PDA

View Full Version : jazz / MM setup



emielow
10 november 2004, 10:10
zoiets als dit dus:

http://www.fatdawg.com/subrayblue.jpg

als je zoiets gaat bedenken, kun je er dan voor zorgen dat je:

- een jj setup krijgt (je van het MM elemente een singel coil maakt, dus de helft van het MM element "uit" staat)

- je beide aan kunt zetten en kunt mixen / blenden

- en het MM element met een 3weg schakelaar serieel parallel en nog wat kunt schakelen, ik weet niet eens precies wat het inhoudt, kan iemand dat s even een keer uitleggen?

en welke elementen kun je dan het best gebruiken?

als je het echte stingray geluid wil, moet je denkik wel een stingray pickup hebben :???: je ziet wel meer bassen met een MM element, maar die klinken lang niet zo als een stingray. en zijn er jazz elementen met van die grote magneten? dan passen de elementen beter bij elkaar.. :razz:

Chris Wolstenholme
10 november 2004, 12:06
ik heb dus dat precies :)

http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/basgitaren/10137.jpg

- je kan met een simpel 2 standen schakelaartje het MM element splitten en met je pickup selector ( 3 way ) alle elementen aan zetten, heb je jazz sound.

- beiden aan kan, maar blenden niet, want het zijn bijna altijd actieve elementen.

- wat ik dus heb, 1 3 way switch, 1 2 way switch. 3 way doet: brug element, beide elementen, hals element, en de 2 way split de MM dus dat klopt met wat je wil toch?


ik heb seymour duncans gebruikt, die hebben de agressieve growl van het origineel :) en voor jazz element ook een duncan.

emielow
10 november 2004, 13:18
ja maar heb je zo dus 1 helft van de MM aan? alleen de achterste magneetjes zegmaar ? of alleen de voorste? of werkt dat niet zo? zou je dat ook kunnen instellen? en waarom kuj niet mixen?

Chris Wolstenholme
10 november 2004, 17:15
jah ik kan dus met die 2weg schakelaar die humbucker als singlecoil gebruiken, maar weet niet welke rij polen t dan wordt.

mixen das een passieve actie, zeg maar volume ene element en de ander regelen, dat komt neer om blenden. maar omdat het MM element actief is en er bij de SD versie een pre amp bij komt gebruik je de pots ( 1 extra erbij op de jack out en jack out aan de zijkant gemaakt ) voor low/mid/treble boost/cuts vandaar :)