PDA

View Full Version : engl screamer top aansluiten op marshall



morroow
10 november 2004, 14:29
ik heb sinds kort een engl screamer 50 top en daarbij heb ik een marshall 2x12 kast gekocht...

hij doet het nu wel maar ik heb niet het idee dat ie het over alletwee de speakers doet. hoe moet ik hem aansluiten. de marshall kast heeft 2 ingangen. moet ik 2 speakerkabels hebben om over alletwee de speakers te spelen.

ik heb de speakerkabel die ik nu heb in de rechter ingang van de marshall (daar staat immers "8ohm mono input" boven) maar doen alletwee de speakers het dan?

en moet ik de speakerkabel in mijn top bij de "serial" of de "parallel" ingang doen?

de kast is nieuw dus aan de speakers zal het wel niet liggen...

thnx voor de hulp

shredneck
10 november 2004, 14:53
de marshall cab moet het in de mono stand gewoon doen op beide speakers.

In de stereo stand split je de kast als het ware en krijgt elke speaker 1 input.

Een goede manier om te zien of ze het beide doen is de boel ff opendraaien en eens flink te gaan blazen met die bak...zie je de speakers bewegen...voila.

Je kan er natuurlijk ook ff voor gaan liggen of bv een papiertje voor de speaker op het doek plakken en dan hard spelen.

Opnemen kan ook nog, 2 mics etc, hehe.

djeez.

Lacrymosa
10 november 2004, 14:54
heb je die screamer via gitaarmarkt gekocht?
want dan heb je em echt net voor mn neus weg gekaapt

Ibanez RuleZ
10 november 2004, 15:08
dan ben je niet de enige waar dat bij is gebeurt, mn broertje had ook gemaild met "interesse" aka, die wilde m dus ook kopen

Harrald

morroow
10 november 2004, 18:07
okee als ik de versterker weer een keer kan opdraaien in de oefenruimte zal ik wel ff checken of ie het doet...

jah de screamer komt van gitaarmarkt... sorry dat jullie nu met niks zitten.

suc6 met de zoektocht naar een andere goeie top... als ik jullie was zou ik wel voor een engl gaan... ik heb de thunder ook wel eens geprobeerd en die klinkt ook erg lekker... maar aangezien ik voor zo weinig mogelijk geld een goeie buizenversterker nodig had :roll: