PDA

View Full Version : HPL kunstof bij de X Series DXM Natural



dacrow
11 november 2004, 09:44
Heeft iemand een idee of diet een goede gitaar is ?
Het is een Martin X Series DXM Natural Dreadnought, met HPL bovenplaat
dit zou een soort kunstof zijn

De gitaar zou slechtsrond de 400 € kosten ,voor een Martin .....

bert k
11 november 2004, 09:58
Hij is best aardig, maar voor dat geld heb je van alles, Crafter, Seagull, noem maar op. Ze zijn niet speciaal goed omdat er Martin op staat. En ik zou zelf geen plastic gitaartje willen...

dacrow
13 november 2004, 18:52
Heb je volledig gelijk in , heb op allerlei seagull(s) gespeeld vandaag best wel aardig maar de top was de Taylor 100 Series 110-GB Dreadnought ongelooflijk wat een klank!!!!!!
En dat voor 650 € vind ik persoonlijk wel meevallen heb ook de Martin van 699€ vergeleken ligt rond dezelfde klank eigenlijk ; denk een aanrader
die Taylor............................................ .........

Picker
14 november 2004, 18:34
Gewoon op spelen. Voor mijn part is een gitaar van geperste ontbijtkoek gemaakt, als het mooi klinkt koop ik hem!

Zonder gekheid, ikzelf sta heel positief tegenover allerlei alternatieve materialen voor gitaar. Mijn Adamas is van grafiet en plastic, en dat ding heeft de beste bas response van alle gitaren die ik ooit in mijn handen heb gehad! Alsof er een subwoofer ingebouwd zit! Mijn Ovations hebben een plastic achterkant, en hebben allemaal een waanzinnig goede toonseparatie. Het voordeel van kunstoffen is dat er veel minder variabiliteit in het materiaal zit, zodat het resultaat van je fabricage beter onder controle is.

Het verbaast mij daarom dat veel 'puristen' zweren bij uitsluitend hout voor een gitaar. Je zegt toch ook niet: mooie Porsche, maar jammer dat hij geen houten wielen heeft (net als de postkoetsen vroeger)?

Ron4ld
14 november 2004, 19:22
Ik snap je punt, maar persoonlijk heb ik ook een houten gitaar, lekker tradioneel, en spelen op houten gitaar geeft mij toch een ander gevoel erbij...vreemd...maar wel lekker :).