PDA

View Full Version : Jaguar >>> Ampeg 350H



BB
10 november 2004, 11:22
Een jaguar aansluiten op een ampeg basversterker, is het mogelijk of gaat het geluid totaal kut zijn?

-robbert-
10 november 2004, 11:39
je kunt het wel doen, maar die versterker is niet gemaakt voor de frequenties van jouw gitaar. je zal een redelijk zacht "akkoustische" sound horen.

BramVersteeg
10 november 2004, 12:27
Ik heb (omdat ik m'n cab verkocht had) laatst even mijn gitaar op mijn basversterker aangesloten. Klonk behoorlijk basserig (duh!), maar nadat ik ongeveer alle bas eruit had gefilterd, meer mid en vooral hoog klonk het wel aardig. Maar ik miste heel erg het dynamische geluid van m'n gitaarversterker. Ik dacht dat QOTSA ook over Ampeg basversterkers speelden maar ik kan me vergissen.

koen_V
10 november 2004, 14:33
Ik dacht dat QOTSA ook over Ampeg basversterkers speelden maar ik kan me vergissen.

Ze spelen over ampeg gitaarversterkers. Die zijn er namelijk ook( ooit geweest).

dejohan
10 november 2004, 14:38
Gitaar op basamp is geen probleem. Een van de bekenste vintage gitaarversterker, de Fender Basman, is eigenlijk een basamp.

Tip: Je moet eens een wah aansluiten als je op basamp. Klinkt lekker omdat die basamp vaak dieper kan gaan.

Squier4ever
10 november 2004, 14:54
Idd
ikw as gister bij een vriend van me (bassist) en hij heeft ook een gwoon gitaartje. Ik die op zijn bas-amp met digitech bp80 aangesloten en die wah ging idd errug diep

BB
10 november 2004, 15:53
Ik dacht dat QOTSA ook over Ampeg basversterkers speelden maar ik kan me vergissen.

Ze spelen over ampeg gitaarversterkers. Die zijn er namelijk ook( ooit geweest).

Ja, de VT-22 en 40 maar Homme gebruikt ook een V4-B basversterker.

Maar de bedoeling is toch dat ik in de toekomst ergens een of andere tweedehands gitaarversterker aanschaf. Als het voorlopig lukt is het goed. Misschien bevalt het geluid me wel :-)

Tupelo
12 november 2004, 00:33
Heb weleens met een strat over een Peavy Musicman Bassamp (geloof een jaren 70-er) gespeeld en was stomverbaasd hoe mooi dat klonk. Crashing reverb, ongelofelijk, verder kristalhelder. Het zal er allemaal een beetje van afhangen, maar die Peavy Musicman Basversterkes; ik zou 'm er zo bij willen hebben als gitaarversterker. Scheurde overigens ook nog best aangenaam.

Antoon
12 november 2004, 00:38
Keith Richards heeft veel gitaarpartijen (zowel studio als live) op een Ampeg SVT basversterker gespeeld.

BB
15 november 2004, 14:40
Hmmm, 'k heb mijn oog laten vallen op de Jaguar Baritone Custom. Iets zegt mij dat dit beter tot zijn recht zal komen op een basversterker.
Iemand ervaring mee?

KaaS
15 november 2004, 15:11
volgens mij was het john lee hooker die altijd over twee versterkers speelde, een gitaar en een bas. Zelf heb ik het ook eens geprobeerd en ik moet zeggen het heeft wel wat.

BB
15 november 2004, 17:34
'k heb hier een hoop gelezen over die Jaguar Baritone en blijkbaar is het geen echte baritone maar eerder een Fender Bass IV. Meer een bas met 6 snaren dan een baritone. Snaren van .25 tot .95. Dan ga ik het toch houden op een gewone Jag denk ik ...

koen_V
15 november 2004, 17:39
'k heb hier een hoop gelezen over die Jaguar Baritone en blijkbaar is het geen echte baritone maar eerder een Fender Bass IV. Meer een bas met 6 snaren dan een baritone. Snaren van .25 tot .95. Dan ga ik het toch houden op een gewone Jag denk ik ...

Ik was ook eens aan het kijken voor de baritone jaguar, maat ik weet ook niet juist wat ik er van moet verwachten. Zoals je al zegt zijn het echt bassnaren wat erop liggen. Maar naar het schijnt is er nog eens verschil tussen de baritone jaguar en de fender bass IV, maar wat het verschil is weet ik ook niet. Iemand?

BB
15 november 2004, 18:47
De scale verschilt ook een stuk: 28.5" bij de Jaguar en 30" bij de Bass VI.
De Jaguar Baritone is ook echt een Jaguar. Zelfde switches en knoppen.
De Bass VI had ook 3 pickups en heeft geen 2 verschillende circuits zoals de Jaguar Baritone.
En blijkbaar heet de Jaguar Baritone Custom in Japan Bottom Master. Met humbuckers en een fuzz switch en andere kleuren.