PDA

View Full Version : epiphonetje les paultje



demetalenman
10 november 2004, 09:35
goededag allemaal, misschien kunnen jullie mij helpen.
ik speel een epiphone les paul standard, nu merk ik dat de nek niet al te soepel speelt, omdat de hammer ons en pull offs niet zo soepel gaan. ik heb al allerlei afstellingen geprobeerd dus daar ligt het niet aan. Ook had ik van de week een fender american stratocaster gespeeld en merkte dat die hammer ons en pull offs (en andere technieken ook) zo heerlijk soepel gingen. Dus mijn vraag is hoe speelt een gibson les paul. Omdat ik linkshandig ben kan ik niet zomaar een gitaar proberen.
In de toekomst wil ik een gibson les paul standaard met een 60 nek aanschaffen. Deel jullie ervaringen met me. En kan je een epiphone en een gibson met elkaar vergelijken. Jullie zullen vast wel zeggen ga het zelf eens proberen, dat ga ik ook wel doen, maar laat met gewoon effe weten wat jullie ervan vinden.

by the way: wat voor type nek heeft de epi les paul standaard 50 of 60.

De metalen man

Bins
10 november 2004, 09:51
Een strat heeft een langere schaal lengte dan een les paul, en er staat dan ook iets meer spanning op de snaren. De epi is in principe een kopie van de Gibson. Als jij die strat echt heerlijk vond spelen, en je Epi minder, dan denk ik dat je een goede strat(achtige), lekkerder vind spelen dan een LP.

Ik vind zelf de LP klank een van de mooiste gitaarsounds die er is, maar ik speel veel liever op een fender-achtige hals. Maar het kan natuurlijk best zo zijn dat anderen weer totaal geen moeite hebben met het verschil in schaallengte...