PDA

View Full Version : het 13...2893e volgorde-topic



lampz
11 november 2004, 09:43
ik weet 't, ik ben niet origineel, maar vroeg me toch af of jullie me konden helpen :)

de gear:

prs santana se

boss ns-2 noise suppressor
ibanez de7 delay
korg dt 10 tuner
dunlop crybaby

marshall avt50h

in welke volgorde kan ik dit het beste plaatsen?
ruis en brom -> zo min mogelijk (de avt maakt er nog al wat van)
ik wil zo min mogelijk gebruik maken van mn fx loop, om veel kabels te voorkomen...

Jeroenvanhulsteijn
11 november 2004, 10:10
mja, toch is het denk ik voor de delay mooier om die in de eff loop te hebben. en als je zo'n last van ruis hebt zou ik de ns2 daar ook zetten. De delay na de ns2, anders wordt de delay afgekapt.

heb je als je de volumepots van je gitaar dichtdraait nog steeds zo'n last van ruis? als dat niet zo is, dan is denk ik eerder je gitaar het probleem.

en als je geen gebruik wilt maken van je eff loop dan zou ik het denk ik zo doen:

gitaar->dt10-wah-ns2-delay->versterker

Dweezman
11 november 2004, 16:37
mee eens...

schizo910
11 november 2004, 17:30
mee twees

lampz
11 november 2004, 17:37
okee, ik heb het net tóch met de fx loop geprobeerd, en ik moet wel zeggen dat dat erg goed klinkt :) (de eerste setup dus)

wat zijn jullie instellingen voor de ns-2?

Jeroenvanhulsteijn
12 november 2004, 01:58
hubba hubba, zoveel knoppen heeft dat ding toch niet? Threshold is je drempelwaarde. Ik weet niet wat decay doet. Ik denk dattie bepaald hoe snel het geluid wordt afgekapt.

Stel je decay eerst in op eerrm minimaal?? Iig dat het geluid snel wordt afgekapt. Bepaal dan de threshold. De threshold stel je in bij het geluid dat je gebruikt met de meeste ruis. Anders wordt het bij andere geluiden te snel afgekapt. Nou, als je een geschikte threshold hebt gevonden kun je nog een beetje spelen met de decay.
Voor het powerchord werk wil je een hele korte delay en de drempelwaarde staat ook scherp afgesteld (tja, hoe verwoord je zoiets). Zo krijg je een strakke toon. Echter totaal ongeschikt voor lange gesustainde noten :razz: Speel je nooit powerchords dan zou ik zorgen dat je bij de ruisigste geluiden toch nog zoveel mogelijk sustain hebt.

Tja, kan zijn dat er wat foutjes zitten in mn betoog, maar dat merk je dan vanzelf. Ow jah, wel je delay uitzetten als je de ns2 gaat instellen. Werkt namelijk verwarrend anders.