voor iemand die zich een 'absolute beginner' noemt. :)

:-D ... nou ja.. ik heb hem in ieder geval toch meer dan een jaar gehad.. da's bij mij bovengemiddeld voor een effect.
Waarschuwing: Volgens mij is de GT-6 een bron voor het GAS-virus!

BLOK182
11 november 2004, 23:28
Voor 300 zou ik het doen, best aardig ding, leuk om mee te experimenteren wat voor effecten je wel en niet wilt gebruiken. Verder kwaliteitsproduct met goede re-sale waarde.

Antal
12 november 2004, 00:44
van al de effectenpedalen die floorbased zijn is het toch wel het van het hoor

Zijn losse pedalen in jouw opinie ook floorbased dan :???:

Lord Abortion
12 november 2004, 08:01
van al de effectenpedalen die floorbased zijn is het toch wel het van het hoor

Zijn losse pedalen in jouw opinie ook floorbased dan :???:
ja, ok, niet hét beste, maar hoeveel losse effecten heb je voor 300 euro? iemand die een beetje op zijn budget moet letten en veel effecten nodig heeft kan moeilijk zijn flanger, phaser, volume, delay, noise reduction, wah, harmonizer, ... apart gaan kopen. het neemt immens veel plaats in als je veel effecten nodig hebt, en het gaat je behoorlijk wat kosten.

Lord Abortion
13 november 2004, 09:19
By the way, nog een vraagje: mag je deze pedaal in je FX loop van je amp steken, of beter gewoon direct na de gitaar, en als hij in de FX loop mag, verbind je dat dan met gewone gitaarkabels, of moet dat gebalanceerd zijn?

BartL
13 november 2004, 11:03
Ik heb een tijdje een ME-50 gehad. Als ik bij deze schakelde tussen 2 patches, dan hoorde je tijdens de schakeling niets (schakeltijd?). Heeft de GT-6 dit ook?

Lord Abortion
13 november 2004, 13:19
GT-6 schakelt onmiddellijk tussen patches, zonder iets ertussen.

BartL
14 november 2004, 11:11
Hmmm, das mooi.
Want met die ME-50 was het altijd klote als je in een nummer van patch moest veranderen...is het een halve seconde stil.... :-?

Lord Abortion
15 november 2004, 21:12
Ik heb hem zopas gekocht, en ik moet zeggen: hier krijg ik geen spijt van!

BartL
15 november 2004, 21:39
Uitgebreide review graag 8-) :-D

Lord Abortion
15 november 2004, 21:40
Uitgebreide review graag 8-) :-D
ehm, ik denk dat ik toch eers eens het boekje lees ...

BartL
15 november 2004, 21:40
Strak plan...toch al proficiat :-D

urezna
23 november 2004, 10:36
Persoonlijk zou ik als beginner dus niet een GT-6 kopen, omdat dat ding best complex is. als beginner zou ik eerder een paar losse effecten aanraden, om wat gevoel ervoor te ontwikkelen...
het is toch een gevalletje "hoop effecten maar hoe werkt het nou" ofwel bomen, bos, etc...
pas daarna lijkt mij een GT-6 een prima dingetje, want ik ben wel zeer te spreken over mijn GT-6 :-)
en 300 euro lijkt me OK!

Bluesbreaker
23 november 2004, 17:22
een multi effect is juist handig als beginner, je kunt er lekker mee klooien en veel uitvinden.
Je merkt dan ook vanzelf welke effecten je echt gebruikt, die kun je dan later in het "echt" kopen als je niet meer tevreden bent met het geluid van een multieffect.

BartL
23 november 2004, 17:24
Als je echt een beginner bent zou ik inderdaad eerder een ME-50 aanraden. Dan weet je zeker dat je het simpel houdt.

urezna
26 november 2004, 16:18
een multi effect is juist handig als beginner, je kunt er lekker mee klooien en veel uitvinden.
Je merkt dan ook vanzelf welke effecten je echt gebruikt, die kun je dan later in het "echt" kopen als je niet meer tevreden bent met het geluid van een multieffect.

das op zich wel waar, maar als je gewoon draaiknopjes hebt, zoals de meeste losse effecten, krijg je er wel meer gevoel voor. de GT-6 stel je ook vaak in met getalletjes, ik kan nou niet zeggen dat ik daardoor een snelle gevoelsmatige instelling kan bereiken, ik zit er toch wat langer mee te knoeien...
maar het is inderdaad wel een handige en relatief goedkope manier om in aanraking met allerlei verschillende effecten te komen.

jec
27 december 2004, 23:22
hoeveel kost dan een nieuwe GT-6 ?

Bartuls
28 december 2004, 11:04
Een nieuwe GT6 kost op dit moment bij feedback 399 euro.